فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

۱۵ نمونه متن پیامک تبلیغاتی املاک و مشاور املاک

مقالات مارکتینگ | رضا سپه‌وندی | تاریخ بروزرسانی : ۱۸ فروردین ۱۴۰۳

نمونه متن پیامک تبلیغاتی املاک

از قدیم‌الایام تا همین امروز، بازاریابی پیامکی عصای دست مشاوران املاک بوده است؛ زیرا آن‌ها می‌توانند مخاطبان زیادی را در سریع‌ترین زمان ممکن و با‌ کمترین هزینه هدف بگیرند و نظر آن‌ها را جلب کنند. با این حال، این نوع بازاریابی زمانی یار و یاور شما است که بدانید از چه متنی برای دستیابی به چه هدفی بهره ببرید؛ بنابراین بررسی چند نمونه متن پیامک تبلیغاتی املاک امری ضروری و حیاتی است.

شما می‌توانید از پیامک برای مقاصد مختلفی مانند تعیین قرار ملاقات با مشتری، تبلیغ خدماتی که ارائه می‌دهید، ارسال آخرین اخبار و اطلاعات روز دربارهٔ قیمت‌ها، ارائهٔ پیشنهادهای وسوسه‌کننده مانند خانه‌های زیر قیمت منطقه و کارهایی از این دست استفاده کنید.

در این مقاله، به اهمیت استفاده از پیامک‌های تبلیغاتی در حوزهٔ املاک نگاهی می‌اندازیم. پس از آن، ۱۵ نمونه متن اس ام اس تبلیغات املاک را با یکدیگر بررسی می‌کنیم و در انتها، دربارهٔ ویژگی‌های متن پیامک‌های تبلیغاتی موثر برای املاک با شما صحبت می‌کنیم. در ادامه با یکتانت همراه شوید.

 

اهمیت استفاده از پیامک تبلیغاتی برای املاک

رقابت شدیدی میان مشاوران در بازار املاک و مستغلات وجود دارد. به همین خاطر، ارسال سریع و بدون وقفهٔ تبلیغات بسیار اهمیت دارد. ارسال پیامک نه‌تنها خرج زیادی روی دست مشاوران املاک نمی‌گذارد، بلکه ساده و راحت است؛ بنابراین شما می‌توانید پیشنهادتان را خیلی سریع به دست مخاطبانتان برسانید و چند قدم از آن‌ها جلو بیفتید.

از طرفی، پیامک باعث می‌شود که یک فضای گفت‌وگو میان شما و مخاطبانتان شکل بگیرد. این مسئله در حوزهٔ املاک و مستغلات، می‌تواند زمین بازی را تغییر دهد؛ زیرا مشتری می‌تواند بلافاصله پس از دیدن پیام، دربارهٔ پیشنهادتان با خود شما صحبت کند و اطلاعات بیشتری کسب کند. چنین فضایی می‌تواند نقش مهمی در شکل‌گیری رابطه میان شما و مخاطبانتان و به‌تبع آن، احتمال جذب و تبدیل آن‌ها ایفا کند.

آخرین آمار و ارقام منتشر شده حاکی از آن است که به‌طور متوسط، ۹۰ ثانیه طول می‌کشد که هر فرد پیامک را باز کند و آن را بخواند؛ همچنین ۹۸ درصد پیامک‌ها باز می‌شوند. علاوه بر این، نرخ کلیک پیامک‌های تبلیغاتی حدود ۹ درصد است که از هر کانال دیجیتال دیگری بیشتر است.

کمتر کسی به پیامک‌های تبلیغاتی به چشم اسپم و مزاحم نگاه می‌کند؛ ولی کسب‌وکارهای اندکی کمپین‌های بازاریابی پیامکی می‌روند. از این رو، با ارسال پیامک تبلیغاتی این شانس را خواهید داشت که در میانهٔ میدان نبرد بدرخشید! برای شروع، بیایید چند نمونه متن پیامک تبلیغاتی املاک را با یکدیگر بررسی کنیم.

 

با تبلیغات پیامکی یکتانت، در کمترین زمان و با کمترین هزینه، کسب‌وکارتان را به هزاران مشتری معرفی کنید!

با تبلیغات پیامکی یکتانت، در کمترین زمان و با کمترین هزینه، کسب‌وکارتان را به هزاران مشتری معرفی کنید!

شروع تبلیغات arrow-left

 

۱۵ نمونه متن پیامک تبلیغاتی برای املاک

برای اجرای کمپین بازاریابی پیامکی به دانش و مهارت زیادی نیاز ندارید. شما می‌توانید با کمک سرویس تبلیغات پیامکی یکتانت، کمپین‌های خودتان را اجرا کنید. کافی است همین حالا در پنل ما ثبت‌نام کنید و پس از شارژ اکانت خود، اولین کمپین پیامکی را بسازید.

ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید مخاطبان خود را بر اساس موقعیت مکانی، ویژگی‌های رفتاری و علایق و همچنین شغل آن‌ها هدف بگیرید. به این ترتیب، احتمال رسیدن پیامک تبلیغاتی شما به‌دست کسی که مشتری شماست، بیشتر می‌شود.

برای مثال، می‌توانید برای اجاره یا فروش املاک منطقه ۱، گروه مشتریان ساکن منطقه ۱ را انتخاب کنید تا پیامک به دست آن‌ها برسد.

با این حال، متن اس ام اس تبلیغات املاک نقش زیادی در جذب و تبدیل مشتریان بالقوه ایفا می‌کند؛ بنابراین ۱۵ نمونه متن پیامک تبلیغاتی را در این بخش بررسی می‌کنیم تا بدانید چگونه به اهدافتان نزدیک شوید.

 

مقاله پیشنهادی : شرایط خطوط خدماتی پیامک

 

۱. جذب مشتری

برای جذب مشتری، شما باید به تخصص خود و خدماتی که ارائه می‌کنید، در متن پیامک تبلیغاتی خود اشاره کنید. با چنین پیامک‌هایی می‌توانید دو هدف را نشانه بگیرید؛ جذب مشتری و مالک. به عبارتی، شما نه‌تنها تخصص خود را در اجاره و فروش ملک به متقاضیان نشان می‌دهید، بلکه می‌توانید توجه فروشندگان را جلب کنید و فایل‌های بیشتری به دست بیاورید. (چنانچه می‌خواهید با بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری آشنا شوید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم)

 

نمونه متن اس ام اس برای جذب مشتری

۲. حفظ مشتریان فعلی

شما نباید مشتریان فعلی خود را از دست بدهید. می‌توانید با ارسال یک پیامک، آن‌ها را دوباره به سمت خود بکشانید. فراموش نکنید که آن‌ها طعم معامله با شما را چشیده‌اند و با یک تلنگر کوچک، می‌توانید آن‌ها را برگردانید. در متن این پیامک، باید به نام مشتری اشاره کنید. از طرفی، شما نیاز و دغدغه‌های این مشتریان را می‌دانید؛ بنابراین پیشنهادی ارائه کنید که آن‌ها می‌خواهند. به ۲ نمونه متن پیامک تبلیغاتی املاک در این زمینه دقت کنید:

نمونه متن اس ام اس برای حفظ مشتری

۳. متن زیبا برای تبلیغ مشاور املاک

موفقیت مشاوران املاک به تعداد فایل‌های آن‌ها و همچنین رابطهٔ آن‌ها با فروشندگان و صاحب‌خانه‌ها گره خورده است. از طرفی، آن‌ها با مشتریان زیادی سروکار داشته‌اند و شاید بخواهند آن‌ها را دوباره هدف بگیرند. ارسال پیامک یکی از راه‌هایی است که آن‌ها می‌توانند به اهداف خود دست پیدا کنند.

متن پیامک تبلیغاتی مشاور املاک باید به‌گونه‌ای باشد که تجربهٔ قبلی مشتری یا تخصص و مهارت مشاور برجسته شود. ۲ نمونه‌ای را که در تصویر زیر آورده شده است، بررسی کنید تا متوجه شوید چگونه می‌توانید از ارسال پیامک بیشترین بهره را ببرید.

نمونه متن زیبا برای تبلیغ مشاور املاک 

مقاله پیشنهادی: 9 استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای املاک (+اصول)

۴. معرفی برند

بازاریابی پیامکی یکی از راه‌های مقرون‌به‌صرفه برای معرفی و افزایش آگاهی از برند است. در واقع، شما می‌توانید دربارهٔ خدماتی که ارائه می‌دهید و سابقهٔ خود در پیامک‌هایتان صحبت کنید. هنگام معرفی املاک، از زیاده‌گویی پرهیز کنید؛ تنها دربارهٔ خدمات و سابقهٔ خود صحبت کنید و سپس راه ارتباطی را با مخاطب در میان بگذارید. به ۳ نمونه متن پیامک تبلیغاتی املاک زیر توجه کنید:

متن پیامک برای معرفی املاک

۵. تبلیغات

شما می‌توانید از پیامک برای تبلیغات موقعیت‌ها و فرصت‌های وسوسه‌کننده استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با چنین پیامک‌هایی، چند نمونه متن آگهی تبلیغاتی املاک را در تصویر زیر بررسی کنید:

نمونه متن آگهی تبلیغاتی املاک

حال که با اهمیت بازاریابی پیامکی در حوزهٔ املاک و مستغلات آشنا شدید و ۱۵ نمونه متن پیامک تبلیغاتی املاک را هم بررسی کرده‌اید، وقت آن شده است که به ویژگی‌های متن پیامک تبلیغاتی اثربخش برای املاک نگاهی بیندازیم.

مقاله پیشنهادی : بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی چه زمانی است؟

ویژگی‌های متن پیامک تبلیغاتی مناسب برای املاک

در بازاریابی پیامکی برخلاف سایر انواع بازاریابی دست شما تا حدودی بسته است. به عبارتی، شما نمی‌توانید از محتواهای بصری خیره‌کننده برای جلب توجه مشتریان بالقوه بهره ببرید. متن پیامک تنها سلاحی است که در اختیارتان است؛ بنابراین باید هنگام نوشتن آن وسواس زیادی به خرج دهید. به‌طور کلی، پیشنهاد می‌کنیم ۳ اصل زیر را هنگام نوشتن پیامک‌های تبلیغاتی املاک رعایت کنید:

  • متن پیامک باید کوتاه باشد: کوتاه‌بودن متن پیام بسیار اهمیت دارد؛ زیرا مخاطب می‌تواند تمام متن را با یک نگاه بررسی کند و قبل از اینکه حواسش پرت شود، به آن واکنش نشان دهد؛
  • متن اس ام اس باید شفاف باشد: پیچیده ننویسید؛ زیرا مخاطب نباید سردرگم شود. مطمئن شوید که متن پیامک راحت خوانده می‌شود و مخاطب برای درک آن به مشکل نمی‌خورد؛
  • متن پیامک باید بر اساس ویژگی‌ها و نیازهای مخاطب نوشته شود: شخصی‌سازی متن پیامک یکی دیگر از اصول مهمی است که باید رعایت کنید. از نام مخاطب، منطقهٔ مورد علاقهٔ او یا سایر موارد مشابه استفاده کنید تا مخاطب احساس کند این پیام برای او نوشته شده است.

ما تا اینجای مقاله، اهمیت تبلیغات پیامکی در حوزهٔ املاک را بررسی کردیم و در ادامه، چند نمونه متن تبلیغات برای مشاور املاک و خود آژانس را در اختیارتان گذاشتیم و به شما در نهایت گفتیم متن تبلیغاتی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

اما آیا تبلیغات پیامکی تنها راه تبلیغ املاک است؟ بی‌شک، خیر!

امروزه، با وجود ابزارهای مختلف و پیشرفت تکنولوژی، تکیه‌کردن به یک روش منطقی به نظر نمی‌رسد. از اینستاگرام گرفته تا پخش تراکت، همگی فرصتی عالی برای جذب مشتری بیشتر به حساب می‌آیند.

بنابراین بیایید سایر روش‌های تبلیغات املاک را هم بررسی کنیم.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

محبوب‌ترین و بهترین روش‌های تبلیغ املاک

شما ۲ راه دارید:

  • دست روی دست بگذارید و منتظر بمانید مشتری آگهی شما را در روزنامه ببیند و تماس بگیرد یا آژانس شما را ببیند و وارد آن شود.
  • آستین‌ها را بالا بزنید، یک متن زیبا برای مشاور املاک یا آژانس انتخاب کنید، تبلیغ خودتان را طراحی و در نهایت، تبلیغات را شروع کنید.

برای شروع، می‌توانید از طریق یکی از راه‌های زیر اقدام کنید:

 

۱. تبلیغات در اینستاگرام

کسی را نمی‌توانید پیدا کنید که نقش اینستاگرام در تصمیم‌گیری مشتری‌ها را رد کند. اینستاگرام به بازوی قدرتمند اغلب کسب‌وکارها تبدیل شده است. جایی که شما می‌توانید با مشتری مستقیم صحبت کنید و او را به سمت خود بکشانید.

برای آگاهی از برند و افزایش فالوور اینستاگرام خود، می‌توانید از تبلیغات بازدیدی و گسترده بهره ببرید. فراموش نکنید که اغلب افراد از برندهای آشنا خرید می‌کنند؛ بنابراین این فرصت را از دست ندهید و نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازید.

اما  راه بهتری هم وجود دارد:

تبلیغات اینفلوئنسری!

مشتری شما به حرف کسی گوش می‌کند که به او اعتماد دارد. چه کسی بهتر از یک اینفلوئنسر سراغ دارید؟ کافی است اینفلوئنسرها خدمات شما را معرفی و فالوورهای خود را به سمت شما هدایت کنند. آنجاست که نه‌تنها آوازهٔ شما در میان مشتریان می‌پیچد، بلکه کلی مشتری جدید جذب می‌کنید که تمایل دارند از خدمات شما استفاده کنند؛ چراکه یک فرد مورداعتماد شما را معرفی کرده است.

برای شروع، پیشنهاد می‌کنیم از پلتفرم جریان – یکی از زیرمجموعه‌های یکتانت – استفاده کنید تا تبلیغات خود را خیلی سریع و بهینه انجام دهید.

 

تبلیغ املاک در اینستاگرام

 

توجه: تبلیغات در اینستاگرام زمانی موثر است که در این شبکهٔ اجتماعی پرطرفدار فعالیت مستمر داشته باشید. یک طرح جذاب برای ارائهٔ فایل‌های خود آماده کنید و آن‌ها را در اینستاگرام منتشر کنید.

در کنار فعالیت‌های تبلیغاتی خود، با مشتری هم گاهی اوقات گپ بزنید؛ مثلاً نکات آموزشی خرید و اجاره را با آن‌ها در میان بگذارید. با محتوای ویدئویی هم می‌توانید به مشتری کمک کنید خانه را تصور کند؛ همچنین نظر مشتریان قدیمی خود را هم به مشتریان جدید نشان دهید تا دیگر هیچ بهانه‌ای برای اعتمادنکردن به شما نداشته باشند.

 

نمونه پیج املاک در اینستاگرام

 

ظاهر اکانت را هم جدی بگیرید؛ چراکه از قدیم گفته‌اند مال خانه به صاحب‌خانه می‌رود. مهارت و تخصص خود را به رخ رقبا و مشتریان بکشانید.

 

۲. تبلیغات تلویزیونی

تبلیغ املاک در شبکه‌های محلی هم گزینهٔ خوبی برای جذب مشتری جدید و افزایش آگاهی از برند است. اگر فروش واحدهای یک پروژهٔ بزرگ به شما سپرده شده است، می‌توانید حتی در شبکه‌های سراسری هم تبلیغ کنید.

یکی از معایب تبلیغات تلویزیونی هزینهٔ سرسام‌آور آن است؛ بنابراین قبل از هر چیزی، ببینید جذب یک مشتری چقدر برای شما هزینه دارد و در مقابل، چقدر نصیب شما می‌شود. پس از آن، تصمیم بگیرید که تبلیغ خود را راهی تلویزیون کنید یا قید آن را بزنید.

قبل از اینکه سایر روش‌ها را بررسی کنیم، بیایید یک نمونه تبلیغ را با یکدیگر ببینیم:

 

 

۳. پخش تراکت (تبلیغات چاپی)

پخش تراکت یکی از راه‌های قدیمی و رایج تبلیغات املاک به حساب می‌آید. در این نوع تبلیغات، متن تبلیغاتی مشاور املاک یا خود آژانس از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چراکه متن تراکت تنها سلاح شما برای جذب مشتری است.

در تراکت‌ می‌توانید به موارد زیر اشاره کنید:

  • سابقهٔ فعالیت
  • تعداد فایل‌ها و مشاورها
  • خدمات املاک مانند سرویس رایگان برای بازدید از ملک، کارشناسی رایگان ملک یا مشاوراهٔ رایگان برای خرید و اجاره

 

تراکت املاک

 

۴. تبلیغات در تلگرام

از دیگر روش‌های تبلیغ املاک، می‌توان به تبلیغات در تلگرام اشاره کرد. ما ایرانی‌ها بیشتر از هر جایی ساعت‌های زیادی را در تلگرام و اینستاگرام برای خواندن و دیدن محتواهای مختلف صرف می‌کنیم. این یک فرصت عالی برای شماست تا بتوانید مشتری‌های جدید را در این شلوغی جذب کنید.

تبلیغات در کانال‌های پربازدید به افزایش آگاهی از برند شما و در نهایت، جذب مشتریان راغب ختم می‌شود؛ به‌خصوص اگر پروژه‌های بزرگ در دست داشته باشید و طیف گسترده‌ای را بتوانید هدف بگیرید. برای آشنایی با پربازدیدترین کانال‌های تلگرام و نحوهٔ تبلیغات در آن‌ها، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ « معرفی بهترین کانال های تبلیغاتی تلگرام (39 چنل برتر)» را مطالعه کنید.

 

۵. تبلیغات کلیکی

برای تبلیغات کلیکی، شما به یک سایت نیاز دارید. راه‌اندازی سایت برای آژانس املاک به محدودهٔ فعالیت شما بستگی دارد؛ چراکه ممکن است مدیریت سایت و هزینهٔ طراحی و نگهداری آن برای شما به‌صرفه نباشد.

هم آژانس املاک می‌تواند سایتی برای خود دست‌وپا کند و هم مشاوران املاک می‌تواند سایتی برای ارائهٔ خدمات گسترده‌تر راه‌اندازی کنند؛ همه‌چیز به هدف شما و مخاطبان موردنظرتان بستگی دارد.

برای مثال، ممکن است شما در زمینهٔ خریدوفروش املاک در ترکیه، کیش یا شمال فعالیت کنید. در چنین شرایطی، هزینه‌کردن برای راه‌اندازی سایت و به‌دنبال آن، تبلیغات کلیکی می‌تواند منطقی باشد.

تبلیغات در گوگل هم از راه‌های جذب مشتری و بستن قراداد است که می‌توانید از آن بهره ببرید. قدرت تبلیغات در گوگل را امروزه نمی‌توان نادیده گرفت؛ چراکه گوگل اولین جایی است که اغلب افراد برای جست‌وجوی محصول یا خدمت موردنظر به سراغ آن می‌روند.

به یک نمونه تبلیغ املاک در گوگل در تصویر زیر دقت کنید:

 

تبلیغ املاک در گوگل

 

نکته: برای اینکه تبلیغات کلیکی داشته باشید، حتماً نیاز نیست سایتی پروپیمان با انواع صفحه‌ها از جمله درباره ما داشته باشید. می‌توانید با کمک سرویس‌های لندینگ‌ساز مثل لندین هم یک صحفحه حاوی اطلاعات زیر آماده کنید:

  • چیزی که ارائه می‌کنید (فایل‌هایی که دارید)
  • تصاویر فایل‌ها
  • امکانات یا مزایایی که دارید (مثلاً پارکینگ رایگان، بازدید با حمل‌ونقل رایگان، فایل‌های اختصاصی زیر قیمت منطقه، کمیسیون کمتر یا…)
  • نظر مشتریان قبلی
  • راه‌های تماس (آدرس و تلفن)
  • فرم برای گرفتن اطلاعات مشتری

می‌توانید با ثبت‌نام در پنل یکتانت و شارژ پنل به میزان کافی، از انواع تبلیغات کلیکی یا تبلیغات پیامکی بهره ببرید.

اگر بخواهیم ادامه دهیم، این لیست بلند و بلندتر می‌شود. برای مثال، می‌توان به تبلیغات در سایت دیوار اشاره کرد. این سایت به شما اجازه می‌دهد به‌عنوان مشاور املاک، آگهی ملک خود را منتشر کنید و مشتری با شما تماس بگیرد.

شاید هم بخواهید از واتس‌اپ به‌عنوان ابزاری برای تبلیغات استفاده کنید؛ آگهی‌های خود را روزانه استوری کنید و سعی کنید با مشتریان خود مستقیم صحبت کنید.

اینجاست که به احتمال زیاد، یک پرسش مهم را مطرح می‌کنید:

این همه روش برای تبلیغات وجود دارد. کدام‌یک برای ما مناسب‌تر است؟

بیایید ببینیم چگونه می‌توان مناسب‌ترین روش را انتخاب کرد.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

معیارهای انتخاب بهترین روش تبلیغات املاک

هنگام انتخاب روش مناسب، باید معیارهای زیر را در نظر بگیرید. شاید همه‌چیز برای شما ساده و بدیهی به نظر برسد؛ اما بد نیست بدانید که اغلب مردم به این چیزها قبل از شروع تبلیغات حتی فکر هم نمی‌کنند.

 

۱. متناسب با نیاز مخاطبِ هدف

قبل از هر چیزی، شما باید مخاطب خودتان را بشناسید. آیا منطقی است که برای فروش یک ملک کلنگی در خیابان مرجان نیاوران، تراکت‌ها را در منطقهٔ ۵ تهران پخش کنید؟

از طرفی، ممکن است بخواهید در لینکدین فعالیت کنید. به نظر شما، چند درصد کاربران لینکدین از این پلتفرم برای پیداکردن خانه استفاده می‌کنند.

به همین دلیل است که شما چه در تبلیغات آنلاین و چه در تبلیغات آفلاین، باید جایی تبلیغ کنید که مشتری شما در آنجا زندگی می‌کند.

از طرفی، شما باید بدانید مخاطبِ هدف شما چه ویژگی‌هایی دارد. برای مثال، درآمد، تحصیلات، جنسیت و سن او را باید از قبل مشخص کنید تا بتوانید توجه او را با تبلیغات جلب کنید. در بخش بعدی، دربارهٔ این موضوع و اهمیت آن بیشتر صحبت می‌کنیم.

 

۲. محل تبلیغات

اغلب روش‌ها برای بیشتر کسب‌وکارها مناسب است؛ اما محل تبلیغات هم اهمیت دارد. برای مثال، آیا به نظر شما پخش تراکت معمولی و ساده یا چسباندن تبلیغ روی در و دیوار محله برای فروش پنت‌هاوس لاکچری در فرشته فکر خوبی است؟ بی‌شک، خیر!

به همین دلیل، قرار است بدانید چه کسی را در چه جایی هدف بگیرید. پس از آن، روش مناسب برای تبلیغات را بر اساس این موضوع انتخاب کنید.

 

۳. بودجه و منابع

بدیهی است که قرار نیست با تبلیغات، مال خودتان را آتش بزنید. در واقع، شما باید روشی را متناسب با جیب خود انتخاب کنید تا ضرر سنگینی متحمل نشوید. راه‌اندازی سایت یا تبلیغات اینفلوئنسری جذاب و اثربخش به نظر می‌رسند؛ ولی این بدان معنا نیست که همه‌چیز خود را برای این تبلیغات صرف کنید.

چرا؟

واضح است! ممکن است نتیجه با آن چیزی که شما فکر می‌کنید، متفاوت باشد. آن زمان است که شما می‌مانید و دست‌هایی خالی!

بنابراین، ببینید آیا از پس هزینه‌های تبلیغات برمی‌آیید یا زیر بار قرض می‌روید.

به یک مسئلهٔ دیگر هم توجه کنید:

آیا شما می‌توانید خودتان تبلیغات کنید یا برای اجرای روش موردنظر باید به فکر استخدام چند نیرو یا همکاری با آژانس‌های تبلیغاتی باشید. برخی گزینه‌ها مانند فعالیت در اینستاگرام را می‌توانید خودتان امتحان کنید؛ اما قبل از تبلیغات در گوگل، باید با این روش آشنا شوید و حداقل در یک دورهٔ آموزشی شرکت کنید.

 

۴. هدف تبلیغات

از طرفی، هدف خودتان را هم باید در نظر بگیرید. برای مثال، تبلیغات بنری و تبلیغات گسترده در اینستاگرام برای افزایش آگاهی از برند مناسب‌ترند؛ ولی می‌توانید از تبلیغات پیامکی برای برگرداندن مشتری‌های قدیمی و افزایش وفاداری آن‌ها استفاده کنید.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

شناخت مخاطب برای اجرای تبلیغات املاک

اولین راهی که به ذهن هر مشاور املاکی می‌رسد، دسته‌بندی مخاطبان بر اساس محل زندگی است. این یک روش قدیمی، مرسوم و موثر برای جذب مشتری موردنظر است.

با این حال، شما باید کمی دقیق‌تر به موضوع نگاه کنید. برای مثال، آیا می‌خواهید با کسانی کار کنید که قرار است برای اولین بار خانه بخرند یا می‌خواهید افرادی را هدف بگیرید که به خانه‌های لوکس علاقه دارند؟

شما به‌عنوان مشاور املاک با هر قشری سروکار دارید. این موضوع کاملاً قابل‌قبول است؛ اما هنگام تبلیغات، بهتر است تا حد امکان، دایرهٔ مشتریان هدف را کوچک کنید.

شما زمانی که با هر تبلیغ گروه مشخصی را هدف می‌گیرید، نتیجهٔ بهتری از وقتی می‌گیرید که با یک تبلیغ، سعی می‌کنید افراد مختلفی را جذب کنید.

برای شناخت بهتر مشتریان، سؤالات زیر را از خودتان بپرسید:

  • در چه جایی بیشتر حضور دارند؟ (آنلاین و آفلاین)
  • آن‌ها دوست دارند چگونه ارتباط برقرار کنند؟
  • ویژگی‌های جمعیت‌شناختی آن‌ها مانند سن، موقعیت مکانی، شغل و درآمد چیست؟
  • ویژگی‌های روان‌شناختی آن‌ها مثل نگرش‌، مدل و سبک زندگی آن‌ها چیست؟
  •  ملک شما چه کمکی به آن‌ها می‌کند؟ (مثلاً گزینهٔ مناسبی برای سرمایه‌گذاری است یا خانه‌ای خاص و لوکس است؟)
  • چگونه می‌توانید توجه آن‌ها را جلب کنید؟ (مثلاً نشان‌دادن عکس‌‌های امکانات خاص ملک یا ارائهٔ پیشنهادهای وسوسه‌کننده مانند زیر قیمت منطقه)
مقاله پیشنهادی: آموزش ارسال پیامک از طریق اینترنت به زبان ساده

به چه اطلاعاتی باید در تبلیغات املاک اشاره شود؟

برای پاسخ‌دادن به این سؤال باید ابتدا دید که قرار است چه روشی را برای تبلیغات انتخاب کنید. برای مثال، شما نمی‌توانید در تبلیغات بنری، تمام اطلاعات ملک اعم از متراژ، تعداد اتاق‌ها، مشاعات و لوکیشن ملک را بیاورید؛ ولی در تبلیغات اینستاگرامی، دست شما باز است و می‌توانید همه‌چیز را در اختیار مشتری بگذارید.

از طرفی، اطلاعاتی که در تبلیغ ارائه می‌کنید، به هدف شما هم بستگی دارد. برای مثال، ممکن است بخواهید آژانس املاک و خدماتی را که ارائه می‌دهید، تبلیغ کنید تا مشتریان بیشتری با شما آشنا شوند یا ممکن است بخواهید یک واحد اکازیون را تبلیغ کنید تا مشتری خود آن واحد را پیدا کند.

با این حال، تکلیف ۳ چیز را در تمامی روش‌ها مشخص کنید:

  • چه خدمتی ارائه می‌کنید؟ (فروش، اجاره، مشاوره، خرید، مشارکت، پیش‌فروش یا…)
  • چه مزیتی برای مخاطبِ موردنظرتان دارد؟ (لوکس، زیر قیمت، امکانات فراوان، سن بنا، امکان خرید اقساطی و…)
  • با شما چگونه ارتباط برقرار کند؟ (تلفن، ایمیل، شمارهٔ واتس‌اپ، پیامک، سایت یا…)

توجه: در صورتی که می‌خواهید ملکی را برای فروش یا اجاره تبلیغ کنید، یک تصویر واضح از آن هم در تبلیغ بگنجانید.

کم‌کم، به آخر مقاله نزدیک می‌شویم. قبل از آن، اجازه دهید به ۲ پرسش دیگر هم پاسخ دهیم که تبلیغ را در کجا و در چه زمانی منتشر کنیم.

 

تبلیغات املاک را در کجا منتشر کنیم؟

تبلیغ املاک را باید در محلی انتخاب کنید که با ویژگی‌های مخاطبِ هدف و بودجهٔ شما هم‌خوانی داشته باشد.

برای مثال، چسباندن تبلیغ پشت شیشه‌های مغازه‌های بین‌راهی راه خوبی برای فروش یا اجارهٔ یک ویلای لوکس نیست.

در نقطهٔ مقابل، هزینهٔ تبلیغات بیلبوردی بسیار زیاد است و شاید نیاز نباشد برای تبلیغ املاک خود این‌قدر هزینه کنید. به‌جای آن، می‌توانید به‌ سراغ تبلیغات پیامکی یا پخش تراکت بروید.

شما می‌توانید با در نظر گرفتن این ۲ موضوع، تبلیغات خود را در محل‌های زیر منتشر کنید:

  • اینستاگرام
  • تلگرام
  • پیامک
  • سایت‌های پربازدید
  • دیوار
  • شیپور
  • بیلبوردهای سطح شهر
  • سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ
  • نیازمندی‌های روزنامه
  • شبکه‌های تلویزیونی محلی و سراسری
  • رادیو
  • گوگل
  • ارائهٔ مستقیم تراکت

 

بهترین زمان انتشار تبلیغ املاک

این موضوع هم بستگی به روشی دارد که برای تبلیغات به کار می‌برید. به‌عنوان مثال، نمی‌توان یک زمان یکسان را برای تبلیغات پیامکی و انتشار پست تبلیغاتی در اینستاگرام در نظر گرفت.

از طرفی، شما باید ببینید قرار است چه چیزی را تبلیغ کنید. برای مثال، با تبلیغ واحدهای اجاره‌ای در فصل تابستان نتیجهٔ بهتری می‌گیرید؛ چراکه بازار اجاره در این فصل بسیار داغ است و با یک تبلیغ ساده، می‌توانید مشتریان زیادی را از دل بازار بیرون بکشانید.

اما اجازه دهید تجربهٔ یکی از مشاوران املاک باتجربه را هم با شما در میان بگذاریم:

بهتر است در طول هفته تبلیغ کنید و آخر هفته را به بازدید حضوری اختصاص دهید.

دلیل آن هم مشخص است. کمتر کسی دوست دارد در ساعت‌های استراحت یا روزهای تعطیل با تبلیغات مواجه شود.

تبلیغات پیامکی خودتان را هم می‌توانید از ساعت ۱۷ تا ۱۹ ارسال کنید؛ همان زمانی که مشتری موردنظر شما قرار است به خانه برگردد و می‌توانید او را وسوسه کنید که از ملک دیدن کند.

البته، ساعت ۱۱ تا ۱۲ هم گزینهٔ مناسبی است؛ چراکه مشتری وقت دارد پیشنهاد شما را بررسی کند. به عبارتی، بستگی دارد که قرار است چه چیزی را تبلیغ کنید؛ یک پیشنهاد فوری یا یک پیشنهاد برای سرمایه‌گذاری!

با این حال، فرستادن پیامک از ۱۲ تا ۱۶ یا بعد از ساعت ۹ شب نه‌تنها برای شما خیری ندارد، بلکه به ضرر شما هم تمام می‌شود؛ چون مشتری بدون شک از دست شما ناراحت می‌شود.

 

از بازاریابی پیامکی برای جذب مشتریان بالقوه بهره ببرید

برای اینکه بتوانید در بازار املاک و مستغلات زنده بمانید، باید تعداد فایل‌های خود را افزایش دهید تا بتوانید مشتریان بیشتری را به‌سمتِ خود بکشانید. شما نه‌تنها باید برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی وقت بگذارید، بلکه باید سعی کنید توجه صاحب‌خانه‌ها را هم جلب کنید.

ما در این مقاله، دربارهٔ همه‌چیز از اهمیت استفاده از پیامک تبلیغاتی در حوزهٔ املاک و ویژگی‌های متن پیامک‌های مناسب برای تبلیغات گرفته تا انواع روش‌های تبلیغات املاک و معیارهای انتخاب بهترین گزینه صحبت کردیم.

حالا دیگر نوبت شماست که دست به کار شوید و مشتریان خود را از طریق روشی مناسب جذب کنید؛ همچنین می‌توانید سؤال‌ها و دغدغه‌های خودتان را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در سریع‌ترین زمان به آن‌ها پاسخ دهیم. (چنانچه قصد استفاده از پنل اس ام اس را دارید، می‌توانید از شرایط و تعرفه‌های یکتانت آگاهی یابید!)

4.4/5 - (28 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

12 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Saam
Saam
10 ماه قبل

سپاس گذارم بابت اطلاعاتتون

مریم
مریم
8 ماه قبل

سلام وقت بخیر
به نظرم اینکه فرمودید زمان رو صرف ویژگی‌های محصول نکنیم بلکه روی برجسته کردن احساساتی که به خاطر استفاده از محصول یا خدمت به وجود می‌آید واقعا نکته کلیدی بود.
ممنون از آموزش‌های کاربردی شما.

محسن حبیبی
محسن حبیبی
7 ماه قبل

باسلام دورود،ازراهنمایی وپیشنهادات،برنامه خوبتون،بنده به عنوان مشاوراملاک،برای جزئیات مشتریان دغ دغه،استرس دارم چیکاربایدکردباسپاس

محسن حبیبی
محسن حبیبی
پاسخ به  رضا سپه‌وندی
7 ماه قبل

سلام مجدد،میشه خلاصه بفرمایدبرای جذب مشتری،،وکسب کار سریعتر
چه کارهایی باید،کرد؟

مشایخی
مشایخی
3 ماه قبل

سلام عرض خسته نباشید خدمت آقای سپه‌وندی
ببخشید اگر امکان داشته باشد یک مقاله هم درباره‌ی تابلو های داخلی املاک بنویسید مانند: در معاملات خدا را در نظر بگیرید یا در معاملات دیگران دخالت نکنید، مانند اینها❤️

علی نوری
علی نوری
19 روز قبل

باسلام واحترام
مطالب بسیارآموزنده ای هست
استفاده کردم
ممنونم

هدفمند‌تر، ولی این دفعه ارزان‌تر!