فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

تبلیغات هدفمند و اهمیت آن در عصر حاضر

رضا سپه‌وندی | تاریخ بروزرسانی : ۲۳ شهریور ۱۴۰۰

از گذشته‌های دور تا کنون فروشندگان به دنبال این بوده‌اند که بتوانند کالا و خدمات خود را به مشتریان هدف خود عرضه کنند. در قدیم به دلیل عدم وجود تکنولوژی‌های امروزی، شناسایی و دسترسی به مشتریان هدف و کسانی که اصطلاحاً به متاع و کالای مورد نظر نیاز داشتند، کار آسانی نبود و فروشندگان مجبور بودند با صرف انرژی فراوان با داد و فریاد و نواختن بر طبل و آواز‌خوانی در میدان و کوچه‌های شهر مشتریان را از حضور خود و آن‌چه می‌فروختند با خبر کنند.

امروزه ما به این نوع بازاریابی اصطلاحاً «تبلیغات بالای خط» می‌گوییم. در این نوع تبلیغات به دلیل عدم دسترسی به مشتریان هدف جهت بازاریابی مستقیم‌ (Direct Marketing) و یا شخصی‌سازی‌شده، تبلیغات به صورت سنگین و پر حجم انجام می‌شود و انتظار می‌رود که گروه هدف نیز در میان این گروه بزرگ از مخاطبان تبلیغ باشند و پیام مار را دریافت کنند.

پر واضح است که این نوع تبلیغات حتی در صورت پاسخ مخاطب و جذب مشتری بسیار هزینه‌بر است و شرکت‌های کوچک و متوسط قادر به انجام این نوع از تبلیغات نیستند و حتی گاهاً این روش برای شرکت‌های بزرگ نیز ROAS (نرخ بازگشت هزینه کرد تبلیغات) مناسبی ایجاد نکرده است و کمپین‌های اجرا شده در این روش مقرون به صرفه نبوده‌اند.

اما امروزه با ظهور تکنولوژی‌های جدید در صنعت تبلیغات شرایطی فراهم شده است تا تمام شرکت‌ها اعم از بزرگ و کوچک بتوانند به صورت دقیق‌تری به مشتریان هدف دست پیدا کنند. همان‌طور که گفته شد این مسیر از بازاریابی انبوه و بی‌هدف شروع شد و سپس به تبلیغات بر پایه بخش‌بندی بازار و سپس به بخش‌بندی در مقیاس میکرو (Micro Segmentation) رسید و امروز ما شاهد این هستیم که می‌توان بر پایه تکنولوژی، تبلیغات را به صورت کاملاً شخصی‌سازی شده (Personalized advertising) برای مشتری ارسال کرد، همچنین ظهور ادنتورک ها نیز باعث شده است تغییرات شگرفی در تبلیغات شخصی‌سازی شده صورت گیرد، به‌گونه‌ای که ما امروز با مفهوم پارادوکسیکالی به نام «شخصی‌سازی تبلیغات در مقیاس انبوه» یا Mass Personalization روبه‌رو هستیم.

در واقع این مفهوم اشاره دارد به ارسال پیام‌های تبلیغاتی به فرد فرد مخاطبان و مشتریان آن هم نه یک یا دو نفر، بلکه صدها و یا هزاران مخاطب و مشتری که هرکدام پیام متناسب با خود و رفتار خود را دریافت می‌کنند.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

بسیار خوشحال هستم زمانی که می‌بینم پلتفرم هایی مانند مجموعه دوست داشتنی یکتانت توانسته‌اند همگام با این تغییرات در دنیای بازاریابی دیجیتال ، امکان انجام تبلیغاتی که بالاتر از آن‌ها سخن به میان رفت را برای کسب‌وکارهای ایرانی میسر سازند.

یکتانت توانسته است از طریق تبلیغات رفتار محور و تبلیغات کلیدواژه‌ای خود و همچنین فیلترهای مکانی، زمانی و … امکان میکرو سگمنت مخاطبان هدف را در اختیار شرکت‌ها قرار دهد.

همچنین تبلیغات ریتارگتینگ یکتانت توانسته است با دقت بسیار بالا و از طریق تعریف تگ‌های مختلف امکان انجام تبلیغات کاملا شخصی‌سازی شده در خصوص هم مخاطبان و هم مشتریان را برای شرکت‌ها فراهم کند.

هنگامی که امکانات دیگر یکتانت از جمله تبلیغات همسان، بنری، پوش نوتیفیکیشن و تبلیغات Pre-Roll را به لیست بالا اضافه کنیم خواهیم دید که شرکت‌ها می‌توانند از این پلتفرم به عنوان یک سولوشن تقریبا جامع تبلیغات با اهداف مختلف در برنامه بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنند.

در پایان به شدت توصیه می‌کنم گزارش سال 99 این شرکت که به تازگی منتشر شده است را مطالعه کنید، زیرا مواردی مانند میانگین هزینه تبلیغات مختلف، ساعات پر ترافیک‌، مقایسه نتایج در مدل های مختلف تبلیغ و موارد مهم دیگر می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی تبلیغات و تخصیص بودجه به این کانال مهم بازاریابی دیجیتال کمک شایانی بکند.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *