به نیروی متخصص تبلیغات نیاز دارید؟ «آنالیز» اینجاست 🤝

نحوه تبلیغات در آپارات و هزینه تبلیغ در آپارات

مقالات دیجیتال مارکتینگ | سمیه رفیعی | تاریخ بروزرسانی : ۱۸ فروردین ۱۴۰۳

آموزش نحوه تبلیغات در آپارات + تعرفه تبلیغ در آپارات

رسانه‌ای بیش‌ از 60 میلیون کاربر دارد و ترافیک ورودی آن از گوگل بیش از ۲۰ میلیون در روز است.

این آمار و ارقام به‌تنهایی کافی است که متوجه شویم این رسانه به دیده‌شدن، آگاهی از برند و افزایش نرخ تبدیل ما کمک بزرگی خواهد کرد.

آیا حاضر نیستید از آن برای معرفی شرکت یا محصول خود استفاده کنید؟

این آمار مربوط به پلتفرم آپارات است و احتمالاً خودتان هم هنگام مشاهدۀ ویدیوهای آن، با تبلیغات شرکت‌ها مواجه شده‌اید.

به همین دلیل، تصمیم گرفتیم در این مقاله، از نحوه تبلیغات در آپارات، مزایا، روش‌ها و تعرفه‌های آن با شما صحبت کنیم تا کم‌کم، تبلیغات ویدیویی کسب‌وکارتان را در شلوغ‌ترین پلتفرم کشور شروع کنید.

ولی شاید همین ۲ عدد شما را قانع نکنند! پس ابتدا بیایید به شما بگوییم چرا باید به آپارات بیش از پیش توجه کنید.

 

چرا باید به فکر تبلیغات در آپارات باشیم؟

ترافیک ورودی گوگل و تعداد کاربران آپارات حاکی از آن است که تبلیغات در این پلتفرم، به احتمال زیاد به دیده‌شدن شما منجر می‌شود. از طرفی، این پلتفرم شرایط را برای هدفمند عمل‌کردن کسب‌وکارها در تبلیغات خود مهیا کرده است و یک فرصت بازاریابی خوب برای رشد همه محسوب می‌شود.

اجازه دهید به مزایایی که با استفاده از این پلتفرم نصیب‌تان می‌شود، نگاهی بیندازیم:

  • می‌توانید تعیین کنید چه کسانی آگهی شما را ببینند. دسته‌بندی کلیپ‌ها، کلیدواژه‌های موردنظر خود، موقعیت جغرافیایی بیننده یا حتی اپراتوری را که از آن اینترنت دارند، به پلتفرم اعلام می‌کنید؛ به‌ این ترتیب، مخاطبان درست خود را هدف قرار می‌دهید.
  • تاثیر تبلیغات در آپارات را هم به‌‌راحتی ببینید. در لحظه، به گزارشات و آمارهای تبلیغ خود دسترسی خواهید داشت و می‌توانید از تحلیل آن‌ها برای بهینه‌سازی نتایج استفاده کنید.
  • از تکنولوژی پوشش‌دادن (Capping) برخوردار خواهید بود. با این قابلیت تعیین می‌کنید یک کاربر چند بار، تبلیغ شما را ببیند.
  • می‌توانید دکمهٔ کال‌تواکشن (CTA) برای آگهی بگذارید و کاربر را به صفحه‌ای در سایت خود هدایت کنید.
  • هر کسب‌وکاری با هر بودجه‌ای، می‌تواند از این پلتفرم برای معرفی برند، محصول یا خدمت استفاده کند. هزینه تبلیغات در آپارات به‌ازای هر نمایش آگهی محاسبه می‌شود.
  • افزونه تبلیغ رایگان یکی دیگر از مزایای تبلیغات در آپارات به حساب می‌آید. با انتخاب این افزونه، کاربر در طول تماشای ویدیو خود، آگهی شما را به‌طور ثابت در کنار آن مشاهده می‌کند و ناخودآگاه به ذهن می‌سپارد.

خب، حالا چگونه در آپارات تبلیغ کنیم؟ بهتر است قبل از رفتن به سراغ نحوه تبلیغات در آپارات، ببینیم که تبلیغات در چه جایگاه‌هایی و به چه شیوه‌هایی به نمایش درمی‌آیند.

مقاله پیشنهادی: ویدیو مارکتینگ چیست؛ اهمیت و مزایای بازاریابی ویدیویی

 آگهی‌های آپارات در چه بخش‌هایی نمایش داده می‌شوند؟

آگهی‌ها در بخش‌های مختلفی از پلتفرم به کاربران نمایش داده می‌شوند؛ اما می‌توان انواع جایگاه‌های تبلیغات ویدیویی در آپارات را به دو دسته تقسیم کرد:

 

۱. در حین تماشا

بینندگان در حین تماشای کلیپ خود با دو نوع آگهی مواجه می‌شوند. برخی از آن‌ها در قالب بنر هستند و برخی دیگر در قالب ویدیو.

  • ویدیو: در این حالت تبلیغ شرکت در ابتدای ویدیوی اصلی (Pre roll)، میانۀ آن (Mid roll) یا در هر دو حالت پخش می‌شود. مدت‌زمات آن حدود 15 ثانیه است؛ اما فقط تماشای 6 ثانیۀ اول آن تضمین می‌شود؛ چون مخاطب می‌تواند بعد از آن تبلیغ را رد کند
  • بنر: می‌توانید به‌جای ویدیو از بنرهای قابل کلیک استفاده کنید. این بنرها هم در حین تماشا روی صفحه ظاهر می‌شوند و معمولاً به‌صورت همسان، کشویی و بنر پاز و پلی (Pause and Play) هستند

تبلیغات در حین تماشا در آپارات

در آگهی‌های حین تماشا، می‌توان لینک صفحۀ فرود و سایت خود را قرار داد تا کاربر با یک کلیک به سمت آن‌ها و انجام کال‌تواکشن (عمل موردنظر شما) هدایت شود.

مقاله پیشنهادی: تبلیغات پری رول چیست + راهنمای ساخت ویدیوی موثر

۲. در بین ویدیوهای مشابه و نتایج جست‌وجو

در این حالت، آگهی در بیرون از فضای فیلم اصلی به نمایش در می‌آید:

  • قسمت ویدیوهای مشابه: کاربر هنگام گشت‌وگذار در سایت با لیست پیشنهادی آپارات روبه‌رو می‌شود و آگهی شما هم در بین آن‌ها خواهد بود.
  • صفحۀ نتایج جست‌وجوی کاربر: وقتی کاربر عبارتی مرتبط با کلمۀ کلیدی شما جست‌وجو می‌کند، آگهی در صفحۀ نتایج پیش رویش قرار می‌گیرد.
  • در نتایج جست‌وجوی هشتگ: در صورت جست‌وجوی هشتگ‌های شما توسط بیننده، باز هم آگهی در بین نتایج به او نمایش داده خواهد شد.

 

تبلیغ در بین ویدیوهای مشابه در آپارات

دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی
دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی

در این دورهٔ ۴ ساعته با کمک اساتید باتجربه یاد می‌گیرید چطور بنر، ویدیو و متن تبلیغاتی عالی و موثر را خودتان آماده کنید تا بازدهی تبلیغات را چند برابر کنید!

مشاهده دوره arrow-left

انواع تبلیغ در آپارات

در این پلتفرم، تبلیغات خود را به دو شیوه می‌توانید اجرا کنید:

 

  • تبلیغ گسترده

این روش بر افزایش آگاهی از برند متمرکز است و در آن، تعداد نمایش آگهی اهمیت دارد. البته قابلیت کلیک‌کردن بر آن‌ها وجود دارد و می‌توان با قراردادن لینک، کاربر را به صفحۀ موردنظر خود منتقل کرد.

نکتۀ مهم دیگر این است که خودتان انتخاب می‌کنید آگهی در چه دستگاه‌هایی، چه زمان‌هایی و برای مشترکین کدام اپراتور به نمایش درآید.

  • تبلیغ هدفمند

در این روش، دست‌تان برای هدفگذاری دقیق‌تر بازتر است. در اینجا علاوه بر سیستم‌عامل و اپراتور اینترنتی کاربر، می‌توانید موارد زیر را هم مشخص کنید:

  •  موقعیت جغرافیایی؛
  •  کانال‌های اجرا؛
  •  دسته‌بندی‌های موردنظر؛
  • کلیدواژه‌هایی که تمایل دارید آگهی برای آن‌ها به نمایش درآید.

آخرین موردی هم که باید قبل از آشنایی با نحوه تبلیغات در آپارات بدانید، تعرفه تبلیغات است. بیایید ببینیم تبلیغات در این پلتفرم چقدر برای شما آب می‌خورد!

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

هزینه تبلیغات در آپارات چقدر است؟

تعرفه تبلیغات در آپارات را خود شما تعیین می‌کنید. ابتدا کیف پول خود را شارژ می‌کنید و سپس به پلتفرم می‌گویید که قیمت پیشنهادی شما برای هر بار نمایش آگهی چقدر است.

  • قیمت پیشنهادی برای هر نمایش در قسمت ویدیوهای مشابه و نتایج جستجو باید بین ۲ تا ۲۰ تومان باشد
  • قیمت پیشنهادی برای هر نمایش در حین تماشا در صورتی که گسترده باشد، باید ۸۰ تومان و اگر هدفمند باشد، باید ۱۶۰ تومان باشد.

محاسبۀ هزینه بر اساس تعداد بازدید موفق آن آگهی صورت می‌گیرد. حالا دیگر وقت آن شده است که مراحل و نحوه تبلیغات در آپارات را با شما در میان بگذاریم!

مقاله پیشنهادی: کاربردی‌ترین آمار ویدیو مارکتینگ (بازاریابی ویدیویی)

چگونه در آپارات تبلیغ کنیم؟ (مراحل)

به آموزش تبلیغ در آپارات نیاز ندارید و این یکی از بزرگ‌ترین مزایای آن محسوب می‌شود؛ چون رابط کاربری ساده‌ای دارد، در هر مرحله توضیح داده شده است که چه کاری انجام دهید و بدون دانش فنی هم می‌توانید کمپین خود را در آن تعریف کنید.

بیایید مراحل ساخت تبلیغ در بخش ویدیوهای مشابه را با هم بررسی کنیم:

مرحلهٔ اول: وقتی صفحۀ کاربری خود را در این پلتفرم ساختید. از قسمت بالای صفحه، روی تصویر پروفایل کلیک کرده و گزینۀ داشبورد تبلیغات را انتخاب می‌کنید.

 

مرحلهٔ اول تبلیغات در آپارات: انتخاب داشبورد تبلیغات

 

مرحلهٔ دوم: قبل از هر کاری، باید به سراغ کیف پول خود بروید و آن را شارژ کنید. حداقل مبلغ قابل قبول آن 500 هزار تومان و حداکثر 5 میلیون تومان است.

 

کیف پول در آپارات

 

مرحلهٔ سوم: سپس به‌ترتیب، روی گزینه‌های داشبورد تبلیغات و ایجاد تبلیغ کلیک کنید. البته می‌توانید در همان منوی سمت راست، گزینهٔ «ایجاد تبلیغ» را هم انتخاب کنید.

 

ایجاد یک تبلیغ در آپارات

 

مرحلهٔ چهارم: در صفحۀ بعد، از شما پرسیده می‌شود که می‌خواهید آگهی در چه بخشی نمایش داده شود. همان‌ طور که گفته شد ما در این بخش، ویدیوهای مشابه و نتایج جست‌وجو را انتخاب می‌کنیم.

 

انتخاب جایگاه نمایش تبلیغات در آپارات

 

مرحلهٔ پنجم: حال، از شما تنظیمات تبلیغ خواسته می‌شود. فایل آگهی را آپلود و در فیلدهای بعد نام کمپین، لینک صفحۀ فرود و متن کال‌تواکشن (دکمه فراخوان) را وارد می‌کنید.

 

تنظیمات تبلیغات در آپارات

 

مرحلهٔ ششم: در پنجرۀ بعدی یعنی هدفگذاری تبلیغ، باید به پلتفرم اعلام کنید که آگهی شما برای چه کلیدواژه‌هایی، در چه دسته‌بندی‌هایی و در کدام دستگاه‌ها به نمایش درآید.

 

هدف‌گذاری تبلیغات در آپارات

 

توجه: در قسمت «تنظیمات پیشرفته»، این فرصت به شما داده می‌شود که تعیین کنید مشترکین کدام اپراتورهای اینترنتی آگهی را ببینند؛ همچنین اگر می‌خواهید تبلیغ فقط در کانال‌های خاص منتشر شود، نام آن را در این بخش وارد کنید.

 

تنظیمات پیشرفته برای تبلیغات در آپارات

 

مرحلهٔ هفتم: شما باید تکلیف ۳ چیز را در این مرحله مشخص کنید:

  • بودجه کلی تبلیغ: کل بودجه‌ای که برای این تبلیغ در نظر گرفتید.
  • بودجه روزانه: بیشترین مبلغی که اجازه می‌دهید برای این تبلیغ در طول ۱ روز خرج شود.
    می‌توانید با فعال‌کردن تیک زیر این بخش، به آپارات بگویید که بودجهٔ روزانه را به‌طور مساوی بین ساعت‌های روز خرج کند.
  • قیمت پیشنهادی برای هر نمایش: برای هر بار نمایش، می‌خواهید چقدر خرج کنید؟

 

تعیین بودجه برای تبلیغات در آپارات

 

مرحلهٔ هشتم: وقتی همۀ این مراحل طی شد، تبلیغ شما آمادۀ انتشار خواهد بود. شما باید تاریخ و ساعت شروع و پایان نمایش تبلیغات را مشخص کنید و سپس روی ثبت درخواست کلیک کنید.

 

زمان‌بندی تبلیغات در آپارات

 

تبریک می‌گوییم! کار شما در همین مرحله تمام می‌شود و باید منتظر بمانید تا تبلیغ شما بررسی و تایید شود.

ولی چه ویدیویی برای تبلیغات در این پلتفرم مناسب است؟ این آخرین موضوعی است که در این مقاله با هم بررسی می‌کنیم تا دیگر چیزی از قلم نیفتاده باشد.

مقاله پیشنهادی: آموزش ویدئو مارکتینگ (از 0 تا 100)

 چه نوع ویدیویی برای تبلیغات در آپارات مناسب است؟

درست است که در این پلتفرم، خود شما هدفگذاری و قیمت هر نمایش را تعیین می‌کنید؛ اما برای دریافت نتایج بهتر و بازدهی بیشتر باید به نکاتی توجه کنید.

بهتر است در درجۀ اول قوانین خود پلتفرم را بخوانید و در حین ساخت ویدیو، به آن‌ها توجه کنید. آپارات هم مانند هر پلتفرم دیگری شرایط خاص خود را دارد و در صورت عدم رعایت آن‌ها، اجازۀ نشر آگهی را به شما نمی‌دهد.

از طرفی، در این پلتفرم 6 ثانیۀ اول، دیده‌شدن تبلیغ تضمین می‌شود. شما باید بتوانید در همین چند ثانیه، مخاطب را تحت تأثیر قرار دهید و او را به دیدن ادامه یا کلیک بر آن ترغیب کنید.

برای این کار هم لازم است از اصول ساخت یک آگهی جذاب آگاه باشید و بر اساس آن، محتوای خود را خلق کنید. پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای» را مطالعه کنید.

مقاله پیشنهادی: آموزش آنالیز کمپین ویدیو مارکتینگ (۱۴ معیار اصلی)

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

تبلیغ خود را به میلیون‌ها کاربر ایرانی نشان دهید!

با نحوه تبلیغات در آپارات و مزایای آن آشنا شدیم. چنین پتانسیلی را نمی‌توان نادیده گرفت؛ هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه دارد و برای دستیابی به مخاطبان جدید و افزایش نرخ تبدیل کمک زیادی خواهد بود.

با شروع از بودجه‌های کمتر و بهینه‌سازی آن بر اساس داده‌های دریافتی، یک کانال سودآور جدید برای شرکت ایجاد می‌کنید.

یکتانت با طیف وسیعی از کسب‌وکارها همکاری می‌کند و تجربۀ زیادی دربارۀ ساخت و بهینه‌سازی کمپین‌ها دارد. چنانچه با سؤال یا چالشی در این مسیر روبه‌رو شدید، می‌توانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

منابع:

Aparat

 

 

4.5/5 - (11 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی مرادی
مهدی مرادی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر .
بنده علاقمند به تبلیغ در آپارات هستم ولی از میزان هزینه چیز زیادی متوجه نشدم لطفا اگه امکانش هست به طور کلی هزینه یه تبلیغ ویدیویی در ابتدای فیلم رو بفرمایید.

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  مهدی مرادی
1 سال قبل

هزینه تبلیغات در آپارات هم به میزان رقابت بستگی داره و در لحظه حساب می‌شه؛ یعنی شما اول یه قیمت برای هر نمایش پیشنهاد می‌دین. در ادامه، اگه تبلیغ شما بتونه سایر رقبا رو در لحظه‌ای که مخاطب یه ویدئو رو باز می‌کنه، شکست بده، به‌اندازهٔ قیمت پیشنهادی از حساب کسر می‌شه.
بودجهٔ کلی و بودجهٔ روزانه دارین تا به آپارات بگین به‌ترتیب برای کل کمپین و در یک روز قراره چقدر برای تبلیغات خرج کنم.
خب، حالا می‌شه از قبل مشخص کرد، چقدر هزینه داره؟ بله، خودتون می‌گین برای هر نمایش، من حاضرم این‌قدر (مثلاً ۵۰ تومان) هزینه کنم.
هزینهٔ کلی هم بر اساس تعداد دفعات نمایش حساب می‌شه. برای مثال، اگه تبلیغ شما در طول روز ۱۰۰۰ بار نمایش داده شه، کل هزینهٔ اون روز می‌شه ۵۰ هزار تومان.

ایوب
ایوب
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر باشه.
آیا میتونیم بجز تبلیغات آپارات، با کمک یکتانت تبلیغات دیگه ای هم انجام بدیم که مردم به کانال ما توی آپارات سر بزنن؟

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  ایوب
1 سال قبل

سلام
بله، شما می‌تونین آدرس کانال آپارات خودتون رو به‌عنوان لندینگ تبلیغات در نظر بگیرین. با این حال، از اونجایی که داده و اطلاعات دقیق و درستی برای بررسی نداریم، پیشنهاد نمی‌کنیم از این طریق اقدام کنین. بهترین راه برای تبلیغ کانال آپارات، استفاده از تبلیغات خود آپاراته.

احمد
احمد
11 ماه قبل

لطفا تبلیغ در حین ویدیو (اون ۶ ثانیه اول ویدیو) رو هم توضیح بدین که چجوری می‌تونیم انجامش بدیم.

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  احمد
11 ماه قبل

سلام
وقت بخیر
در حال حاضر آپارات فقط ۲ جایگاه رو برای نمایش تبلیغ در نظر گرفته: ویدئوهای مشابه و نتایج جست‌وجو. از اونجایی که جایگاه «حین تماشا» در دسترس نیست، نمی‌تونین تبلیغی رو قبل از پخش سایر ویدئوها نمایش بدین.
اگه این سرویس در دسترس قرار گرفت، کافیه در مرحلهٔ چهارم، گزینهٔ «در حین تماشا» رو انتخاب کنین.
اگه به نمایش تبلیغ قبل از ویدئوها علاقه دارین، می‌تونین از سرویس «تبلیغات ویدیویی» یکتانت استفاده کنین تا ویدئوهای تبلیغاتی شما در وب‌سایت‌های پربازدید نمایش داده شه.

امیر
امیر
پاسخ به  رضا سپه‌وندی
10 ماه قبل

سلام وقت بخیر
پس این تبلیغاتی که قبل از پخش هر ویدیو برای ما نمایش داده میشه و بعد از 6 ثانیه قابل رد کردن هست به چه صورته؟

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  امیر
10 ماه قبل

این جایگاه در حال حاضر در خود داشبورد تبلیغات آپارات در دسترس نیست و برای ساخت آن، باید از صباویژن استفاده کنین. البته این تبلیغات فقط قبل از ویدیوهای سایت آپارات نمایش داده می‌شن.
اگه به‌دنبال نمایش تبلیغ خودتون قبل از ویدیوهای سایر سایت‌ها هستین،‌ در پنل یکتانت ثبت‌نام کنین. مراحل زیر رو بعد از ثبت‌نام دنبال کنین:

شارژ اکانت > ساخت کمپین ویدیویی > تعیین بودجهٔ روزانه و بودجهٔ هر نمایش > اضافه‌کردن ویدیو به کمپین

بعد از اون، تبلیغ شما در قبل از ویدیوهای تمام سایت‌های نمایش‌دهندهٔ یکتانت نمایش داده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌تونین به صفحهٔ زیر مراجعه کنین:

تبلیغات ویدیویی

مهیار چمنی
مهیار چمنی
3 ماه قبل

این ۲تومن و ۳۵ تومن و مبارقی که نوشتید برای هر بار نمایش لطفا با ذکر صفرهای مقابل اون اعلام کنید من الان نفهمیدم ۲تک تومن بود ۲ هزار تومن بود ۲میلیون بود یا ۲ میلیارد

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  مهیار چمنی
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر
چون ۲ هزار تومن، ۲ میلیون یا ۲ میلیارد نبوده، صفری هم در مقاله نذاشتیم.
هر بار نمایش تبلیغ در جایگاه جایگاه «ویدئوهای مشابه» از ۲ تا ۲۰ تومان برای شما تمام می‌شه.
مثلاً‌ اگر در طول روز ۱۰ هزار بار تبلیغ شما در این جایگاه نمایش داده شود، باید از ۲۰ هزار تا ۲۰۰ هزار تومان هزینه کنین.

آموزش ساخت بهترین محتوای تبلیغاتی