به نیروی متخصص تبلیغات نیاز دارید؟ «آنالیز» اینجاست 🤝

کاربردی‌ترین آمار ویدیو مارکتینگ (بازاریابی ویدیویی)

مقالات دیجیتال مارکتینگ | نیکان حیدری | تاریخ بروزرسانی : ۱۶ مهر ۱۴۰۲

کاربردی‌ترین آمار ویدیو مارکتینگ (بازاریابی ویدیویی)

همه‌چیز از عنوان مقاله مشخص است. می‌خواهیم راجع به مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آمار ویدیو مارکتینگ صحبت کنیم؛ اما اجازه دهید ماجرا را کلاً از جایی دیگر شروع کنیم.

ببینیم آمار و ارقام چقدر اهمیت دارند؟

اصلی‌ترین فایدۀ آمار و ارقام این است که داده در اختیارتان می‌گذارد. داده‌هایی که پس از تحلیل و آنالیز، در تهیۀ استراتژی مناسب کمکتان می‌کنند. در نهایت، با این کمک بزرگ، می‌توانید روند پیشرفت کسب‌وکارتان را بهبود ببخشید.

مثلاً در رابطه با موضوع فروش، هرقدر آمار و اطلاعات بیشتری داشته باشید، راحت‌تر می‌توانید نقایص موجود را پیدا و برطرف کنید.

از طرف دیگر، تجزیه‌وتحلیل یکی از شاخصه‌های اصلی دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. تحلیل‌کردن نیازمند داشتن داده است. داده از کجا می‌آید؟ از آمارهایی که در اختیار دارید.

به همین خاطر است که موضوع آمار و ارقام این‌قدر مهم است. همان طور که می‌دانید، در این مقاله می‌خواهیم راجع به آمارهای بازاریابی ویدیویی صحبت کنیم. امیدواریم در انتها، ادلۀ کافی برای اثبات اهمیت این شکل از بازاریابی را ارائه کرده باشیم.

بیایید از کلیات شروع کنیم و یواش‌یواش به جزئیات برسیم. (چنانچه تمایل به اجرای تبلیغات ویدیویی در اپلیکیشن دارید، می‌توانید از شرایط و تعرفه‌های یکتانت اطلاعات کسب و به آسانی به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید)

 

آمار کلی ویدیو مارکتینگ در سال 2022

تمام آمار و ارقام موجود، مؤید اهمیت بسیار بالای محتوای ویدیویی هستند. ویدیوها آن‌قدر محبوب شده‌اند که 98 درصد بازاریاب‌ها معتقدند ویدیو، نقشی اساسی در استراتژی‌های مختلف مارکتینگ طی سالیان آتی خواهد داشت! همچنین 84 درصد بازاریاب‌ها، ادعا می‌کنند ویدیو در ساختن مشتریان راغب یا لید جدید کمکشان کرده است. (در مقاله دیگری از بلاگ یکتانت درباره ساخت تبلیغات ویدیویی به صورت گام به گام توضیح داده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم آن را نیز بخوانید)

از طرفی دیگر، 90 درصد مخاطبان می‌گویند از طریق ویدیو، با محصولات و برندهای جدید آشنا می‌شوند. 94 درصد مارکترها هم مدعی هستند که کاربران از طریق ویدیو، درک بهتری از محصول یا خدمتشان پیدا کرده‌اند.

بررسی باقی آمار ویدیو مارکتینگ نشان می‌دهد که ۷۳ درصد کاربران، ترجیح می‌دهند یک ویدیو کوتاه از محصول یا خدمتی که قصد خریدش را دارند، ببینند. این میزان برای آن‌هایی که محتوای متنی را ترجیح می‌دهند تنها ۱۱ درصد است.

93 درصد آن‌ها هم  یادگیری طرز استفاده (پس از خرید محصول) از محصول یا خدمت با کمک ویدئو  را مفید می‌دانند. جالب است که ۴۹ درصد کسب‌وکارها مدعی هستند ویدیو باعث کاهش تماس‌ با مرکز پشتیبانی‌شان شده است!

 

آمار ویدیو مارکتینگ در سال ۲۰۲۲

 

همان طور که می‌بینید، در عصر ویدیوها به سر می‌بریم. تمام آمار بازاریابی ویدیویی،  بیانگر این مسئله هستند که این فرم از محتواها هم برای مخاطبان و هم برای کسب‌وکارها جذابیت بسیار بالایی دارند. جدا از جذابیت، کسب‌وکارها چه انتظاری می‌توانند از ویدیو مارکتینگ داشته باشند؟

 

مقاله پیشنهادی: آموزش ویدئو مارکتینگ از 0 تا 100 + مزایای آن

 

کسب‌وکارها سال 2022 از ویدیو مارکیتنگ چه انتظاری داشته‌اند؟

جالب است که ویدیو، تقریباً در تمام مراحل قیف بازاریابی کاربرد دارد. مثلاً در رابطه با بالای قیف و مرحلۀ جذب، این نوع محتوا خیلی بیشتر از عکس‌های استاتیک و ثابت به کارتان می‌آید؛ همچنین برای قسمت‌های پایین‌تر، آمار ویدیو مارکتینگ نشان می‌دهد که 94 درصد کاربران، حداقل یک بار از ویدیو در داشتن خریدی بهتر کمک گرفته‌اند.

از طرف دیگر، 81 درصد بازاریاب‌ها، اعلام کرده‌اند که طی سالیان آتی، از ویدیو در استراتژی‌هایشان بهره خواهند برد.

باز هم برگردیم به بالای قیف! 85 درصد مارکترها از این نوع محتوا، به‌عنوان یک راهکار کارآمد برای جلب توجه در فضای آنلاین استفاده می‌کنند. در رابطه با درگیر کردن مخاطب یا Engagement هم ویدیو کارساز نشان داده است.

86 درصد مارکترها می‌گویند ویدیو در افزایش ترافیک وب‌سایت کمکشان کرده است. علاوه‌ بر این، 83 درصد آن‌ها هم ادعا می‌کنند ویدیو ماندگاری کاربران در سایتشان را افزایش داده است.

آمارهای دیگری که باید در این بخش خدمتتان ارائه کنیم، مربوط به تبدیل بینندگان صرف به خریدارانی است که محصول را تهیه می‌کنند.

ویدیو به بیشتر از نیمی از خریداران کمک می‌کند یک محصول یا برند خاص را انتخاب کنند. 89 درصد آن‌ها می‌گویند از طریق دیدن ویدیو قانع شده‌اند تا محصول یا خدمت خاصی را بخرند. در کنار این‌ها، 84 درصد بازاریاب‌ها را هم داشته باشید که ویدیو مستقیماً باعث افزایش فروششان شده است.

پس این‌طور می‌توان نتیجه گرفت:

ویدیو تقریباً برای همۀ قسمت‌های قیف بازاریابی کاربرد دارد.

به همین خاطر، 86 درصد کسب‌وکارها، به ویدیو به چشم ابزاری برای بازاریابی نگاه می‌کنند و سعی می‌کنند استراتژی بازاریابی ویدیویی خود را به بهترین شکل بچینند.

همۀ قیف‌های بازاریابی عیناً مثل هم نیستند. ممکن است تغییراتی هرچند جزئی بین آن‌ها وجود داشته باشد؛ اما اگر می‌خواهید با کلیت یک قیف آشنا شوید، تصویر زیر را ببینید:

 

قیف بازاریابی

 

حالا می‌خواهیم آمار ویدیو مارکتینگ برای شبکه‌های اجتماعی مختلف را ببینیم. اگر موافق باشید، با اینستاگرام شروع کنیم!

دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی
دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی

در این دورهٔ ۴ ساعته با کمک اساتید باتجربه یاد می‌گیرید چطور بنر، ویدیو و متن تبلیغاتی عالی و موثر را خودتان آماده کنید تا بازدهی تبلیغات را چند برابر کنید!

مشاهده دوره arrow-left

آمار بازاریابی ویدیویی در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان و مخصوصاً در کشور ما ایران است. استفاده از ویدیو در استراتژی اینستاگرام مارکتینگ، می‌تواند ورق را به‌کلی برایتان برگرداند و فعالیتتان در این پلتفرم را به موفقیت برساند.

در بین انواع مختلف ویدیو، آن‌هایی که آموزش استفاده از یک خدمت یا محصول را آموزش می‌دهند، محبوبیت بیشتری در این شبکۀ اجتماعی دارند. قریب به 40 درصد کل کاربران اینستاگرام، از طریق استوری ویدیو می‌سازند.

همچنین، جالب است بدانید که طی تنها 24 ساعت پس از معرفی قابلیت انتشار ویدیو در این شبکۀ اجتماعی، 5 میلیون ویدیو توسط کاربران مختلف در این پلتفرم منتشر شد! پس فراموش نکنید که استفاده از ویدیو در این اینستاگرام و مخصوصاً در استوری، می‌تواند کلی آورده برایتان داشته باشد.

نیمی از کاربران می‌گویند که بعد از دیدن استوری یک کسب‌وکار، به وب‌سایتشان رفته‌اند و محصولشان را تهیه کرده‌اند. 58 درصد هم می‌گویند بعد از دیدن استوری‌های یک برند یا کسب‌وکار، بیشتر به آن‌ها علاقه‌مند شده‌اند.

 

آمار ویدیو مارکتینگ در اینستاگرام

 

حالا برویم سراغ رقیب داخلی یوتیوب، یعنی آپارات!

 

مقاله پیشنهادی: آموزش اینستاگرام مارکتینگ؛ اصول بازاریابی در اینستاگرام به زبان ساده

 

آمار و ارقام بازاریابی ویدیویی برای آپارات

با استناد به گزارشی که خود آپارات منتشر کرده است، این شبکۀ اجتماعی ویدیومحور، رنک یک الکسا بین سایت‌های ایرانی را در فاصلۀ تیر 1399 تا تیر 1400 در اختیار داشته است. تا انتهای همین بازۀ زمانی، هر ماه به‌اندازۀ 20 هزار سال ویدیو توسط کاربران دیده شده است؛ هر ماه ۱۰/۶ میلیارد دقیقه! در مقایسه با سال قبل از گرفتن آمار، این میزان حاکی از  رشد 53 درصدی است.

آپارات در روزهای ابتدایی فعالیتش، پهنای باندی معادل 300 مگابایت در ثانیه داشت؛ اما با گذشت زمان و بزرگ‌تر شدن آن، همچنین علاقۀ روزافزون مردم به ویدیو، این عدد در سال 1400 برابر 300 گیگابایت بر ثانیه بوده است.

همچنین، یکی دیگر از آمارهای جذاب مربوط به آپارات، تعداد بازدیدکنندگان منحصربه‌فرد آن است. در آن بازۀ زمانی مشخص، 60 میلیون کاربر یکتا یا منحصر‌به‌فرد از این وب‌سایت دیدن کرده‌اند؛ برابر با جمعیت ایتالیا یا جمعیت کشور خودمان در 20 سال قبل.

این آمارها نشان می‌دهند که ویدیو مارکتینگ، در ایران هم می‌تواند بسیار کارساز باشد و کاربر ایرانی هم مثل دیگر افراد دنیا علاقۀ زیادی به ویدیوها دارد.

آمار بازاریابی ویدیویی در آپارات

 

در بخش بعدی، به یک شبکۀ اجتماعی تخصصی‌تر به‌نامِ لینکدین خواهیم پرداخت.

مقاله پیشنهادی: نحوه تبلیغات در آپارات و هزینه تبلیغ در آپارات (در ۱۴۰۱)

آمارهای ویدیویی لینکدین در سال 2022

لینکدین یک پلتفرم اختصاصی برای مسائل کاری و حرفه‌ای است. جالب است که حتی در این شبکۀ اجتماعی هم ویدیوها نقشی اساسی را ایفا می‌کنند.

وقتی محتوای یک پروفایل، توسط کاربران دیگر به اشتراک گذاشته شود، تعداد بازدیدهای آن به میزان قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت. حالا آمارها نشان می‌دهند که ویدیوها، تا 20 برابر شانس بیشتری برای به اشتراک گذاشته شدن دارند!

38 درصد 250 میلیون نفری که از لینکدین استفاده می‌کنند، از ویدیو برای تولید محتوایشان استفاده می‌کنند. 75 درصد این افراد، کارشان را موفق قلمداد کرده‌اند. ویدیوها در این شبکۀ اجتماعی 5 برابر نرخ تعامل بیشتری می‌گیرند. آماری که برای ویدیوهای لایو تا 24 برابر هم می‌رسد.

همچنین در دیگر آمار ویدیو مارکتینگ مربوط به لینکدین، معلوم شده است که با یکی از اثرگذارترین پلتفرم‌ها در زمینۀ بازاریابی ویدیوی طرف هستیم! ادعایی که مورد تأیید 28 درصد بازاریاب‌ها هم قرار گرفته است.

 

افزایش نرخ تعامل با ویدیو در لینکدین

 

برای آخرین شبکۀ اجتماعی‌ای که قرار است زیر ذره‌بین ببریم، می‌خواهیم آمار توییتر را واکاوی کنیم.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

آمار ویدیو مارکتینگ برای توییتر متن‌محور

احتمالاً به اهمیت توییتر واقف باشید. شبکۀ اجتماعی‌ای که شاید کاربران کمتری نسبت به باقی رقبا داشته باشد، اما همیشه منبع اصلی اخبار و اطلاعات دسته اول بوده است.

با اینکه توییتر ذاتاً متن‌محور است، توییت‌های حاوی ویدیو تا 10 برابر نرخ تعامل بیشتری دارند! همچنین کاربران این پلتفرم روزانه، 2 میلیون ویدیو در توییتر تماشا می‌کنند. در کنار همۀ این‌ها، مصرف محتوای ویدیویی سومین دلیلی است که مردم را به سمت توییتر سوق می‌دهد. جالب نیست؟

قضیه زمانی جالب‌تر می‌شود که بفهمید 32 درصد کاربران توییتر، ویدیو را به متن ترجیح می‌دهند!

 

میزان تماشای ویدیو توسط کاربران توییتر

 

تقریباً تمام آنچه را که باید راجع به آمار ویدیو مارکیتنگ می‌دانستید، گفتیم. اگر نکته‌ای را جا انداختیم، در قسمت نظرات برایمان بنویسید.

 

مقاله پیشنهادی: توییتر چیست و چه کاربردی دارد؟ (راهنمای تبلیغات در توییتر)

 

ویدیو، محتوایی که هر روز محبوب‌تر از روز قبل می‌شود

با بررسی آمار ویدیو مارکتینگ، اولین نکته‌ای که متوجه می‌شویم، روندهای صعودی نسبت به سالیان گذشته است؛ یعنی بازدید ویدیو در پلتفرم‌های مختلف، نسبت به مدت‌ مشابه در سال گذشته، چندین درصد رشد داشته است. همین موضوع مؤید افزایش استفادۀ روزافزون از این فرمت محتوا است.

همچنین، هنگام بررسی آمارهای شبکه‌های اجتماعی و رصد داده‌های آپارات در میان آن‌ها، مطمئن می‌شویم که این موضوع در رابطه با کاربران ایرانی هم صدق می‌کند؛ پس به احتمال زیاد، در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید، ویدیو می‌تواند گره‌ای از کارهایتان بگشاید.

این گره می‌تواند در بخش‌های مختلف باشد؛ از جذب مشتری جدید گرفته تا وفادارسازی مشتریان قبلی. توضیح دادیم که ویدیوها برای تمام قسمت‌های قیف بازاریابی کاربرد دارند.

امیدواریم که این مقاله برایتان مفید بوده باشد. اگر همین طور است، لطفاً آن را برای دوستانتان هم بفرستید.

 

منابع:

Lemonlight | Popupsmart

 

5/5 - (5 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آموزش ساخت بهترین محتوای تبلیغاتی