لذت چشیدن طعم موفقیت با تبلیغات در دیوار 💥

آموزش ارسال اس ام اس به بلک لیست به زبان ساده!

مقالات دیجیتال مارکتینگ | فاطمه هدیه‌لو | تاریخ بروزرسانی : ۲۰ دی ۱۴۰۲

آموزش ارسال اس ام اس به بلک لیست به زبان ساده!

همهٔ لذت تبلیغات پیامکی در این است که وقتی گزارش پنل را نگاه می‌کنیم یک صفر زیبا زیر ستون ارسال‌های ناموفق ببینیم 😍

ولی واقعیت این است که عده‌ای دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را مسدود کرده‌اند و به‌ اصطلاح وارد بلک لیست مخابرات شده‌اند. این افراد هرگز پیامک‌های تبلیغاتی شما را نمی‌بینند 🙁

خب باید چه کنیم؟ در این مقاله به شما می‌گوییم بلک لیست چیست و چطور می‌توانید آن را دور بزنید. همین طور خواهیم خواند که ارسال پیامک به بلک لیست کار درستی است یا نه.

 

اصلاً منظور از بلک لیست چیست؟

هر شخصی که نخواهد پیامک تبلیغاتی دریافت کند، می‌تواند با شماره‌گیری #800*  وارد لیست سیاه مخابرات شود. اعضای این لیست دیگر پیامکی از خطوط تبلیغاتی دریافت نمی‌کنند؛ به این لیست، «بلک لیست» گفته می‌شود.

حالا اگر شماره‌های این افراد در بین مخاطبان پیامک‌های تبلیغاتی باشد، کسب‌وکارها بخشی از مخاطبان خود  را از دست می‌دهند؛ چراکه پیامک اصلاً به دست آن‌ها نمی‌رسد.

خب باید چه کنید؟ در ادامه، سراغ نحوه ارسال پیامک به لیست سیاه مخابرات می‌رویم.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

آیا ارسال پیامک به بلک لیست شدنی است؟

بله،  راه‌هایی هست که ارسال پیامک به بلک لیست را هم ممکن می‌کند:

 

استفاده از خط خدماتی

وقتی دریافت پیامک تبلیغاتی را مسدود کنیم، ممکن است پیامک‌های ضروری را هم دریافت نکنیم. برای حل این مشکل، خطوط خدماتی ایجاد شدند. کسب‌وکارها می‌توانند از خطوط خدماتی برای ارسال پیامک‌های اطلاع‌رسانی مثل کد تایید، ورود، ثبت سفارش و زمان دریافت بسته استفاده کنند.

این خطوط بیشتر برای ایجاد رابطه بین مشتریان و کسب‌وکار کاربرد دارند؛  رابطه‌ای که باعث می‌شود کاربر مجدد از کسب‌وکار خرید کند. به‌طور کلی، از آن‌ها برای ۲ کار استفاده می‌شود:

  • ارسال پیامک تراکنشی مثل همان کد سفارش پس از خرید
  • اجرای کمپین‌های اختصاصی برای مشتریان خود مجموعه مثل دادن کد تخفیف برای ترغیب مشتری به خرید مجدد یا تمدید اشتراک

برای ارسال پیامک از خطوط خدماتی، اول باید نوع آن را انتخاب کنید:

  • خط اختصاصی

شرکت‌ها و مؤسسه‌های حقوقی می‌توانند با ارائهٔ مدارک خط خدماتی اختصاصی بخرند؛ ولی باید تعهد دهند که از آن، پیامک تبلیغاتی نمی‌فرستند. خوبی خط اختصاصی این است که متعلق به خودتان است و کسب‌وکار دیگری نمی‌تواند از آن استفاده کند.

برای خرید خط خدماتی اختصاصی حتماً باید به انواع اپراتورهای پیامکی (به‌غیر از سامانتل) سفته (مبلغ مشخص) دهید.

  • خط اشتراکی

کسب‌وکارهای کوچک که شرکت ثبت‌شده ندارند، می‌توانند از خطوط اشتراکی استفاده کنند. این خطوط رایگان هستند؛ ولی کسب‌وکارهای دیگر هم می‌توانند از آن استفاده کنند. از این خطوط فقط به مخاطبان خودتان می‌توانید پیامک بفرستید.

دومین مسئله این است که نمی‌توانید از این خط برای اجرای کمپین‌های بازگشت مشتری استفاده کنید و فقط برای ارسال پیامک‌های تراکنشی است.

تفاوت‌ها و شباهت‌های ۲ خط اختصاصی و اشتراکی را هم در تصویر زیر ببینید:

تفاوت خط اشتراکی با خط اختصاصی

  • خطوط سامانتل

اگر سایت با اینماد، جواز کسب، جواز صنفی یا شرکت ثبت‌شده داشته باشید، می‌توانید از خط سامانتل برای ارسال پیامک به بلک لیست مخابرات استفاده کنید. پیش‌شمارهٔ خطوط سامانتل ۹۹۹۹ است و شماره‌ای که در نهایت به شما تعلق می‌گیرد، به‌صورت تصادفی انتخاب می‌شود.

تفاوت سامانتل با خط خدماتی اختصاصی هم این است که برای گرفتن این خط، لازم نیست سفته دهید. به همین خاطر است که به‌عنوان خط خدماتی بدون سفته هم شناخته می‌شود.

خط خدماتی سامانتل ۱۰ رقمی است و افراد حقیقی هم می‌توانند به‌راحتی آن را تهیه کنند؛ کافی است فقط یکی از شروط بالا  را داشته باشند.

پس از آنکه خط خدماتی خود را انتخاب و تهیه کردید، می‌توانید از آن برای حفظ ارتباط و بازگشت مشتری بهره ببرید. با کمک این خط، مطمئن می‌شوید پیامک به‌دلیل «بودن مشتری در لیست سیاه» برگشت نمی‌خورد.

فقط فراموش نکنید ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی به هر نوعی از این خطوط ممنوع است و تنها شکایت یک کاربر کافی است تا خط شما مسدود شود!

به‌طور کلی، این خط فقط برای ارسال پیامک به کسی است که مشتری شماست. حتی زمان خرید خط خدماتی اختصاصی هم باید لیست شمارهٔ مشتریان (مثلاً لیست شمارهٔ حداقل ۱۰۰ مشتری بدون شماره تکراری)   را ارائه کنید. البته نیاز نیست حتماً فرد از شما خرید کند. برداشتن یک قدم به سمت شما مثل ثبت‌نام در سایت، ثبت‌نام برای گرفتن تخفیف‌های بلک فرایدی، ثبت‌نام در وبینار و… هم به شکلی اجازه از سمت مشتری و نشان‌دادن علاقه به شماست.

مقاله پیشنهادی: بهترین روش های جمع آوری شماره موبایل کدام‌اند؟ (۷ روش شدنی و موثر)

استفاده از شماره‌تلفن شخصی

بعضی پنل‌ها اجازه می‌دهند از شماره‌تلفن شخصی پیامک تبلیغاتی بفرستید. شماره‌های شخصی سقف ۵۰۰ پیامک در روز را دارند و اگر کسی شکایت کند، شماره مسدود می‌شود. به همین دلیل، این روش را توصیه نمی‌کنیم.

دیدیم که ارسال پیامک به بلک لیست مخابرات ریسک‌هایی دارد؛ پس اصلاً این کار را انجام دهیم یا نه؟ بیایید در بخش بعدی با هم شرایط مختلف را بررسی کنیم.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

به لیست سیاه مخابرات پیامک بفرستیم یا نه؟

همان طور که دیدیم، هیچ چیز نشد ندارد؛ ولی آیا ارزش هم دارد؟ به بیان دیگر، آیا ارسال پیامک تبلیغاتی به شماره‌های بلک لیست مخابرات اصلاً بازدهی دارد؟

کسانی که شماره‌های تبلیغاتی را مسدود کرده‌اند، نمی‌خواهند اعلان پیامک‌های تبلیغاتی را روی گوشی خود ببینند و از این روش جذب نمی‌شوند. اگر بخواهیم خیلی بدبین نباشیم احتمال بسیار کمی وجود دارد که با پیامک تبلیغات به مشتری تبدیل شوند.

حالا اگر شما هر طور که شده برای این افراد پیامک تبلیغاتی بفرستید، در واقع وارد حریمی شده‌اید که نباید می‌شدید و فقط نارضایتی در کاربر ایجاد می‌کنید. نتیجهٔ آن هم شکایت و مسدودشدن خط شماست.

اگر بخواهیم در یک جمله بگوییم، ارسال پیامک تبلیغاتی به لیست سیاه مخابرات هزینه برای هیچ است!

به‌جای آن، به همان مخاطبانی بچسبید که پیامک‌های تبلیغاتی را دریافت، با درصد بالایی باز می‌کنند، می‌خوانند و اگر برای آن‌ها جالب باشد، به آن واکنش نشان می‌دهند.

ولی یک مشکل باقی می‌ماند: بازاریابی پیامکی با هدف حفظ مشتری به لیست شماره‌های مشتریان گره خورده است و اگر پیامک ما به دست او نرسید، نمی‌توانیم مشتری را حفظ کنیم.

اینجاست که خط خدماتی به کمک شما می‌آید. پیامک شما از طریق این خط، به کسی می‌رسد که در حال حاضر مشتری (احتمالی) شماست.

برای مثال، ممکن است در سایت ثبت‌نام کرده باشد، عضو باشگاه مشتریان است یا یک بار از رستوران شما خرید کرده است. چنین فردی با رضایت خود، شمارهٔ تلفن را در اختیار شما گذاشته و وارد لیست مشتریان شده است.

به سؤال عنوان این بخش باز می‌گردیم: به لیست سیاه مخابرات پیامک بفرستیم یا نه؟

چه زمانی به سراغ ارسال پیامک به بلک لیست برویم

برای ارسال انبوه پیامک با هدف جذب مشتری جدید یا معرفی خود، نه! ولی برای نگه‌داشتن مشتری، می‌توانید از خطوط خدماتی استفاده کنید تا مطمئن شوید  رابطهٔ بین شما و مشتری حفظ می‌شود.

با کمک خط خدماتی، می‌توانید به روش‌های مختلف مثل ارسال نظیر به نظیر پیامک با نام مشتری و ارسال بر اساس پترن، مشتریان خود را از طریق کانال پیامک حفظ کنید و بارها برگردانید.

در پنل اس ام اس نجوا می‌توانید از خط خدماتی اشتراکی استفاده کنید یا برای تهیهٔ خط خدماتی اقدام کنید تا مشتریان بیشتری را حفظ کنید.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

استراتژی درستی برای ارسال پیامک داشته باشید

همیشه بیشتر دیده‌شدن بهترین استراتژی تبلیغاتی نیست! بلکه دیده‌شدن توسط افرادی مهم و ارزشمند است که مایل باشند پیام شما را ببینند و احتمال تبدیل آن‌ها به مشتری وجود داشته باشد.

حالا گاهی این افراد تبلیغات پیامکی را ترجیح می‌دهند، گاهی تبلیغات شبکه‌های اجتماعی و گاهی هم تبلیغات گوگل و سایت؛ پس هر کس را با روش خود جذب کنید!

در این مقاله، به آموزش ارسال اس ام اس به بلک لیست مخابرات پرداختیم و گفتیم کی و چگونه سراغ ارسال پیامک به بلک لیست بروید. خوشحال می‌شویم سؤال‌ها و نظرات شما را دربارهٔ این موضوع بخوانیم 🙂

 

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مرجان محمودی
مرجان محمودی
4 ماه قبل

سلام
من یک مشکل در این زمینه دارم. اگه به مشتری که شماره و تلفنشو آژانس داره پیام بدیم که نامم یادآوری بشه مثلا مثل همین بلک فرایدی که گذشت آیا این جزو پیام های تبلیغاتی محسوب نمیشه؟
چرا این سوال می پرسم چون سامانه پیامکی که آژانس داره میگه نمی تونی این یادآوری با خط خدماتی بفرستی حتما از خط تبلیغاتی استفاده کن.
ممنون میشم راهنمایی کنید.

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  مرجان محمودی
4 ماه قبل

سلام خانم محمودی

وقت بخیر

اگه دریافت‌کننده مشتری شما نباشه، در هر صورتی، پیامک شما تبلیغاتی حساب می‌شه و نمی‌تونین پیامک رو از طریق خط خدماتی ارسال کنین.

هدفمند‌تر، ولی این دفعه ارزان‌تر!