فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

موثرترین روش‌های افزایش فروش در اینستاگرام

سایر مقالات | سها کاکا | تاریخ بروزرسانی : ۲۷ آذر ۱۴۰۱

راهکار افزایش فروش در اینستاگرام

در سالیان اخیر با حضور شبکه‌های اجتماعی، فروش و بازاریابی و نحوه‌ی انجام آن، همانند سایر مفاهیم مهم کسب‌وکار، به‌مرورزمان دچار تغییرات شگرفی شده است.

اگرچه سایر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، تلگرام، لینکدین و توییتر در بحث بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند، اما در سراسر جهان، اینستاگرام به علت رایگان بودن، دسترسی آسان و جذابیت بصری، همچنین تعداد بسیار بالای کاربران آن که هر روز نیز در حال افزایش است، بیشتر برای فروش محصولات مورد استفاده‌ی افراد و کسب‌وکارها قرار می‌گیرد.

اگر با برنامه و هدفمند در شبکه‌های اجتماعی و اینستاگرام، حضور داشته باشید، نتایج مثبتی برایتان به دنبال دارد. تعامل بهتر با مشتریان و دستیابی سریع‌تر به مخاطبان هدف، از مزایای مهمی به شمار می‌روند. شما می‌توانید مشتریان خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی به کانال‌های دیگری مثلاً بازدید از وب‌سایت خود سوق دهید.

لازم است بدانید 90٪ از کاربران اینستاگرام حداقل یک کسب‌وکار را دنبال می‌کنند. این فقط کاربران نیستند که جهت خرید، از مزایای اینستاگرام استفاده می‌کنند؛ بلکه بیش از 36 درصد از بازاریابان B2B جهت پروموت محصولات یا خدمات جدید، از اینستاگرام بهره می‌گیرند.

شما هم اگر به فکر دست‌ به‌ دست شدن نام تجاری خود میان افراد و برندها هستید، در این مقاله به بررسی نکات و ترفندهایی جهت افزایش فروش در اینستاگرام می‌پردازیم. با ما همراه باشید تا به مشتریان وفادار خود برسید.

14 نکته برای افزایش فروش در اینستاگرام

وقتی‌ وارد یک پاساژ می‌شوید آیا تمام مغازه‌ها به یک اندازه مشتری دارند؟ قطعاً این‌طور نیست. اگر اینستاگرام را همان پاساژ در نظر بگیرید قطعا تمام کسب‌وکارها نمی‌توانند فروش یکسانی داشته باشند. برای اینکه فروش در اینستاگرام شما نسبت به رقیبانتان متمایز باشد، این نکات را رعایت کنید.

راه های افزایش فروش اینستاگرام

 

۱. اکانت اینستاگرام خود را بیزینسی یا پروفشنال کنید.

قبل از هر چیز برای افزایش فروش در اینستاگرام، مطمئن شوید که اکانت خود را به حالت professional  تغییر داده باشید. برای شروع کافی است اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید، از قسمت پروفایلتان وارد بخش setting شوید. گزینه‌ی account را انتخاب کنید و روی «Switch to professional account» کلیک کنید و تنظیمات مربوطه را انجام دهید. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های اکانت حرفه‌ای این است که به شما امکان دسترسی به ابزارهای تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام که Insights نامیده می‌شوند را می‌دهد.

مقاله پیشنهادی :با راه های افزایش نصب اپلیکیشن آشنا شوید!

۲. صفحه پروفایل خود را بهینه کنید.

اولین قدم برای تبدیل فالوورهای اینستاگرام به مشتری، ایجاد یک پروفایل خلاقانه است که توجه مشتری را به خود جلب کند. صفحه پروفایل شما اولین چیزی است که مخاطب از شما می‌بیند و باید در سه ثانیه‌ی اول او را ترغیب کنید که شما را فالو کند. این موارد را در پروفایل خود بهینه کنید:

  •  عکس پروفایل:
    در صورت معرفی خود باید عکس از چهره‌ی خودتان بگذارید ولی اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان را معرفی کنید، لوگوی برند شما جهت عکس پروفایل بسیار مناسب است.
  •  بایو (Bio):
    زیر تصویر عکس باید توضیحات بایو قرار گیرد. این توضیحات باید خیلی کامل و واضح، کاری را که انجام می‌دهید، توصیف کند. باید وجه تمایز محصولتان را در توضیحات بایو بنویسید تا با پیج رقیبانتان متمایز باشد. فکر کنید چرا مشتری باید از شما خرید کند؟ جواب این سوال را در بایو بگذارید.
  • هایلایت استوری:
    اگر به‌طور مرتب در استوری های اینستاگرام پست می‌گذارید، آلبوم‌های ویژه‌ای را در قسمت هایلایت پروفایل ایجاد کنید تا پیشنهاد‌ها، محصولات جدید، اسکرین شات از رضایت مشتری، نحوه‌ی پرداخت و ارتباط با شما را نشان دهد. حتماً برای هایلایت‌ها متناسب با محتویاتشان کاوری جذاب انتخاب کنید.
  • قراردادن لینک وب‌سایت:
    حتماً می‌دانید که داشتن یک وب‌سایت به کسب‌وکار شما اعتبار بیشتری می‌بخشد. اگر سایتی دارید، لینک آن را در قسمت بایو قرار دهید. با این کار بازدید از سایت خود را نیز افزایش می‌دهید.
    شما همچنین می‌توانید با استفاده از «پست‌لینک»، پست‌های خود را به صفحه‌های مرتبط در وب‌سایتتان لینک کنید. با این قابلیت می‌توانید به راحتی فروش خود را افزایش دهید. (چنانچه قصد گذاشتن چند لینک در بیو اینستاگرام را دارید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم!)
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

۳. شکل ظاهری پیج خود را بهبود دهید.

مشخصات و پست‌های اینستاگرام خود را به‌گونه‌ای طراحی کنید که تشخیص برند شما برای مخاطب آسان باشد. برای برجسته شدن از دیگران، باید یک پیام تجاری ثابت داشته باشید. بخش مهمی از حضور شما در اینستاگرام به همین پیام شما مربوط می‌شود. این موارد را جهت داشتن ظاهری مناسب برای پیج خود دنبال کنید:

  • با عکس‌های خود یک سبک امضا بسازید:
    یکی از راه‌هایی که در اینستاگرام باعث می‌شود برند شما را به رسمیت بشناسند، ایجاد محتوای بصری باکیفیت است. مشتری چون تصویر را به‌صورت مجازی مشاهده می‌کند پس مهم است که تصویری واضح و باکیفیت از محصول یا خدمات خود به نمایش بگذارید. هیچ‌وقت از تصاویر آماده استفاده نکنید. سعی کنید تصاویر محصولتان را خودتان عکس‌برداری کرده باشید. اگر مجبور شدید که از تصاویر آماده استفاده کنید حتماً تغییراتی را در آن اعمال کنید که امضای شما را داشته باشد و بعد منتشر کنید.
  • از رنگ‌های خاصی برای برند سازی استفاده کنید:
    برای توسعه یک سبک بصری برای اینستاگرام، از رنگ لوگوی خود الگوبرداری کرده و از سایه‌های ترکیبی برای پست‌های خود استفاده کنید.
  • عناصر برند را در محتوای اینستاگرام خود بگنجانید:
    با ایجاد فرهنگی که متعلق به برند شماست مخاطبان خود را افزایش دهید. ببینید که در برند شما چه چیز برجسته‌ای وجود دارد. آن را در محتوای خود استفاده کنید. مثلاً می‌توانید یک هایلایت استوری با سناریوی سبک زندگی بسازید. عناصر ویژه‌ای را که نماینده شرکت شما هستند اضافه کنید.
مقاله پیشنهادی :با روش های افزایش فروش اینترنتی آشنا شوید!

۴. هشتگ‌هایی را انتخاب کنید که نشان‌دهنده نام تجاری شما باشد. 

هشتگ ها به رساندن پیام شما به مخاطبان بیشتر، کمک می‌کند. داشتن هشتگ اختصاصی برند، یکی از راه‌های ایجاد این ردپا در فضای مجازی است. پس یک هشتگ اختصاصی برای برندتان تعریف کنید و آن را در تمام پست‌هایتان به کار ببرید. از مشتری‌ها و مخاطبان هم بخواهید که در صورت انتشار محتوایی از شما، هشتگتان را استفاده کنند.

اگر مطمئن نیستید از چه هشتگ هایی برای برند خود استفاده کنید، می‌توانید به نام محصول خود یک عبارت مرتبط مانند #EcoFriendly+YourName یا #YourCompany+productName اضافه کنید. همچنین از هشتگ هایی استفاده کنید که به شما کمک می‌کند وقتی مردم در اینستاگرام محصول یا خدمات شبیه شما را جستجو می‌کنند، به شما برسند.

۵. کپشن مناسب بنویسید.

شاید برای شما هم پیش‌آمده که وارد مغازه‌ای شده‌اید و فروشنده تمایلی به توضیح ندارد و شما هم متقابلاً تمایلی به خرید پیدا نمی‌کنید. اگر اینستاگرام را همان مغازه در نظر بگیرید شما فروشنده‌ی آن هستید. برای اینکه مشتری را قانع کنید که از شما خرید کند باید اطلاعات کاملی از محصول در اختیار او قرار دهید. شما در کپشن با 2200 کاراکتر باید اطلاعات مرتبط با محصول خود را درج کنید.

مثلاً اگر محصولات آرایشی بهداشتی می‌فروشید می‌توانید علاوه بر مشخصات محصولات خود، در مورد موضوعات مرتبط نیز مثل روش‌های نگه‌داری از پوست، مو یا برندهای آرایشی و اطلاعات در این زمینه کپشن بنویسید. فراموش نکنید که جهت فروش در اینستاگرام و درگیر کردن مخاطب، کپشن شما باید مرتبط، سرگرم‌کننده یا آموزنده، قانع‌کننده و بر اساس برند شما باشد.

۶. اعتماد مشتری را جلب کنید.

مشتری شما را از نزدیک نمی‌بیند پس شاید دیرتر به شما اعتماد کند. علاوه بر آن از بین همه فروشگاه‌هایی که در اینستاگرام هست چرا باید از شما خرید کند؟ پس باید با روش‌هایی اعتمادش را جلب کنید:

  • از ویدیو استفاده کنید:
    ویدیو این روزها طرفداران زیادی در اینستاگرام دارد و افراد راغب‌ترند ویدیو ببینند تا متنی را بخوانند. با ویدیو زودتر می‌توانید پیام خود را به مشتری برسانید، محصول خود را مفصل معرفی کرده و احساسات مشتری را درگیر کنید. مطمئن باشید ویدیو محتوایی است که زود جواب می‌دهد و به فروش در اینستاگرام بسیار کمک می‌کند.
  • استوری از رضایت مشتریان را فراموش نکنید:
    کسانی که تازه با شما آشنا شده‌اند از این طریق در ذهن آن‌ها اعتمادی شکل می‌گیرد تا جزء مخاطبان شما باقی بمانند.
  • از Ugc کمک بگیرید:
    سناریویی ایجاد کنید تا مخاطبان را تشویق کنید برند شما را معرفی کنند و علاقه‌ی خود را نسبت به محصولات شما به اشتراک بگذارند. طرفداران برند شما نقش مهمی در فروش اجتماعی دارند. آن‌ها کسانی هستند که محصولات یا خدمات شما را همان‌طور که می‌بینند و تجربه می‌کنند، بیان می‌کنند. بازنشر مطالب از طرف آن‌ها یک ابزار فروش قدرتمند برایتان خواهد بود. این روش ازآن‌جهت مفید است که محبوبیت برند شما را به تصویر می‌کشد و اعتماد افراد را جلب می‌کند.
  • فرآیند خرید را برای مشتری راحت کنید:
    خرید راحت و آسان به افزایش فروش در اینستاگرام و بازدهی تبلیغات منتهی می‌شود. برای خرید باید مشتری تمام اطلاعات ضروری را بداند. پس مشتری را مجبور نکنید برای اطلاع از قیمت، ویژگی‌های محصول و روند خرید به شما کامنت بدهد یا به دایرکت پیام ارسال کند.
    مثلاً قراردادن لینک خرید محصول در استوری یکی از راه‌های سهولت در خرید محسوب می‌شود که می‌تواند فروش در اینستاگرام را سرعت بخشد.
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۷. با مشتریان خود تعامل داشته باشید.

رابطه و تعاملی که با مخاطبان خود برقرار می کنید، بسیار برای بیزینس شما ضروری است. شما باید با مشتریان خود مثل یک انسان برخورد کنید نه ربات. تعامل با آن‌ها را در رأس برنامه خود قرار داده و این کارها را انجام دهید:

  • پاسخگو باشید و به نظرات مخاطب اهمیت دهید:
    هنگامی‌که مخاطبان شما در کامنت‌ها یا دایرکت، سوالی را مطرح می‌کنند در اسرع وقت به آن‌ها پاسخ دهید. راهی به مشتریان بدهید تا با شما تماس بگیرند تا مطمئن شوند در صورت بروز مشکل در کنار آن‌ها خواهید بود.
  • پشت‌صحنه برند را به نمایش بگذارید:
    یکی دیگر از استراتژی‌ها و تکنیک‌های فروش در اینستاگرام، به اشتراک‌گذاری پشت‌صحنه‌ی کسب‌وکارتان در پیج اینستاگرام است. چنین محتوایی به فالوورهای شما اجازه می‌دهد تا داستان کسب‌وکارتان را بدانند و در آن شریک باشند.
  • کال تو اکشن (CTA) را فراموش نکنید:
    مخاطب خود را برای اقدام به عملی مانند کامنت گذاشتن، خرید، اشتراک‌گذاری با دوستان و حتی بازدید از سایت خود دعوت کنید. شما می‌توانید از کال تو اکشن در آخر هر کپشن، لینکی که در بایو قرار می‌دهید و همینطور لینکی که در استوری می‌گذارید، استفاد کنید. این روشی عالی برای برقراری بیشتر با مخاطب و متقابلاً افزایش فروش در اینستاگرام خواهد بود. 
  • مسابقه برگزار کنید و جایزه بدهید:
    اجرای مسابقات اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا مشارکت با کاربران را افزایش دهید و علاوه بر این تعداد زیادی فالوور جدید به دست آورید. مسابقه هیجان کافی را در بین مخاطبان شما ایجاد می‌کند تا پست شما را با دوستان خود به اشتراک‌ بگذارند و با این کار نرخ تعامل بیشتری را نصیب پیج شما می‌کنند. مسابقات بخش جدایی‌ناپذیر از فروش در اینستاگرام شده‌اند.
مقاله پیشنهادی :آموزش قرار دادن لینک واتس اپ در اینستاگرام

۸. دعوت به خرید و کمپین های فروش ویژه

گوش به زنگ باشید و از فرصت‌هایی که در سال برایتان پیش می‌آید که بتوانید کمپین های فروش ویژه و مناسبتی ارائه دهید، نهایت استفاده را ببرید. روزهایی مثل بلک فرایدی، شب یلدا و نوروز و غیره همه می‌توانند بهانه‌ای باشند تا شما مخاطبان خود را به خرید دعوت کنید و با ارائه‌ی تخفیف یا هدیه، به مشتریان وفادار خود بیفزایید.

۹. افزایش فالوور به‌صورت واقعی و رایگان

هنگامی‌که استراتژی محتوای اینستاگرام خود را توسعه می‌دهید و دست به تولید محتوای منظم می‌زنید، تعدادی فالوور به‌صورت ارگانیک جذب پیج شما می‌شوند. این بسیار نکته‌ی مهمی است که در این‌ راه ثابت قدم باشید تا مخاطبان هدفمند خود را که به محصولات شما علاقه‌مندند بیابید. گاهی افراد می‌خواهند با خریدن فالوور فیک این مسیر را دور بزنند و به قول خودشان زودتر به آن میزان از فالوورهایی که مد نظرشان است، برسند؛ اما نمی‌دانند که نه تنها با این روش فالوورهایی که جذب می‌کنند هدفمند و واقعی نیستند بلکه به مرور پیج آن‌ها دچار افت شدیدی خواهد شد و الگوریتم‌های اینستاگرام اجازه نمی‌دهند که این جور پیج‌ها خیلی دیده شوند.

۱۰. افزایش فالوور با تبلیغات هدفمند 

اگر می‌خواهید به جامعه‌ی بزرگ‌تری از مشتریان جهت فروش بیشتر در اینستاگرام برسید، باید تبلیغات انجام دهید. تبلیغات هدفمند اصولی دارد. باید بدانید در چه زمان‌هایی و در کجاها تبلیغ کنید و محتوایی که برای تبلیغات آماده می‌کنید به چه شکل باشد. این روش‌ها را می‌توانید برای تبلیغات در اینستاگرام پیج خود بکار بگیرید:

  • همکاری با اینفلوئنسرها (اینفلوئنسر مارکتینگ):
    اینفلوئنسرها با قدرت نفوذی که بر مخاطبان خود دارند می‌توانند به افزایش فروش در اینستاگرام کمک کنند. افراد به توصیه‌ی آن‌ها برای خرید عمل می‌کنند. تبلیغات با اینفلوئنسر، شما را زودتر به مخاطبان هدف می‌رساند. البته توجه کنید که زمینه‌ی کاری اینفلوئنسر و مخاطبانش مرتبط با کسب‌وکار شما باشد.
    به‌عنوان‌مثال، اگر تجهیزات ورزشی می‌فروشید، یک اینفلوئنسر ورزشی باید محصول یا خدمات شما را به مخاطبان خود معرفی کند.
    می‌توانید برای فروش جذاب‌تر تعدادی کد تخفیف در اختیار اینفلوئنسر قرار دهید که به مخاطبانش ارائه دهد.
  • تبلیغات در پیج‌هایی با فالوورهای بالا:
    تبلیغات در پیج‌هایی که فالوورهای نسبتا بالایی دارند و متناسب با نوع کسب‌و‌کار شما هستند، شما را به مخاطبان بیشتری می‌شناساند و آگاهی از برند را با این روش افزایش می‌دهید.  

۱۱. فعالیت منظم و مستمر در اینستاگرام داشته باشید. (تولید محتوای مستمر)

یا کلاً نباشید یا همیشه باشید. باید بدانید که مشتریان شما کلی پیج که ممکن است رقیبان شما نیز باشند را فالو کرده‌اند که بعد از چند روز که از شما خبری نباشد بیشتر جذب آن پیج‌ها شده و شما را فراموش خواهد کرد؛ بنابراین مهم است که برای پست و استوری برنامه منظمی داشته باشید. از تقویم محتوایی استفاده کنید. مخاطبان خود را بشناسید که از چه جنسیتی هستند و بیشتر در چه زمان‌هایی در اینستاگرام حضور دارند که بتوانید زمان پست گذاری خود را پیدا کنید.

۱۲. اشتیاق به خرید ایجاد کنید.

آیا فکر کرده‌اید که چه وقت مشتریان شما برای خرید راغب‌ترند؟ وقتی‌که یک حس عجله، اضطرار و از دست دادن فرصت در مخاطبان ایجاد کنید. مثلاً امروز، «آخرین روز تخفیف است!» یا «تخفیف برای 50 نفر اول.» همچنین می‌توانید از استیکر شمارش معکوس (CountDown) در استوری استفاده کنید که زمان پایان فروش را به مشتریان یادآوری کند.

۱۳. استراتژی فروش خود را با تجزیه‌وتحلیل محتوای خود در اینستاگرام اصلاح کنید.

وقتی در تلاش جهت افزایش فروش اینستاگرام هستید، مهم نیست که چقدر در این راه خوب عمل کرده‌اید، همیشه می‌توانید بهتر باشید. بهترین راه برای بهبود نتایج این است که از آنچه قبلاً انجام داده‌اید، یاد بگیرید. از ابزار رایگان تجزیه‌وتحلیل Insight اینستاگرام می‌توانید برای درک دقیق نحوه تعامل کاربران با محتوایتان استفاده کنید. با بررسی اطلاعات به‌دست‌آمده بهتر می‌توانید محتوای خود را برای افزایش تعامل تنظیم کنید.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

۱۴. نحوه‌ی فروش رقیبان خود را بررسی کنید.

شما قرار نیست عیناً روش آن‌ها را در استراتژی خود پیاده‌سازی کنید. فقط کافی است عوامل موفقیت آن‌ها را رصد کنید و به روشی خلاقانه و متمایز، در کسب‌وکار خود به ‌کار گیرید.

مقاله پیشنهادی: بهترین روش های بازاریابی لوازم خانگی در ایران

سخن آخر

خب ما در این مقاله تمام راه های افزایش فروش در اینستاگرام را مورد بررسی قرار دادیم. اینستاگرام به‌عنوان پرطرفدارترین شبکه‌ی اجتماعی در حال حاضر، قابلیت‌های بالایی را در اختیار شما جهت تعامل و جذب مشتریان جدید قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید افزایش فروش در اینستاگرام را تجربه کنید کافی است نکات و ترفندهایی را که مطرح شد به‌خوبی بکار بگیرید و این فرمول را در گوشه ذهن خود داشته باشید:

« محتوای خوب + اعتماد + سهولت خرید = فروش »

امیدواریم با صبر و حوصله و تلاش مستمر، موفقیت‌های بسیاری را در زمینه‌ی فروش در اینستاگرام کسب کنید. منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

4/5 - (4 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی
مهدی
8 ماه قبل

عالی بود.ممنون بابت وقتی که گذاشتید و این محتوا رو درست کردید

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  مهدی
8 ماه قبل

سلام
خیلی خوشحالیم مقاله برای شما مفید بوده 🙂
ممنون از شما که به ما بازخورد می‌دین.

Froozan stanikzai
Froozan stanikzai
12 روز قبل

بسیار موارد زیبا و مفصل و همچنان مفید را به بحث گرفته بودین بسیار تشکر موفق باشین

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  Froozan stanikzai
10 روز قبل

خیلی خوشحالیم اینو می‌شنویم و برای ما واقعاً ارزشمنده 🙂

ممنون از شما که به ما فیدبک می‌دین.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، دیده‌شدن، افزایش فروش