فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

استراتژی ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی

مقالات دیجیتال مارکتینگ | ندا عروضی | تاریخ بروزرسانی : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱

به اطراف خود نگاه کنید، تقریبا در دست همه اطرافیانتان تلفن همراه وجود دارد و بی‌وقفه از آن استفاده می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد بیشتر از ۳۳ درصد از مردم ۵ دقیقه بعد از بیدار شدن از خواب تلفن همراه خود را چک می‌کنند. از آن‌جایی که امروزه مردم انتظار دارند جهان را در دستان خود قرار دهند، استفاده از استراتژی‌های ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی می تواند برای کسب‌وکار شما بسیار کمک‌کننده باشد.

برخی از بررسی‌ها نشان می‌دهد کاربران هر ۲۰ دقیقه یک بار یا حتی سریع‌تر تلفن همراهشان را چک می‌کنند. بسیاری از اپلیکیشن‌ها رویای این را دارند که در لیست ۵ اپلیکیشن برترِ مورد استفاده کاربر قرار بگیرند و رقابت زیادی در این زمینه بین اپلیکیشن‌ها وجود دارد. اگر هدف شما از تبلیغات پوش نوتیفیکیشن بازگشت کاربران به اپلیکیشن و یادآوری شما به کاربران است، ادامه مطلب را با دقت مطالعه کنید تا با استراتژی‌های ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی موثر آشنا شوید. اگر با تبلیغات پوش نوتیفیکیشن آشنایی ندارید به مطلب تبلیغات نوتیفیکیشن چیست مراجعه کنید.

پرسونای خود را مشخص کنید

با گسترش فضای مجازی و افزایش هر روزه اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها، در ارتباط ماندن با کاربران امری مهم و دشوار محسوب می‌شود. می‌توانید برای بهبود نرخ درگیرشدن (engagement rate) از ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی استفاده کنید. تعداد کاربران در فضای مجازی بسیار زیاد است و از این رو لازم است افراد را بر حسب جنسیت، سن، علاقه‌مندی‌ها و از همه مهم‌تر نیازمندی‌هایشان دسته‌بندی کنید.

اگر می‌خواهید کاربران بیشترین توجه را به شما کرده و پوش نوتیفیکیشن‌های تبلیغاتی‌تان موثر واقع شود، حتما از اطلاعاتی که درباره رفتار کاربران به دست آورده‌اید، استفاده کرده و کاربران را دسته‌بندی کنید. همچنین دقت کنید در ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی، پیام‌های مرتبط با نیاز و علاقه کاربران، در زمان مناسب و شخصی‌سازی شده بفرستید.

 

با استفاده از تبلیغات پوش نوتیفیکیشن یکتانت، به بیش از ۴۰ میلیون کاربر ایرانی دسترسی پیدا کنید!

با استفاده از تبلیغات پوش نوتیفیکیشن یکتانت، به بیش از ۴۰ میلیون کاربر ایرانی دسترسی پیدا کنید!

مشاهده تعرفه‌ها arrow-left

فراتر از انتظار وارد شوید

کاربران هر روزه پوش نوتیفیکیشن‌های بسیاری دریافت می‌کنند. بهتر است پیام‌هایی با محتوای جذاب، قانع‌کننده و مطابق با نیاز و علاقه‌ی کاربر ارسال کنید. می‌توانید محتوایی داستان‌گونه ایجاد کنید و با اضافه کردن عکس، گیف، نقشه، ویدئو و مواردی از این قبیل محتوای ارسالی خود را از سایر پوش نوتیفیکیشن‌ها متمایز کنید.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

دقت کنید جملات کوتاه و آموزنده باشد و حتما همراه با دعوت به عمل (call to action) همراه باشد تا کاربر را به ورود به اپلیکیشن ترغیب کند. از خلاقیت خود استفاده کرده و جملات به یادماندنی در ذهن مخاطب بسازید.

در ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی تناوب زمانی را رعایت کنید

بسیار اهمیت دارد در ارسال پوش نوتیفیکیشن، تناوب زمانی و استراتژی داشته باشید. بعضی از دیجیتال مارکترها به دلیل تاثیر خوبی که پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی بر کسب‌وکارشان دارد، در ارسال آن زیاده‌روی می‌کنند. این موضوع باعث عصبانیت کاربران می‌شود و در نتیجه امکان دارد ارسال پوش نوتیفیکیشن کسب‌وکار شما را به طور کامل قطع کند.

دو نوع پوش نوتیفیکیشن وجود دارد: نوع اول پیامی است که فعالیت کاربران را به مخاطب اطلاع می‌دهد (به عنوان مثال کسی برای شما کامنت گذاشته است)

نوع دوم پیامی است که به صورت مستقیم موضوعی را درباره برنامه‌های کسب‌وکارتان به کاربر اطلاع می‌دهد. (به طور مثال از تخفیف عید تا عید ما با خبر شوید)

کاربران از دریافت نوتیفیکیشن‌های نوع اول لذت می‌برند ولی تمایل خاصی به دریافت نوع دوم ندارند. در نتیجه برای ارسال پوش نوتیفیکیشن نوع دوم احتیاط کرده و مشخص کنید هر چند وقت یک بار پوش نوتیفیکشن خود را ارسال می‌کنید. بازه‌های مشخصی را در هفته به این کار اختصاص دهید. به طور مثال دو روز مشخص از هفته را انتخاب کرده و نوتیفیکشن‌های خود را ارسال کنید.

زمان‌بندی داشته باشید

درست است مردم تقریبا تمام ۲۴ ساعت روز را کنار تلفن همراه خود سپری می‌کنند ولی این به این معنی نیست که می‌توانید از تمام ساعات روز برای ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی استفاده کنید. برخی ساعات خاص در روز وجود دارد که مخاطب در آن ساعت بیشترین نرخ تبدیل (conversion rate) را دارد. دقت کنید زمانی را انتخاب کنید که کاربران‌تان درحال استراحت یا مشغول کار کردن نباشند.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

برخی از کارشناسان بر این باورند که ارسال پوش نوتیفیکیشن در ساعات عصر بیشترین بازدهی را دارد ولی از آن‌جایی که کسب‌وکار با کسب‌وکار فرق دارد، لازم است براساس اطلاعاتی که درباره‌ی کاربران خود دارید بهترین ساعت روز را برای کسب‌وکار خود انتخاب و بیشترین کلیک و بازدید را از پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی دریافت کنید.

همچنین برخی زمان‌های طلایی مثل تعطیلات، مناسبت‌های خاص، حراج‌های فصلی و … وجود دارند. می‌توانید با ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی در زمان مناسب به کاربران خود، فروش محصول‌تان را افزایش دهید.

همواره آزمایش کنید

برای بهبود کسب‌وکارتان لازم است موارد مختلفی را آزمایش کنید. می‌توانید از تست A/B استفاده کرده و بهترین محتوایی را که می‌توانید برای کاربران ارسال کنید، برگزینید. لازم است پوش نوتیفیکیشن‌هایی با محتوا و لحن‌های متفاوت و حتی در زمان‌های متفاوت برای مخاطب ارسال کنید. نتایج و رفتار کاربران را تحلیل کرده و در هر یک از پارامترها بهترین حالت را انتخاب کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا نرخ تبدیل (conversion rate) را افزایش دهید و در نتیجه فروش خود را بهبود بخشید. این گونه آزمایش‌ها باید مرتبا انجام شوند و در مراحل مختلف، همواره محتوایی مرتبط با نظر کاربر در پوش نوتیفیکیشن‌ها قرار بگیرد.

به کاربر اجازه خروج دهید

برای کاربر امکان قطع کردن پوش نوتیفیکیشن را فراهم کنید. گاهی کاربر دیگر تمایلی به دریافت پوش نوتیفیکیشن شما ندارد و عدم وجود دکمه قطع کردن ممکن است کاربر را آزرده‌خاطر کند و منجر به لغو نصب اپلیکیشن شما شود.

لازم به ذکر است اگر کاربر شما عضو تازه‌وارد است، بعد از گذشت دو الی سه روز از نصب، از او جهت ارسال پوش نوتیفیکیشن اجازه بگیرید. ممکن است بسیاری از کاربران گزینه خیر را زده و شانس شما برای ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی از دست برود ولی این کار جهت احترام به حقوق مخاطبان لازم است و در آن‌ها حس بهتری ایجاد می‌کند. می‌توانید با فرستادن محتوای جذاب و مرتبط با نیاز و علاقه کاربر، امکان پذیرفتن پوش نوتیفیکیشن را توسط کاربر افزایش دهید.

می‌توانید با رعایت این چند اصل ساده، ارسال پوش نوتیفکیشن تبلیغاتی خود را بهینه کنید.

2.2/5 - (6 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ریتارگتینگ، فرصت دوباره برای برگرداندن مشتری!