فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

چگونه در بلک‌فرایدی بیشتر بفروشیم؟ (۱۲ راهکار مفید)

مقالات دیجیتال مارکتینگ | روژان خانی‌پور | تاریخ بروزرسانی : ۲۱ فروردین ۱۴۰۳

اولین جمعه‌ی پس از عید شکرگزاری در آمریکا به عنوان جمعه‌ی سیاه یا بلک‌فرایدی شناخته می‌شود.
اسمش کمی غلط‌انداز است اما فرصت خوبی برای خرید کردن است چرا که در این روز، بیشتر فروشگاه‌ها تخفیف‌های قابل توجهی روی اجناس خود در نظر می‌گیرند.
در چند سال اخیر، این فرهنگ وارد کشور ما هم شده است و در این روز فروشگاه‌ها سعی می‌کنند با ارائه‌ی تخفیف‌، دل مشتریانشان را به دست آورند. هرچند به دست آوردن دل مشتریان راه و روش خاص خود را دارد!
اما اگر صاحب کسب‌وکار هستید به ما اعتماد کنید؛ در این مقاله می‌خواهیم چند نکته‌ی کلیدی را با شما در میان بگذاریم تا بتوانید فروش خود را در این حراج بزرگ افزایش دهید.

چرا بلک‌فرایدی مهم شده است؟

اهمیت بلک‌فرایدی در این است که سالی یک بار اتفاق می‌افتد. یعنی هم برند کسب‌وکار، هم خریدار، فقط می‌توانند سالی یک بار از این فرصت استفاده کنند تا به هدفشان برسند.
نکته‌ای که در این باره برای مارکترها مهم است این است که باید مراحل قیف فروش را سریع‌تر طی کنند. یعنی کسب‌وکارها برای اینکه مخاطب را از مرحله‌ی اول (آگاهی) تا مرحله‌ی آخر (فروش) همراهی کنند، زمان زیادی ندارند. به همین دلیل کمپین‌های بلک‌فرایدی توجه ویژه‌ای می‌طلبند.

اگر می‌خواهید کمپین‌های بلک‌فرایدی خود را آغاز کنید، بعد از مرور نکات زیر، از راهنمایی‌های جامع مقاله‌ی طراحی کمپین‌های مارکتینگ در بلک‌فرایدی غافل نشوید.

 

با تبلیغات همسان یکتانت، به میلیون‌ها کاربر ایرانی در بیش از ۱۱۰۰ سایت پربازدید دسترسی خواهید داشت!

با تبلیغات همسان یکتانت، به میلیون‌ها کاربر ایرانی در بیش از ۱۱۰۰ سایت پربازدید دسترسی خواهید داشت!

شروع تبلیغات arrow-left

 

نکاتی برای فروش بیشتر در بلک‌فرایدی

حالا که با اهمیت بلک‌فرایدی آشنا شدید، بیایید چند نکته‌ی مهم را برای فروش بیشتر بررسی کنیم:

۱. نظر مشتری، حرف اول را می‌زند!

قبل از کمپین‌های بلک‌فرایدی، نظرسنجی‌های هر چند کوچکی از مشتریان خود داشته باشید. از pollهای اینستاگرام استفاده کنید. ببینید کدام‌یک از اجناستان بیشتر طرفدار دارد. موجودی آن‌ها را افزایش دهید و فروش خود را بیشتر کنید. 

۲. تخفیف‌های خاص و جذاب به مشتری‌ها پیشنهاد دهید.

این مورد، شاید مهم‌ترین گام برای افزایش فروش در بلک‌فرایدی است. دلیل اینکه مردم این روز را برای خرید انتخاب می‌کنند، تخفیف‌های شگفت‌انگیزی‌ است که به آن‌ها ارائه می‌شود. 

دقت کنید که از رقابت دور نمانید و با تخفیف‌های بزرگ، مغازه‌ی خود را از اجناس خالی کنید!

۳. از شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید!

یکی از راه‌هایی که می‌تواند برای فروش بیشتر به شما کمک کند این است که صدای خود را به افراد بیشتری برسانید. شبکه‌های اجتماعی به ۲ دلیل مهم، گزینه‌ی مناسبی برای اطلاع‌رسانی هستند:

  • افراد زیادی روزانه در این شبکه‌ها مشغول فعالیت هستند. گشت‌وگذار در اپلیکیشن‌هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، توییتر و… جزئی از برنامه‌ی روزمره‌ی افراد است. 
  • شبکه‌های اجتماعی قابلیت به اشتراک‌گذاری دارند. این قابلیت باعث می‌شود صدای شما به افراد بیشتری برسد.

پس از آن‌ها غافل نشوید.

جریان (یکی از زیرمجموعه‌های یکتانت) تبلیغات در تلگرام و اینستاگرام را برای شما آسان کرده است. این پلتفرم به شما این امکان را می‌دهد که با مدیران کانال‌های پربازدید تلگرام، صاحبان پیج‌های پربازدید و اینفلوئنسرهای اینستاگرام ارتباط برقرار کنید و تبلیغ خود را به میلیون‌ها کاربر ایرانی نشان دهید.

۴. طراحی لندینگ‌پیج و بنرهای خود را بهبود دهید. 

شاید این جمله را زیاد شنیده‌ باشید:« از ظاهر چیزی، آن را قضاوت نکن» اما در عمل، کمتر کسی به این جمله پایبند است. هر چقدر طراحی لندینگ‌پیج شما جذاب‌تر باشد یا بنرهای متفاوت‌تری طراحی کنید، مخاطبان بیشتری را به مشتری تبدیل می‌کنید.

اضافه کردن ویدیو به صفحه‌ی محصولات، استفاده از عکس‌های با کیفیت و استفاده از رنگ‌های خاص می‌توانند نکاتی باشند که با رعایت آن‌ها لندینگ‌پیج خود را بهبود دهید.

برای طراحی یک صفحه‌ی فرود مناسب، پیشنهاد می‌کنیم وبینار« تبدیل صفحه فرود به صفحه صعود»  را از دست ندهید.

دیدن بنرهای تبلیغاتی جذاب سفرمارکت در کمپین‌ جمعه نارنجی سال ۱۳۹۹ هم خالی از لطف نیست: 

بنر سفرمارکت در بلک‌فرایدی ۹۹
بنر بلک فرایدی سفر مارکت

۵. از روش شمارش معکوس استفاده کنید!
به لحظه‌ی آغاز سال نو فکر کنید. به آن چند ثانیه‌ی آخری که همه‌ی ما در دلمان می‌شماریم و منتظریم صدای توپ را بشنویم که خبر از نو شدن سال می‌دهد. 

شمارش معکوس برای افراد، جذاب است. یک تایمر روی سایت‌تان قرار دهید و حس انتظار را به کاربر القا کنید. حتی می‌توانید از تایمر اینستاگرام استفاده کنید. 

نمونه تایمر برای بلک فرایدی

۶. ارسال محصولات را رایگان کنید.
طبق مطالعاتی که در سال ۲۰۱۸ انجام شده است، یکی از اصلی‌ترین دلایلی که کاربران را از نهایی کردن خریدشان باز می‌دارد، هزینه‌های جانبی مانند هزینه‌ی ارسال یا مالیات است. 

تا جایی که می‌توانید این هزینه‌ها را کاهش دهید و افراد بیشتری را به سمت نهایی کردن خرید سوق دهید. 

۷. ایمیل‌مارکتینگ را دست کم نگیرید. 

حدود ۲.۵ میلیارد از مردم دنیا از ایمیل استفاده می‌کنند. این رقم برابر با یک سوم جمعیت کل دنیاست. با ارسال ایمیل می‌توانید افراد را از تخفیف‌های خود آگاه کنید. تخفیف‌هایتان را جوری نشان دهید که مخاطب در ذهنش بگوید:«این یکی را نباید از دست بدهم!»

دقت کنید که از ایمیل مارکتینگ صحبت می‌کنیم، نه از تبلیغات با ایمیل. در ایمیل مارکتینگ شما تنها به مخاطبانی ایمیل می‌فرستید که با شما آشنا هستند و خودشان با رضایت، آدرس ایمیل‌شان را در اختیارتان قرار داده‌اند. 

برای اینکه لیست ایمیل مشتریانتان را طولانی‌تر کنید، می‌توانید همین الان شروع کنید و کاری مشابه برند nespresso انجام دهید. با نمایش یک پیام هنگام ورود به سایت، می‌توانید با تکنیک FOMO یا ترس از دست دادن، ایمیل افراد را دریافت کنید تا از تخفیف‌های استثنایی شما در بلک‌فرایدی مطلع شوند!

FOMO یا Fear Of Missing Out به معنی ترس از دست دادن است. کاربرد فومو در بازاریابی به این شکل است که از جنبه مثبت فومو برای افزایش تقاضا استفاده می‌کنیم. بازاریابان با برجسته کردن محبوبیت یک محصول و محدود کردن دسترسی به آن می‌توانند مقاومت در برابر خرید محصول را غیرممکن کنند. برای مثال وقتی با یک تخفیف ۶۰ درصدی مواجه می‌شویم، حتی اگر آن وسیله را نیاز نداشته باشیم، به شک می‌افتیم و فکر می‌کنیم:« حالا که قیمت این وسیله بسیار پایین است، شاید بعدا توانستم از آن استفاده کنم. بهتر است فرصت را از دست ندهم!» یا وقتی هنگام وارد کردن ایمیل در فرمی شبیه به تصویر زیر، فکر می‌کنیم:«حالا بگذار تخفیف‌ها را بفرستند، شاید خواستم خرید کنم.»

نمونه فرم دریافت ایمیل در بلک فرایدی

۸. مطمئن شوید سایت‌تان بهینه است. 

خودتان را یک مشتری فرض کنید. وارد سایت شوید و سعی کنید از آن خرید کنید. حتی می‌توانید از یکی از اعضای خانواده که با کسب‌وکار شما چندان آشنا نیست، بخواهید که مراحل خرید را طی کند تا مطمئن باشید همه‌چیز شفاف است.
سایت‌ شما از لحاظ فنی هم باید بهینه باشد. دقت کنید که در بلک‌فرایدی عده‌ی زیادی وارد سایت‌ شما می‌شوند. پس باید ظرفیت serverها به گونه‌ای باشد که از پس حجم بالای درخواست‌ها بر بیاید. 

۹. مشتری‌های خاص خود را از یاد نبرید.

یادتان باشد احتمال اینکه مشتری‌های قدیمی از شما خرید کنند بسیار بیشتر است. برای مشتریان قدیمی یا خاص‌ خود، تخفیف‌های اختصاصی در نظر بگیرید. با این روش هم رضایت مشتری را افزایش داده‌اید، هم دیگران را ترغیب می‌کنید که به جمع مشتریان شما بپیوندند. یک تیر و دو نشان!

۱۰. امکان هدیه دادن را فراهم کنید.

هرچند در کشور ما چندان مرسوم نیست که در این بازه‌ی زمانی (عید شکرگذاری) برای کسی هدیه تهیه کنیم. اما با توجه به اینکه هدیه دادن حس خوبی به آدم‌ها می‌دهد، می‌توانید این امکان را در سایت خود فعال کنید تا اگر کسی خواست، از آن استفاده کند. داشتن یک قابلیت جدید، می‌تواند شما را از رقبایتان متمایز کند. 

شاید حتی بتوانید آفرهای جذابی برای خرید هدیه در نظر بگیرید؛ برای مثال یک کارت تبریک یا یک بسته‌بندی خاص می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند. 

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۱۱. حراج مدت‌دار برگزار کنید!

به مخاطب‌هایتان کد تخفیف بدهید اما این کد را فقط به مدت محدود (مثلا ۳ ساعت) فعال کنید. می‌توانید از طریق شبکه‌های احتماعی، ایمیل یا حتی اس‌ام‌اس این کد را در اختیار مشتری‌هایتان قرار دهید.
محدود کردن زمان باعث می‌شود مشتری‌ها بیشتر به خرید کردن از شما تمایل نشان دهند.

مقاله پیشنهادی: اصول نوشتن متن تبلیغات برای کاشت مژه + ۱۵ نمونه

۱۲. اگر نمی‌توانید بفروشید، ارتباط بسازید.

ایجاد ارتباط با کاربر می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید پیش از اجرای کمپین‌های بلک‌فرایدی اجرا کنید این است که به هرکسی که وارد سایت‌تان می‌شود پیامی نمایش دهید و به او اطلاع دهید در هفته‌ی آینده تخفیف‌های جذابی خواهید داشت و از او بخواهید ایمیل/شماره‌ تلفنش را وارد کند تا اولین نفری باشد که از کمپین‌ها باخبر می‌شود. البته این تنها یک مثال بود. شما می‌توانید خلاقیت به خرج دهید و از روش‌های دیگری برای جذب لید استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی : نمونه متن تراکت سالن زیبایی

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم با گردآوری چند تکنیک، به شما آموزش دهیم چگونه می‌توانید فروش خود را در بلک‌فرایدی تضمین کنید. اگر می‌خواهید بدانید تبلیغات چه جایگاهی در این مناسبت دارند، حتما گزارش بلک‌فرایدی سال ۱۳۹۹ یکتانت را مطالعه کنید.
در ضمن اگر نکته‌ای درباره‌ی فروش بیشتر در بلک‌فرایدی دارید، حتما برایمان در بخش دیدگاه‌ها بنویسید.

منابع: 

https://boosted.lightricks.com/15-creative-ways-to-boost-small-business-sales-on-black-friday-cyber-monday/#

https://blog.shift4shop.com/blog/8-surefire-tips-for-maximizing-black-friday-and-cyber-monday-sales

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ریتارگتینگ، فرصت دوباره برای برگرداندن مشتری!