لذت چشیدن طعم موفقیت با تبلیغات در دیوار 💥

الگوریتم اینستاگرام چطور کار می‌کند؟

مقالات دیجیتال مارکتینگ | تحریریه یکتانت | تاریخ بروزرسانی : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱

الگوریتم اینستاگرام در سال 2019

همان طور که می‌دانید شبکه‌های اجتماعی نیز مانند موتورهای جستجو، برای نمایش محتوا از الگوریتم‌های خاص خودشان استفاده می‌کنند و این الگوریتم‌ها در طول زمان دستخوش تغییرات می‌شوند. در این مطلب قصد داریم به بررسی عملکرد الگوریتم اینستاگرام بپردازیم و ببینیم در سال 2019 چه معیارهایی برای این شبکه اجتماعی اهمیت دارد.

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

بهتر است ابتدا ببینیم الگوریتم اینستاگرام چیست و به صورت کلی چگونه کار می‌کند. در واقع الگوریتم شبکه‌های اجتماعی و به‌ویژه اینستاگرام، سازوکاری است که براساس یک سری معیارهای مهم نحوه نمایش پست‌ها در فید کاربران تعیین می‌شود. هر شبکه اجتماعی با توجه به معیارهای خود روشی خاص را در پیش گرفته است، اما در نهایت همه به دنبال افزایش کیفیت محتوای تولید شده و افزایش میزان تعامل و رضایت مخاطبان هستند.

مقاله پیشنهادی : تبلیغات در اینستاگرام

عملکرد الگوریتم جدید اینستاگرام در سال 2019 به چه صورت است؟

همان‌طور که اشاره کردیم الگوریتم‌ها با توجه به تغییر رفتار کاربران و معیارهای تعیین شده دائما دستخوش تغییرات می‌شوند و هر چند وقت یک بار باید منتظر به‌روزرسانی جدید باشیم. اما در سال 2019 الگوریتم‌های این شبکه اجتماعی بیش از پیش به کیفیت محتوا اهمیت می‌دهند و بعد از آن مهمترین معیار میزان تعامل و مشارکت کاربران است؛ چراکه اساسا هدف اصلی شبکه‌های اجتماعی افزایش میزان اینگیجمنت میان افراد مختلف است. به همین دلیل حتی شاهد این هستیم که دیگر تعداد لایک‌ها نیز اهمیت زیادی ندارد.

 

با استفاده از سرویس تبلیغات در اینستاگرام یکتانت، بهترین اینفلوئسرها را خیلی راحت انتخاب کنید!

با استفاده از سرویس تبلیغات در اینستاگرام یکتانت، بهترین اینفلوئسرها را خیلی راحت انتخاب کنید!

شروع تبلیغات arrow-left

 

عوامل موثر در کارکرد الگوریتم اینستاگرام

کیفیت محتوا را دریابید
هر چه جلوتر می‌رویم، اهمیت کیفیت محتوا و میزان جذابیت و کاربردی بودن آنها برای مخاطبان، بیش از پیش برای موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی بیشتر می‌شود. شما باید به واسطه تولید محتوای جذاب و منحصربه‌فرد کاری کنید که شانس نمایش پست‌های‌تان برای مخاطبان بیشتر شود تا بتوانید به جز فالوئرهای فعلی، بازدیدکنندگان عبوری و تصادفی را نیز جذب کنید.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

افزایش میزان تعامل
اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی عاشق این هستند که با مخاطبان‌تان تعامل دوسویه داشته باشید و تا می‌توانید به روش‌های مختلف از جمله تولید محتوای ارزشمند و در نظر گرفتن یک کال تو اکشن کاربردی، میزان مشارکت (Engagement) آنها با صفحه خود را افزایش دهید. تا می‌توانید از روش‌های جدید و خلاقانه، مسابقات و برنامه‌های چالشی و… استفاده کنید تا مخاطبان بیشتر به پست‌های شما اهمیت داده و واکنش نشان دهند. قطعا پاداش تلاش شما این است که الگوریتم‌ اینستاگرام شانس دیده شدن پست‌های‌تان را افزایش می‌دهد.

استوری‌ها‌ی‌تان را بیشتر کنید
استوری‌های اینستاگرام قدرت بسیار زیادی دارند و نرخ دیده شدن و تعامل با آنها بسیار بالاست. تا می‌توانید بیشتر از استوری‌ها استفاده کنید و سعی داشته باشید با مواردی چون سوالات چند گزینه‌ای یا درخواست کامنت میزان مشارکت را نیز افزایش دهید.

ارتباط دو طرفه را فراموش نکنید
بهترین مکان برای برقراری ارتباط دو طرفه و حرف زدن با مخاطبان، بخش کامنت‌هاست. بنابراین تلاش کنید در کوتاه‌ترین زمان ممکن جواب نظرات مخاطبان را بدهید و از این فضا برای یک مکالمه و گفتگوی معنادار و پیوسته بهره ببرید. کمترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که بابت مشارکت و نظر دادن از آنها تشکر کنید. (چنانچه قصد قرار دادن لینک تلگرام در اینستاگرام را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید!)

زمان پست کردن محتوا مهم است
هر چه بتوانید پست‌های‌تان را زمانی ارسال کنید که تعداد بیشتری از مخاطبان و فالوئرها آنلاین هستند، قطعا بلافاصله تعداد زیادی لایک و کامنت دریافت می‌کنید و این نشان می‌دهد که میزان مشارکت و اینگیجمنت بالا بوده است. در نتیجه الگوریتم اینستاگرام کمک می‌کند تا بیشتر دیده شوید. برای پیدا کردن بهترین زمان هم می‌توانید از ابزار آماری و تحلیلی اینستاگرام (Insights) استفاده کنید.

از قابلیت‌های جدید استفاده کنید
اینستاگرام هر چند وقت یک بار ویژگی‌های جدید و جذابی را به اپلیکیشن خود اضافه می‌کند که استفاده از آنها نه‌تنها باعث می‌شود تا محتوای جذاب‌تر و کاربردی‌تری داشته باشید، بلکه می‌تواند در افزایش میزان مشارکت و تعامل کاربران نیز تاثیر به‌سزایی داشته باشد. بنابراین همیشه حواستان به قابلیت‌های جدید باشد و از آنها استفاده کنید.

افسانه‌هایی درباره عملکرد الگوریتم اینستاگرام

افسانه های درباره اینستاگرام

شاید فکر کنید همیشه افسانه‌ها مربوط به اساطیر و دوران گذشته است، اما جالب است بدانید پیرامون الگوریتم اینستاگرام نیز افسانه‌ها و شایعات مختلفی وجود دارد. در ادامه به ۵ مورد از آن‌ها می‌پردازیم.
افسانه شادوبن
یکی از مواردی که زیاد شنیده می‌شود این است که اگر زیاد از هشتگ‌های تکراری و بی‌ربط استفاده کنیم، پست‌های ما دیگر به کاربران نمایش داده نمی‌شود، ولی این ادعا درست نیست.
محتوای زیاد خوب است
در واقع این‌طور نیست. شما در حالی که باید به تنوع و تعداد محتوای خود در پست، استوری، IGTV، لایو و… باید اهمیت دهید، مهم‌تر این است که کیفیت را افزایش دهید و با محتوای کاربردی خود مخاطب و تعامل بیشتری جذب کنید.
اکانت شخصی ارجحیت دارد
در اینستاگرام دو نوع اکانت شخصی و بیزینس (تجاری) داریم که کسب و کارها از دومی استفاده می‌کنند. برخلاف تصور که برخی فکر می‌کنند حساب‌های کاربری شخصی اولویت بیشتری دارند، ولی این‌گونه نیست.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

ترتیب زمانی
برخی تصور می‌کنند نمایش ترتیب زمان نسبت به الگوریتم مبتنی بر میزان تعامل بهتر است. این در حالی است که افزایش کیفیت محتوا و درگیرکردن بیشتر مخاطبان ارزش بیشتری دارد.
مخفی کردن محتوا
برخی تصور می‌کنند الگوریتم اینستاگرام تعدادی از پست‌ها را مخفی می‌کند و نشان نمی‌دهد. اما در واقع این گونه نیست و با اسکرول کردن فید می‌توانید تمام پست‌ها را ببینید. البته اینستاگرام بیشتر پست‌هایی را نمایش می‌دهد که مورد علاقه کاربران باشد.

بیشتر بخوانید: بازاریابی رویدادی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

جمع بندی
نمایش پست‌های اینستاگرام نیز مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی و حتی موتورهای جستجو تابع الگوریتم این پلتفرم است. این الگوریتم در طول زمان نیز دستخوش تغییرات می‌شود و در سال 2019 تولید محتوای باکیفیت، منحصربه‌فرد و کاربردی و افزایش میزان تعامل و مشارکت مخاطبان اهمیت بسیار زیادی دارد و پست‌ها بر این اساس نمایش داده می‌شوند. شما می‌توانید به کمک راهکارهای مختلف شانس بیشتر دیده شدن را به خودتان هدیه کنید.

 

بیشتر بخوانید: نحوه گذاشتن چند لینک در یک لینک در بیو اینستاگرام

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، دیده‌شدن، افزایش فروش