به نیروی متخصص تبلیغات نیاز دارید؟ «آنالیز» اینجاست 🤝

با انواع خطوط پیامکی همین حالا آشنا شوید! (مزایا و معایب)

مقالات دیجیتال مارکتینگ | نیکان حیدری | تاریخ بروزرسانی : ۱۷ دی ۱۴۰۲

با انواع خطوط پیامکی همین حالا آشنا شوید! (مزایا و معایب)

شاید شماره‌های پیامک‌های تبلیغاتی همان اول کار عجیب‌غریب به نظر برسند؛ چراکه هیچ شباهتی با شماره‌هایی که می‌شناسیم، ندارند.

این خطوط، خطوط پیامکی به حساب می‌آیند؛ یعنی خطی که مخصوص ارسال (در برخی موارد دریافت) پیامک است.

شاید دوست داشته باشید با همان خط خودتان پیامک تبلیغاتی ارسال کنید؛ ولی متاسفانه اجازهٔ ارسال انبوه ندارید! برای بازاریابی و تبلیغات پیامکی  راهی به‌غیر از خرید (استفاده) یکی از این خطوط ندارید.

ولی چه خطی بخریم؟ در این مقاله، انواع اپراتورهای پیامکی و خطوط را بررسی می‌کنیم تا با چشم باز انتخاب کنید.

 

منظور از خط پیامکی چیست؟

در مقالهٔ «منظور از پنل پیامکی چیست و چرا به آن نیاز داریم؟» گفتیم که برای بازاریابی پیامکی به ۴ چیز نیاز دارید:

  • پنل
  • خط
  • متن
  • مخاطب

بعد از اینکه تکلیف پنل ارسال پیامک را مشخص کردید، باید بروید سراغ خط پیامکی! ولی خط پیامکی چیه؟

یک شماره که از طریق آن، هزاران پیامک در لحظه ارسال می‌شوند و به دست مخاطبان می‌رسند.

چرا به آن خط پیامکی می‌گوییم؟ چون نمی‌توانید از آن برای تماس استفاده کنید (البته به‌غیر از ۲ خط که جلوتر معرفی می‌کنیم). به‌طور کلی، این خط برای ارسال و دریافت پیامک است و ۲ نوع دارد: خط خدماتی و خط تبلیغاتی.

تفاوت اصلی این ۲ خط هم در نوع پیامکی است که می‌توانید از طریق آن‌ها ارسال کنید. ارسال انبوه و تبلیغاتی را فقط می‌توان با خط تبلیغاتی پیش برد و حفظ ارتباط و برگرداندن مشتری را با خط خدماتی؛ بخش‌های بعد، بیشتر دربارهٔ این ۲ صحبت می‌کنیم.

در تصویر زیر، یک نمونه از این خطوط را می‌بینید:

یک نمونه از انواع اپراتورهای پیامکی

خطوط تبلیغاتی و خدماتی به ۲ شکل عرضه می‌شوند:

  • خط اشتراکی
  • خط اختصاصی

خط اشتراکی رایگان است؛ ولی بین شما و سایر کسب‌وکارها مشترک است. به عبارتی، پیامک شما ممکن است در کنار پیامک سایر کسب‌وکارها قرار بگیرد. خط اختصاصی هم از نام آن مشخص است: خطی فقط برای شما.

چون خط برای خودتان است، می‌توانید حتی برنامه‌ای برای دریافت پاسخ پیامکی هم بچینید؛ یعنی مخاطب نظر خود را از طریق همان پیامک به گوش شما برساند.

همان طور که شما خط خودتان را از یکی از اپراتورها خریده‌اید، برای گرفتن خط پیامکی باید به سراغ اپراتورهای پیامکی بروید.

هرکدام سرشمارهٔ اختصاصی خودشان را دارند و بیشتر به همین نام هم شناخته می‌شوند؛ مثلاً اپراتور ۱۰۰۰ که در اصل نام آن، رهیاب رایانه گستر است.

البته فقط چند رقم ابتدایی شما با بقیهٔ کسب‌وکارها مشترک است و رقم‌های بعدی را خودتان تعیین می‌کنید. برخی اپراتورها حتی بعضی شماره‌ها رایگان ارائه می‌کنند؛ یعنی همیشه نیاز نیست خط اختصاصی را بخرید!

بیایید با انواع اپراتورهای پیامکی ایران آشنا شویم و بعد ببینیم کدام خط برای شما مناسب‌تر است.

دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی
دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی

در این دورهٔ ۴ ساعته با کمک اساتید باتجربه یاد می‌گیرید چطور بنر، ویدیو و متن تبلیغاتی عالی و موثر را خودتان آماده کنید تا بازدهی تبلیغات را چند برابر کنید!

مشاهده دوره arrow-left

انواع خطوط پیامکی در ایران (مزایا، معایب، تعرفه و شرایط دریافت)

در این بخش، کامل‌ترین لیست اپراتورهای پیامکی در ایران را در اختیارتان می‌گذاریم.

توجه: قیمت‌ها بر اساس آخرین قیمت اعلام‌شده توسط اپراتورها نوشته شده است و کمترین قیمت‌ها را در این مقاله بررسی می‌کنیم؛ تعداد ارقام، رندی، اپراتور و نوع خط هم در قیمت تاثیرگذارند؛ همچنین تمام قیمت‌ها برای زمان نگارش این مقاله (۲۹ آبان ۱۴۰۲) است.

 

۱. اپراتور ۱۰۰۰ (رهیاب رایانه گستر)، قدیمی‌ترین سرشماره

ناتینگهام فارست اولین تیم فوتبال دنیا بود و رهیاب رایانه گستر، با سر‌شمارۀ ۱۰۰۰، اولین اپراتور پیامکی کشور ما. فعالیت رهیاب رایانه گستر در زمینۀ ارسال پیامک انبوه به سال ۱۳۸۴ برمی‌گرد. سرشمارهٔ ۱۰۰۰ همان ۰۹۱۲ کد ۱ پیامکی‌هاست!

یکی از مهم‌ترین خصوصیات اپراتور ۱۰۰۰، امکان انتخاب شمارۀ دلخواه برای کسب‌وکارهایی است که سراغ آن‌ها می‌روند؛ یعنی هم می‌توانید از ارقام تصادفی استفاده کنید و هم ارقام شماره را خودتان انتخاب کنید.

از دیگر مزایای اپراتور ۱۰۰۰ هم می‌توان به پایداری آن اشاره کرد. علاوه بر این، گزارش‌های دقیق و پشتیبانی ۲۴ ساعته در تمام روزهای هفته هم از دیگر خصوصیات مهم آن‌هاست.

همۀ این‌ها را بگذارید در کنار سرعت بالای ارسال اس ام اس با این اپراتور.

تعرفۀ استفاده از خطوط این اپراتور، بسته به چندرقمی‌بودن شماره متفاوت است. گران‌ترین خطوط پیامکی اپراتور ۱۰۰۰، ۶ رقمی‌ها هستند و ارزان‌ترین‌ها آن‌هایی که ۱۴ رقمی هستند.

خطوط ۱۴ رقمی ۱۰۵ هزار تومان خرج روی دست شما می‌گذارند. خطوط ۸ رقمی را هم می‌توانید با قیمت ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بخرید.

نکته: این قیمت‌ها مربوط به خطوط سفارشی هستند؛ یعنی خطوطی که شماره‌های آن‌ها توسط خود شما انتخاب می‌شوند. خط‌های تصادفی ارزان‌ترند؛ مثلاً ۱۴ رقمی غیرسفارشی ۵۳ هزار و ۸ رقمی هم ۳ میلیون تومان است.

در تصویر زیر، برخی آمار مربوط به این اپراتور را می‌بینید:

اپراتور ۱۰۰۰ یکی از انواع اپراتورهای پیامکی ایران

۲. اپراتور ۲۰۰۰ (آتیه داده پرداز)

احتمالاً مهم‌ترین خصوصیت اپراتور ۲۰۰۰، قابلیتی با نام دلیور بیس (Deliver Base) باشد؛ به بیان ساده، یعنی این اپراتور فقط پول پیامک‌هایی را که به دست مخاطبان رسیده است، از مشتری دریافت می‌کند. هزینۀ تمام پیامک‌هایی که به هر دلیلی به مقصد نرسیده باشند، به حساب مشتری برمی‌گردد.

بله، سایر خطوط هم هزینهٔ شما را برمی‌گردانند؛ ولی فقط هزینهٔ پیامکی که به لیست سیاه مخابرات ارسال شده و نه پیامکی که مثلاً به‌خاطر خاموشی گوشی مخاطب به دست او نرسیده است. به‌غیر از خط ۲۰۰۰، اپراتور ۱۰۰۰ و اپراتور ۵۰۰۴ هم به‌تازگی به شما خط دلیور بیس ارائه می‌کنند.

اپراتور ۲۰۰۰ هزینهٔ تمام پیامک‌ها (چه بلک لیست و چه آن‌هایی که به دلایلی مثل خاموشی ارسال نشده‌اند) برمی‌گرداند.

قیمت قطعی خط ۲۰۰۰ هم بر اساس تعداد ارقام و شمارهٔ انتخابی مشخص می‌شود. ارزان‌ترین خط ۲۰۰۰، ۱۲ رقم دارد که باید ۱۹۲ هزار تومان برای آن هزینه کنید. گران‌ترین شماره‌های آن‌ها هم ۸ رقمی است و ۱ میلیون ۳۲۰ هزار تومان آب می‌خورد.

نمونه پیامک از خط ۲۰۰۰ یکی از انواع خطوط پیامکی

اپراتور پیامکی شمارهٔ غیرسفارشی ندارد؛ ولی در زمینهٔ ارسال لینک در پیامک سختگیر نیست و می‌توانید درخواست خود را در پنل ثبت کنید تا لینک بررسی شود.

علاوه بر بازگشت هزینهٔ ارسال ناموفق، ظرفیت ارسال ۲ هزار و ۵۰۰ پیامک هم‌زمان را باید یکی از نقاط قوت این اپراتور بدانیم.

یک نکتهٔ دیگر هم دربارهٔ سرشمارهٔ ۲۰۰۰ بگوییم و برویم سراغ ۳۰۰۰! برای اینکه خط را از دست ندهید، باید سالانه هزینهٔ اشتراک را بپردازید. البته هزینهٔ تمدید، ۵۵ درصد هزینهٔ اولیه است (در حال حاضر).

مقاله پیشنهادی: آموزش ارسال پیامک به بلک لیست به زبان ساده

۳. اپراتور ۳۰۰۰ (اپراتور مگفا)

یک، دو و حالا نوبت سه است! اپراتور مگفا هم مثل ۲ اپراتور بالا جزو قدیمی‌های حوزهٔ پیامک است. کیفیت بالای این اپراتور باعث شده است اداره‌ها، بانک‌ها و سازمان‌های دولتی روی آن حساب کنند.

در کنار سرعت و کیفیت بالای اپراتور ۳۰۰۰، می‌توان گزارش‌دهی دقیق را هم یکی از مزایای آن دانست. مگفا هم هزینهٔ پیامک‌های دریافت‌نشده را به صورت خودکار برمی‌گرداند.

در تصویر زیر، پیامک‌های «سیبچه» را مشاهده می‌کنید که از طریق سرشمارهٔ ۳۰۰۰ ارسال شده‌اند:

نمونه پیامک از خط ۳۰۰۰

یکی از نقاط قوت اپراتور ۳۰۰۰ برای کسب‌وکارهای کوچک، قیمت بسیار پایین آن است. شما می‌توانید با ۵۰ هزار تومان، یک شمارهٔ ۱۴ رقمی از این اپراتور بگیرید. قیمت ۱۰ رقمی آن هم ۱۶۵ هزار تومان است.

ولی یکی از ایردهای بزرگ ۳۰۰۰، همین انتخاب شماره است. اول اینکه مثل قبلی‌ها تنوع ندارد و فقط ۸، ۱۰، ۱۲ و ۱۴ رقمی در دسترس است.

دوم اینکه، شما نمی‌توانید ۴ رقم بعد از ۳۰۰۰ را خودتان انتخاب کنید؛ یعنی‌ می‌توان گفت سرشمارهٔ شما به‌طور پیش‌فرض ۸ رقم دارد! سوم اینکه برای تمدید سالانه، باید مبلغی را پرداخت کنید.

نکته: این اپراتور در موارد خاص و با تعرفهٔ گران‌تر از حالت عادی، سرشمارهٔ ۶ رقمی هم به شما ارائه می‌کند.

تعرفهٔ خطوط معمولی آن‌ها هم عبارت است از:

  • ۱۰ رقمی: ۹۰ هزار تومان
  • ۱۲ رقمی: ۸۰ هزار تومان
  • ۱۴ رقمی: ۲۰ هزار تومان

برویم با دیگر انواع سرشماره‌های پیامکی آشنا شویم.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۴. سرشماره‌های ۵۰۰۱ و ۵۰۰۹ (رهیاب پیام گستران)

رهیاب پیام گستران از سال ۱۳۸۷ تا امروز به‌طور تخصصی در زمینهٔ ارائهٔ خطوط پیامکی با ۲ سرشمارهٔ ۵۰۰۱ و ۵۰۰۹ فعالیت می‌کند.

۲۲ هزار مشتری، همکاری با ۹ بانک و ۱۷ سازمان دولتی نشان می‌دهد توانستند رضایت بازار را به‌خوبی جلب کنند.

این اپراتور خطوط خود را با رقمی بین ۹ تا ۱۵ ارائه می‌کند که می‌توانید خطوط ۱۳ رقمی آن‌ها را با ۱۰۰ هزار تومان بخرید. خط ۹ رقمی هم هزینهٔ زیادی روی دستتان نمی‌گذارد: ۸۱۶ هزار تومان 🙂

اگر بخواهیم به نقاط ضعف اشاره کنیم، باید به نظرات مشتریان نگاه کنیم. طبق نظراتی که بررسی کردیم، دقت پایین در ارسال و گزارش‌دهی کند، ۲ ایراد آن‌هاست.

آن‌ها برای اینکه به شما در کنترل هزینه‌ها کمک کنند، هیچ پول اضافه‌ای برای تبدیل خط تبلیغاتی به خدماتی نمی‌گیرند.

توجه: خط ۱۴ و ۱۵ رقمی ۵۰۰۱ معمولاً به‌طور رایگان عرضه می‌شود.

مقاله پیشنهادی: آیا ارسال پیامک تبلیغاتی با شماره شخصی شدنی است؟

۵. سرشماره‌های ۵۰۰۲ و ۵۰۰۵ (راهکار سرزمین هوشمند)

شرکت راهکار سرزمین هوشمند، یکی دیگر از انواع اپراتورهای پیامکی است که سرشماره‌های ۵۰۰۲ و ۵۰۰۹  را در اختیار شما قرار می‌دهد.

از مهم‌ترین مزایای این اپراتور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت ارسال بالا
  • تعرفۀ ارسال مناسب
  • امکان سفارش خطوط خاص (رقم‌های انتخابی) با سرشماره‌های ۵۰۰۲ و ۵۰۰۹
  • ارائۀ گزارش‌های دقیق
  • نداشتن هزینهٔ تمدید اشتراک

خطوط راهکار سرزمین هوشمند ۹ تا ۱۴ رقم دارند که معمولاً ۱۴ رقمی به‌طور رایگان عرضه می‌شود. خط ۱۳ رقمی آن ۳۰۰ هزار تومان و ۹ رقمی هم ۶۷۸ هزار تومان است.

 

۶. اپراتور ۵۰۰۴ (ارمغان طلایی)

سرشمارهٔ ۵۰۰۴ اپراتور ارمغان طلایی هم جزو محبوب‌های بازار است. مانند سایر سرشماره‌های ۵، ارمغان طلایی هم سرعت بالایی در ارسال دارد.

شماره‌های اپراتور ۵۰۰۴، با ارقامی بین ۶ تا ۱۴ رقم عرضه می‌شوند. از دیگر مزایای آن هم می‌توان به تعرفهٔ پایین خطوط تبلیغاتی اشاره کرد. البته بین تمام خطوط خدماتی، خط خدماتی ۵۰۰۴ باز هم مناسب‌ترین تعرفه  را دارد.

ارمغان طلایی برای اشخاص حقیقی هم یکی از گزینه‌های خوب است؛ چراکه سایر اپراتورها به آن‌ها اجازه نمی‌دهند در پیامک، لینک بگذارند، ولی ۵۰۰۴ مشکلی با این موضوع ندارد. همین مسئله ارمغان طلایی را بین حقیقی‌ها بسیار محبوب کرده است.

برویم سراغ تعرفه پیامکی ۵۰۰۴:

  • ۱۴ رقمی: ۲۰ هزار تومان
  • ۱۳ رقمی: ۱۶۰ هزار تومان
  • ۱۲ رقمی: ۲۵۰ هزار تومان
  • ۱۱ رقمی: ۴۰۰ هزار تومان
  • ۱۰ رقمی: ۵۸۰ هزار تومان
  • ۹ رقمی: ۸۵۰ هزار تومان

از دیگر مزایای ۵۰۰۴ هم می‌توان به این مسئله اشاره کرد که شما می‌توانید یک خط ۸ رقمی بخرید و تمام زیرشاخه‌های آن (تا ۱۵ رقم) را رایگان دریافت کنید.

ارمغان طلایی خطوط غیرسفارشی ندارد و باید رقم‌های خط را خودتان انتخاب کنید. در آخر اینکه در این اپراتور، خبری از هزینهٔ تمدید سالانه هم نیست.

رسیدیم به خاص‌ترین خط بین انواع اپراتورهای پیامکی!

 

۷. سرشماره‌های ثابت ۰۲۱ و ۰۲۶

اگر به هر دلیلی می‌خواهید سرشماره با کد استان‌های تهران یا البرز شروع شود، یعنی ۰۲۱ و ۰۲۶، باید سراغ خدمات شرکت آسانک بروید.

این اپراتور که از جانب مخابرات به‌عنوان مجری انحصاری فعال‌سازی سرویس پیامک تلفن ثابت انتخاب شده است، خدمات متنوعی ارائه می‌کند که می‌توانید آن‌ها را در تصویر زیر ببینید:

ولی مزیت و تفاوت اصلی آن‌ها چیست؟ مخاطب می‌تواند با شما تماس بگیرد؛ یعنی کافی است روی شماره‌ای که پیامک را ارسال کرده است، تماس بگیرد تا با شما (یکی از تیم‌ها مثل پشتیبانی یا تیم فروش) صحبت کند.

نمونه پیامک از خط ۰۲۱

البته استفاده از این خطوط چندان ارزان نیست! تعرفهٔ شمارهٔ ۴ رقمی آن‌ها ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و ۶ رقمی هم ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برای شما آب می‌خورد.

نکته: برای سایر شهرهای ایران هم این امکان (تماس مخاطب با شماره‌ای که پیامک از طریق آن ارسال شده است) از طریق خطوط ۲۱۰۰۰ فراهم شده است. البته این خطوط قیمت بسیار بالایی دارند؛ خط ۷ رقمی آن‌ها ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ۸ رقمی هم ۴ میلیون.

مقاله پیشنهادی: ۱۱ نمونه متن پیامک تسویه حساب مشتری

۸. اپراتور ۹۹۹۹ (سامانتل)، خط خدماتی بدون سفته

شرکت سامانتل (بانک سامان یکی از بزرگترین سهامداران آن است) فعالیت خود را به‌تازگی در کنار دیگر انواع اپراتورهای پیامکی با سرشمارهٔ ۹۹۹۹ آغاز کرده است.

این اپراتور هم همکاری خوبی با تمام اپراتورهای موبایل کشور دارد و هم سرعت ارسال پیامک خیلی خوبی را از خود نشان داده است.

مشتریان خیلی زود از وضعیت پیامک ارسالی مطلع می‌شوند و تنها زمانی هزینه را پرداخت می‌کنند که پیامک به دست گیرنده رسیده باشد! (به هر دلیلی نرسد، هزینه برمی‌گردد)

علاوه‌ بر سرعت بالا و سازگاری با همۀ اپراتورها، از دیگر مزایای این سرشماره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان دریافت پیامک
  • امکان تهیۀ خطوط ۱۰ رقمی شخصی (شمارۀ دلخواه)

خط سامانتل بین خطوط خدماتی با نام «خط خدماتی بدون سفته» شناخته می‌شود و افراد حقیقی هم می‌توانند این خط را تهیه کنند. فقط توجه کنید که برای داشتن این خط، به یک وبسایت با اینماد نیاز دارید یا باید جواز کسب داشته باشید.

در حال حاضر، نمی‌توانید خطوط ۹۹۹۹ را با ارقام انتخابی بخرید و فقط از بین شماره‌ها، یکی را باید انتخاب کنید. از طرفی، فقط خطوط ۱۰ رقمی در دسترس است و نمی‌توانید خطی با رقم‌های کمتر بگیرید.

پروسهٔ تایید درخواست خرید شما بین ۷ تا ۱۰ روز طول می‌کشد. تعرفهٔ ۹۹۹۹ هم در حال حاضر ۳۹۹ هزار تومان است.

نکته: از این خط برای ارسال پیامک به بلک لیست معمولاً استفاده می‌شود؛ چراکه از نوع خدماتی است. با این حال، به این مسئله توجه کنید ارسال پیامک تبلیغاتی از طریق خطوط خدماتی به بسته‌شدن آن ختم می‌شود.

 

۹. اپراتور ۹۰۰۰، یکی از جدیدترین انواع اپراتورهای پیامکی

این اپراتور هم مثل اپراتور قبلی یعنی ۹۹۹۹، برای اشخاص حقیقی که به خط خدماتی برای دورزدن بلک لیست نیاز دارند، مناسب است.

اپراتور ۹۰۰۰ همان ابتدای کار یک خط خدماتی ۸ رقمی به شما می‌دهد. در حالی که در دیگر انواع اپراتورهای پیامکی، ابتدا باید خط تبلیغاتی بخرید. پس از آن، مدارک موردنیاز را برای تبدیل خط تبلیغاتی به خط خدماتی ارائه کنید.

سایر مزایای آن را با هم بخوانیم:

  • سرعت بالا
  • نداشتن هزینهٔ اضافی برای تمدید سالانه
  • امکان ارسال لینک در پیامک بدون نیاز به ارائهٔ مدارک

یک نکته را مجدد تکرار کنیم: شما اجازه ندارید از طریق خط خدماتی تبلیغ کنید. این خط برای حفظ رابطه با مشتریان قدیمی است و برای کارهایی مثل تبریک تولد، یادآوری سررسید، یادآوری تمدید اشتراک و… مناسب است.

به عبارتی، شما می‌توانید مثلاً کمپینی با هدف بازگشت مشتری طراحی کنید که در آن، ۲۵ درصد تخفیف به مشتریان قدیمی برای خرید کفش بدهید؛ ولی نمی‌توانید از آن برای ارسال انبوه تبلیغاتی استفاده کنید.

برای خرید این خط برخلاف ۹۹۹۹ به سفته نیاز دارید. مبلغ آن (سفته) در حال حاضر، ۲۰ میلیون تومان است. یکی دیگر از مواردی که باید در نظر بگیرید، ارائهٔ لیست حداقل ۱۰۰ شمارهٔ غیرتکراری است.

شماره‌های ۹۰۰۰ به‌صورت تصادفی ارائه می‌شوند و خبری از خط با ارقام سفارشی نیست. از طرفی، فقط خط ۸ رقمی دارد و نه کمتر و بیشتر. آخرین مسئله اینکه برای خرید ۸ رقمی از سرشمارهٔ ۹۰۰۰ باید حداقل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کنار بگذارید.

البته لازم است اینجا یک نکتۀ خیلی مهم را هم بگوییم. خطوط این سرشماره تول فری هستند! منظور از این عبارت، خطوطی هستند که وقتی کاربری با آن‌ها تماس می‌گیرد، هزینه‌ای به قبض او افزوده نخواهد شد. شرکت‌های خدماتی که مشتریان آن‌ها باید برای دریافت کمک با آن‌ها تماس بگیرند، بیشتر از این نوع خطوط استفاده می‌کنند.

تول فری چیست

در بخش بعدی، بررسی می‌کنیم که کدام‌یک از انواع اپراتورهای پیامکی بیشتر به کار شما می‌آید.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

کدام خط پیامکی برای ما مناسب‌تر است؟

نمی‌توان فرمول یکسانی برای همۀ کسب‌وکارها پیچید. بسته به شرایط و نیاز هر مجموعه، خط پیامکی مناسب برای آن‌ها هم متفاوت خواهد بود.

مثلاً اگر محدودیت‌های مالی دارید، باید سراغ گزینه‌های ارزان‌تر بروید. در این شرایط، خطوط ۹۰۰۰ اصلاً برای شما مناسب نیستند و می‌توانید به سراغ خانوادهٔ ۵۰۰۰ بروید.

برای اینکه با مشکلاتی مثل لیست سیاه روبه‌رو نشوید، به خط خدماتی نیاز دارید. در این شرایط، باید ببینید آیا شرایط گرفتن خط خدماتی (تبدیل تبلیغاتی به خدماتی) را دارید؟ مثلاً برخی اپراتورها اصلاً به افراد حقیقی یا کسب‌وکارهای تازه‌کار اجازهٔ این کار را نمی‌دهند.

خب، در این شرایط بهتر است شخص حقیقی به سراغ ۹۹۹۹ و ۹۰۰۰ برود. البته باز هم برگ برنده در دست ۹۹۹۹ است؛ چراکه بدون سفته، خط خدماتی می‌دهد.

بعد از آن، باید شرایط ارسال لینک در پیامک و ارسال زماندار پیامک  را بررسی کنید. آیا اجازه می‌دهد لینک بفرستیم؟ زمان‌بندی کمپین چطور؟ آیا برای ارسال لینک باید از هفت‌خان رستم بگذریم؟

مثلاً افراد حقیقی و کسب‌وکارهای تازه‌کار برای ارسال لینک در پیامک‌های تبلیغاتی (ارسال آن‌ها از طریق خطوط تبلیغاتی است) بهتر است به سراغ همان خط ۵۰۰۴ بروند.

همیشه ارزان‌ترین مورد، بهترین گزینه نیست. وارد کار که می‌شوید، می‌بینید کلی هزینه (چه مالی و چه زمانی) برای یک کمپین پیامکی متحمل می‌شوید. به همین دلیل، بهتر است تمام نیازهایی را که دارید، روی کاغذ بیاورید.

البته ۲ خبر خوب هم برای شما داریم! می‌توانید با کمک پنل یکتانت، بدون نیاز به خرید اختصاصی و احراز هویت تبلیغ کنید. ارسال لینک در پیامک، گزارش‌دهی دقیق، کوتاه‌کردن اتوماتیک لینک و گروه‌های مخاطب دقیق از مزایای پنل ارسال پیامک یکتانت است.

از طرفی، هیچ پولی برای خرید پنل خرج نمی‌کنید؛ یعنی می‌توانید همین حالا به‌طور رایگان در پنل یکتانت ثبت‌نام کنید و پس از شارژ اکانت، اولین کمپین پیامکی را بسازید. تمام پیامک‌های شما از طریق سرشمارهٔ ۱۰۰۰ ارسال می‌شوند و هزینهٔ ارسال‌های ناموفق هم به حسابتان برمی‌گردد.

خبر خوب دوم؟ می‌توانید به‌جای خرید خط خدماتی و درگیرشدن با فرایند سخت آن، از خطوط خدماتی رایگان پنل اس ام اس نجوا استفاده کنید.

نجوا به افراد حقیقی هم اجازه می‌دهد از این خطوط استفاده کنند؛ ولی هم اشخاص حقیقی و هم حقوقی باید فرم احراز هویت را کامل کنند. فرم شخص حقیقی باید در محضر ثبت شود؛ ولی فرم اشخاص حقوقی فقط به مهر شرکت نیاز دارد.

برای اینکه انتخاب بهتری داشته باشید و تصمیم درستی بگیرید، در بخش بعدی راجع‌ به نکاتی صحبت می‌کنیم که شما را هنگام بررسی انواع خطوط پیامکی و انتخاب بهترین گزینه یاری می‌کنند.

مقاله پیشنهادی: چگونه بازدهی تبلیغات پیامکی را افزایش دهیم (۱۰ نکتهٔ موثر)

نکاتی که باید هنگام انتخاب انواع اپراتورهای پیامکی در نظر بگیرید

همان‌ طور که گفتیم، هر کسب‌وکاری باید با توجه به نیاز و البته بودجه‌ای که در اختیار دارد، بعد از بررسی تمام گزینه‌ها، خط ایدئال را انتخاب کند.

توجه به نکات زیر، کمک می‌کنند تصمیم‌گیری درستی داشته باشید:

۱. می‌توانید ۲ یا چند خط پیامکی تهیه کنید؛ به این ترتیب، برای اطلاع‌رسانی‌ها از خط خدماتی استفاده می‌کنید و برای تبلیغات از خط تبلیغاتی!

۲. اگر قرار است لینک بفرستید، سراغ سرشماره‌هایی بروید که این کار را خیلی راحت انجام می‌دهند و دردسرساز نمی‌شوند؛ منظور از گذاشتن لینک این است که بتوانید کاربر را به صفحهٔ مشخصی در اینترنت (همان لندینگ پیج خودتان) هدایت کنید

نمونه لینک در پیامک

۳. هنگام انتخاب اپراتور مدنظرتان، بررسی کنید که آیا خط نیاز به تمدید سالانه دارد یا نه؛ اگر این‌ طور بود، حتماً قبل از سر رسیدن موعد تمدید، اقدام کنید تا به مشکل نخورید

۴. توجه داشته باشید برای برگزاری مسابقه، یادآوری پیامکی و نظرسنجی‌ پیامکی، خط اشتراکی کاربردی نخواهد داشت و حتماً باید خط اختصاصی تهیه کنید؛ همچنین سراغ اپراتوری بروید که امکان پاسخ از سمت مشتری را برای شما فراهم کند

۶. امکان برقراری تماس تلفنی با شماره‌ای که پیامک از طریق آن ارسال شده است، همیشه ضروری و واجب نیست؛ اگر برنامهٔ خاصی برای این کار دارید، به سراغ این خطوط بروید و اگر ندارید، پول آن را برای کارهای مهم و پول‌ساز هزینه کنید

مقاله پیشنهادی: وب سرویس پیامک چیست و چه کاربردی دارد؟

بدون خط و پنل پیامکی، تبلیغات پیامکی شدنی نیست!

تبلیغات و بازاریابی پیامکی بدون پنل ارسال پیامک، خط، متن و گروه مخاطب امکان‌پذیر نیست. در این مقاله، به شما با بررسی انواع اپراتورهای پیامکی توضیح دادیم چه انتخاب‌هایی پیش روی شماست و هر اپراتور با دیگری چه تفاوتی دارد.

البته ۲ گزینهٔ رایگان، یعنی پنل ارسال پیامک یکتانت و نجوا را هم معرفی کردیم که شما را از دردسرهای خرید خط و پنل رها می‌کنند.

اگر همچنان سؤالی ذهن شما را درگیر کرده است، حتماً در بخش نظرات برای ما بنویسید. همچنین یادتان نرود نظرتان دربارهٔ مقاله را هم با ما در میان بگذارید.

 

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آموزش ساخت بهترین محتوای تبلیغاتی