فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

معرفی بهترین و سریع ترین قالب های وردپرس (معرفی ۱۵ پوستهٔ برتر)

راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی | نیکان حیدری | تاریخ بروزرسانی : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱

یکی از مشکلات همیشگی هنگام طراحی سایت وردپرسی، انتخاب قالبی با امکانات مناسب و جذاب ولی پرسرعت است؛ چراکه زود بالا آمدن سایت هم برای گوگل مهم است و هم برای کاربر. (به‌خصوص با سرعت اینترنت نه‌چندان خوب ما!)

از آنجایی که در دنیای وردپرس، هزاران قالب در دسترس است، این انتخاب گاهی سخت و گیج‌کننده می‌شود.

به همین دلیل، تصمیم گرفتیم در این مقاله بهترین و سریع‌ترین قالب‌های وردپرس را به شما معرفی کنیم؛ قالب‌هایی که هم از نظر ظاهری جذاب هستند و هم امکانات زیادی دارند.

شما می‌توانید بسته به موضوع سایت خود – از خبری و فروشگاهی گرفته تا شخصی و شرکتی – یکی از آن‌ها را برای خودتان انتخاب کنید.

اگر آماده‌اید، بیایید شروع کنیم!

 

معرفی ۱۶ قالب سریع وردپرس برای انواع سایت‌ها

قبول دارید ویترین، ظاهر و چیدمان مغازه پارامتر مهمی برای جذب یا دفع مشتری است؟ همین مسئله هم برای سایت صدق می‌کند.

ظاهر جذاب سایت باید به دل بازدیدکننده بنشیند تا در سایت بماند. از طرفی، رنگ و فونت هم در این بازی نقش مهمی دارند. متن روی دکمه دیده می‌شود؟ چشم را اذیت نمی‌کند؟ رنگ‌های مناسب به کار برده شده است؟

علاوه بر این، کاربر باید به‌راحتی در بین صفحه‌های سایت شما بچرخد؛ چه در موبایل و چه در کامپیوتر.

اما جدا از زیبایی و راحتی، باید پارامترهای دیگری مثل سرعت قالب را هم در نظر داشته باشید. قالب دل‌ربا، ولی کند به هیچ دردی نمی‌خورد!

چرا؟ خیلی ساده است! قبل از اینکه سایت شما بالا بیاید و آن همه زیبایی را کاربر ببیند، آن را می‌بندد و به سراغ سایت بعدی می‌رود.

از سایر پارامترهای تاثیرگذار در موفقیت سایت‌ها بگذریم و برویم سراغ بررسی بهترین و سریع‌ترین قالب‌های وردپرسی که به شما قول دادیم!

توجه: در این مقاله، از نتایج تست سرعت ۲ سایت معتبر هاب‌اسپات (زمان بارگذاری) و Kinsta استفاده کرده‌ایم

 

۱. آسترا (Astra)

GTmetrix ۱/۳ ثانیه
Pingdom ۶۰۱ میلی‌ثانیه
PageSpeed Insights (موبایل) Performance Score ۱۰۰
LCP ۱/۲ ثانیه
TTI ۱/۱ ثانیه
TBT ۰ میلی‌ثانیه
PageSpeed Insights (دسکتاپ) Performance Score ۱۰۰
LCP ۰/۳ ثانیه
TTI ۰/۳ ثانیه
TBT ۰ میلی‌ثانیه

آسترا یک قالب چندمنظوره است که به‌خاطر سرعت بالا و آسانی در استفاده معروف است که طبق نتایج تحقیقات سایت‌های معتبر، سریع‌ترین قالب وردپرس به حساب می‌آید.

امکانات فوق‌العادهٔ آسترا و سازگاری آن با افزونه‌های وردپرس، این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد که از آن برای انواع مختلف سایت‌ها استفاده کنید؛ از سایت‌های آموزشی و مجله‌های آنلاین گرفته تا فروشگاه‌های آنلاین.

سازگاری با آخرین نسخهٔ ویراشگر وردپرس، یعنی گوتنبرگ، و هماهنگی با به‌روزترین افزونه‌های آن، باعث می‌شود استفاده از آن و سفارشی‌سازی سایت بسیار آسان باشد.

این قالب ریسپانسیو با ۳ افزونهٔ محبوب وردپرس یعنی المنتور، یوست و ووکامرس سازگاری کامل دارد؛ همچنین برای سایت‌های فروشگاهی پیشنهادهای ویژه‌ای مثل تنظیم صفحهٔ پرداخت، تنظیمات کاتولوگ محصول و مگامنو حرفه‌ای هم دارد.

آسترا هم نسخۀ رایگان دارد و هم نسخۀ پولی. اگر بخواهید ورژن پولی آن را از فروشگاه‌های خارجی تهیه کنید، باید مبلغ گزافی را به این منظور پرداخت کنید.

در عوض، می‌توانید با مراجعه به سایت‌های ژاکت یا راست‌چین، با پرداخت مبلغی بسیار پایین‌تر، از ویژگی‌های بی‌نظیر این قالب، مثل پشتیبانی از ۵۰ فونت محبوب فارسی و اپلیکیشن فروشگاهی برخوردار شوید.

قالب آسترا

۲. SociallyViral

GTmetrix ۹۱۷ میلی‌ثانیه
Pingdom ۳۱۸ میلی‌ثانیه

این قالب یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ساختن مجله‌های آنلاین است. ظاهر بسیار ساده، ولی جذاب آن باعث می‌شود که مخاطب خیلی سریع درگیر شود.

فراموش نکنید هدف از مراجعه به مجله‌های آنلاین، خواندن مقاله است. به همین خاطر، چیدمان این قالب به کاربر کمک می‌کند موضوع موردنظر خود را سریع انتخاب کند؛ بدون اینکه سردرگم شود.

پس نه‌تنها سرعت آن بالاست، بلکه گشت‌وگذار در آن هم بسیار راحت و دل‌بخش است.

این قالب هم مثل آسترا در ۲ نسخهٔ پولی و رایگان عرضه شده است که می‌توانید نسخهٔ رایگان آن را مستقیم از مخزن وردپرس دانلود کنید.

sociallyviral یکی از سریع‌ترین قالب‌های وردپرس

نسخهٔ پولی آن در فروشگاه‌های ایرانی معتبر در دسترس نیست؛ ولی نگران نباشید!‌ استایل راست‌چین دارد و برای سایت‌های فارسی‌زبان هم مناسب است.

اگر به اسم آن دقت کنید، احتمالاً به این موضوع پی می‌برید که این قالب به شکلی طراحی شده است که به شما کمک کند بیشترین میزان اشتراک‌گذاری پست‌ها را در شبکه‌های اجتماعی تجربه کنید.

از دیگر مزایا، می‌توان به ریسپانسیو بودن، داشتن کدهای تمیز و بهینه، پشتیبانی از ۶۳۰ فونت گوگل، مگامنو و سیستم امتیازدهی آن اشاره کرد.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

۳. چی (QI)

GTmetrix ۱/۵ ثانیه
Pingdom ۱/۶۸ ثانیه

چی یکی دیگر از ساده‌ترین و سریع‌ترین قالب‌های وردپرس است. فرقی نمی‌کند حوزۀ فعالیتتان چیست! این قالب با ارائۀ ۱۵۰ دمو مختلف، نیاز همۀ حوزه‌ها را پوشش می‌دهد.

سازندگان این قالب، علاوه‌بر زیبایی ظاهری خیره‌کننده، روی جنبه‌های فنی آن هم وقت زیادی گذاشته‌اند و با انجام تست‌های مختلف و گرفتن بازخورد از کاربران، نهایت سعی خود را کرده‌اند تا قالبی سریع و کارآمد ارائه کنند.

نتایج حاکی از آن است که آن‌ها در این امر موفق عمل کرده‌اند.

نکتۀ جالب و جذاب راجع‌ به QI، این است که در کنار سبک و سریع بودن، قابلیت‌های بسیاری دارد که دست شما را برای اجرای ایده‌های مختلف باز می‌گذارد.

این قالب هم ۲ نسخهٔ رایگان و پولی دارد. نسخهٔ رایگان آن یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌های کاربران وردپرس است که می‌توانید آن را از مخزن وردپرس دانلود و سپس نصب کنید.

یکی دیگر از مزایای دیگر این قالب جذاب، افزونهٔ Qi Addons for Elementor که با نصب آن می‌توانید ۱۰۰ ویجت جدید و اختصاصی – که هیچ‌جای دیگر پیدا نمی‌کنید – برای طراحی صفحه‌های خود داشته باشید.

یکی از دموهای مخصص مجلهٔ آنلاین با موضوع لایف استایل را در تصویر زیر ببینید:

دموی قالب چی یکی از سریع‌ترین قالب‌های وردپرس

و اما برویم سراغ یکی از محبوب‌ترین و سریع‌ترین قالب‌های وردپرس بین ایرانی‌ها!

 

۴. جنریت پرس (GeneratePress)

GTmetrix ۶۵۷ میلی‌ثانیه
Pingdom ۴۵۷ میلی‌ثانیه
PageSpeed Insights (موبایل) Performance Score ۱۰۰
LCP ۱/۲ ثانیه
TTI ۱ ثانیه
TBT ۰ میلی‌ثانیه
PageSpeed Insights (دسکتاپ) Performance Score ۱۰۰
LCP ۰/۳
TTI ۰/۳
TBT ۰

 

به لطف کدنویسی بسیار خوبی که جنریت پرس دارد، توانسته در تست‌های سرعت (Pagespeed و Gtmetrix) امتیاز ۱۰۰ درصد را در بخش عملکرد از آن خود کند؛ همین مسئله این قالب را به یکی از پرطرفدارترین و سریع‌ترین قالب‌های وردپرس تبدیل کرده است.

سبک بودن (وردپرس خام با جنریت پرس فقط ۱۰ کیلوبایت است!)، ایمنی و پایداری، قابلیت‌ شخصی‌سازی، طرح‌بندی و چیدمان زیبا، سازگاری با همۀ افزونه‌ها، ویرایشگرها و صفحه‌سازها و بهینه‌شدن برای گوگل، از جملۀ خصوصیات مهم این قالب هستند.

سازگاری این افزونه با افزونهٔ ووکامرس، آن را به گزینهٔ مناسبی برای سایت‌های فروشگاهی تبدیل کرده است. این قالب برای کاربران ایرانی هم فارسی و هم راست‌چین شده است.

نسخهٔ رایگان آن در دسترس همه است؛ ولی پیشنهاد می‌کنیم نسخهٔ پولی آن را از سایت‌های معتبر تهیه کنید تا از تمامی امکانات و ویژگی‌های خاص آن بهره ببرید.

معرفی اجمالی جنریت پرس را در ویدئوی زیر ببینید:

 

 

این قالب برای مجله‌های خبری و سایت‌های شرکتی مناسب‌تر است؛ ولی با توجه به سازگاری آن با ووکامرس، می‌توانید برای ساختن فروشگاه هم روی آن حساب کنید.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۵. Customify

GTmetrix ۵/۷ ثانیه
Pingdom ۴۷۲ میلی‌ثانیه
PageSpeed Insights (موبایل) Performance Score ۹۸
LCP ۱/۶ ثانیه
TTI ۱/۶ ثانیه
TBT ۱۰۰ میلی‌ثانیه
PageSpeed Insights (دسکتاپ) Performance Score ۱۰۰
LCP ۰/۵ ثانیه
TTI ۰/۵ ثانیه
TBT ۰ میلی‌ثانیه

یکی دیگر از سریع‌ترین پوسته‌های وردپرس، Customify است. این قالب رایگان، به‌خاطر قابلیت‌های بسیارش در شخصی‌سازی و سازگاری با صفحه‌سازها معروف است.

اگر قصد استفاده از آن را دارید، می‌توانید به مخزن وردپرس مراجعه کنید و آن را رایگان دانلود و نصب کنید.

 

۶. اسکیما (Schema)

GTmetrix ۵/۷ ثانیه
Pingdom ۴۷۲ میلی‌ثانیه

اسکیما یکی از قالب‌های مناسب برای مجله‌های آنلاین به حساب می‌آید که هم طراحی و چیدمان ساده‌ای دارد و هم سرعت آن بسیار بالاست.

این قالب، ۳ چیدمان پیش‌فرض، مینیمال و فروشگاهی دارد که آن را به گزینهٔ مناسبی برای ساخت سایت فروشگاهی تبدیل کرده است؛ ولی همچنان به قدرتمندی قالب‌هایی مثل آسترا نیست.

نمونهٔ فروشگاهی آن را در تصویر زیر ببینید:

نمونه فروشگاهی قالب اسکیما

کاربران سایت‌هایی که از این قالب استفاده می‌کنند، خیلی راحت می‌توانند آنچه را می‌خواهند پیدا کنند. این قالب که کاملاً رسیپانسیو و سئوفرندلی است، به زبان فارسی هم ارائه شده، ولی در فروشگاه‌های معروف و شناخته‌شده فارسی وجود ندارد.

از دیگر مزایای آن می‌توان به ۳ مورد اشاره کرد:

  • سازگاری با المنتور
  • داشتن پنل اختصاصی برای مدیریت تبلیغات
  • سیستم امتیازدهی
مقاله پیشنهادی: سئو چیست؟ کاربرد و مزایای انواع SEO سایت (بررسی پارامترهای تاثیرگذار در رتبه‌بندی)

۷. Hello Elementor

GTmetrix ۶۳۲ میلی‌ثانیه
Pingdom ۱/۳۵ ثانیه
PageSpeed Insights (موبایل) Performance Score ۹۳
LCP ۲/۶ ثانیه
TTI ۲/۵ ثانیه
TBT ۵۰ میلی‌ثانیه
PageSpeed Insights (دسکتاپ) Performance Score ۹۹
LCP ۰/۸ ثانیه
TTI ۰/۷ ثانیه
TBT ۰ میلی‌ثانیه

اگر می‌خواهید سایتی ساده با حداقل امکانات داشته باشید، توصیه می‌کنیم سراغ Hello Elementor بروید!

این قالب نه‌تنها با افزونهٔ سازندهٔ خود (المنتور) سازگار است، بلکه سازگاری تمام‌وکمال با تمام افزونه‌ها دارد. به شما اجازه می‌دهد در کنار سرعت بالا، سایتی چندزبانه با طراحی بی‌نقص و ریسپانسیو طراحی کنید.

همان طور که می‌دانید، المنتور یکی از صفحه‌سازهایی است که در طراحی سایت بدون کدنویسی انقلاب کرده است؛ همه‌چیز به سادگی کشیدن ویجت و رهاکردن شده است!

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

۸. Blocksy

GTmetrix ۱/۵ ثانیه
Pingdom ۱/۲۷ ثانیه

اگر عاشق طراحی ساده و مینیمال هستید، قالب بلاکسی برای شما ساخته شده است. این قالب در دو نسخهٔ رایگان و پولی موجود است که می‌توانید با آن یکی از سریع‌ترین سایت‌ها را طراحی کنید. بد نیست بدانید امتیاز عملکرد آن در GTMetrix و Pingdom به‌ترتیب ۱۰۰ و ۹۲ بوده است.

ساختار کدنویسی منحصربه‌فرد آن که به اصطلاح به آن Code Splitting می‌گویند، چنین عملکردی را به‌دنبال داشته است. به زبان ساده، Code Splitting به این معناست که کدهای جاواسکریپت در صورت نیاز کاربر بارگذاری می‌شوند.

مزیت این قالب در زمان طراحی صفحه‌ها با ویرایشگر گوتنبرگ نمایان می‌شود. به حدی دست شما را باز می‌گذارد که دیگر به سایر افزونه‌های صفحه‌ساز نیاز نداشته باشید. البته با اغلب آن‌ها سازگار است!

نسخهٔ فارسی این قالب موجود است و می‌توانید از آن برای طراحی سایت خود بهره ببرید. این قالب با داشتن دموهای متنوع، برای مجله‌های آنلاین، سایت‌های خبری، رستوران‌ها، بلاگ‌های شخصی، سایت‌های خدماتی (مثل خدمات بازسازی منزل)، شرکتی‌ها و کسب‌وکارها و حتی فروشگاه‌ها مناسب است.

دموهای Blocksy

۹. کاوا (Kava)

GTmetrix ۱/۳ ثانیه
Pingdom ۶۱۷ میلی‌ثانیه

کاوا برای کسانی که بودجهٔ کمی دارند و می‌خواهند سایتی سریع و تروتمیز راه بیندازند، گزینهٔ مناسبی است.

این قالب رایگان با المنتور سازگاری کامل دارد و شش پوستهٔ متنوع در اختیارتان می‌گذارد تا بتوانید سایتی متناسب با نیاز خودتان طراحی کنید.

طبق گفته‌های طراحان کاوا، این قالب سئوفرندلی است. امکانات شخصی‌سازی این قالب، به شما کمک می‌کند زمان طراحی سایت را به‌شدت کاهش دهید.

چیدمان راست‌چین کاوا، آن را به گزینهٔ خوبی برای سایت‌های فارسی تبدیل کرده است. این قالب برای سایت‌های شرکتی، آژانس‌های تبلیغاتی، سالن‌های بدنسازی، کافه، نمونه‌ کارها و رستوران‌ها مناسب است.

مقاله پیشنهادی: بهترین افزونه‌های وردپرس برای شروع (بررسی ۲۴ پلاگین برتر)

۱۰. دیوی (Divi)

GTmetrix ۱/۹ ثانیه
Pingdom ۳/۸۵ ثانیه

دیوی را باید یک قالب معروف، پرطرفدار و پراستفاده دانست. نکتهٔ قابل‌توجه دربارهٔ این قالب، صفحه‌ساز مخصوص و اختصاصی آن است؛ صفحه‌سازی که با پشتیبانی از قابلیت کشیدن و رهاکردن، طراحی را برای شما مثل آب‌خوردن می‌کند.

طرح‌های موجود در قالب دیوی، تنوع بالایی دارند و ویژگی‌های گوناگونی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. بدون اینکه هیچ آشنایی‌ای با کدنویسی داشته باشید، می‌توانید هر تغییری را که مدنظرتان است، در سایت پیاده کنید.

علاوه بر امکانات متنوع آن در طراحی، سرعت بارگذاری بالا هم یکی دیگر از ویژگی‌های بارز آن است؛ یک پکیج کامل!

این قالب برای انواع سایت‌ها به‌خصوص سایت‌‌های شرکتی مثل بیمه و موسسه‌های خیریه، خدماتی مثل رستوران و لوله‌کشی و سیستم‌های مدیریت آموزش مناسب است.

ولی سازگاری آن با وردپرس و همچنین امکانات خوبی که برای طراحی صفحه محصول دارد، آن را به یک گزینهٔ جذاب برای طراحی سایت فروشگاهی تبدیل کرده است.

یکی از نمونه‌های فروشگاهی آن را ببینید:

نمونه دمو قالب دیوی یکی از سریع‌ترین قالب‌های وردپرس

۱۱. زاکرا (Zakra)

GTmetrix ۲/۸ ثانیه
Pingdom ۶۷۰ میلی‌ثانیه
PageSpeed Insights (موبایل) Performance Score ۹۹
LCP ۱/۷ ثانیه
TTI ۱/۵ ثانیه
TBT ۰ میلی‌ثانیه
PageSpeed Insights (دسکتاپ) Performance Score ۱۰۰
LCP ۰/۵ ثانیه
TTI ۰/۵ ثانیه
TBT ۰ میلی‌ثانیه

و اما زاکرا، یکی از جذاب‌ترین و سریع‌ترین قالب‌های وردپرس فارسی که از قضا، نسخهٔ رایگان آن هم در دسترس است.

قالبی بی‌نظیر که می‌توان از آن برای طراحی هر نوع سایتی استفاده کرد؛ از یک وبلاگ ساده گرفته تا فروشگاه‌های آنلاین بزرگ و شلوغ!

زاکرا کلی گزینه برای طراحی در اختیارتان می‌گذارد، به‌خوبی از نظر سئو بهینه شده است و با اکثر افزونه‌های وردپرس، از جمله ووکامرس کاملاً هماهنگ است.

برای خلق یک تجربۀ کاربری بی‌ایراد، می‌توانید روی این قالب سبک که طراحی زیبا و کم‌ایرادی دارد، حساب کنید.

کار کردن با این قالب بسیار راحت است. می‌توانید هر نوع شخصی‌سازی‌ای که مدنظرتان است را در زاکرا به‌راحتی پیاده‌سازی کنید.

البته نسخهٔ پولی زاکرا هم موجود است که امکانات بسیار بیشتری به شما ارائه می‌دهد؛ مثل موارد زیر:

  • ۲۰ المان اختصاصی برای المنتور
  • پشتیبانی از فونت ایران سنس
  • ۶۵ دمو فوق حرفه‌ای
  • امکان اتصال به درگاه‌های پرداخت

دموی فروشگاهی آن را ببینید:

دموی زاکرا یکی از سریع‌ترین قالب‌های وردپرس

۱۲. اقیانوس وردپرس (OceanWP)

GTmetrix ۲۳۳ میلی‌ثانیه
Pingdom ۴۷۴ میلی‌ثانیه
PageSpeed Insights (موبایل) Performance Score ۸۸
LCP ۳ ثانیه
TTI ۳/۱ ثانیه
TBT ۷۰ میلی‌ثانیه
PageSpeed Insights (دسکتاپ) Performance Score ۹۷
LCP ۱ ثانیه
TTI ۰/۹ ثانیه
TBT ۰ میلی‌ثانیه

قالب اقیانوس یا اوشن یکی از پرطرفدارترین قالب‌های وردپرس است که بیش از ۷۰۰ هزار وب‌سایت از آن استفاده می‌کنند. این قالب چندمنظوره است، ولی با توجه به نتایج تست‌ها، می‌توان آن را یکی از بهترین قالب‌های فروشگاهی وردپرس به حساب آورد (البته فروشگاه‌های کوچک و متوسط)!

این قالب با دو افزونهٔ ووکامرس و EDD مناسب است؛ پس هم فروشگاهی با محصول فیزیکی و هم دانلودی، می‌تواند از آن بهره ببرد.

از دیگر امکانات جذاب آن هم می‌توان به مشاهده سریع محصول (گیف زیر را ببینید)، پیشنهاد محصول مرتبط در سبد خرید و انواع دسته‌بندی محصول اشاره کرد.

با وجود اینکه اقیانوس وردپرس قابلیت‌ها و ویژگی‌های فراوانی دارد، حجم آن کم است؛ این سبکی باعث شده تا این قالب یکی از سریع‌ترین‌ها باشد.

از این قالب علاوه بر فروشگاه، می‌توانید برای طراحی سایت‌های شرکتی، خدماتی و حتی ارائهٔ نمونه کار مناسب است. ۲۵۰ دموی مختلف دارد و همراه با ۲۰ افزونه در فروشگاه های ایرانی ارائه می‌شود.

مقاله پیشنهادی: ۷ تکنیک بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی

۱۳. آوادا (Avada)

GTmetrix ۲/۳ ثانیه
Pingdom ۱/۳۶ ثانیه

آوادا شاید سریع‌تریند قالب وردپرس نباشد؛ ولی طبق گفته‌ها، پرفروش‌ترین قالب در سایت‌های ایرانی و خارجی است؛ مدرکی خوب برای اثبات عملکرد عالی آن!

یکی از امکانات جذاب آن، صفحه‌ساز هوشمند است که می‌توانید هرچیزی را درلحظه ویرایش کنید. این پوستهٔ ریسپانسیو با داشتن این صفحه‌ساز و سازگاری با افزونه‌های مختلف، کار طراحی سایت بدون کدنویسی را بسیار راحت کرده است.

شما همچنین کلی المان اختصاصی مثل فرم (بدون نیاز به افزونه) در اختیار دارید و می‌توانید تنظیمات متفاوتی برای هر برگه اعمال کنید.

از دیگر مزایای آن، می‌توان به پشتیبانی از فونت‌های مختلف، پنل فارسی‌شده برای تنظیمات و سازگار با ووکامرس با طرح اختصاصی اشاره کرد.

این قالب برای طراحی انواع سایت‌ها از جمله شرکتی، فروشگاهی، خدماتی، شخصی و عکاسی مناسب است.

یک نمونه را در تصویر زیر ببینید و بیایید برویم سراغ ۲ قالب آخر!

نمونه دمو قالب آوادا یکی از سریع‌ترین قالب‌های وردپرس

۱۴. Newspaper

GTmetrix ۱/۳ ثانیه
Pingdom ۵۶۷ میلی‌ثانیه

اسم آن به‌خوبی نشان می‌دهد این قالب که با HTML5 و CSS3 ساخته شده، یک پوستهٔ خبری است.

نیوزپیپر برای گوگل بهینه‌شده و سازگاری کامل با افزونهٔ Yoast دارد. صفحه‌ساز اختصاصی و ۱۵ دموی آماده و راست‌چین‌شدهٔ آن باعث شده است که گزینهٔ خوبی برای افراد مبتدی باشد.

از دیگر امکانات آن، می‌توان به پنل تنظیمات فارسی اشاره کرد که به شما اجازه می‌دهد سایت را با چند کلیک طراحی کنید. از طرفی، یک پنل اختصاصی برای مدیریت تبلیغات دارد تا شما را از کدنویسی کاملاً بی‌نیاز کند.

قالب نیوزپیپر

۱۵. Neve

GTmetrix ۳/۲ ثانیه
Pingdom ۱/۲۹ ثانیه
PageSpeed Insights (موبایل) Performance Score ۱۰۰
LCP ۱ ثانیه
TTI ۱ ثانیه
TBT ۰ میلی‌ثانیه
PageSpeed Insights (دسکتاپ) Performance Score ۱۰۰
LCP ۰/۴ ثانیه
TTI ۰/۴ ثانیه
TBT ۰ میلی‌ثانیه

به آخرین گزینهٔ لیست بهترین و سریع‌ترین قالب‌های وردپرس رسیدیم! برای آخرین مورد، Neve را انتخاب کردیم؛ قالبی که به‌خوبی می‌تواند توجه بازدیدکننده را سریع جلب کند و مدت‌زمان حضورش در سایت را افزایش دهد.

همچنین بسیاری اعتقاد دارند که Neve، بهترین قالب شرکتی وردپرس است؛ ولی این به آن معنا نیست که دیگر انواع سایت‌ها نباید سراغ Neve بروند!

هماهنگی کامل با افزونه ووکامرس، باعث شده است تا این قالب برای سایت‌های فروشگاهی هم کارآمد باشد.

این قالب ریسپانسیو مثل سایر اعضای این لیست، هم نسخۀ پولی دارد و هم نسخۀ رایگان.

نمونه قالب نیو یکی از سریع‌ترین قالب‌های وردپرس

ما نتایج تست سرعت و عملکرد هر قالب را جداگانه به شما گفتیم. نتایج GTmetrix و Pingdom را در جدول زیر آورده‌ایم تا بتوانید قالب‌ها را راحت‌تر مقایسه کنید:

نام قالب GTmetrix Pingdom
Astra ۱/۳ ثانیه ۶۰۱ میلی‌ثانیه
SociallyViral ۹۱۷ میلی‌ثانیه ۳۱۸ میلی‌ثانیه
QI ۱/۵ ثانیه ۱/۶۸ ثانیه
GeneratePress ۶۵۸ میلی‌ثانیه ۴۰۷ میلی‌ثانیه
Customify ۵/۷ ثانیه ۴۷۲ میلی‌ثانیه
Schema ۵/۷ ثانیه ۴۷۲ میلی‌ثانیه
Blocksy ۱/۵ ثانیه ۱/۲۷ ثانیه
Hello Elementor ۶۲۳ میلی‌ثانیه ۱/۳۵ ثانیه
Kava ۱/۳ ثانیه ۶۱۷ میلی‌ثانیه
Divi ۱/۹ ثانیه ۳/۸۶ ثانیه
Zakra ۲/۸ ثانیه ۶۷۰ میلی‌ثانیه
OceanWP ۲۳۳ میلی‌ثانیه ۴۷۴ میلی‌ثانیه
Avada ۲/۳ ثانیه ۱/۳۶ ثانیه
Newspaper ۱/۳ ثانیه ۶۵۷ میلی‌ثانیه
Neve ۳/۲ ثانیه ۱/۲۹ ثانیه

ولی چه عواملی در سریع‌شدن قالب نقش دارند؟ بیایید در بخش بعدی، این موضوع را خیلی سریع بررسی کنیم.

مقاله پیشنهادی: ۱۰ روش برای شروع تولید محتوا فروشگاه اینترنتی

چه چیزی باعث می‌شود قالب وردپرس سریع باشد؟

نکتۀ مهمی که باید در نظر داشته باشید، این است که سرعت سایت فقط به قالب بستگی ندارد؛ حتی در صورت استفاده از سریع‌ترین قالب‌های وردپرس، اگر عوامل دیگر مثل سرور و البته اینترنت، وضعیت خوبی نداشته باشند، سایت کند خواهد بود.

اما ما در اینجا تمرکزمان روی قالب است. عواملی که روی سرعت قالب تأثیرگذارند، شامل موارد زیر هستند:

  • ریسپانسیو بودن؛
  • سبک بودن و حجم کم؛
  • کدهای بهینه و تمیز؛
  • استفاده از پروتکل‌های فشرده‌سازی مثل Gzip؛
  • کم‌بودن درخواست‌های HTTP (هر درخواست مثل تصویر، فونت و اسکریپت زمان بارگذاری را بیشتر می‌کند)

این‌ها مهم‌ترین مواردی هستند که سریع یا کند بودن قالب را تعیین می‌کنند.

و اما یک نکتهٔ مهم!

گاهی اوقات، ما مجبوریم سرعت را فدای قابلیت‌های متنوع قالب بکنیم؛ وقتی که قالب‌ موردنظر این‌قدر امکانات در اختیار ما می‌گذارد که دیگر نیاز نیست هیچ هزینه‌ای برای افزودن قابلیت‌ها به سایت کنیم.

مثلاً شما هیچ اسمی از قالب وودمارت در این مقاله نشنیدید؛ قالبی که به‌عنوان یکی از بهترین قالب فروشگاهی وردپرس شناخته می‌شود. امکانات متنوع این قالب باعث شده است که خیلی‌ها قید سرعت را بزنند.

بیایید به آخرین پرسش شما هم پاسخ دهیم و مقاله را تمام کنیم.

مقاله پیشنهادی: افزایش فروش با سئو سایت فروشگاهی (۶ مرحلهٔ مهم!)

یک وب‌سایت باید در چه مدت‌زمانی بارگذاری شود؟

همان طور که گفتیم، سرعت سایت برای گوگل اهمیت دارد که آن را در قالب تجربه کاربری گنجانده است و با یک سری فاکتور به‌نام Core Web Vitals (یکی از پارامترهای مهم در سئو تکنیکال) می‌سنجد.

گوگل با کمک این معیارها می‌فهمد کاربر چه تجربه‌ای در سایت شما داشته است که عبارت‌اند از:

  • LCP (مدت‌زمانی که طول می‌کشد محتوای اصلی صفحه (مثلاً عکس محصول) بارگذاری شود.)
  • CLS (صفحه چقدر پایدار است؟ مثلاً آیا اسلایدر متحرک ناگهانی وارد صفحه می‌شود؟)
  • FID (چقدر طول می‌کشد کاربر بتواند با صفحه تعامل داشته باشد؟ مثلاً روی دکمه کلیک کند)

اگر می‌خواهید نمرهٔ قابل‌قبولی از گوگل بگیرید، LCP و FID باید به‌ترتیب کمتر از ۲/۵ ثانیه و ۱۰۰ میلی‌ثانیه باشد.

از طرفی، گفتیم سرعت سایت برای کاربر هم اهمیت زیادی دارد و گوگل هم این موضوع را به‌خوبی می‌‌داند (از معیارهای آن مشخص است!)

طبق نتایج تحقیقات، شما برای تبدیل بازدیدکننده فقط بین ۰ تا ۴ ثانیه فرصت دارید؛ ولی بد نیست بدانید اگر بارگذاری ۱ ثانیه طول بکشد، نرخ تبدیل ۴۰ درصد و اگر زمان بارگذاری ۳ ثانیه باشد، نرخ تبدیل ۲۹ درصد است.

قانون کلی در این زمینه این است که سایت شما باید در سریع‌ترین زمان ممکن بارگذاری شود. زمان دقیق آن به عوامل مختلفی مثل موارد زیر بستگی دارد:

  • از کدام CDN استفاده می‌کنید
  • چند افزونه روی سایت نصب کرده‌اید
  • از چه تعداد تصویر و ویدئو در صفحه استفاده کرده‌اید
  • حجم تصاویر و ویدئوهایی که در صفحه گنجانده‌اید
  • کد سایت و اسکریپت‌ها
  • قالب

پس قالب یکی از چیزهایی است که می‌تواند زمان سرعت بارگذاری سایت را کاهش دهد و نه تنها عامل! مثلاً ممکن است یکی از همین قالب‌های لیست بالا  را انتخاب کنید، ولی با نصب افزونه‌های زیاد، سرعت سایت را پایین بیاورید.

مقاله پیشنهادی: سئو تکنیکال چیست؟ (آشنایی با اصول Technical SEO)

با بهترین قالب‌های وردپرس، سایتی سریع و کاربرپسند طراحی کنید!

به‌عنوان صاحب یک سایت، باید دغدغۀ افزایش ترافیک و تبدیل بازدیدکنندۀ بیشتر را داشته باشید. سرعت بالای سایت، شما را در رسیدن به این هدف یاری خواهد کرد؛ چراکه کاربر و گوگل سایت سریع را دوست دارند!

جدا از مسئله جذب بازدیدکننده، حفظ کاربران در سایت هم اهمیت زیادی دارد؛ باز هم در اینجا سرعت بالا کمک‌کننده خواهد بود. وقتی صفحات مختلف سریع بارگذاری شوند، احتمال اینکه کاربران سایت را ترک کنند، به حداقل می‌رسد.

در این مقاله، سریع‌ترین قالب‌های وردپرس را همراه با نتایج تست سرعت هرکدام بررسی کردیم. اغلب آن‌ها با زبان فارسی سازگاری دارند و برخی به‌طور کامل فارسی‌‌سازی شده‌اند.

در آخر هم دربارهٔ عوامل مهم در سرعت قالب و مناسب‌ترین زمان بارگذاری سایت صحبت کردیم تا چیزی از قلم ننداخته باشیم.

اگر شما هم قالب سریعی می‌شناسید که جایش در این لیست خالی است، حتماً در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

منابع:

Hubspot | NitroPack | Kinsta

 

3.7/5 - (3 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

8 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سید علیرضا حسینی
سید علیرضا حسینی
1 سال قبل

سلام قالب های استاندارد زیادی هستند که معیارهای سرعت را دارند مثلا قالب ایمپرزا (IMpereza) من حدود 5ساله دارم باهاش کار میکنم و سرعت خوبی داره و صفحه ساز ویژوال کامپوزر دارد با تمام افزونهای ضروری وردپرس هم سازگای داره
قبل از ایمپرزا یه مدت زوم کردم روی قالب آوادا.. اما بعضی از امکاناتی که ایمپرزا داره آوادا نداشت البته شاید در آپدیت جدید خیلی قابلیت ها بهش اضافه شده اما توی قالب هیا که بهش اشاره کردید جای ایمپرزا خالی بود

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  سید علیرضا حسینی
1 سال قبل

سلام
وقت بخیر
ممنون که تجربهٔ خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتین ?

سارا
سارا
11 ماه قبل

ضمن تشکر از مطلب جامع بهتر بود بر اساس نیاز دسته بندی میکردید مثلا من سایت اموزشی دارم مستقیم بیام ببینم چه قالبهایی برای من مناسبه دیگه کاری ندارم فروشگاهی خوب کدامهاست ..

حسین بابایی
حسین بابایی
پاسخ به  سارا
11 ماه قبل

سلام

بله درسته. در آپدیت بعدی متن دسته‌بندی می‌کنیم.

حامد علیخان پور
حامد علیخان پور
11 ماه قبل

خیلی کامل و کارآمد بود موفق و پیروز باشید.

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  حامد علیخان پور
11 ماه قبل

خوشحالیم که اینو می‌شنویم 🙂
ممنون آقای علیخان‌ پور که به ما فیدبک می‌دین ?

محسن
محسن
5 ماه قبل

با درود
قالب آسترا خوبه ولی به شرطی که در طراحی سایت از المنتور پرو استفاده نشه چون خیلی کند میشه. تجربه من که این بود. از هر افزونه کشی هم که استفاده کردم جواب نداد متاسفانه و صفحات زیر 4 5 ثانیه لود نمیشدن. بعد رفتم سراغ قالب وودمارت که اونم با المنتور پرو کند بود. ظاهرا برای طراحی با المنتور همون قالب Hello از همه بهتره.

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  محسن
5 ماه قبل

سلام

ممنون محسن جان که تجربهٔ خودت رو با ما به اشتراک گذاشتی 🍀

آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی