لذت چشیدن طعم موفقیت با تبلیغات در دیوار 💥

ترندهای بازاریابی موبایلی

مقالات دیجیتال مارکتینگ | سها کاکا | تاریخ بروزرسانی : ۴ مهر ۱۴۰۲

واقعا ترندهای بازاریابی موبایلی به چه درد ما می‌خورند؟ این سوالی است که ممکن است با دیدن تیتر این مقاله به ذهنتان بیاید.

همه‌ی ما اتفاق ‌نظر داریم که تلفن‌های همراه بخش قابل ‌توجهی از زندگی ما هستند. از جلب‌ توجه در شبکه‌های اجتماعی گرفته تا یافتن اطلاعات و خرید، از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

مردم روزانه به ‌طور متوسط ۳ ساعت و ۱۵ دقیقه، در تلفن‌های خود وقت می‌گذرانند؛ بنابراین جای تعجب نیست که بازاریابی موبایل هر روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. اگر می‌خواهید تجارت شما مورد توجه قرار گیرد، باید بر روی کاربران تلفن‌های همراه تمرکز کنید و به این منظور شما به ترندهای بازاریابی موبایلی احتیاج خواهید داشت.

طبق تحقیقات Statista، در سال ۲۰۲۴ تعداد دستگاه‌های موبایل در حال استفاده به ۱۷/۲۲ میلیارد می‌رسد.

نمودار رشد آمار دستگاه‌های موبایل

از آن‌جایی‌ که مشتریان برای ارتباط با برندهای مورد علاقه‌ی خود بیشتر از تلفن همراه استفاده می‌کنند، کسب‌وکارها باید توجه ویژه‌ای به این بخش از بازاریابی داشته باشند تا در جریان رقابت باقی بمانند.

بازاریابی موبایل به هر کمپین بازاریابی گفته می‌شود که برای دستگاه‌های تلفن همراه طراحی و بهینه‌سازی شده باشد. هدف شما از بازاریابی می‌تواند افزایش آگاهی از برند، ارتباط با مشتریان، افزایش رضایت مشتری، افزایش فروش و معرفی محصول جدید باشد.

هرکدام از موارد ذکرشده که هدف اصلی شما باشد، باید با جدیدترین ترندها به روز باشید تا به هدف خود نزدیک‌تر شوید.

در این جا لیستی از برترین ترندهای بازاریابی موبایل را برای شما مطرح می‌کنیم تا در مورد نحوه‌ی دستیابی به مشتریان خود، به روشی جدید و ابتکاری، ایده بگیرید.

 

با تبلیغات درون اپلیکیشنی یکتانت، به کاربران ایرانی در بهترین و معتبرترین اپلیکیشن‌ها دسترسی خواهید داشت!

با تبلیغات درون اپلیکیشنی یکتانت، به کاربران ایرانی در بهترین و معتبرترین اپلیکیشن‌ها دسترسی خواهید داشت!

شروع تبلیغات arrow-left

 

۱- جستجوی صوتی

جستجوی صوتی انقلابی در نحوه‌ی جستجوی اطلاعات ایجاد کرده است. طبق گفته‌ی گوگل، ۲۰٪ از کل جستجوها در حال حاضر صوتی است. 99firms گزارش می‌دهد که تا پایان امسال ۵۰٪ از کل جستجوهای آنلاین، مبتنی بر صدا خواهد بود.

این یک روش کارآمد و کاملاً ساده برای به‌دست‌آوردن اطلاعات موردنیاز شماست و سریع‌تر از تایپ است. با محبوبیت موتورهای جستجوی صوتی مانند Siri،GoogleNow ، Cortana یا Alexa، احتمال افزایش ارقام آماری ذکر شده در بالا وجود خواهد داشت.

کاربران تمایل دارند با دستیارهای صوتی صحبت کنند گویی که با انسان‌ها صحبت می‌کنند. این بدان معناست که آن‌ها احتمالاً از لحن غیررسمی، عبارات کلیدی طولانی‌تر و سوالات استفاده خواهند کرد.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

۲- محتوای ویدیویی

در حال حاضر، فیلم‌ها ۶۳٪ از کل ترافیک تلفن همراه را تشکیل می‌دهند. بسیاری حدس می‌زنند که تا سال ۲۰۲۵، بیش از ۷۵٪ از کل محتوای سازگار با تلفن همراه، به‌صورت ویدیو ارائه شود.

ویدیویی که دیدن آن چند دقیقه طول بکشد نسبت به متنی با محتوای مشابه، مخاطبان بیشتری دارد.

با پیشرفت هر روزه‌ی فناوری، انتظار داریم که ویدیوها به قالب‌های تعاملی بیشتری تبدیل شوند.

۳- تجارت شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات قابل‌ خرید

در حال حاضر ۳/۸ میلیارد نفر از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و این تعداد هرساله رو به افزایش است. روش‌های مدرن بازاریابی به‌سادگی سعی می‌کنند راه‌های جدیدی برای جلب مشتری پیدا کنند و روند خرید را آسان‌تر کنند.

در حال حاضر بسیاری از برندها برای تعامل با مشتریان خود، مانع کوچکی در روند کار دارند. وقتی می‌خواهید کالای خاصی را بخرید، باید به وب‌سایت آن برند لینک بدهید و معاملات را آن‌جا انجام دهید که این همیشه بهترین کار نیست. این‌جاست که شبکه‌های اجتماعی وارد کار می‌شوند.

جدیدترین ویژگی‌ها و به‌روزرسانی‌ها، خرید یک محصول در شبکه‌های اجتماعی را برای مصرف‌کنندگان امکان‌پذیر می‌کند. به ‌این ‌ترتیب سفر خرید بدون وقفه انجام می‌شود و مشتری می‌تواند به‌ راحتی سفارش خود را ثبت کند.

۴- پرداخت از طریق تلفن همراه

یکی از ترندهای بازاریابی موبایلی سال ۲۰۲۱ پرداخت از طریق تلفن همراه است. معرفی کیف پول‌های دیجیتالی مانند Google Pay یا Apple Pay روند جدیدی را برای بسیاری از غول‌های فناوری ایجاد کرده و آن‌ها را در بین کاربران بسیار محبوب کرده است.

تحقیقات نشان می‌دهد که تا پایان سال ۲۰۲۱، بیش از ۵۰٪ از مصرف‌کنندگان از دستگاه‌های تلفن همراه برای خرید در فروشگاه‌ها استفاده می‌کنند. این امر باعث محبوبیت بیشتر برنامه‌های کیف پول تلفن‌ همراه نسبت به کارت‌های اعتباری می‌شود؛ بنابراین، برای ارتباط با روندهای فعلی، مشاغل باید دستگاه‌های POS با فناوری NFC داشته باشند که امکان پرداخت با برنامه‌های کیف پول همراه را فراهم می‌کند.

پرداخت‌های موبایلی به نفع مشتری و همین‌طور مشاغل است. خیلی سریع‌تر از بیرون آوردن کارت از کیف پول است. بنابراین می‌توان در زمان کمتری پرداخت‌های بیشتری انجام داد. زمان کمتر برای مشتری رضایت بیشتری فراهم می‌کند و این امر منجر به خدمات بهتر و افزایش وفاداری خواهد شد.

۵- فناوری هوش مصنوعی (AI)

با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعیِ یکپارچه در سیستم‌عامل‌های تلفن همراه، بازاریابان می‌توانند مجموعه کاملی از داده‌های بسیار ارزشمند، درباره‌ی کاربران خود به دست آورند. این کار آن‌ها را قادر می‌سازد پیام‌های کاملاً شخصی‌سازی ‌شده و میزان بازگشت سرمایه خود را به میزان قابل ‌توجهی افزایش دهند.

هوش مصنوعی می‌تواند در زمینه‌ی مدیریت محتوا، بازاریابی از طریق ایمیل، خدمات مشتری و مدیریت رسانه‌های اجتماعی به شما کمک کند. بنابراین پیاده‌سازی آن در استراتژی بازاریابی تلفن همراه شما گام بزرگی خواهد بود.

مقاله پیشنهادی: نحوهٔ تبلیغات درون بازی های موبایلی (+ معرفی ۶ نوع موثر)

۶- گفتگوی Chatbots

با توجه به این‌ که بسیاری از ما در حال حاضر در خانه کار می‌کنیم، چت‌بات‌ها اکنون مفیدتر هستند. آن‌ها می‌توانند رزرو و لغو رزرو، انجام نظرسنجی، ثبت سفارش، پاسخگویی به سوالات را انجام دهند. ربات‌ها از برقراری تماس خودکار گرفته تا پاسخگویی به سوالات در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها،  رضایت فوری را برای مشتریان فراهم می‌کنند.

همچنین باعث صرفه‌جویی در هزینه و وقت کسب‌وکار شما می‌شوند. با کامل شدن چت‌بات‌ها، آن‌ها می‌توانند با جمع‌آوری داده‌ها از مبادلات قبلی، به سوالات متداول پاسخ دهند. این پایگاه اطلاعاتی که به‌طور مداوم در حال گسترش است، اطلاعات لازم را به مشتریان می‌دهد و هزینه‌های برنامه‌نویسی را کاهش می‌دهد.

۷- محتوای مبتنی بر موبایل

در حال حاضر با توجه‌ به محبوبیت پلتفرم‌های معروف مثل TikTok، کسب‌وکارها ویدیوهای آنلاین بیشتری ایجاد خواهند کرد. پس دور از ذهن نیست که محتوای مبتنی بر موبایل از ترندهای بازاریابی موبایلی سال ۲۰۲۱ باشد. انتظار می‌رود امسال شاهد افزایش محتوای مبتنی بر تلفن همراه (به ‌عنوان مثال، قالب‌های ویدیویی عمودی در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه) باشیم. احتمالا این امر بیشتر به این دلیل است که نسل جوان بازار قابل ‌توجهی را به خود اختصاص داده است و برندها باید در پلتفرم‌‌هایی‌ که این کاربران بیشترین زمان را در آن سپری می‌کنند، با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۸- 5G فرصت‌هایی جدید ایجاد می‌کند.

5G جدیدترین استاندارد فناوری برای شبکه‌های تلفن همراه با پهنای باند زیاد است. اینترنت نسل پنجم بازاریابان را قادر می‌سازد تجارب داده‌ای را که قبلاً به دلیل پهنای باند کم و محدودیت‌های سرعت در دسترس نبودند، فراهم کنند.

5G پهنای باند بیشتری را ارائه می‌دهد تا تجربیات VR باکیفیت بالا و به‌صورت HD و ویدیوی 4K را به همراه سرعت بالا امکان‌پذیر کند.

هر چه تعداد بیشتری از کاربران به 5G دسترسی پیدا می‌کنند، تقاضا از بازاریابان بیشتر می‌شود. به همین دلیل، به ‌روز بودن و استفاده از فرصت‌های ارائه‌شده توسط شبکه‌ی 5G مهم است. حتماً این کار را قبل از رقبا انجام دهید.

۹- بازی‌گونه سازی (Gamification)

Gamification همه چیز در مورد استفاده از عناصر بازی در استراتژی بازاریابی شما است. با ارائه‌ی فعالیت‌های سرگرم‌کننده برای ادامه‌ی بازی، می‌توانید تعامل را به شدت بهبود ببخشید و با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. از مزایای آن این است که کاربران به ‌سادگی از محتوای شما استفاده می‌کنند و نرخ تبدیل شما بالاتر می‌رود و کاربران انگیزه‌ی بیشتری برای تعامل با وب‌سایت شما خواهند داشت و حاضرند برای دریافت پاداش هر کاری انجام دهند.

به‌عنوان‌مثال، Verizon Wireless با بازی در وب‌سایت خود با امتیاز و جایزه، ۳۰٪ زمانِ مرور را در میان نیمی از بازدیدکنندگان افزایش داد.

بیشتر بخوانید: گیمیفیکیشن چیست؟

 ۱۰-  بازاریابی صوتی موبایل

با ظهور برنامه‌های پادکست و لیست پخش موسیقی، امکان استفاده از صدا برای بازاریابی فراهم شده است.

از پادکست‌ها می‌توان در هر زمان و مکان، با گوش دادن به محتوای صوتی در دستگاه‌های تلفن همراه خود، لذت برد به همین دلیل پادکست‌ها یک وسیله‌ی تفریحی و سرگرمی موردعلاقه‌ی مسافران هستند. بازاریابان باهوش از پادکست به‌عنوان منبع ایجاد محتوا و به‌ عنوان بخشی از یک استراتژی گسترده‌تر استفاده می‌کنند؛ مثلاً پادکست Open for Business که توسط eBay منتشر می‌شود و پادکست‌هایی برای کارآفرینان تازه‌کار از مرحله‌ی ایده تا تحقق در مورد رشد یک کسب‌وکار، تولید می‌کند. با تولید این پادکست‌ها eBay در عین حال که داستان موفقیت استارتاپ خود را به گوش شنوندگان می‌رساند پیام برند خود را به نمایش می‌گذارد.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

۱۱- پوش نوتیفیکیشن

پوش نوتیفیکیشن‌ها اگر به صورت نامناسب استفاده شوند آزار دهنده هستند، اما امروزه کسب‌و‌کارهای بیشتری آن‌ها را به استراتژی‌های ارتباطی خود اضافه می‌کنند. از آن‌جا که تعاملات بیشتر و بیشتری به‌ ویژه در تلفن‌ همراه در حال انجام است، پوش نوتیفیکیشن‌ها می‌توانند علاوه بر اطلاعات بازاریابی‌، به‌روزرسانی‌های به‌موقع و سایر مطالب را ارائه دهند. بنابراین شاهد افزایش میزان استفاده از آن‌ها خواهیم بود.

نتیجه‌گیری

با افزایش تعداد کاربران تلفن همراه، اهمیت آن در هر فعالیت در زندگی افزایش می‌یابد. پیشرفت‌های مداوم فناوری، این امکان را برای تلفن‌های همراه فراهم کرده است که به‌آرامی وارد حوزه‌هایی شوند که قبلاً نمی‌توانستند به آن‌ها نزدیک شوند. اکنون، تلفن‌های همراه می‌توانند به هر سوالی پاسخ دهند، راهنمایی کنند، قبوض‌ را پرداخت کنند، کارهای روزانه را به شما یادآوری کنند و غیره. جای تعجب نیست که بازاریابان بیشتر علاقه‌مند به روش‌هایی هستند که می‌توانند از این ابزار جادویی برای رسیدن به مشتریان جدید استفاده کنند.

با این‌ حال، این بدان معنا نیست که همه‌ی روش‌های بالا در کسب‌و‌کار شما موفق عمل می کنند. بنابراین به این فکر کنید که چگونه می‌توانید از این روندها برای محصول و تجارت خود استفاده کنید و پاسخگوی نیازهای مشتریان هدف خود به سریع‌ترین و مؤثرترین روش باشید.

 

منابع:

paldesk cm connextdigital builtin

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

افزایش نصب، این دفعه با کمک ۱۰ هزار اپلیکیشن 💥