لذت چشیدن طعم موفقیت با تبلیغات در دیوار 💥

بهترین راه های افزایش نصب اپلیکیشن در سال 2022

مقالات پوش نوتیفیکیشن | تحریریه یکتانت | تاریخ بروزرسانی : ۵ مهر ۱۴۰۲

راه های افزایش نصب اپلیکیشن

 تبلیغات نصب اپلیکیشن یکی از راه‌هایی است که می‌توانید تعداد نصب اپلیکیشن یا نرم‌افزار خود  را افزایش دهید. اپلیکیشن‌ها با گسترش و همه‌گیر شدن موبایل‌های هوشمند و کاربرد آن‌ها در زندگی روزمره انسان‌ها اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده‌اند؛ ولی تعداد بسیار زیاد اپلیکیشن‌ها تصمیم‌گیری را برای مخاطبان بسیار سخت می‌کند. اپ‌استورها نیز فضای بسیار محدودی برای معرفی اپلیکیشن‌ها دارند و فقط ظرفیت معرفی سرویس‌ها را به بخش خاصی از مخاطبان (تنها افرادی که مدام به این اپ‌استورها سر می‌زنند) دارند.

راه‌های متنوعی برای افزایش نصب اپلیکیشن وجود دارد که می‌توانند برای شما نصب زیاد و باکیفیتی به همراه داشته باشند. در این مطلب می‌خواهیم ببینیم چگونه می‌توانیم از این روش‌ها استفاده کنیم.

راه های افزایش نصب اپلیکیشن

روزانه نزدیک به ۲۰۰۰ اپلیکیشن به گوگل پلی استور و اپ استور اپل اضافه می‌شوند که همگی امیدوارند موفقیت بزرگی را رقم بزنند؛ ولی حدود ۷۰ درصد از برنامه‌ها متاسفانه هرگز بیش از ۵۰۰۰ بار دانلود را تجربه نمی‌کنند. این احتمال وجود دارد که بدون استراتژی مناسب برای افزایش نصب اپلیکیشن همین اتفاق برای شما تکرار شود. 

با این حال، نگران نباشید؛ زیرا برای هر مشکلی راه‌حلی وجود دارد. ما در این بخش راه‌های مختلفی را که با آن می‌توانید تعداد نصب اپلیکیشن خود را افزایش دهید، بررسی می‌کنیم. 

 

تبلیغات نصب اپلیکیشن یکتانت بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌حل برای افزایش تعداد نصب اپلیکیشن است.

تبلیغات نصب اپلیکیشن یکتانت بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌حل برای افزایش تعداد نصب اپلیکیشن است.

شروع تبلیغات arrow-left

 

۱. شناسایی پرسونای دقیق مخاطب هدف 

طراحی دقیق پرسونای مخاطب هدف در میان راه‌های افزایش نصب اپلیکیشن از اهمیت بیشتری برخوردار است. به عبارتی، قبل از هر چیزی شما باید مخاطب هدف خود را کامل بشناسید تا بتوانید تعداد نصب و دانلود خود را افزایش دهید. 

شما باید بدانید چه کسی به اپلیکیشن شما نیاز دارد؟ اپلیکیشنتان چه دردی از او دوا می‌کند؟ مخاطبتان چند ساله است؟ برنامهٔ شما برای چه جنسیتی مناسب است؟ به‌عنوان مثال، شما نمی‌توانید افراد سی تا پنجاه ساله را با اپلیکیشنی که مخصوص کودکان است، هدف بگیرید.  

برای طراحی دقیق پرسونا باید دربارهٔ مخاطب هدف خود تحقیق کنید. اطلاعاتی دربارهٔ ویژگی‌های جمعیت‌شناختی، روان‌شناختی، علایق، مشکلات و نیازها، عادات  خرید و سایر موارد را جمع‌آوری کنید. برای نزدیک‌تر شدن به مخاطب هدفتان می‌توانید از نظرسنجی‌ها یا مصاحبهٔ انفرادی بهره ببرید. 

از مخاطبان خود دربارهٔ اپلیکیشن‌های مشابه و تجربه‌ای که داشتند، سوال بپرسید. نکته‌های مثبتی را که آن‌ها دربارهٔ سایر برنامه‌ها می‌گویند، بپذیرید. نکته‌های منفی را هم جدی بگیرید؛ زیرا آن‌ها فرصتی عالی برای جذب مخاطب هدفتان به حساب می‌آیند.

مقاله پیشنهادی : ترکر نصب اپلیکیشن چیست و چه کاربردی دارد؟
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

۲. آنالیز دقیق رقبا 

رقابت سنگینی در اپ استورها برای جذب کاربر بیشتر در جریان است. تجزیه‌وتحلیل رفتار رقبا به شما کمک می‌کند تا با دست پر به این فضا وارد شوید. به همین خاطر، شما باید بدانید رقیب شما چه کسی است، چه چیزی ارائه می‌دهد و از چه راهی کاربران را جذب می‌کند. 

۵ اپلیکیشن برتر حوزهٔ خود را همراه با قیمت‌ها، مدل‌های کسب درآمد، رتبه، مزایا و معایب و همچنین نظرات کاربران لیست کنید. در مرحلهٔ بعدی، لیست خود را بررسی کنید تا ببینید در چه جایی ضعیف عمل کرده‌اند. اشتباه‌ها و ضعف‌های آن‌ها بهترین فرصت برای جذب مخاطب بیشتر است. از طرفی، شما باید ببینید چه چیزی می‌تواند اپلیکیشنتان را در میدان نبرد برجسته کند. 

۳. انتخاب نام جذاب برای اپلیکیشن 

نام اپلیکیشن بدون شک یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در انتخاب آن دقت کنید؛ زیرا اولین چیزی است که کاربر در کنار آیکون آن خواهد دید. اگر نام اپلیکیشن نتواند توجه کاربر را در اولین برخورد جلب کند، احتمال اینکه آن را دانلود و نصب کند بسیار کم خواهد بود. 

نام اپلیکیشن شما باید جذاب و منحصر‌به‌فرد باشد تا در ذهن افراد حک شود. شما باید موارد زیر را برای انتخاب چنین نامی رعایت کنید: 

  • نام اپلیکیشن نباید تکراری باشد. نام انتخابی خود را جست‌وجو کنید تا مطمئن شوید کسی قبل از شما سراغ این نام نرفته است؛
  • نامی کوتاه، دلنشین و ساده انتخاب کنید که نوشتن آن آسان باشد؛
  • نام اپلیکیشن باید با چیزی که ارائه می‌دهید، همخوانی داشته باشد و آن را توصیف کند. به شکلی نباشد که مخاطب هدفتان هنگام جست‌وجو از کنار آن عبور کند. فراموش نکنید که کاربر چیزی را هنگام جست‌وجو انتخاب می‌کند که مشکل و نیاز او را رفع کند. 

از کلمه کلیدی در عنوان اپلیکیشن خود هم استفاده کنید تا بیشتر دیده شوید. نگران نباشید! گوگل و اپل به‌ترتیب ۵۰ کاراکتر و ۳۰ کاراکتر برای این بخش کنار گذاشته‌اند. از طرفی، در انتخاب نام اپلیکیشن وسواس بیشتری به‌خرج دهید؛ زیرا قرار نیست مدام آن را تغییر دهید. 

۴. استفاده از اپ استورهای معروف ایرانی و خارجی 

حضور در اپ استورهای مختلف یکی از ساده‌ترین راه‌های افزایش نصب اپلیکیشن به حساب می‌آید؛ زیرا شانس بیشتری برای دیده‌شدن خواهید داشت. با این حال، سعی کنید بخش زیادی از منابع خود را به فروشگاهی اختصاص دهید که مخاطب هدف شما در آنجا حضور دارد.  

پرسونای مخاطب هدف به شما کمک می‌کند تا عملکرد بهتری داشته باشید. مخاطب هدفتان بیشتر از چه سیستم عاملی استفاده می‌کند؟ از اپ استورهای ایرانی مانند کافه بازار و مایکت استفاده می‌کند یا ترجیح می‌دهد که اپلیکیشن‌ها را از فروشگاه‌های خارجی دانلود کند؟ 

۵. بهینه‌سازی صفحه اپلیکیشن (ASO) 

هر زمانی که صحبت از راه‌های افزایش نصب اپلیکیشن شده است، پای بهینه‌سازی صفحه آن در اپ استورها هم به میان آمده است. بدون بهینه‌سازی صفحه اپلیکیشن و شناسایی دقیق مخاطب هدف هیچ شانسی در میدان نبرد نخواهید داشت. 

همانطور که وب‌سایت‌ها برای دیده شدن به موتورهای جست‌وجو نیاز دارند، اپلیکیشن شما هم باید رتبهٔ خوبی در نتایج جست‌وجوی اپ استورها داشته باشد. از طرفی، اغلب کاربران در ۳ تا ۶ ثانیه تصمیم می‌گیرند که اپلیکیشنتان را دانلود کنند یا از خیر آن بگذرند. شما برای حل این دو چالش به بهینه‌سازی صفحه اپلیکیشن نیاز دارید. 

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

برای بهینه‌سازی صفحه اپلیکیشن به موارد زیر توجه کنید: 

  • نظرات و امتیازهای مثبت: کاربران می‌توانند نظر خود را دربارهٔ اپلیکیشن شما در اپ استور ثبت کنند و به آن امتیاز دهند. هرقدر تعداد نظرات مثبت و امتیازتان بیشتر باشد، رتبهٔ بهتری خواهید داشت. 
  • تعداد دانلود: رتبهٔ اپلیکیشن در صفحهٔ نتایج جست‌وجوی اپ استور به تعداد دانلودهای آن بستگی دارد. افزایش تعداد دانلود به معنای کسب رتبهٔ بهتر است. 
  • کلمه کلیدی: اپلیکیشن‌هایی که از کلمه‌های کلیدی مرتبط در نام و توضیحات خود استفاده کرده‌اند، شانس بیشتری برای دیده‌شدن و به‌تبع آن دانلود دارند. 
  • تعداد دفعات استفاده از اپلیکیشن: آیا کاربران، اپلیکیشن شما را فقط دانلود کرده‌اند یا از آن استفاده هم می‌کنند؟ زمانی که کاربران از اپلیکیشنتان مداوم استفاده می‌کنند، به این معنا است که اپلیکیشن مفیدی برای سایر کاربران است و رتبهٔ بهتری کسب می‌کند.
  • حفظ کاربر: تعداد افرادی که برنامهٔ شما را حذف می‌کنند با افرادی که آن را حداقل ۳۰ روز نگه می‌دارند مقایسه کنید. نتیجهٔ این مقایسه تاثیر زیادی در رتبهٔ شما خواهد داشت. شما برای حفظ کاربر چاره‌ای به‌غیر از طراحی دقیق پرسونای مخاطب هدف ندارید؛ زیرا کاربری که به اپلیکیشنتان نیاز داشته باشد، آن را پاک نمی‌کند.

۶. استفاده اصولی از کیوردها 

در یکی از آیتم‌های بخش قبلی به نقش کلمه کلیدی در بهینه‌سازی صفحه اپلیکیشن اشاره شد. نیل پاتل طی تحقیقی متوجه شد، رتبهٔ اپلیکیشن‌هایی که از کلمه‌ کلیدی در نام خود استفاده کرده‌اند بیشتر از آن‌هایی است که از این فرصت بهره نبرده‌اند. 

با تحقیق کلمات کلیدی متوجه خواهید شد که چه کلمه‌ها و عبارت‌هایی برای اپلیکیشن شما مناسبند. از آن‌ها در عنوان و توضیحات خود استفاده کنید تا بیشتر دیده شوید. با این حال، زیاده‌روی نکنید؛ قرار نیست که صفحه اپلیکیشن خود را با کلمه کلیدی تزیین کنید!  

برای پیدا کردن کلمه‌های کلیدی می‌توانید از پیشنهادهای اپ استورها استفاده کنید. به صفحه اپلیکیشن‌های رقبا هم سر بزنید و ببینید از چه کلمه‌هایی استفاده کرده‌اند. هنگام انتخاب کلمه کلیدی فراموش نکنید که رقابت برای کسب رتبه در کلمه‌های کلیدی کوتاه، سنگین‌تر از کلمه‌های کلیدی بلند است.  

 

کیوردهای پیشنهادی

 

از کیوردهای مرتبط استفاده کنید تا به اعتبار خود آسیب نزنید. این امر مستلزم این است که بفهمید مخاطب هدف شما به دنبال چه چیزی است و از چه عبارتی برای رسیدن به آن استفاده می‌کند. سپس از آن در عنوان و توضیحات اپلیکیشن خود استفاده کنید تا بیشتر دیده شوید و کاربر را به دانلود و نصب آن ترغیب کنید. 

۷. لوگوی جذاب 

داشتن لوگوی جذاب یکی از موثرترین راه‌های افزایش نصب اپلیکیشن است؛ زیرا آیکون برنامه اولین چیزی است که مخاطب هدف شما می‌بیند. لوگوی اپلیکیشن باید به شکلی باشد که توجه کاربر را هنگام جست‌وجو جلب کند. علاوه بر این، مخاطب باید با دیدن آن متوجه شود که اپلیکیشنتان چه چیزی را ارائه می‌کند. 

با این تفاصیل، لوگوی شما باید ساده، چشم‌نواز و مرتبط با موضوع اپلیکیشن باشد. فراموش نکنید که تنها ۶ ثانیه زمان دارید تا مخاطب را جذب کنید. از این رو، وقت کافی برای انتخاب نام و لوگوی اپلیکیشن در نظر بگیرید.  

۸. اسکرین‌شات‌های کاربردی و جذاب 

اسکرین‌شات‌های اپلیکیشن نقش زیادی در موفقیت آن دارند؛ زیرا به کاربران نشان می‌دهند که چه چیزی در انتظار آن‌ها است. شما تلاش زیادی برای کشاندن کاربر به صفحه اپلیکیشن خود کرده‌اید. در این مرحله، باید از اسکرین‌شات‌ها استفاده کنید تا مخاطب را قانع کنید. به عبارتی، مخاطب باید بپذیرد اپلیکیشنتان همان چیزی است که او نیاز دارد. 

بهترین ویژگی‌ها و مزیت خود را در قالب اسکرین‌شات همراه با توضیحات کافی به مخاطب نشان دهید. در تصویر زیر مشاهده کنید که «فست‌دیکشنری» چگونه از این فرصت برای ترغیب مخاطب بهره برده است. 

 

فست دیکشنری

 

۹. آپدیت اپلیکیشن و رفع باگ‌های موجود 

در بخش بهینه‌سازی صفحه اپلیکیشن به اهمیت حفظ کاربر اشاره کردیم. رفع مشکلات فنی اپلیکیشن و به‌روزرسانی منظم آن یکی از راه‌های حفظ کاربر است. اپلیکیشن خود را رصد کنید و به‌محض مشاهدهٔ مشکلات فنی، آن‌ها را رفع کنید. شما همچنین می‌توانید از کاربران بخواهید تا ایرادهای فنی را با شما در میان بگذارند.  

با یک تیر دو نشان بزنید! تلاش شما برای بهبود تجربه کاربری باعث می‌شود که کاربران به شما اعتماد کنند و اپلیکیشنتان را به سایر افراد معرفی کنند. تبلیغات دهان‌به‌دهان یکی از بهترین راه‌های افزایش نصب اپلیکیشن به حساب می‌آید؛ زیرا شما از جیب خود برای آن هزینه نمی‌کنید. 

۱۰. افزایش امتیاز اپلیکیشن با کمک کاربران

آیا تا به‌حال خواسته‌اید اپلیکیشنی دانلود کنید یا محصولی از فروشگاه‌های آنلاین بخرید که با آن آشنایی ندارید؟ چه چیزی باعث می‌شود که شما محصول یا اپلیکیشنی خاص را انتخاب کنید؟ اغلب افراد در چنین شرایطی بر اساس نظر دیگران و امتیاز اپلیکیشن و محصول تصمیم می‌گیرند.  

اصل اثبات اجتماعی به این موضوع اشاره می‌کند که وقتی فردی دربارهٔ شروع کاری مطمئن نیست، از اطرافیان و سایر افراد خود کمک می‌گیرد. به همین خاطر، امتیاز و نظرات کاربران فعلی اپلیکیشن نقش زیادی در تصمیم مخاطبانِ بالقوهٔ شما دارد. 

یکی از راه‌های افزایش نصب اپلیکیشن این است که کاربران را به ثبت امتیاز ترغیب کنید؛ ولی برای مطرح‌کردن درخواست خود عجله نکنید. مطمئن شوید که کاربر حداقل سه بار از برنامه‌ٔ شما استفاده کرده است و سپس از او بخواهید که به شما امتیاز دهد. سعی کنید درخواست خود را بیش از اندازه تکرار نکنید تا مزاحم فعالیت کاربر نشوید. 

۱۱. تبلیغات 

در بخش‌های قبلی راه‌های افزایش نصب اپلیکیشن را با شما در میان گذاشتیم. با این حال، ممکن است شما بخواهید در مدت‌زمان بسیار کوتاهی تعداد نصب‌های اپلیکیشن خود را افزایش دهید. در چنین شرایطی راهی به‌غیر از تبلیغات و هزینه‌کردن ندارید. در ادامه با یکدیگر نگاه کوتاهی به بهترین روش‌های تبلیغات برای افزایش نصب اپلیکیشن می‌اندازیم. 

  • تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی 

شبکه‌های اجتماعی بدون شک یکی از مهم‌ترین کانال‌های جذب کاربر و بالا بردن تعداد دانلود اپلیکیشن است. برای افزایش اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی خود پلتفرمی را هدف بگیرید که مخاطبِ هدفتان در آنجا بیش از هر جایی حضور دارد. به‌عنوان مثال، شما با برگزاری مسابقه‌های اینستاگرامی می‌توانید تعداد نصب‌های اپلیکیشن خود را در کمترین زمان ممکن افزایش دهید.  

  • تبلیغات در سایت‌های پربازدید 

تبلیغات در سایت‌های پربازدید به شما کمک می‌کند که تعداد بسیار زیادی از مخاطبان را در بازهٔ زمانی مشخصی جذب کنید. برای مثال، شما می‌توانید با انتشار رپورتاژ در سایت‌های معتبر اپلیکیشن خود را به افراد بیشتری معرفی کنید.  

شما در رپورتاژ باید دربارهٔ مزیت‌ها و چیزی که ارائه می‌دهید، صحبت کنید. به عبارتی، کاربر را قانع کنید که اپلیکیشن را پس از خواندن رپورتاژ دانلود کند. شما می‌توانید از تریبون، یکی از زیرمجموعه‌های یکتانت، برای انتشار رپورتاژ خود در بیش از ۱۵۰۰ رسانهٔ معتبر بهره ببرید. 

برای افزایش اثربخشی تبلیغاتتان بهتر است که به فکر طراحی یک‌ وب‌سایت برای اپلیکیشن خود باشید. به وب‌سایت اپلیکیشن به‌عنوان پایگاهی برای جذب مخاطبان از سایت‌های دیگر و موتورهای جست‌وجو نگاه کنید. برای بالا بردن تعداد نصب اپلیکیشن خود می‌توانید پس از طراحی وب‌سایت به سراغ تبلیغات بنری، تبلیغات همسان و تبلیغات در گوگل بروید. 

 

تبلیغات در سایت های پربازدید

 

در وب‌سایتتان به ویژگی‌ها، مزیت‌ها، آخرین تغییرات و به‌روزرسانی‌ها اشاره کنید. شما باید بتوانید مخاطبی را که از طریق تبلیغات به وب‌سایتتان می‌رسد، متقاعد کنید تا اپلیکیشنتان را دانلود کند. نیاز نیست که برای طراحی وب‌سایت خود هزینهٔ زیادی کنید. شما می‌توانید با کمک وردپرس و خرید چند افزونه و قالبی جذاب، به میزبان خوبی برای مخاطبان‌ِ هدفتان تبدیل شوید. 

 

 

  • تبلیغات درون اپلیکیشنی 

از دیگر راه‌های افزایش نصب اپلیکیشن می‌توان به تبلیغات درون اپلیکیشنی اشاره کرد. این تبلیغات به شما کمک می‌کنند تا طیف گسترده‌ای از مخاطبان را با دقت زیادی بر اساس ویژگی‌های آن‌ها مانند سن، جنسیت، علایق، درآمد و موقعیت مکانی هدف بگیرید. شما می‌توانید از انواع تبلیغات درون اپلیکیشنی اعم از همسان و بنری استفاده کنید.  

در تبلیغات درون برنامه‌ای، مخاطبِ هدفتان را به صفحه اپلیکیشن خود هدایت می‌کنید. از طرفی، شما تنها زمانی هزینه‌ای بابت تبلیغات پرداخت می‌کنید که کاربر برنامهٔ شما را نصب کند. 

شما همچنین می‌توانید با مدل قیمت‌گذاری هزینه به‌ازای هر اقدام، هدفمندتر عمل کنید. به عبارتی، زمانی بابت تبلیغات خرج می‌کنید که کاربر عمل مشخصی مانند نصب و ثبت‌نام انجام دهد. 

شما می‌توانید اجرای تبلیغات درون برنامه‌ای خود را در اشکال مختلف مانند همسان، بنری و ویدیویی به یکتانت بسپارید. کارشناسان ما به شما کمک می‌کنند تا اپلیکیشن‌های معتبر و مرتبط را از میان لیست جامع نمایش‌دهندگان انتخاب کنید. شما همچنین قادر خواهید بود که تبلیغات خود را در اشکال مختلف مانند همسان، بنری و ویدیویی اجرا کنید.  

  • همکاری با اینفلوئنسرها 

در بخش‌های قبلی به اهمیت نظر و تجربهٔ دیگران در تصمیم‌گیری افراد اشاره کردیم. اینفلوئنسرها یکی از آن دسته افرادی به حساب می‌آیند که نظرشان برای دنبال‌کنندگانشان اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل است که همکاری با اینفلوئنسرها به یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین راه‌های افزایش نصب اپلیکیشن تبدیل شده است. 

در جریان، یکی از زیرمجموعه‌های یکتانت، می‌توانید قیمت پست و استوری هر اینفلوئنسر را مشاهده کنید تا کمپین تبلیغاتی خود را پس از انتخاب بهترین گزینه‌ها پیش ببرید. فراموش نکنید که به سراغ اینفلوئنسرهایی بروید که در حوزهٔ اپلیکیشن شما فعالیت می‌کنند.  

دیسکاور جریان

 

مقاله پیشنهادی: بهترین راه تبلیغ اپلیکیشن کدام است؟ (بررسی ۱۰ روش موثر)

پوش نوتیفیکیشن چیست؟

پوش نوتیفیکیشن، پیغام یا اعلانی است که در دسکتاپ و گوشی همراه شما نمایش داده می‌شود. پوش نوتیفیکیشن در دسکتاپ از طریق مرورگر و در گوشی همراه هم از طریق اپلیکیشن‌های نصب شده و هم از طریق مرورگر ارسال می‌شود.

پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی

پوش نوتیفیکیشن ممکن است بسته به هدفی که دنبال می‌کند با روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. روشی که در این مطلب مورد بررسی قرار می‌گیرد، پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی است که برای کمپین‌های تبلیغات نصب اپلیکیشن (نرم‌افزار) موبایل کاربرد دارد. در این روش، کسب‌وکارهایی که قصد دارند نرم‌افزار خود را معرفی کرده و کاربر را به نصب اپلیکیشن یا نرم‌افزار مورد نظر ترغیب کنند؛ داخل محتوای پوش نوتیفیکیشن که شامل عکس، متن و عنوان است، محتوایی می‌نویسند که متناسب با حوزه کاری‌شان بوده (به‌طور مثال، اگر نرم‌افزار مسیریاب دارند،  راجع به قابلیت‌های اپلیکیشن مورد نظر صحبت می‌کنند). اگر محتوای مورد نظر بتواند توجه کاربر را جلب کند، او روی اعلان کلیک کرده و وارد سرویس‌های نصب اپلیکیشن (کافه بازار، گوگل پلی، اپ استور، سیب اپ و غیره) می‌شود و  در صورت تمایل، اپلیکیشن مورد نظر را نصب می‌کند. (در حال حاضر، به دلیل مشکلات سیستم‌عامل iOS، امکان ارسال نوتیفیکیشن در دستگاه‌های آیفون وجود ندارد و این سرویس فقط در سیستم‌عامل اندروید قابل استفاده است.)

یکی از اهداف مهمی که کسب‌وکارهای دارای اپلیکیشن برای استفاده از سرویس پوش نوتیفیکیشن دارند این است که افراد بیشتری نرم‌افزار آن‌ها را نصب کرده و از آن استفاده کنند.

چگونگی کمک کمپین پوش نوتیفیکیشن برای نصب اپلیکیشن

پوش نوتیفیکیشن برای نصب اپلیکیشن، تنها روی گوشی همراه ارسال می‌شود. کاربر در این سرویس پس از کلیک روی اعلان به‌طور مستقیم به صفحهٔ نصب اپلیکیشن هدایت می‌شود. به همین خاطر، کسب‌و‌کارها خیلی سریع‌تر می‌توانند به مخاطب مورد نظرشان دست پیدا کنند و اپلیکیشن خود را به راحتی پروموت کنند.

کسب‌وکارهایی که کمپین تبلیغات نصب اپلیکیشن خود را با پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی یکتانت انجام داده‌اند، از سرویس‌های دیگر نیز بهره برده‌اند تا درصد موفقیت خود را بالاتر ببرند.

تجربه‌ای که در کمپین‌های گذشته برای اکثر کسب‌وکارها حاصل شده، نشان داده است که محتوای استفاده شده، تاثیر زیادی در موفقیت یا عدم موفقیت کمپین مورد نظر داشته است. بنابراین این نکته بسیار مهم است که محتوای کمپین به درستی و متناسب باشد، در غیر این صورت کاربر ناامید شده و حتی نسبت به برند بدبین می‌شود.

در تبلیغات نصب اپلیکیشن، برخلاف دیگر تبلیغات اینترنتی، صفحه لندینگی از آن کسب‌وکار وجود ندارد و اولین چیزهایی که کاربر در سرویس‌های نصب نرم‌افزار با آن روبرو می‌شود شامل نام نرم‌افزار، آیکون برنامه، توضیحات نرم‌افزار و تصاویر استفاده شده در صفحه نصب نرم‌افزار است.

خیلی مهم است که تصاویر انتخاب شده حاوی مطالب و ویژگی‌های اپلیکیشن باشد. به طور مثال، نرم‌افزار شما ویژگی خاصی دارد که نرم‌افزار رقیب فاقد آن است و کاربر به واسطه آن ویژگی است که اقدام به نصب اپلیکیشن شما می‌کند. کاری که بهتر است انجام دهید این است که ویژگی خاص اپلیکیشن خود را در محتوای پوش نوتیفیکیشن هم استفاده کنید. تجربه نشان داده که چنین روشی درصد موفقیت کمپین را تا حد خیلی زیادی بالا می‌برد.

مقاله پیشنهادی : کمپین تبلیغاتی چیست

مزایای استفاده از پوش نوتیفیکیشن

  • نسبت نرخ کلیک به ارسال پوش نوتیفیکیشن (CTR)

به نسبت تعداد کلیک بر تعداد نمایش CTR یا نرخ کلیک می‌گویند (در اینجا منظور نسبت تعداد کلیک به تعداد پوش نوتیفیکیشن ارسالی است). کسب‌وکارهایی که از پوش تبلیغاتی یکتانت استفاده می‌کنند، هزینه را فقط به‌ازای ارسال پوش نوتیفیکیشن پرداخت می‌کنند.

در اصطلاح بازاری، یعنی به ازای هر هزار ارسال، قیمت بین ۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان در نظر گرفته می‌شود. در این حالت شما مشخص می‌کنید که به‌طور مثال، یک میلیون ارسال دارید و مقدار خاصی را به‌عنوان هزینه پرداخت می‌کنید، دیگر اهمیتی ندارد که محتوای اعلان چیست. در واقع، شما قیمت خاصی را مشخص می‌کنید و با توجه به آن می‌توانید محاسبه کنید این نرخ از CTR با توجه به قیمت و هزینه ارسال پوش نوتیفیکیشن برایتان مقرون‌به‌صرفه است یا خیر. اکثر کسب‌وکارها تنها به CTR برایشان اهمیت ندارد، بلکه نرخ تبدیل یا (Conversion Rate) هم برای آن‌ها مهم است.

  • نرخ نصب به تعداد کلیک‌ها (Conversion Rate)

نرخ تبدیل یا همان Conversion Rate برابر است با نسبت تعداد نصب اپلیکیشن به تعداد کلیک‌ها. در واقع،  زمانی که کاربر روی اعلان شما کلیک کرد و با محتوای معرفی اپلیکیشن شما مواجه شد، می‌تواند تصمیم بگیرد که اپلیکیشن شما را نصب کند یا نه؛ بنابراین محتوای شما باید آنقدر مناسب باشد که کاربر را به نصب اپلیکیشنتان ترغیب کند.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left
  • شاخص قیمت مصرف کننده (CPI)

زمانی که شما روی قیمت هر نصب برنامه‌ریزی کرده باشید؛ از این پارامتر استفاده می‌شود. اگر به دنبال سود بلندمدت باشید، بهتر است محتوایی برای کمپین تبلیغات نصب اپلیکیشن از طریق پوش نوتیفیکیشن خود انتخاب کنید که CTR و نرخ نصب بالایی نسبت به تعداد کلیک داشته باشد تا بتوانید هزینه نصب را پایین آورده و آن را بهینه‌تر کنید. تمام این استراتژی‌ها به اهدافی که شما برای کسب‌وکار خود در نظر گرفته‌اید، بستگی دارد.

در کمپین پوش نوتیفیکیشن برای نصب اپلیکیشن می‌توانید قیمت هر نصب را با ابزارهایی که در دست دارید، مدیریت کرده و به برنامه‌ریزی که داشته‌اید نزدیک‌تر شوید. برای مثال، می‌توانید تعداد نصب را با توجه به بودجه خود مشخص کنید. همچنین می‌توانید برای به صرفه‌تر کردن هزینه تبیلغات و کمپین، قیمت مناسب‌تری را برای اپلیکیشن یا نسخه پرمیوم نرم افزار خود در نظر بگیرید. راه‌هایی زیادی برای مدیریت CPI وجود دارد.

  • مدیریت هزینه و درآمد

فرض کنید کسب‌وکاری به‌ازای هر نصب، حاضر است ۵ هزار تومان هزینه کند. از طرف دیگر، کمپین تبلیغات نصب اپلیکیشن از طریق پوش نوتیفیکیشن باعث شده که آن اپلیکیشن هزار بار نصب شود. به عبارتی، در این حالت کسب‌وکار حاضر بوده است برای کمپین خود، ۵ میلیون تومان هزینه کند؛ اما این هدف‌گذاری به صورت ایدئال است.
در حقیقت، این مقدار گاهی اوقات بیشتر می‌شود. برای مثال، ۱۰ میلیون تومان برای کمپین هزینه می‌شود و هزار بار نصب اپلیکیشن ایجاد می‌شود. کسب‌وکار در اینجا برای هر نصب ۱۰ هزار تومان هزینه کرده‌؛ ولی برنامه‌ریزی او برای هر نصب، پنج هزار تومان بوده است. به همین خاطر، کاربر ۵۰ درصد از هدفی که داشته‌ است دور شده‌ است.
این کسب‌وکار با بهینه‌سازی کمپین پوش نوتیفیکیشن خود با کمک یکتانت می‌تواند به سمت قیمت‌گذاری ایده‌آل خود حرکت کند. مثال‌هایی در انتهای این مطلب آورده می‌شود که گواه موفقیت کسب‌وکارها برای کمپین تبلیغات نصب اپلیکیشن آن‌ها بوده است و به‌نوعی آن‌ها را به هدفی که در نظر داشته‌اند نزدیک‌تر کرده یا حتی باعث شده هزینه کمپین‌شان از آنچه مد نظرشان بوده کمتر شود.

  • تعامل نرم‌افزار (App Engagement)

تمامی فاکتورهای گفته شده در بالا، هدفشان این بود که نرخ نصب یک اپلیکیشن را مشخص کنند. در فاکتور App Engagement ممکن است هدف چیزی فراتر از نصب نرم‌افزار باشد. امکان دارد کسب‌وکاری علاوه بر نصب نرم افزار، به دنبال تعامل کاربر نیز باشد. به‌عنوان مثال، ممکن است بخواهد کاربران در اپلیکیشن او ثبت نام کنند تا به ایمیل و اطلاعات دیگری که باعث تعامل با کاربر می‌شود، دسترسی پیدا کند.

پیشنهاد یکتانت برای کسب‌و‌کارها این است که در اولین کمپین‌های خود، با تعداد ارسال پایین تست  را شروع کنند. تبلیغ‌کننده در این حالت می‌تواند فاکتورهای بالا را راحت‌تر کنترل کند یا ببیند که کاربر چه محتوایی را بیشتر می‌پسندد؛ بنابراین تبلیغ‌کننده پس از اینکه از محتوای مورد نظر خود و دیگر فاکتورها مطمئن شد، می‌تواند تعداد ارسال پوش نوتیفیکیشن را بالا ببرد.

تمامی فاکتورهای عنوان شده در بالا، در سرویس پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی یکتانت که برای تبلیغات نصب اپلیکیشن مورد استفاده می‌گیرد، برای تمامی کسب‌وکارها در دسترس خواهد بود. شما می‌توانید با خیالی آسوده کمپین‌های خود را راه‌اندازی کرده و به راحتی به اهداف مورد نظرتان برسید.

کسب‌وکارهایی که از طریق پوش نوتیفیکیشن یکتانت، تبلیغات نصب اپلیکیشن داشته‌اند

همراه کارت

سامانه انتقال پول همراه کارت، یک اپلیکیشن است که خدمات بانکی و پرداخت را به کاربران ارائه می‌کند. هدف همراه کارت ایجاد سهولت در انجام فعالیت‌های بانکی و پرداخت روزانه افراد است.
همراه کارت یکی از کسب‌وکارهایی است که برای تبلیغات نصب اپلیکیشن خود از سرویس پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی یکتانت استفاده کرده است که در بازه زمانی موردنظر نتایج زیر را به همراه داشته است.

نرخ کلیک یا CTR کمپین همراه کارت به میزان ۴/۵۸ درصد افزایش داشته است که نشان از انتخاب هدفمند مخاطبان دارد، نرخ تبدیل (Conversion Rate) این کمپین نیز به میزان ۸/۴۵ درصد رشد پیدا کرد که به نصب بیشتر اپلیکیشن از طریق این کمپین منجر شد و همچنین تعامل کاربران با اپلیکیشن ۱۵/۷درصد بیشتر شد.

پزشکت

اپلیکیشن پزشکت همانطور که از اسمش پیداست، اپلیکیشنی در راستای ارائه خدمات و مشاوره پزشکی به صورت آنلاین است. مجموعه پزشکت نیز دیگر مجموعه‌ای است که برای مارکتینگ و بازاریابی آنلاین خود از خدمات تبلیغاتی یکتانت استفاده کرده است و به نتایج زیر دست یافته است.

نرخ کلیک یا CTR در این کمپین به میزان ۷۳/۴۸ درصد افزایش یافت، همراه با افزایش نرخ کلیک، نرخ بازگشت سرمایه (ROI) هم به میزان ۱۲/۸۶ درصد افزایش داشت و شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) به میزان ۱۱/۳۹ درصد بهبود یافت.

بلد

نقشه و مسیریاب فارسی و هوشمند بلد اپلیکیشنی است که با نقشه‌ای پرجزئیات از سراسر ایران در مسیریابی سریع و به‌صرفه به کاربر کمک می‌کند. مجموعه بلد نیز باوجود رقبای مختلف ایرانی و خارجی از سرویس پوش نوتیفیکیشن یکتانت برای تبلیغات نصب اپلیکیشن نتیجه گرفته است.

تعامل کاربران با اپلیکیشن و نرخ بازگشت سرمایه (ROI) هرکدام به ترتیب به میزان ۲/۲۳ ٪ و ۳/۲۲ ٪ افزایش داشته‌اند. شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) نیز در این کمپین به میزان ۳/۳۲ ٪ بهبود یافت.

تبلیغات نصب اپلیکیشن شما با یکتانت

پلتفرم تبلیغات آنلاین یکتانت در تلاش است همگام با شیوه‌های تبلیغاتی آنلاین در دنیا قدم بردارد و با ارائه سرویس‌های مختلف تبلیغاتی به رشد و نتیجه‌گیری کسب‌وکارهای مختلف کمک کند. شما می‌توانید تبلیغات نصب اپلیکیشن خود را با استفاده از کمپین پوش نوتیفیکیشن یکتانت انجام دهید. همچنین در این مسیر می‌توانید از دیگر سرویس‌های تبلیغاتی یکتانت نیز بهره ببرید تا به کمپین اصلی خود کمک کرده باشید. برای شروع کافیست به پنل یکتانت مراجعه کنید.

کمپین پوش نوتیفیکیشن خود را آغاز کنید

منابع:

 

moburst | buildfire | APPInstitute | MOBISOFT | adoric

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ریتارگتینگ، فرصت دوباره برای برگرداندن مشتری!