لذت چشیدن طعم موفقیت با تبلیغات در دیوار 💥

توییتر چیست و چه کاربردی دارد؟

مقالات دیجیتال مارکتینگ | تحریریه یکتانت | تاریخ بروزرسانی : ۲۹ شهریور ۱۴۰۲

توئیتر چیست

این روزها تب و تاب توییتر بین کسب‌وکارها شدت بیشتری پیدا کرده است. شرکت‌های معروف قدیمی مثل کاله و فیروز در توییتر فعال هستند و محبوبیت خوبی دارند. شرکت‌های جوان و استارتاپ‌ها هم با دنباله‌روی از آن‌ها سعی می‌کنند در این شبکه اجتماعی فعالیت کنند؛ اما واقعاً توییتر چیست و چگونه کار می‌کند؟

در این مقاله، قصد داریم به این سؤال‌‌ها پاسخ دهیم و به فعالیت بهتر شما در این شبکه اجتماعی متن‌محور کمک کنیم.

 

توئیتر چیست؟

توییتر یکی از برترین شبکه‌های اجتماعی در خصوص ترندها و موضوع‌های مختلف روز است. کاربرهای این شبکه هر روز و هر ساعت، دربارهٔ  موضو‌ع‌ها و دغدغه‌های مختلف صحبت می‌کنند. آن‌ها می‌توانند در یک متن ۲۸۰ کاراکتری همراه با عکس، ویدیو و لینک نظرشان را بگویند. در توییتر، برعکس اینستاگرام، متن توییت حرف اول را می‌زند.

با کمی سرک‌کشیدن در توییتر، می‌توانید از اخبار روز، فیلم‌ها و سریال‌های محبوب، موضوع‌های جنجالی فرهنگی، اخبار سیاسی و اجتماعی و نیازها و خواسته‌های کاربرها سر در بیاورید.

از آن‌جایی که در این شبکه‌ اجتماعی متن‌محور، مردم نیازها و خواسته‌های روزمره‌شان را صریح‌تر بیان می‌کنند، کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ هم برای شناخت مشتری‌ها در این فضا فعالیت می‌کنند. حالا که پاسخ سوال twitter چیست را دادیم، بهتر است دلایل محبوبیت آن را هم با شما در میان بگذاریم.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

۴ دلیل محبوبیت توییتر

توییتر به روش‌های مختلف به مردم و کسب‌وکارها کمک می‌کند. کاربرها دربارهٔ مشکلات، نیازها و دغدغه‌هایشان در توییتر صحبت می‌کنند و کسب‌وکارها هم با آگاهی از این اطلاعات، محصولات و خدماتشان را تبلیغ می‌کنند. علاوه‌ بر این‌ها، موارد زیر هم از دلایل محبوبیت توییتر هستند:

 

۱. با توییتر از همه چیز با خبر می‌شوید

در توئیتر هر لحظه، از اتفاق‌های دنیا خبر دارید و آخرین موضوعات و جنجال‌های فرهنگی و اجتماعی را دنبال می‌کنید. مثلا اگر در حوزهٔ مد و لباس فعالیت می‌کنید، صفحه‌های خبری و مجله‌های مد را دنبال کنید. این کار به ایده‌یابی تولید محتوا در پلت‌فرم‌های دیگر به شما کمک می‌کند.

می‌توانید استراتژی‌های سوشال لیسنینگ را در این شبکه اجتماعی به کار بگیرید. توییتر ابزاری برای ذهن‌خوانی مشتری‌ها است. شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ با استفاده از جست‌وجوی برند یا محصول خود می‌توانند از دغدغه‌ها و مشکلات مشتری‌ها آگاه شوند.

به‌عنوان مثال، اگر اسنپ را در توییتر جست‌وجو کنید، می‌توانید نظرها و دغدغه‌های مردم را نسبت به این اپلیکیشن بخوانید. میزان رضایت آن‌ها را بسنجید و نقاط ضعف و قوت آن را شناسایی کنید؛ چراکه مردم در توییتر خیلی رک و پوست‌کنده، نظرشان را بیان می‌کنند.

 

۲. توئیتر به رشد کسب‌وکار شما کمک می‌کند

این شبکه اجتماعی یک ابزار رایگان برای ایجاد و افزایش آگاهی از برند و رشد کسب‌وکار شما است؛ همچنین Twitter به دیده‌شدن شما و رشد فالوور ارگانیک هم کمک می‌کند. اگر بتوانید از هشتگ‌ها و امکانات مختلف توییتر خوب بهره ببرید و محتوای تعاملی منحصر‌به‌فردی ارائه کنید، خیلی زود به حداقل فالوور می‌رسید.

 

۳. با مشتری‌های جدید آشنا می‌شوید

توییتر امکان‌ آشناشدن با مشتری‌های جدید را به شما می‌دهد. کافی است از صفحهٔ آخرین توییت‌ها استفاده کرده و محصول خودتان را در توییتر جست‌وجو کنید. با این کار هر توییتی که در این شبکه اجتماعی حاوی نام محصول شما است، ظاهر می‌شود. همین ابزار ساده، شما را به مشتری‌های جدید می‌رساند و راه مکالمه و آشنایی با بقیه را باز می‌کند.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۴. صدای مشتری‌ها را می‌شنوید

فرض کنید مشتری یکی از محصولات شما را می‌خرد و بعد نظرش را راجع به آن محصول در توییترش می‌نویسد. ممکن است خیلی کوتاه از محصول تعریف کند یا اشکالش را بگوید. توئیتر به شما کمک می‌کند که نظرهای مختلف مشتری‌ها را بشنوید و ارتباط صمیمانه‌تری با آن‌ها برقرار کنید.

شما می‌توانید به توییت مشتریان خود پاسخ دهید و حتی فضایی برای گفت‌وگو ایجاد کنید تا سایر افراد هم نظرشان را دربارهٔ محصول زیر همان توییت بیان کنند.

حالا که متوجه شدید توییتر چیست و چرا بین مردم و کسب‌وکارها محبوب شده است، وقت آن شده است که ببینیم به چه دردی می‌خورد.

 

کاربردهای توئیتر

کاربرهای توییتر به روش‌های گوناگونی از آن استفاده می‌کنند. بعضی از کاربرها بیشتر خواننده هستند. گروهی دیگر هم حضور فعال‌تری دارند و راجع به دغدغه‌هایشان صحبت می‌کنند. کسب‌وکارها هم با هدف آگاهی از برند و ارتباط بهتر با مشتری‌ها به توییتر روی آورده‌اند. بیایید کاربردهای مختلف توییتر را با یکدیگر بررسی کنیم:

 

انتشار اطلاعات و اخبار

شما در توییت‌هایتان، می‌توانید اطلاعات مربوط به کسب‌وکارتان را خیلی سریع به اشتراک بگذارید و کاربرها را از اخبار مهم مطلع کنید. مثلا موسسه‌های آموزشی در توییتر، آخرین کلاس‌هایشان را در توییتر اطلاع‌رسانی می‌کنند یا فروشگاه‌های اینترنتی راجع به جشنواره‌های فروش می‌گویند.

 

اطلاع‌رسانی آمانج دربارهٔ دورهٔ جدید خود در توییتر

 

شناخت مشتری‌ها و مخاطب

این شبکه اجتماعی متن‌محور اطلاعات جامعی دربارهٔ مشتری‌ها و مخاطبین به شما می‌دهد. در بخش آنالیتیکس توییتر، اطلاعات دموگرافیک مانند سن و جنسیت، سبک‌ زندگی، رفتار مشتری و ردپای کاربر در موبایل آورده شده است.

قبل از اجرای کمپین‌های توییتر خود، می‌توانید از این اطلاعات استفاده کنید تا بدانید از چه طریقی می‌توانید ارتباط بهتری با مخاطب هدف خود برقرار کنید؛ چراکه شما می‌دانید مخاطبِ هدف شما چند ساله است، کجا زندگی می‌کند، به چه چیزی علاقه دارد و از چه نوع محتوایی بیشتر استقبال می‌کند.

 

آنالیتیکس توییتر

 

دریافت بازخورد آنی و ارائه خدمات مشتریان

طبق تحقیقات انجام‌شده، برندهای معروف توییتر را یکی از ابزارهای کلیدی برقراری مستقیم ارتباط با مشتری و ارائهٔ پشتیبانی می‌دانند. از طرفی، برخی معتقدند که توییتر یک پلتفرم تحقیقات بازار است و اطلاعات ارزشمندی در خصوص مشتری‌ها به کسب‌وکار می‌دهد. در توییتر، مشتری‌ها می‌توانند با برندها راحت‌تر ارتباط برقرار کنند، از دغدغه‌هایشان بگویند و بازخورد بدهند.

کسب‌وکارها هم می‌توانند از این فرصت برای جمع‌آوری بازخوردها، اصلاح و بهبود محصول و پشتیبانی  از مشتری‌ها استفاده کنند. حتی بعضی از برندها یک حساب توییتری مخصوص برای خدمات مشتری  دارند. مثلا شرکت آمازون در یک صفحهٔ جداگانه به سوال‌های مشتری‌ها به زبان‌های مختلف پاسخ می‌دهد.

 

پاسخ‌گویی آمازون در توییتر

 

ایجاد شبکه‌ای از مشتری‌ها و طرفدارها در توییتر

در توییتر، ارتباط و مکالمه به طور ثانیه‌ای، بین برندها و مشتری‌ها رخ می‌دهد. سرعت و آسانی ارتباط به ایجاد شبکه‌ای از علاقه‌مندان و طرفدارهای برند کمک می‌کند. برندها در این پلتفرم می‌توانند به توییت‌های مربوط به خودشان و محصولاتشان پاسخ دهند، با طرفداران صحبت کنند و نسبت به علاقهٔ آن‌ها واکنش نشان دهند.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

این واکنش‌ها مشتری‌های علاقه‌مند را به مشتری‌های وفادار تبدیل می‌کند. در تصویر زیر، می‌توانید نمونه‌ای از این تعامل‌ها را ببینید.

 

 

تعامل کاله با مشتری

 

بررسی رقبا و ارتباط با آن‌ها

با درست‌کردن لیستی از رقبا، می‌توانید اخبار و محتوای آن‌ها را بررسی کنید. این کار به فرایند تحلیل رقبا کمک می‌کند و ایده‌های خوبی به شما می‌دهد. این لیست در جمع‌آوری اطلاعات مشتری‌ها و فالوورهای رقیب‌ها، کمپین‌های تبلیغاتی آن‌ها و محصولاتشان به شما کمک می‌کند.

 

لیست استارتاپ‌های ایرانی در توییتر

 

تبلیغات در توییتر

تبلیغات در توییتر به روش‌های مختلف انجام می‌شود. یکی از روش‌های متداول، تبلیغ یک توییت مشخص است. اگر صفحهٔ اصلی توییتر را ببینید، متوجه می‌شوید که بین توییت‌های فالووینگ‌ها، توییت‌های تبلیغاتی هم وجود دارند. این توییت‌ها با برچسب «Ad» مشخص می‌شوند. توییت‌های پروموت‌شده باعث افزایش فالوورها و تعامل می‌شوند. از طرفی، می‌توانید روی آن برای گرفتن لید با هدایت کاربر به لندینگ پیج حساب کنید.

نمونه تبلیغات در توییتر

شما می‌توانید با استفاده از اینفلوئنسرهای توییتری، محصول یا صفحهٔ توییتر کسب‌وکار خودتان را تبلیغ کنید. اینفلوئنسرهای توییتری فالوور زیادی دارند و هر توییت آن‌ها هم بازخورد زیادی دریافت می‌کند. روش کار به این شکل است که آن‌ها دربارهٔ محصول یا خدمت شما توییت می‌کنند؛ بنابراین توجه افراد زیادی را به آن جلب می‌کنند. این حرکت باعث می‌شود که سروصدای زیادی در سریع‌ترین زمان حول نام شما شکل بگیرد.

در بخش‌های بعدی، دربارهٔ نحوهٔ تبلیغات در توییتر، انواع کمپین‌های تبلیغاتی در این پلتفرم و عوامل موثر در هزینهٔ تبلیغات توییتری بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

افزایش ترافیک وبسایت

وقتی مخاطبان و مشتری‌ها وارد صفحهٔ توییتر کسب‌وکار شما می‌شوند، اولین جایی که می‌بینند، اطلاعات پروفایل شما است. احتمالا در بخش پروفایل دنبال لینک سایت شما می‌گردند تا بتوانند محصولات را ببینند و بیشتر با شما آشنا شوند؛ بنابراین این شبکهٔ اجتماعی می‌تواند ترافیک وبسایت شما را هم افزایش دهد.

همچنین، تولید محتوا، تعامل با کاربرها و بهینه‌سازی پروفایل توییتر به افزایش مخاطب‌های شما کمک می‌کنند. علاوه‌بر بیو، امکان گذاشتن لینک سایت یا مقاله وبلاگ در توییت‌ها هم وجود دارد. در تصویر زیر، بیوی صفحهٔ توییتر کاله را می‌بینید که لینک سایت در آن گذاشته شده است.

 

لینک در بیوی کاله در توییتر

 

به‌طور کلی توییتر فرصت خیلی خوبی برای برقراری ارتباط نزدیک و مستقیم با مشتری است؛ اما چطور باید از آن استفاده کنیم؟ بیایید با هم در بخش بعدی نحوهٔ کار با آن را مرور کنیم:

 

چگونگی کار با توئیتر

توییتر از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. تایم‌لاین، دایرکت، اطلاعات پروفایل، تنظیمات، بوک‌مارک‌ها، تصویر لوگو و هدر، بخش ترندها و موضوع‌های روز، لیست‌ها و صفحهٔ آخرین توییت‌ها بخش‌های مختلفی از توییتر هستند.
نحوهٔ کار به این شکل است که ابتدا متنی ۲۸۰ کاراکتری را آماده می‌کنید و به‌عنوان اولین توییت در این شبکه منتشر می‌کنید. دنبال‌کنندگان توییت شما را در تایم‌لاین خود مشاهده می‌کنند. تایم‌لاین همان صفحه‌ای است که توییت‌های سایر افراد را مشاهده می‌کنید. در این صفحه، توییتر علاوه بر توییت دنبال‌کنندگان، توییت سایر افراد را بر اساس علایق شما نمایش می‌دهد.

برای اینکه بتوانید از توئیتر برای کسب‌وکارتان استفاده کنید، باید اطلاعات این قسمت‌ها و اصطلاح‌های توییتری را هم یاد بگیرید. ریتوییت، کوت، تایم‌لاین و ترندها از جمله این اصطلاح‌ها هستند. ریتوییت به معنای انتشار مجدد توییت است. به این ترتیب، شما توییت مشتری‌های خود را ریتوییت می‌کنید تا سایر دنبال‌کنندگان و مشتریان شما آن را ببینند. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، تپسی همین کار را انجام داده است:

 

ریتوییت

 

با قابلیت کوت‌کردن، واکنشتان نسبت به یک توییت را در صفحهٔ خودتان نشان می‌دهید. اگر یکی از مشتری‌ها در توییتش به محصول و شرکت شما علاقه نشان داد، با کوت‌کردن آن توییت، می‌توانید علاقه متقابلتان را نشان دهید. به کوت بانی‌کار در تصویر زیر توجه کنید:

 

 

کوت بانی‌کار

 

ترندها هم موضوع‌های روز جهانی است که معمولا با توجه به موقعیت‌ جغرافیایی نشان داده می‌شود. زمانی که افراد زیادی در یک بازهٔ زمانی مشخص، دربارهٔ موضوع خاصی زیاد توییت کنند، آن موضوع ترند می‌شود. می‌توانید از این موج ایجادشده برای دیده‌شدن بهره ببرید.

علاوه‌ بر این‌ها، این شبکهٔ اجتماعی امکانات لازم برای انتشار راحت‌تر محتوا را در اختیارتان می‌گذارد. به‌عنوان مثال، توییتر به شما اجازه می‌دهد که توییت‌ها را با تنظیم زمان و تاریخ انتشار، خودکار منتشر کنید.

تا اینجای مقاله، ما به شما گفتیم توییتر چیست، به چه دردی می‌خورد و چرا به این اندازه محبوب شده است؛ بنابراین وقت آن شده است که جزئیات بیشتری را دربارهٔ بازاریابی و تبلیغات در این پلتفرم در اختیار شما بگذاریم.

 

تبلیغات در توییتر چگونه است؟

با اینکه شاید این گونه به نظر برسد که سبک فعالیت توییتر با دیگر شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک، لینکدین یا اینستاگرام متفاوت است و خیلی نمی‌توان در آن فعالیت تبلیغاتی جدی داشت، ولی این طور نیست و تبلیغات در توییتر نیز پلن‌های ویژه خودش را دارد که بسیاری از کمپانی‌های بزرگ از آن استفاده می‌کنند. البته برای اکانت‌های شخصی نیز امکان تبلیغ کردن وجود دارد.

شما می‌توانید به سه شکل زیر تبلیغات خود را در این شبکه اجتماعی انجام دهید که البته باید سراغ پلن‌های پولی بروید:

  1. توییت‌های تبلیغاتی: در این توییت‌ها مشخصا آگهی و محتوای تبلیغاتی قرار دارد و به همین دلیل در نتایج جستجو و تایم لاین افراد بالاتر در توییت‌های دیگر قرار می‌گیرند.
  2. تبلیغات حساب‌های کاربری: امکان تبلیغ اکانت‌ها در توییتر نیز وجود دارد و حتی افراد می‌توانند با این روش اکانت شخصی خودشان را به دیگران معرفی کنند و برای جذب فالورئهای بیشتر در بالای نتایج جستجو و تایم لاین قرار بگیرند.
  3. ترندهای تبلیغاتی: این ترندها که معمولا با هشتگ‌ها مشخص می‌شوند نیز طرفداران زیادی دارند و به همین دلیل توییتر مهمترین و داغ‌ترین مباحث را در صدر نشان می‌دهد.

 

تبلیغات در توییتر را چگونه آغاز کنیم؟

تبلیغات در توییتر

 

با توجه به توضیحات بالا برای اینکه بخواهید تبلیغات خود را در توییتر شروع کنید باید مراحلی را پشت سر بگذارید که در ادامه به آنها می‌پردازیم. البته که تبلیغات در توییتر در نیز مانند استفاده از این شبکه اجتماعی در ایران محدودیت‌های زیادی برای ما دارد.

1- شناخت مخاطب و فرهنگ توییتر

اولین و مهمترین کار این است که به درستی با ماهیت توییتر و فرهنگ فعالیت در آن آشنا شوید و سپس بر این اساس مخاطبان و پرسونای مخاطب خود را به درستی در این شبکه اجتماعی تعیین کنید. اگر این فضا را با لینکدین یا اینستاگرام اشتباه بگیرید دچار مشکل خواهید شد.

 

2- ایجاد پروفایل حرفه‌ای

مانند هر شبکه اجتماعی دیگری اولین مرحله تبلیغات و بازاریابی در توییتر نیز داشتن یک پروفایل حرفه‌ای و متناسب با برند تجاری یا شخصی شماست که به مخاطبان بگویید چه کسی هستید، مشخصا در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید، محصولات و خدمات‌تان چیست و اطلاعات دسترسی را نیز وارد کنید. از انتخاب عکس پروفایل حرفه‌ای، قراردادن لوگو و عکس کاور نیز غافل نشوید. نکته مهم دیگر این است که حتما آدرس سایت خود را وارد کنید.

 

3- انتخاب درست کلمات کلیدی

از آنجایی که توییتر شبکه اجتماعی بسیار مهمی است و فعالیت در آن روی سئو و حتی نمایش در جستجوهای گوگل موثر است، بنابراین باید حواستان باشد که حتما از کلمات کلیدی متناسب با کسب و کارتان در قسمت توضیحات پروفایل یا بخش‌های دیگر استفاده کنید.

4- دنبال کردن دیگران

یکی از بهترین کارهایی که با توجه به الگوریتم توییتر باید انجام دهید و ابایی هم از انجام آن نداشته باشید، دنبال کردن مخاطبان، هم‌صنفی‌ها و همکاران است که باعث می‌شود نه‌تنها شبکه‌سازی خوبی اتفاق بیفتد، بلکه مخاطبان و دنبال‌کنندگان آنها نیز با شما آشنا خواهند شد.

 

5- از محصولات، خدمات و برنامه‌های‌تان بگویید

یکی دیگر از کارهای مهمی که برای تبلیغات در توییتر باید انجام دهید این است که از محصولات و خدمات خود بگویید، اخبار، برنامه‌ها و رویدادهای آتی را منتشر کنید تا مخاطبان در جریان قرار بگیرند و بتوانید به آنها تعامل داشته باشید.

 

6- از محتوای جذاب غافل نشوید

شاید فکر کنید توییتر چون محدودیت کاراکتر دارد خیلی مانند لینکدین نیست که بتوان در آن مقاله منتشر کرد، ولی درواقع این طور نیست و از هر بستری می‌توان متناسب با آن استفاده کرد. شما می‌توانید روی ترندهای روز موج‌سواری کنید، عکس‌ها و ویدیوهای جذاب و کاربردی منتشر کنید، مطلب خودتان را در قالب رشته توییت قرار دهید و از همه مهمتر لینک محتوای سایت یا بلاگ‌تان را در توییت خود جاسازی کنید.

 

7- هشتگ‌ها و منشن کردن را فراموش نکنید

هشتگ‌ها و منشن کردن دیگران در توییتر قدرت بسیار زیادی دارد و هر دو مورد به ویژه هشتگ‌ها را می‌توان به عنوان ابزارهای تبلیغاتی قدرتمند در این شبکه اجتماعی در نظر گرفت. البته باید هشتگ‌ها را به درستی انتخاب کرده و دیگران را به جا منشن کنید.

 

8- استفاده از پلن‌های تبلیغاتی

البته همچنان پلن‌های تبلیغات در توییتر نیز پیش روی شماست و اگر بتوانید از آنها استفاده کنید، قطعا گزینه خوبی برای بازاریابی شما خواهند بود.

انواع کمپین‌های تبلیغاتی در توییتر

اگر قصد دارید از سیستم تبلیغاتی توییتر استفاده کنید، باید با انواع کمپین‌های تبلیغاتی آن آشنا شوید و ببینید هر پلن مناسب چه کاری است. در ادامه به معرفی انواع این کمپین‌ها می‌پردازیم:

افزایش فالوور

مانند هر شبکه اجتماعی دیگری داشتن فالوئر در توییتر نیز خیلی مهم است و برای اینکه بیشتر دیده شوید می‌توانید سراغ کمپین افزایش فالوئر بروید تا توییتر در ازای دریافت هزینه مشخص شما را به دیگران نشان دهد و برای‌تان دنبال کننده بیاورد.

 

تبلیغات کلیکی و افزایش نرخ تبدیل

توییتر یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی است که می‌تواند برای سایت یا بلاگ شما ترافیک ورودی بسیار خوبی ایجاد کند و در ادامه می‌توانید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید تا در نهایت کاربران اقدام موردنظر شما (خرید محصول، عضویت، ثبت نان در رویداد، نصب اپلیکیشن و…) را انجام دهند. در این کمپین توییتر بابت کلیک‌های انجام شده روی لینک سایت از شما هزینه دریافت می‌کند.

 

افزایش تعامل (ENGAGEMENT)

در توییتر میزان تعامل و مشارکت به تعدا فالوئرها و بازدیدکنندگان ارجحیت دارد و بنابراین می‌توانید برای دریافت لایک، کامنت و بازنشر محتوای خود هزینه کنید تا توییت‌های‌تان بیشتر دیده شود. این کار به افزایش آگاهی از برند (Awareness) و در نهایت افزایش فروش کمک می‌کند.

 

نصب اپلیکیشن

یکی از کمپین‌های تبلیغاتی جذاب توییتر که شاید از آن بی‌خبر بودید، کمپین نصب اپلیکیشن است که با انتخاب این طرح می‌توانید تعداد نصب برنامه خود را افزایش دهید. ضمن اینکه می‌توانید با انتخاب یک طرح دیگر کاری کنید که میزان تعامل با اپلیکیشن شما بیشتر شود. این روش نیز مانند تبلیغات کلیکی است.

 

اطلاع رسانی در توییتر

اگر دنبال این هستید که تبلیغات شما توسط کاربران بیشتری دیده شود، این کمپین ویژه شما طراحی شده است و هزینه آن به صورت CPM (پرداخت در ازای هزار نمایش) محاسبه می‌شود.

 

افزایش نمایش ویدیو

در این کمپین با پرداخت هزینه کاری می‌کنید که کاربران هنگام اسکرول کردن به صورت خودکار ویدیوی شما را تماش کنند. هزینه این کمپین در ازای تعداد نمایش ویدیو محاسبه می‌شود.

 

آموزش دیجیتال مارکتینگ در توییتر

توییتر به عنوان یک شبکه اجتماعی مهم می‌تواند نقش قابل توجهی در استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما داشته باشد؛ چراکه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بخشی از بازاریابی دیجیتال است. بنابراین باید بتوانید به درستی از دیجیتال مارکتینگ در توییتر استفاده کنید. در ادامه ما به صورت اجمالی درباره این موضوع صحبت می‌کنیم.

  • تدوین استراتژی: قطعا بدون داشتن استراتژی مشخص در هیچ برنامه‌ای موفق نخواهید شد و فعالیت در توییتر نیز از این قاعده مستثنی نیست. باید اهداف، مخاطبان، استراتژی‌ها، تاکتیک‌ها، تقویم محتوا، زمانبندی، تیم اجرایی و حتی بودجه خود را برای فعالیت در این شبکه اجتماعی مشخص کنید و ببینید قرار است به مخاطبان چه بگویید، ارزشی که ایجاد می‌کنید چیست و به کجا خواهید رسید.
  • بازاریابی محتوایی را دست کم نگیرید: محتوای جذاب و کاربردی، افزایش تعامل و مشارکت مخاطبان و ارسال انواع محتوا به شدت در توییتر جواب می‌دهد. پس حواستان باشد که روی بازاریابی محتوایی (Content Marketing) حسابی کار کنید.
  • پروفایل حرفه‌ای و رسمی داشته باشید: داشتن یکی پروفایل حرفه‌ای، کامل و رسمی اولین گام فعالیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ است.
  • کلمات کلیدی، هشتگ‌ها و منشن کردن را فراموش نکنید: کلمات کلیدی و استفاده از آنها به ویژه در قسمت بیو و به کاربردن درست هشتگ‌ها و ترندهای روز اهمیت بسیار زیادی در برنامه دیجیتال مارکتینگ شما خواهد داشت. ضمن اینکه در صورت لزوم کاربران دیگر را نیز منشن کنید تا میزان تعامل افزایش پیدا کند.

 

مزیت های تبلیغات در توییتر

بدون شک مانند هر شبکه اجتماعی دیگری، تبلیغات در توییتر نیز مزایای خودش را دارد که باید به آنها توجه کنید. در ادامه به مهمترین مزایای آن اشاره می‌کنیم:

  • تبلیغات اثربخش: تبلیغات در توییتر اهداف خاصی چون افزایش بازدید سایت یا افزایش تعامل را دنبال می‌کند و ویژگی جذاب این روش اینجاست که تنها زمانی هزینه را پرداخت می‌کنید که به هدف تعیین شده خود برسید. یعنی نمایش آگهی رایگان است و تنها بعد از رسیدن به اهداف مشخص شده هزینه می‌پردازید.
  • هدف‌گیری کلمات کلیدی: هدف قراردادن کلمات کلیدی مانند ادوردز گوگل در توییتر نیز امکان‌پذیر است و با استفاده از Keyword Targeting می‌توانید پست‌های مشخصی را که کلمه کلیدی موردنظر در آن قرار داشته هدف قرار دهید.
  • تبلیغات سریع: یکی از ویژگی‌های مثبت تبلیغات در توییتر این است که اثربخشی زیادی دارد و سریع به نتیجه می‌رسد. در توییتر همه در لحظه زندگی می‌کنند و این شبکه اجتماعی باعث می‌شود تا تبلیغات شما خیلی زود دیده شود.
  • یکپارچگی محیط توییتر: تبلیغات این شبکه اجتماعی در میان توییت‌های دیگر و پیام‌های تایم لاین با همان قالب استاندارد نمایش داده می‌شود و امکان لایک کردن، به اشتراک‌گذاری و کامنت گذاشتن زیر آنها نیز وجود دارد.
  • نرخ کلیک بهتر: یکی از ویژگی‌های مهم و جذاب تبلیغات توییتری این است که با توجه به ماهیت خود و نحوه فعالیت کاربران نسبت به شبکه‌های اجتماعی دیگر نرخ کلیک (CTR) بهتری دارد.
مقاله پیشنهادی : تبلیغات گسترده تلگرامی چگونه اجرا می‌شود؟

راه‌های افزایش ROI با تبلیغات توییتر

موضوع بازگشت سرمایه مهمترین هدف هر تبلیغی است و در نتیجه باید در مورد تبلیغات توییتر نیز این موضوع را در نظر بگیرید. برای اینکه بتوانید ROI خود را بالاتر ببرید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. زندگی در لحظه: بیشتر اتفاقات توییتر در لحظه رخ می‌دهد و اگر طرح‌های فوری و دارای محدودیت زمانی دارید، این شبکه اجتماعی یکی از بهترین بسترهای اطلاع‌رسانی است.
  2. استفاده از اعداد: مانند هر جای دیگری استفاده از اعداد نیز در توییتر جادو می‌کند و خیلی زود باعث جلب توجه کاربران خواهد شد. اعداد کمک می‌کند از محدودیت کاراکترهای توییتر بهترین استفاده را ببرید و روی مخاطبان تاثیر بیشتری نیز داشته باشید.
  3. به‌روز باشید: به‌روز بودن و موج‌سواری در توییتر خیلی جواب می‌دهد. بنابراین از ترندهای روز با خبر باشید و کاری کنید که مخاطبان بیشتر درگیر شما شوند.
  4. پرسیدن سوال و برگزاری نظرسنجی: مهمترین هدف در توییتر افزایش میزان تعامل است. بنابراین با پرسیدن سوال و برگزاری نظرسنجی تا می‌توانید میزان تعامل و مشارکت کاربران را افزایش دهید تا در نهایت بیشتر محتوای شما را ببینند.
  5. از عکس و ویدیو استفاده کنید: المان‌های بصری و استفاده از تصویر، ویدیو و ایموجی‌ها کمک می‌کند تا نرخ بازنشر و اثرپذیری توییت‌های شما به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده و در نتیجه ROI تبلیغات‌تان بیشتر شود.

 

هزینه تبلیغات در توییتر چگونه است؟

مبنای تعیین هزینه در توییتر میزان تعامل (Engagement) یا اقداماتی نظیر لایک، ریتوییت و پاسخ دادن به توییت هاست. بر این اساس برای اینگیجمنت مبلغ 1.35 دلار و برای هر فالوئر 2.5 تا 5 دلار گرفته می‌شود.

 

در توییتر هوشمندانه حضور داشته باشید

گرچه توییتر یک شبکهٔ اجتماعی محبوب است و برندها و کسب‌وکارهای مختلف از آن برای اهداف گوناگون استفاده می‌کنند؛ اما این مسئله به معنای حضور بدون برنامه و استراتژی در این شبکه نیست. برای فعالیت در این شبکه اجتماعی باید لحن برند و هدف از تولید محتوا را بدانید و سعی کنید لحن منحصر به خودتان را داشته باشید. در این مقاله، سعی کردیم به شما بگوییم توییتر چیست و چه کاربردی دارد. اگر دربارهٔ فعالیت در این شبکهٔ اجتماعی، سوالی دارید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

منابع:

Twitter | vistasocial

 

 

4.6/5 - (27 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رسول
رسول
3 سال قبل

سلام یک سوال داشتم من فقط میخوام تویت خودم رو تبلیغ کنم ایا اگ پرداخت کنم با مستر کارت توییتر قبول میکنه چون شماره ایران تو حساب توییترم است

محدثه
محدثه
5 ماه قبل

عالی

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  محدثه
5 ماه قبل

خوشحالیم اینو می‌شنویم 🙂
ممنون که به ما فیدبک می‌دین.

سایه
سایه
4 ماه قبل

خیلی مچکرم بابت این مقاله کامل و دادن یه چشم انداز کلی راجب توییتر🙏🌱

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  سایه
4 ماه قبل

خوشحالیم این مقاله برای شما مفید بوده 🙂

ممنون از شما که به ما بازخورد می‌دین 🍀

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، دیده‌شدن، افزایش فروش