لذت چشیدن طعم موفقیت با تبلیغات در دیوار 💥

پیامک دعوت نامه را چطور بنویسیم؟ (+ ۱۵ نمونه متن)

مقالات دیجیتال مارکتینگ | فاطمه هدیه‌لو | تاریخ بروزرسانی : ۱۱ دی ۱۴۰۲

پیامک دعوت نامه را چطور بنویسیم؟ (+ ۱۵ نمونه متن)

طبق آمار، ۳۲ درصد افراد روزانه بیش از ۶ تا ۱۰ بار پیامک‌های خود را چک می‌کنند. عادت بدی نیست؛ چراکه به شما اجازه می‌دهد از ارزان‌ترین کانال برای ارسال پیامک‌های مختلف مثل اس‌ام‌اس دعوت‌نامه بهره ببرید.

حالا این دعوت‌نامه، چه متنی داشته باشید و چطور ارسال کنید، موضوعی است که می‌خواهیم در این مقاله بررسی کنیم. بیایید با بررسی ۱۵ نمونه پیامک دعوت‌نامه جذاب شروع کنیم.

 

۶ نمونه پیامک دعوت‌نامه برای رویدادهای رسمی

جنس رویداد، ویژگی‌های مخاطب و به‌تبع آن، لحن و متن پیامک را مشخص می‌کند.

برای مثال، اگر بخواهید کسی را به رویدادهای رسمی مثل نمایشگاه‌های صنعتی یا دعوت از پزشکان استان به متنی رسمی و موثر نیاز دارید.

بیایید یک نمونه متن پیامک دعوت‌نامه رسمی برای رونمایی از محصول را همین ابتدای کار بخوانیم:

نمونه پیامک دعوت‌نامه

این پیامک طولانی است؛ ولی لزومی ندارد شما همیشه این‌قدر طولانی بنویسید. فقط باید چند بخش اصلی را در پیامک بیاورید:

  • دعوت‌کننده کیست؟ در مثال بالا، شرکت پدیده دعوت‌کننده بود که در ابتدای پیامک به آن اشاره شده است!
  • مخاطب را به چه چیزی دعوت می‌کنید؟ مثلاً مراسم رونمایی از موتور جدید کمباین‌ها پدیده 🙂
  • برنامه کجا برگزار می‌شود؟ اگر مخاطب با مکان برگزاری آشنا نیست، آدرس دقیق بگذارید و اگر مراسم آنلاین است، به پلتفرم برگزاری اشاره کنید و لینک آن را در پیامک قرار دهید
  • برنامه چه زمانی برگزار می‌شود؟ برای مثال، دوشنبه ۸ مهرماه، ساعت ۱۱
  • مخاطب چه کاری باید انجام دهد (دعوت‌به‌اقدام)؟ در مثال بالا، چون دعوت خصوصی است، از مخاطبان خواسته شده حضور خود را اعلام کنند؛ متناسب با کاری که از مخاطب می‌خواهید، مثل ثبت‌نام در سایت برگزارکنندهٔ رویداد یا حضور در محل، دعوت‌به‌اقدام خود را بنویسید

نکته: اگر نام افراد را دارید، به آن در پیامک اشاره کنید؛ ولی همیشه الزامی نیست.

چند نمونهٔ دیگر هم بخوانیم:

نمونه پیامک دعوت‌نامه رسمی

۳ نمونهٔ بالا برای وقتی است که شما لیست شماره‌تلفن مشتریان را دارید و برای همین افراد پیامک می‌فرستید. در تصویر زیر، نمونه‌هایی مناسب ارسال پیامک انبوه و منطقه‌ای می‌خوانیم. در این حالت، شما نام مشتری را ندارید و از بانک شماره‌تلفن پنل پیامکی استفاده می‌کنید.

نمونه پیامک دعوت‌نامه

یک نمونهٔ واقعی هم از دعوت بازدیدکننده‌ها و شرکت‌کننده‌ها در نمایشگاه الکامپ امسال از یکتانت ببینید. این پیامک یک نوع ارسال پیامک با نام LBA است؛ در این ارسال، پیامک به‌طور آنی برای افرادی ارسال می‌شود که در زمان ارسال، در یک ناحیهٔ جغرافیایی مشخص (اینجا نمایشگاه و نزدیک به آن) حضور دارند.

نمونه پیامک LBA

برویم سراغ دعوت مخاطب به شرکت در افتتاحیه!

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

۵ نمونه پیامک دعوت‌نامه برای شرکت در افتتاحیه

وقتی مراسم افتتاحیه دارید، بسته به نوع مراسم، مخاطب هدف و دعوت‌کننده، می‌توانید دوستانه یا رسمی بنویسید و حتی از لحن محاوره کمک بگیرید.

برای مثال، رستوران سنتی با توجه به جنس مشتریانی که دارد، نیاز نیست حتماً از لحن خشک اداری و کلمات سخت مثل «حضور یابید» استفاده کند. اتفاقاً چنین رستورانی باید به سراغ ایجاد رابطهٔ گرم و صمیمی برود؛ آن هم با کمک عبارات ساده‌تر و صمیمی‌تر مثل «منتظر شماییم»!

نمونه پیامک افتتاحیه رستوران

در ادامه، ۴ نمونه پیامک دعوت‌نامه دوستانه و رسمی دیگر برای مراسم افتتاحیه می‌خوانیم:

نمونه پیامک افتتاحیه

پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «۳۰ نمونه متن پیامک افتتاحیه + اصول نوشتن متن افتتاحیه» را بخوانید. در آن مقاله، متن‌های بیشتری برای کسب‌وکارهای مختلف نوشتیم.

۴ نمونه پیامک دعوت‌نامه برای شرکت در وبینار

اگر درست هدف‌گیری کنید، با دعوت‌نامهٔ پیامکی می‌توانید ظرفیت وبینار خود را پر کنید!

برای مثال، سراغ شرکت‌کننده‌های وبینارهای قبلی بروید یا از مخاطبان پلتفرم میزبان وبینار استفاده کنید.

در نمونهٔ زیر می‌بینید که به شرکت‌کننده‌های وبینار قبلی پیامک ارسال شده است:

نمونه پیامک ریتنشن مارکتینگ برای شرکت در وبینار

 

۴ نمونهٔ دیگر هم بخوانیم:

نمونه پیامک برای جذب مخاطب با هدف شرکت در وبینار

نمونه‌ها تمام شد! حالا نوبت این است که چند نکتهٔ مهم برای نوشتن پیامک‌های دعوت‌نامه را بررسی کنیم؛ نکاتی که کمک می‌کنند متنی موثر و برنده بنویسید!

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

چند نکته برای نوشتن متن پیامک دعوت‌نامه

اول از همه، باید بدانید قرار است به چه کسانی پیامک بفرستید تا متن متناسب با ویژگی‌های آن‌ها بنویسید.

برای مثال، مخاطب دانش‌آموزان هستند، لحن دوستانه، گرم و حتی محاوره‌ای می‌تواند باشد:

  • خوشحال می‌شیم شما رو در جشن ببینیم

مخاطب مدیران رده‌بالا هستند؟ از لحن رسمی و موقر استفاده کنید:

  • از جناب‌عالی دعوت می‌کنیم در مراسم حضور یابید

البته لحن هرچه بود، یک نکته را فراموش نکنید: ساده بنویسید. عبارت‌های پیچیده و خشک را کنار بگذارید.

مهم‌ترین بخش دعوت‌نامه معرفی برنامه (رویداد) و زمان و مکان آن است که در ابتدا گفتیم. می‌توانید جدا از آدرس، لینک محل برگزاری روی گوگل‌ مپ را هم بفرستید.

به‌علاوه باید به مخاطب بگویید چطور شرکت کند: روی لینک بزند و ثبت‌نام کند، تماس بگیرد یا حضوری بیاید.

اگر مراسم رونمایی از محصول دارید، افرادی را دعوت کنید که می‌دانید این محصول برای آن‌ها مناسب است تا بتوانید از این طریق برای محصول مشتری جذب کنید.

در بعضی دعوت‌نامه‌ها مثل دعوت به افتتاحیه یا وبینار، باید ارزشی ایجاد کنید که افراد را برای شرکت مشتاق کند؛ مثلاً در افتتاحیه‌ها امکان تست محصول و تخفیف گزینه‌های خوبی هستند.

در وبینار رایگان‌بودن می‌تواند دلیل افراد برای شرکت‌کردن باشد؛ پس با گذاشتن این کلمه داخل گیومه، روی آن تاکید کنید. کد تخفیف هم برای کسانی که زودتر ثبت‌نام کنند، به مخاطبان انگیزه می‌دهد در وبینار شما شرکت کنند.

اگر هم غرفه‌ای در یک نمایشگاه دارید و با ارسال مکان‌محور می‌خواهید افراد را به غرفهٔ خودتان بکشانید، می‌توانید به برگزاری مسابقه و قرعه‌کشی در غرفه اشاره کنید.

پس از اینکه متن را نوشتید، باید به ارسال آن فکر کنید؛ ولی قبل از آن یک سؤال اساسی بپرسیم: اصلاً چه ضرورتی دارد پیامک دعوت‌نامه بفرستیم؟

مقاله پیشنهادی: بهترین عبارات و جملات تاثیرگذار در تبلیغات بر پایه علم و تجربه!

چرا ارسال پیامک دعوت‌نامه مهم است؟

با ارسال پیامک‌های دعوت‌نامه ۳ هدف را دنبال می‌کنید:

اهمیت ارسال پیامک دعوت‌نامه

  • رویداد را اطلاع‌رسانی می‌کنید

افراد علاقه‌مند از طریق همین پیامک‌ها از رویداد مطلع می‌شوند و برای شرکت در آن اقدام می‌کنند. پیامک می‌تواند نقش بازویی تبلیغاتی را برای رویداد شما بازی کند.

این مسئله وقتی خیلی اهمیت پیدا می‌کند که کسب‌وکار کوچک است یا هنوز مشتری زیادی جذب نکرده است. می‌توان با ارسال پیامک انبوه به گروه مخاطب مشخصی مثل «صاحبان خودروی سواری» یا «ساکنان تهران»، خود را به افراد بیشتری معرفی کند و علاقه در آن‌ها ایجاد کند.

  • اطلاعات لازم را می‌دهید

در دعوت‌نامه برنامهٔ رویداد، زمان، مکان و شرایط حضور در آن را اعلام می‌کنید تا افراد را برای شرکت در آن راهنمایی کنید. همین اطلاعات باعث می‌شوند برخی به شرکت در رویداد شما علاقه‌مند شوند.

در کنار این مسئله، این پیامک به شکلی باعث می‌شود دربارهٔ برند و خدماتی که ارائه می‌کنید، آگاهی ایجاد کنید؛ افراد بیشتری شما را بشناسند.

  • می‌فهمید چند مهمان خواهید داشت

اگر از امکان منشی پیامکی استفاده کنید، افرادی که قصد شرکت در برنامه را دارند، می‌توانند حضور خود را اعلام کنند.

اگر فرمی در لندینگ پیج ثبت‌نام داشته باشد، از طریق آن، می‌توانید بدانید چند نفر شرکت می‌کنند و برای برگزاری هرچه بهتر رویداد آماده شوید.

می‌رسیم به بخش ارسال پیامک‌ها! پنل ارسال پیامک به شما کمک می‌کند این مرحله را هم به‌سادگی انجام دهید. با توجه به نوع دعوت‌نامه، می‌توانید از امکانات مختلف پنل‌های پیامکی استفاده کنید که در بخش بعد، به آن می‌پردازیم.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

کاربرد پنل پیامکی برای ارسال دعوت‌نامه پیامکی چیست؟

اصلی‌ترین و اولین کاربرد پنل پیامکی برای ارسال دعوت‌نامه‌های شما این است که کمک می‌کند هزاران پیامک را در لحظه بفرستید.

همچنین می‌توانید از قبل پیامک‌ها را آماده کنید تا در زمان مناسب ارسال شوند؛ مثلاً ۲ روز قبل از برگزاری و صبح روز برگزاری. به این نوع ارسال، ارسال زماندار پیامک یا زمان‌بندی کمپین می‌گویند؛ باعث می‌شود دیگر نگران مشکلات احتمالی نباشید و مطمئن شوید پیامک در زمان و روز درست ارسال می‌شود.

پس از ارسال پیامک‌ها این امکان را دارید که گزارش کاملی از عملکرد خود بگیرید؛ مثلاً چه تعداد پیامک به مقصد رسیده است یا چند کلیک روی لینک داشته‌اید.

گفته بودیم بعضی پیامک‌ها را برای ارسال انبوه می‌نویسیم. پنل‌های ارسال انبوه مثل پنل پیامکی یکتانت از ۳ روش به شما کمک می‌کنند پیامک انبوه برای دعوت افراد به رویداد خود بفرستید:

  • با ارسال مکان‌محور، فقط افراد حاضر در یک محل خاص را در همان زمان نشانه می‌گیرید؛ مثلاً کسانی را که در نمایشگاه حضور دارند، به غرفهٔ خود دعوت می‌کنید
  • ارسال منطقه‌ای به شما کمک می‌کند از افراد نزدیک به خود برای شرکت در رویدادتان دعوت کنید؛‌ برای مثال اهالی شهرتان را به افتتاحیهٔ رستوران خود دعوت کنید
  • مخاطبان را بر اساس شغل و حرفه‌شان انتخاب کنید؛ برای مثال، مدیران کسب‌وکار را به نمایشگاه صنعتی خود دعوت کنید

پنل ارسال پیامک یکتانت

وقتی پای دعوت‌های به‌خصوصی در میان است؛ مثلاً می‌خواهید شرکت‌کنندگان قبلی وبینار را به وبینار جدید دعوت کنید یا کارمندان شرکت خود را مخاطب قرار دهید، باید سراغ پنل اس ام اس نجوا بروید.

فرق این پنل با پنل یکتانت این است که اول به لیستی از افرادی نیاز دارید که قرار است به رویداد خود دعوت کنید. این لیست شامل شماره‌تلفن است.

اگر نام شرکت‌کننده‌ها را هم داشته باشید، می‌توانید به سراغ ارسال نظیر به نظیر بروید. در مقالهٔ «آموزش تصویری ارسال پیامک نظیر به نظیر با نام مشتری (با کمک فایل اکسل)» دربارهٔ این موضوع صحبت کردیم. پیشنهاد می‌کنیم آن را بخوانید.

اگر سایت هم داشته باشید، می‌توانید به سراغ ارسال بر اساس پترن بروید. در اینجا، شما یک الگو تعریف می‌کنید و متغیرهایی مثل نام مشتری به‌طور خودکار در متن پیامک قرار می‌گیرد.

اگر می‌خواهید تعداد شرکت‌کنندگان را قطعی کنید، می‌توانید از منشی پیامکی پنل‌های پیامکی استفاده کنید تا افرادی که قصد شرکت دارند، عبارتی مشخص را پیامک بفرستند.

مقاله پیشنهادی: بهترین روش های جمع آوری شماره موبایل برای تبلیغات پیامکی کدام‌اند؟ (۷ روش شدنی و موثر)

بدون دعوت، خبری از شرکت‌کننده هم نیست!

ارسال دعوت‌نامهٔ پیامکی روشی محترمانه و ساده است که مخاطبان خود را از رویدادها باخبر کنید و مراسمی پررونق داشته باشید.

در این مقاله دیدیم که چطور متن پیامک دعوت‌نامه بنویسیم و بفرستیم و ۱۵ نمونه هم خواندیم. اگر سؤالی دارید یا نمونه‌های بیشتری دوست دارید بخوانید، در بخش نظرات بنویسید.

3.5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

هدفمند‌تر، ولی این دفعه ارزان‌تر!