لذت چشیدن طعم موفقیت با تبلیغات در دیوار 💥

طراحی کمپین‌های مارکتینگ در بلک فرایدی

مقالات دیجیتال مارکتینگ | سها کاکا | تاریخ بروزرسانی : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲

طراحی کمپین‌های مارکتینگ در بلک فرایدی

بلک فرایدی در راه است، بشتابید!!!

دیگر کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که نداند جمعهٔ سیاه (Black Friday) یا سایبرماندی چه روزی است! چند سالی است که حتی در ایران هم اغلب افراد منتظرند تا این روز از راه برسد.

چرا؟ برای یک خرید شگفت‌انگیز و کلی تخفیف باورنکردنی!

این روز پس از همه‌گیری کرونا بیش از پیش در بین کسب‌وکارهای ایرانی باب شد؛ به‌حدی که حتی پای آن به فروشگاه‌های کوچک اینستاگرامی هم باز شده است.

به همین دلیل است که قصد داریم در این مقاله، به شما بگوییم چگونه می‌توانید کمپین تبلیغاتی موثری برای این روز طراحی کنید. آماده‌اید؟ بیایید شروع کنیم!

 

بلک فرایدی چه روزی است؟

جمعهٔ سیاه، روزی است که بر خلاف بسیاری از نام‌گذاری‌های مشابه، نه به واقعه‌ای تاریخی اشاره دارد و نه اتفاق ناراحت‌کننده‌ای در آن افتاده است.

در دههٔ ۵۰ میلادی، شلوغی بی‌حدوحصر این روز و ترافیک سنگین ایجادشده در خیابان، پلیس فیلادلفیا و راچستر (در ایالت نیویورک) را واداشت تا برای توصیف این روز از عبارت «جمعهٔ سیاه» یا «بلک فرایدی» استفاده کنند. در ایران، آن را با «حراجمعه» هم می‌شناسیم.

بعدها «جمعۀ بزرگ» جایگزین نام پیشین شد؛ اما گذر زمان نشان داد که اقبال عمومی همچنان به عبارت «بلک‌ فرایدی» بیشتر است و به‌نوعی وارد فرهنگ مردمان آن زمان شده است.

این روز که جمعهٔ پس از روز شکرگزاری در آمریکا به حساب می‌آید و اغلب در چهارمین جمعهٔ ماه نوامبر روی می‌دهد، در واقع شروع فصل خریدهای کریسمسی است. به‌تبع شروع این خریدها و در نخستین روز، تقریباً تمام خرده‌‌فروشی‌های بزرگ ایالت متحده تخفیف‌های ویژه‌ای به مشتریان ارائه می‌دهند.

پس از گذشت سال‌ها، بلک‌ فرایدی تنها به جمعهٔ پس از روز شکرگزاری محدود نشد و گاهی دیگر روزهای باقی‌مانده تا پایان نوامبر و حتی هفتهٔ پس از آن هم شامل تخفیف‌های وسیع خرده‌فروشی‌ها شدند.

در سال‌های اخیر اما این روز نه‌تنها شلوغ‌ترین روز سال برای فروشگاه‌های آمریکایی محسوب می‌شود، بلکه سنت ارائه تخفیف، به دیگر کشورهای جهان هم راه‌ پیدا کرده است. فروشگاه‌های اکثر کشورهای جهان، حتی با وجود اینکه روز شکرگزاری را در کشورشان جشن نمی‌گیرند، در آخرین جمعهٔ ماه نوامبر، روی جلب نظر مشتریان خود حساب ویژه‌ای باز می‌کنند.

با بزرگترشدن سهم بازار فروش آنلاین، رفتار مشابه در شعبه‌های اینترنتی خرده‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های آنلاین هم در این بازهٔ زمانی، امری طبیعی است.

حالا چند سالی است که سنت ارائه تخفیف‌های بزرگ و ویژه، به ایران هم راه پیدا کرده است و علاوه بر فروشگاه‌های موجود در کشور، کسب‌‌و‌کارهای اینترنتی هم محصولات محصولات و خدمات خود را با پیشنهادهای خاص در بلک فرایدی ارائه می‌دهند.

آخرین جمعه ماه نوامبر در سال ۲۰۲۳، روز ۲۴ نوامبر معادل ۳  آذر است؛ بنابراین همین روزهای آخر مهر بهترین زمان برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی اقداماتی است که باید به انجام برسانید.

تاریخ بلک فرایدی

 

حالا دیگر آماده‌اید تا نحوهٔ طراحی کمپین برای این روز مهم را با شما در میان بگذاریم!

با تبلیغات کلیکی یکتانت، به میلیون‌ها نفر در سایت‌های پربازدید ایرانی دست پیدا کنید!

با تبلیغات کلیکی یکتانت، به میلیون‌ها نفر در سایت‌های پربازدید ایرانی دست پیدا کنید!

شروع تبلیغات arrow-left

چطور برای بلک فرایدی آماده شوید؟ (نکاتی برای طراحی کمپین)

آمادگی برای کمپین‌های بلک فرایدی از قبل الزامی است؛ چون باعث می‌شود بیشترین بهره را از آن ببرید. شما باید تمام مواردی رادر نظر بگیرید که به اطلاع‌رسانی و در نهایت فروش بیشتر منجر شوند. در اینجا، ما نکات کلیدی دربارهٔ نحوه انجام و طراحی کمپین بلک فرایدی را با شما در میان می‌گذاریم.

چطور برای بلک فرایدی آماده شویم؟

۱. مهم‌ترین هدف خود را از اجرای کمپین بلک فرایدی مشخص کنید

شما به‌عنوان صاحب کسب‌وکار فارغ از اینکه به‌صورت آنلاین کار می‌کنید یا آفلاین، ممکن است اهداف زیر را از اجرای این کمپین دنبال کنید:

  • افزایش فروش
  • فروش محصولات دیر فروش
  • آگاهی از برند
  • افزایش وفاداری مشتریان و ماندگارکردن آن‌ها
  • جذب مشتریان جدید
  • افزایش لید

صرفاً برای اینکه همه در این روز، این کار را انجام می‌دهند به تبلیغات نپردازید. مطمئن باشید که هدف مشخصی را انتخاب کرده و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنید.

۲. حداقل یک ماه زودتر کمپین خود را راه‌اندازی کنید

برنامه‌ریزی، کلیدی برای یک کمپین بازاریابی موفق بلک فرایدی است. برخی مشتریان از هفته‌ها قبل از این روز، خرید خود را در نظر می‌گیرند؛ بنابراین باید کمپین‌های خود را از قبل راه‌اندازی کنید.

به‌طور منظم، در طول هفته‌های منتهی به بلک فرایدی به مشتریان خود اطلاع‌رسانی کنید تا اطلاع کافی از نحوهٔ فروش و محصولات شما داشته باشند.

۳. مخاطبان خاص خود را تعیین کرده و آن‌ها را تقسیم‌بندی کنید

برای اینکه اثرگذاری کمپین خود را چندین برابر کنید روی مخاطبان هدف خود سرمایه‌گذاری کنید.

می‌توانید کاربرها را به دو دسته تقسیم کنید:

  • مشتریان وفادار (کسانی که مدام از ما خرید می‌کنند)
  • مخاطبانی که فقط ما رو می‌شناسند.

با تحقیق راجع به آن‌ها، دغدغه‌ها و مشکلاتشان را درک کنید. ببینید این افراد چه رفتاری از خود نشان می‌دهند، چه محصولاتی را نگاه می‌کنند، چه جایگاهی در قیف فروش دارند، کجا عکس‌العمل نشان می‌دهند و در کجاها عملی از آن‌ها سر نمی‌زند.

تا جایی که می‌توانید مشتریان خود را دقیق تعریف کنید و بدانید بیشتر از طریق چه کانال‌هایی بهتر است با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. تقسیم‌بندی موثر بسیار فراتر از عوامل جغرافیایی و جمعیتی است. حتماً از تقسیم‌بندی رفتاری (بر اساس سابقه خرید و عادات هزینه) و روانشناسی (براساس ارزش‌ها، علایق، شیوه زندگی و سایر ویژگی‌ها) هم استفاده کنید.

 گروه‌های مختلف افراد ترجیحات، عادات و بودجه خرید مختلفی دارند. آن‌ها به انواع مختلف محصولات علاقه‌مندند و به محتوا و CTA های شما پاسخ‌های متفاوتی می‌دهند. برخی روی لینک‌های ایمیل کلیک می‌کنند و برخی دیگر بیشتر از طریق پیامک درگیر می‌شوند.

به‌خصوص افراد بالای ۲۴ سال، به‌شدت به رسانه‌های اجتماعی متکی بوده و درصد زیادی از آن‌ها کاربر اینستاگرام هستند. یک ویژگی منحصربه‌فرد ردیابی و تقسیم‌بندی افراد این است که به همه‌ی کاربرانی که وارد سایتتان می‌شوند یک تبلیغ نشان نمی‌دهید. هرچه تبلیغات شخصی‌سازی‌شده تر باشند، نتیجه‌ی بهتری می‌گیرید. 

۴. توجه مشتری را با موضوعات منحصربه‌فرد جلب کنید

در حوالی این روز، صندوق ورودی مشتریان مملو از ایمیل‌های فروش و پیامک‌های تبلیغاتی است. به‌ احتمال‌ زیاد، مشتریان حتی بیشتر این پیام‌ها را باز نمی‌کنند؛ بنابراین باید هر آنچه در توان دارید، به خرج دهید تا مشتریان نظرشان جلب شود و از رقبا متمایز شوید.

به‌‌غیر از تخفیف، موارد زیر هم می‌تواند برای مشتریان و مخاطبان شما جذاب باشد.

  • هدیه غافلگیرکننده یا پاداش
  • ارائه یک کوپن تخفیف
  • پیشنهاد دریافت رایگان کالا
  • پیشنهاد دریافت کالای رایگان در ازای خرید

به‌خصوص در موضوع ایمیل‌ها حتماً این موارد را ذکر کنید تا مورد توجه مشتریان قرار گیرد. این روش برای افرادی که هنوز مشتری شما نشده‌اند بسیار وسوسه‌برانگیز است و ترجیح می‌دهند محصول شما را امتحان کنند.

۵. خلاق باشید

در کمپین‌هایی مثل بلک فرایدی که همه‌چیز در آن‌ها مشخص است و همهٔ برندها به‌دنبال فروش هستند و روی تخفیف‌ها تمرکز می‌کنند، خیلی اهمیت دارد که شما خلاقیت داشته باشید و نظر مشتریان را با چیزی متمایز به سوی خود جلب کنید.

۶. حس فوریت را با پیشنهادهای محدود به زمان ایجاد کنید

رمز موفقیت در بلک فرایدی زمان محدود برای پیشنهاد‌ها و تعداد محدود کالاست. مثلاً دیجی‌کالا تعداد کالاهای باقی‌مانده در انبار را یادآور می‌شود.

می‌توانید تایمر شمارش معکوس در صفحات اصلی ایجاد کنید تا به خریداران یادآور شوید که مدت‌زمان کوتاهی تا پایان پیشنهاد شما باقی‌مانده است. می توانید یک پیشنهاد اصلی داشته باشید که در تمام فروش جمعه سیاه فعال است، مانند ۲۰ درصد تخفیف برای همه‌چیز. اما سپس ۵۰ درصد تخفیف برای محصول یا خدمات خاصی ارائه دهید ، که فقط برای یک ساعت معتبر است. اضافه‌کردن شمارش معکوس برای زمان پایان پیشنهادات خود را در نظر بگیرید.

 

همچنین، می‌توانید از این کلمات و عبارات برای ایجاد فوریت استفاده کنید:

  • لحظه آخر، فقط تا پایان امروز، فقط تا ۱ ساعت دیگر فرصت دارید.
  • اکنون، عجله کنید!!!
  • به‌زودی قیمت‌ها افزایش‌ می‌یابد، این فرصت را از دست ندهید، فروش نهایی

۷. با کمپین VIP بلک فرایدی از مشتریان وفادار تشکر کنید

مشتریان وفادار برای صاحبان کسب‌وکار دارایی ارزشمندی هستند و راه دستیابی به رشد پایدار و بلندمدت را ایجاد می‌کنند. از این مشتریان VIP به‌خاطر وفاداری آن‌ها تشکر کنید و دسترسی زودهنگام اختصاصی به فروش بلک فرایدی، کد تخفیف ویژه یا هدیه‌ای همراه با خرید برای آن‌ها در نظر بگیرید. در واقع، تخفیف‌های شخصی‌سازی‌شده را به آن‌ها ارائه دهید.

۸. هدف‌گیری مجدد مشتری

اگر مشتری به یک محصول خاص علاقه نشان داده است، او را با تصاویری از محصولات مشابه، اما منحصربه‌فرد که شاید قیمت بالاتری هم دارد، وسوسه کنید.

وقتی مشتری کالایی را می‌خرد، کمپین پس از خرید را اجرا کنید. از این کمپین برای توصیهٔ محصولات گران‌تر استفاده کنید که کالای خریداری‌شده توسط مشتری را کاملاً تکمیل می‌کند و با یک تخفیف کوچک، آن‌ها را برای خرید مجدد وسوسه می‌کند.

برای مثال، اگر پیراهنی خریده است، یک شلوار لی متناسب با آن پیراهن را به او نشان دهید!

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۹. با ارسال رایگان، مشتریان بیشتری را به خرید ترغیب کنید

یکی از دلایل اصلی رهاکردن سبد خرید توسط افراد، هزینه‌های حمل و ارسال کالاست. این امر به‌ویژه در تعطیلات آخر هفتهٔ بلک فرایدی هنگامی که رقابت بسیار سخت است، اهمیت پیدا می‌کند.

اگر تمام هزینه‌های حمل‌ونقل بسیار زیاد است، یک آستانه تعیین کنید و فقط ارسال رایگان را برای بیشتر از یک مقدار سفارش خاص، ارائه دهید. فقط مطمئن شوید که آستانه را به‌اندازهٔ کافی بالاتر از قیمت متوسط محصول خود قرار دهید تا خریداران برای رسیدن به آن مجبور شوند محصول دیگری را خریداری کنند.

با این کار مشتریان را تشویق می‌کنید تا هزینه بیشتری را برای خرید خرج کنند و AOV (متوسط خرید مشتریان) را افزایش می‌دهید.

۱۰. کمپین‌ها را برای خریداران تلفن همراه بهینه کنید

با توجه به افزایش تعداد خریداران آنلاین و خریدهای بیشتر و بیشتر از طریق تلفن‌های هوشمند، عدم تنظیم وب‌سایت شما با نیازهای چنین مشتریانی در واقع یکی از بزرگترین اشتباهات فروش آنلاین است.

بنابراین، اولین دلیلی که چرا به وب‌سایتی که برای موبایل بهینه باشد نیاز دارید، این است که مشتریان انتظار دارند که با سایتی مواجه شوند تا تجربه کاربری خوبی را برای آن‌ها فراهم کند.

دوم اینکه اگر فروشگاه شما برای موبایل مناسب نباشد، گوگل امتیاز منفی برای شما در نظر می‌گیردِ. حتماً تا به‌حال برایتان پیش آمده قصد خرید از وب‌سایتی را داشته‌اید و مجبور شده‌اید مدام صفحه را کوچک و بزرگ کنید تا به مسیرهای داخواه برسید و رسیدن به درگاه پرداخت بسیار دشوار باشد.

برای جلوگیری از این فرآیند خسته‌کننده بهترین راه این است که تجربه مرور در وب‌سایت توسط موبایل را برای کاربر ساده و راحت کنید.

معاملات تلفن همراه 66 درصد  فروش جهانی جمعه سیاه را شامل می‌شود.

۱۱. تمام تمرکز خود را به جذب مشتری جدید اختصاص ندهید

بلک فرایدی مزایای خاص خودش را دارد (افزایش تمایل به خرید، افزایش نرخ تبدیل ورودی به خریداران) ولی از طرفی معایبی هم دارد. (سود کمتر به ازای هر فروش، هزینه‌ی بیشتر تبلیغات، رقابت بیشتر)

اگر بازهٔ تبلیغات را کمی گسترده‌تر کنید، می‌توانید هزینهٔ تبلیغات را بهینه کنید. 

همین تحلیل‌ها به ما نشان می‌دهد که جذب مشتری احتمالاً تنها راه‌حلی نیست که از کمپین‌های بلک فرایدی نتیجه‌گیری می‌شود و باید تمرکز خود را روی کاربران کنونی وب‌سایت خود بگذاریم.

 

۱۲.به زمان‌بندی تبلیغات دقت کنید

معمولاً شما به غیر از کانال‌هایی که پولی هستند، یک سری تبلیغات را از طریق کانال‌های شخصی کسب‌وکار خود انجام می‌دهید: مثل پیج اینستاگرام، کانال تلگرام، توییتر و غیره. حتماً توجه داشته باشید که در یک زمان ثابت و مشخص، همهٔ تبلیغات خود را اجرا نکنید.

این باعث می‌شود وقتی که به صفحهٔ لندینگ خود لینک می‌دهید، سرعت لود سایت شما پایین بیاید و برای افراد زیادی سایت شما باز نشود. معمولاً در کمپین‌هایی مثل بلک فرایدی، بار زیادی روی سایت وارد می‌شود.

کاری که شما به عنوان اجرا کننده کمپین می‌توانید انجام دهید این است بار ترافیکی را در بازهٔ کمپین پخش کنید؛ مثلاً اگر در ساعت ۱۱، تبلیغی توسط اینفئونسر ایجاد می‌کنید، تبلیغات دیگر مثل تلگرام را به ساعت ۱۱:۳۰ موکول کنید و به این صورت، از حجم بازدید زیاد کاربران در یک تایم مشخص از سایتتان جلوگیری می‌کنید.

از طرفی حتماً  زیرساخت‌های فنی سایت خود را آماده کنید و ظرفیت و قدرت سرورها  را مدیریت کنید.

۱۳. نگاه بلندمدت را فراموش نکنید

بعد از بلک فرایدی، با فواصل زمانی کوتاه مناسبت‌هایی مثل شب یلدا، ولنتاین و نوروز را در پیش دارید. اطلاعاتی که می توانید از کمپین خود در این روز جمع‌آوری کنید، رفتار کاربران، ایمیل‌ها و… است که در کمپین‌های بعدی به شما کمک می‌کنند.

۱۴. به اندازه‌ی سبد خرید توجه کنید

وقتی شما دارید یک کمپین تخفیف‌محور اجرا می‌کنید، سودتان از هر فروش کاهش پیدا می‌کند؛ اما اگر بتوانید سبد خرید را بزرگ‌تر کنید، می‌توانید کاهش سود را پوشش دهید.

با درک نیاز مشتری، پکیج مناسب و خوبی را به او ارائه دهید تا پیشنهاد شما برای او جذاب‌تر شود.

۱۵. وب سایت خود را تست کنید

عملکرد وب سایت شما یکی از مهم ترین عوامل در ایجاد نرخ تبدیل قابل‌توجه است. سفر مشتری خیلی زودتر از زمانی که او تصمیم بگیرد از فروشگاه شما بازدید کند، شروع می‌شود و آن زمانی‌ است که کاربر وارد وب‌سایت شما می‌شود.

حقیقت این است که اگر یک کاربر ​​وب‌سایت شما را فوراً بارگیری نکند، بیش از ۳ ثانیه طول نمی‌کشد تا وب‌سایت شما را ترک کند و اکثریت قریب به اتفاق هرگز باز نمی‌گردند. علاوه بر این، تقریباً نیمی از آن‌ها تمایل دارند تجربیات منفی خود را با دوستان به اشتراک بگذارند.

بنابراین سرعت وب‌سایت  را یکی از اولویت‌های اصلی خود قرار دهید. تمام عناصر، از سروری که وب‌سایت شما روی آن میزبانی می‌شود تا اندازهٔ تصویر و ویدئوها و تجربه‌ای خوب و راحت در حین ورود به درگاه پرداخت، همه را در نظر بگیرید.

امکان افزایش ترافیک را هم در نظر داشته باشید و مطمئن شوید که وب‌سایت شما می‌تواند آن را مدیریت کند. خودتان همهٔ این موارد را امتحان کنید و هرچیزی را که ممکن است در سر راه شما قرار بگیرد، اصلاح کنید. پس از اتمام کار، می‌توانید یکی از ابزارهای آنلاین محبوب مثل GTmetrix را امتحان کنید تا نحوهٔ عملکرد سایت خود را بررسی کنید.

۱۶. امتحان کنید و یاد بگیرید!

  • برنامه‌ریزی: یعنی فکر همه‌جا را بکنید و برای تمام موارد برنامه‌ریزی کنید.
  • تست و یادگیری (test & learn): در این فضا، باید کاملاً و دقیقاً بدانید که قرار است چه متریک‌هایی را تست کنید. تگ‌ها را درست تعریف کنید، کانال‌های ورودی را با هم مقایسه کنید که بتوانید از آن‌ها نتیجه‌گیری کنید.
  • در این بازه زمانی ، شما همچنین می خواهید آزمایش کنید و ثبت کنید که کدام نوع پیشنهاد برای جذب مخاطب بیشتر مناسب است. مثلاً‌می‌توانید ۲ نوع بسته‌بندی را امتحان کنید یا به گروهی کد تخفیف دهید و به گروه دیگر هم ارسال رایگان.

تمام نکات را با شما در میان گذاشتیم؛ ولی یک سؤال اساسی همچنان بدون جواب مانده است:

از طریق چه کانال‌هایی می‌توانید کمپین خود را اجرا کنید؟

بسیار مهم است که در این کمپین‌ها، بتوانید از طریق انتخاب کانال درست، زودتر از بقیه رقبا در معرض دید مشتریان قرار بگیرید تا جذبشان کنید. فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای مختلف در ایران با کمپین‌های تبلیغاتی متنوع و گسترده تلاش در جلب‌توجه مشتری دارند تا درنهایت بتوانند در این روز فروش چند برابری را تجربه کنند.

در ادامه، شما را با روش‌هایی که می‌توانید تبلیغات خود را بر بستر آن پیاده‌سازی کنید، آشنا می‌کنیم:

تبلیغات از طریق گوگل ادز

با نزدیک‌شدن به تاریخ بلک فرایدی که جست‌وجو در گوگل توسط کاربران زیاد می‌شود، گوگل ادز پتانسیل خوبی برای کسب‌وکارها مخصوصاً فروشگاه‌های آنلاین دارد. یکی از رایج‌ترین بسترهایی که می‌توانید از طریق گوگل ادز جهت کمپین تبلیغاتی خود اقدام کنید، صفحهٔ نتایج جست‌وجوی گوگل است.

با انتخاب کلمه کلیدی مشخص و با پرداخت هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه، می‌توانید در میان هزاران نتیجهٔ جست‌وجو دیده شوید؛ مثلاً گوگل ادز به شما کمک می‌کند مشتریانی را جذب کنید که عبارت‌هایی مثل «خرید گوشی موبایل»، «خرید تلویزیون» یا «خرید مانتو» را در گوگل جست‌وجو می‌کنند.

اگر قصد دارید در کوتاه‌ترین زمان ممکن در معرض دید هزاران نفر قرار بگیرید، فرست ادز در حال حاضر علاوه بر تبلیغات کمپینی گوگل ادز، تبلیغات در جی‌میل، یوتیوب و گوگل پلی را هم به مشتریان خود ارائه می‌دهد. می‌توانید تمام این تبلیغات را به آن‌ها بسپارید تا زودتر از بقیه به صفحهٔ نتایج جست‌وجو راه پیدا کنید.

تبلیغات کلیکی (بنری و همسان)

در تبلیغات کلیکی، شما تنها به‌ازای کاربری که با کلیک روی تبلیغات، وارد وب‌سایت می‌شود، هزینه می‌پردازید.

برای کسب‌وکارهایی که قصد اجرای کمپین تبلیغاتی در بلک فرایدی را دارند، این نوع تبلیغات اثربخشی زیادی دارند. کافی است کمی زودتر از موعد، تبلیغات بنری یا همسان خود را شروع کنید تا خریداران را برای تخفیف‌های شگفت‌انگیز و پیشنهادهای جذاب خود آماده کنید.

به انتخاب محتوای تصویری تبلیغات همسان توجه ویژه‌ای داشته باشید و مناسب‌ترین عکس از محصول متناسب با عنوان را انتخاب کنید.

عنوان را با اعداد و علامت‌ها برجسته کنید و از تصاویر ملموس برای عکس‌ها استفاده کنید.

 

شما از طریق پلتفرم یکتانت با هدفمندسازی و بهینه‌سازی کمپین‌های بنری و همسان، می‌توانید تبلیغات‌تان را در زمان درست و در معتبرترین سایت‌های ایرانی نمایش دهید و شاهد نتایج شگفت‌انگیز آن در بلک فرایدی امسال باشید.

تبلیغات درون اپلیکیشنی

کاربران با صرف زمان زیاد در طول روز روی گوشی و تبلت‌هایشان به تبلیغات درون اپلیکیشنی رونق زیادی بخشیده‌اند. اگر می‌خواهید این روش را امتحان کنید، بسیار مهم است که از پلتفرمی استفاده کنید که با توجه به اهداف، نیاز و نوع محصولات، این تبلیغات را به‌صورت هوشمندانه برای شما اجرا کنند.

پلتفرم ادیوری با ساخت کمپین‌های تبلیغاتی و تامین محتوای تصویری و متنی به‌صورت هوشمند، تبلیغات شما را در تمام جایگاه‌های همسان، ویدیویی، بینابینی و بنری ساخته و نمایش می‌دهد. همچنین تبلیغات در ادیوری، کم‌هزینه‌ترین جذب مخاطب را برای شما تضمین می‌کند. برای اطلاعات بیشتر به ادیوری مراجعه کنید.

تبلیغات ریتارگتینگ

هدف از تبلیغات ریتارگتینگ محصول این است که هر محصول را به مشتری بالقوه‌ای که در گذشته از آن محصول بازدید کرده است نمایش دهید. تگ اضافه‌کردن به سبد خرید، یکی از تگ‌هایی است که در پنل یکتانت ساخته می‌شود و بر اساس آن، ‌تبلیغ‌کننده‌ها می‌توانند نرخ افرادی که دکمهٔ افزودن به سبد خرید را زده‌اند، ارزیابی کنند.

 

ایمیل مارکتینگ

اکنون فرصت خوبی است که کاربرانی را که قبلاً از شما خرید کرده‌اند یا در خبرنامهٔ شما عضو شده‌اند، هدف بگیرید. با اجرای یک کمپین ایمیل مارکتینگ، از تخفیف و محصولاتی که قرار است در روز بلک‌فرایدی به فروش برسانید، آن‌ها را مطلع سازید.

همچنین اگر در مواقعی که موجودی محصول پرفروش شما به پایان رسیده است، می‌توانید در زمان موجودی مجدد، برای کاربرانتان ایمیل بفرستید و با این روش حتی خارج از روزی مثل بلک فرایدی فروش داشته باشید.

شما می‌توانید با استفاده از پنل ایمیل مارکتینگ نجوا به ابزارهای حرفه‌ای ساخت کمپین بازاریابی ایمیلی، دسته‌بندی کاربران و دریافت گزارش همراه با جزئیات، دسترسی داشته باشید.

ارسال پیامک و پوش نوتیفیکیشن

پوش‌ نوتیفیکیشن شبیه به پیام کوتاه (SMS) است؛ این پیام جذاب می‌تواند شامل عکس، تیتر و متن کوتاهی باشد که به کاربران شما ارسال می‌شود و آن‌ها را به وب‌سایت یا اپلیکیشن‌تان بازمی‌گرداند.

همچنین اگر لیست شماره‌تلفن‌های مشتری را در اختیار دارید، می‌توانید از ارسال پیامک هم جهت ارسال کد تخفیف و یا اطلاعات دیگر به مشتری استفاده کنید.

حتماً از کدهای تخفیف اسنپ که برای شما به‌صورت پیامک ارسال می‌شود، استفاده کرده‌اید. توزیع کوپن‌ها و کدهای تخفیف بخش عمده‌ای از بازاریابی حراجمعه یا بلک فرایدی را تشکیل می‌دهد. مشتریان کدهای تخفیف ارسال‌شده از طریق پیامک را ۱۰ برابر بیشتر از کدهای تخفیف ارسال‌شده در سایر کانال‌های بازاریابی باز می‌کنند و از آن‌ها استفاده می‌کنند؛ بنابراین ارسال کدهای تخفیف بلک فرایدی از طریق پیامک هم می‌تواند سودمند باشد.

بازاریابی پیامکی در جمعه سیاه می تواند تا 2000 درصد بازگشت سرمایه داشته باشد.

 

اگر قصد استفاده از این روش‌ها را دارید،نجوا امکان ارسال پوش نوتیفیکیشن و پیامک بدون محدودیت را برای شما فراهم می‌کند.  

تبلیغات بازدیدی و تعرفه‌ای در اینستاگرام

انتخاب اینستاگرام و انجام تبلیغات به‌صورت پست و استوری با توجه به بازخوردهایی که این شبکه اجتماعی دارد، انتخاب به‌جا و سودمندی است. ازآنجایی‌که هدف در بلک فرایدی دیده‌شدن برند و محصولات شماست، باید در نظر بگیرید که کدام روش تبلیغاتی در اینستاگرام برای شما بهترین نتیجه را می‌دهد.

تبلیغات تعرفه ای را می‌توان به سه بخش تقسیم کرد:

  • تبلیغات انتشار محتوا که در این نوع از تبلیغات، عکس یا ویدئوی آمادهٔ شما توسط پیج‌ها و اینفلوئنسرها در استوری یا پست منتشر می‌شود.
  • تبلیغات اینفلوئنسری که محتوای شما توسط اینفلوئنسرها تولید و در قالب پست یا استوری به انتشار می‌رسد.
  • تبلیغات بازدیدی هم تبلیغات شما توسط پیج‌ها یا اینفلوئنسرها منتشر می‌شود و شما تنها به اندازه‌ای که تبلیغتان در این رسانه‌ها بازدید داشته باشد، هزینه پرداخت می‌کنید.

پلتفرم جریان با ارائهٔ تبلیغات بازدیدی و اینفلوئنسری، می‌تواند در این هدف شما را یاری کند. شما می‌توانید به‌راحتی در پیج‌های پربازدید تبلیغ داشته باشید یا با اینفلوئنسرهای حوزهٔ کسب‌وکارتان همکاری کنید.

فروش بیشتر شما منوط به بهره‌گیری کامل از این روش‌هاست. اینکه برای محصول شما پست بهتر است یا استوری؟ لینک لندینگ محصولات شما باید به چه شکل قرار گیرد و چه پیج‌هایی برای شما مناسب‌تر است؟ تمام این‌ها با نظرات و راهنمایی‌های کارشناسان جریان به‌راحتی قابل‌حل است و می‌توانید کمپین اینستاگرامی و هدفمند خود را برای بلک فرایدی آماده و اجرا کنید.

در آخر هم بیایید ۶ نمونهٔ جذاب ایرانی و خارجی را با هم بررسی کنیم:

چند نمونه موفق کمپین‌های بلک فرایدی

از نمونه‌های موفق کمپین‌ها همیشه می‌توان بهترین نتایج را گرفت. بیایید با هم چند نمونه موفق را بررسی کنیم:

آمازون

آمازون این روزها نمونهٔ موفقی در زمینه ایمیل مارکتینگ شناخته شده است. از دلایل موفقیت این شرکت ارسال ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده و هدفمند است که از داده‌های به‌دست‌‌آمده از کاربر مانند رفتار او در وب‌سایت، تاریخچهٔ خرید و اطلاعاتی مثل سن و جنس و محل سکونت برداشت شده است.

آن‌ها دکمهٔ CTA را به‌طور شفاف در معرض دید کاربر قرار می‌دهد. شواهد حاکی از آن است که آمازون بهترین نتایج را از ایمیل مارکتینگ در کمپین‌های بلک فرایدی کسب می‌کند.  

 

اپل

غول فناوری با تصاویری شیک، محصولات اپل را به نمایش می‌گذارد. آفری که اپل به مشتریان خود ارائه داد، یک کارت هدیه بود که خریداران می‌توانستند برای خریدهای بالای 150 دلار دریافت کنند.

 

بانی مد

فروشگاه بانی مد به‌دلیل فروش‌های خلاقانه و حراج‌های کم‌نظیر در روز بلک فرایدی بسیار مطرح شده است. از دلایل موفقیت این برند برای فروش ویژه در بلک فرایدی، تخفیف‌های ۸۰ درصد به بالا، ارسال رایگان، پرداخت آنلاین یا درب منزل و امکان مرجوعی کالا است.

 

ژاکت

فروشگاه ژاکت (فروش افزونه و قالب‌های وردپرس) هم در چهار روز شگفت‌انگیز جمعه سیاه، هر روز محصول نامشخصی را در تخم‌مرغ شانسی ژاکت به مشتریان خود ارائه داد.

تبلیغات بلک فرایدی ژاکت

 

سفرمارکت

با همه‌گیری کرونا، افزایش نرخ ارز و تورم ناشی از آن شرایط سختی را برای سفرکردن فراهم کرده بود و تقریباً همهٔ سفرها در آن روزها لغو می‌شدند. در بلک فرایدی سال ۹۹، سفرمارکت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در طول سفر، تلاش کرد با تخفیف‌های گسترده و امکان استفاده از تورها تا پایان خرداد ۱۴۰۰، زمینه ای آسان و ارزان برای مسافرت ایرانیان در داخل و خارج از کشور فراهم کند.

سفرمارکت در بلک فرایدی یا همان جمعهٔ نارنجی ۲ که سال ۹۹ برگزار کرد، دومین حراج بزرگ بلیط هواپیما و تور ارزان را به مشتریان خود ارائه داده است. علاوه بر تور های مسافرتی و بلیط هواپیما، اقامت در شهرهای مختلف هم بخشی از محصولاتی بودند که در جمعهٔ نارنجی عرضه شدند. علاوه بر آن، مثل نخستین دوره، تورهای مسافرتی به مقاصد داخلی و خارجی با قیمت‌های استثنائی به مشتریان ارائه شد.

همچنین همان طور که در سنت بلک فرایدی نهفته است، علاوه بر تخفیف‌های کلی، برخی کالاها با قیمت‌های بسیار ویژه و با تخفیف‌های بسیار بزرگ عرضه شدند.

 

ایکیا

مصرف‌کنندگان امروزی از مسائلی مثل پایداری برند در سطح جهانی بسیار آگاه‌اند و برندهایی را دوست دارند که ارزش‌هایشان را به اشتراک بگذارند. به‌جای تکیه بر مفهوم معمول تخفیف بلک فرایدی، IKEA ارزش های برند خود را با بازاریابی‌ای که سالانه در جمعه سیاه انجام می‌داد، در هم آمیخت تا کمپین #BuybackFriday را راه اندازی کند.

این کمپین که به مدت یک هفته در ۲۷ کشور اجرا شد، به مشتریان این فرصت را داد که مبلمان مستعمل و کهنهٔ IKEA را بازگردانند و کوپن اعتباری تا ۵۰ تخفیف از ارزش کالا را دریافت کنند. اقلامی که امکان فروش مجدد آن‌ها وجود نداشت، بازیافت یا به افراد نیازمند اهدا شدند.

این یک راه عالی برای جشن گرفتن جمعه سیاه و ارائّٔ تخفیف‌های واقعی به مشتریان است، در حالی که در‌بارهٔ تعهد به ارزش های برند هم صحبت می‌کنید.

سخن پایانی

کمپین‌های بلک فرایدی فرصت خوبی را در اختیار کسب‌و‌کارها قرار می‌دهد تا بتوانند در بازار رقابتی امروز، فعالیت خود را پیش چشمان مشتریان خود جلوه‌گر سازند.

پلتفرم یکتانت و زیرمجموعه‌هایش مفتخرند شما را در طراحی و اجرای کمپینی کامل و 360 درجه که متناسب با اهداف شما باشد، یاری رسانند.

جهت کسب هرگونه اطلاعات می توانید با شماره  ۹۱۰۹۴۵۴۵ – ۰۲۱  تماس حاصل فرمایید. مشاوران ما آمادهٔ هرگونه پاسخ‌گویی به شما عزیزان هستند.

منابع: thedrum، blog.carts ، blog.senderium

 

 

3.7/5 - (6 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ریتارگتینگ، فرصت دوباره برای برگرداندن مشتری!