لذت چشیدن طعم موفقیت با تبلیغات در دیوار 💥

روش های بهینه سازی گوگل ادز

مقالات تبلیغات هدفمند | تحریریه یکتانت | تاریخ بروزرسانی : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲

گوگل ادز این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید تبلیغات خود را به افرادی نشان دهید که دنبال کلمات کلیدی مورد نظرشان در گوگل هستند. با استفاده از گوگل ادز، تبلیغات شما به‌طور مستقیم در معرض دید این افراد قرار خواهد گرفت. بنابراین با بهینه سازی گوگل ادز می‌توانید تبلیغات موثرتری را اجرا کنید.

گوگل ادز می‌تواند در جذب مشتری بسیار موثر باشد، زیرا در هر ثانیه چیزی حدود 2 میلیون نفر از جستجوی گوگل استفاده می‌کنند. حال اگر به افرادی که در جستجوی کلمات کلیدی مورد نظرشان هستند، تبلیغات مرتبط نشان داده شود، آمار سایت شما بالا خواهد رفت. باید دقت داشته باشید که استفاده از گوگل ادز به تنهایی کافی نیست. شما باید بعد از راه‌اندازی کمپین خود به فکر بهینه سازی گوگل ادز باشید تا نتایج بهتری بگیرید. در این مطلب سعی داریم تا شما را با روش‌های بهینه کردن گوگل ادز آشنا کنیم. برای آشنایی با این روش‌ها تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. (چنانچه قصد تبلیغات در صفحه اول گوگل را دارید، می‌توانید از پلن‌ها و تعرفه‌های یکتانت آگاهی کسب نمائید)

 

منظور از بهینه سازی گوگل ادز چیست ؟

برای این که بتوانید از تبلیغاتی که توسط گوگل ادز انجام داده‌اید، نتیجه مثبت بگیرید باید به فکر بهینه سازی گوگل ادوردز خود باشید. با این بهینه سازی می‌توانید نتیجه تبلیغات خود را ببینید و در صورت لزوم به بررسی آن‌ها بپردازید.

با بهینه کردن گوگل ادز می‌توانید روی کلمات کلیدی هدف متمرکز شوید و با استفاده از این کلمات ترافیک خوبی را روانه سایت خود کنید. همچنین در گوگل ادوردز می‌توانید کلمات کلیدی منفی، همان کلماتی را که عملکرد خوبی ندارند، شناسایی کنید.

وقتی کلمات کلیدی منفی شناسایی شدند، می‌توانید آن‌ها را مسدود یا حذف کنید. با استفاده از شناسایی کلمات کلیدی منفی بودجه سایت شما برای کلماتی که ارزش ندارند و مناسب کسب‌وکار شما نیستند، هدر نمی‌رود. با این کار امتیاز و رتبه کیفی شما در گوگل نیز افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: گوگل ادز چیست و چگونه کار می کند؟

 

چرا باید کمپین گوگل ادز خود را بهینه کنیم ؟

همان‌طور که گفتیم راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل ادز نیاز به بهینه سازی دارند. اگر بهینه سازی گوگل ادز انجام نشود، نرخ بازگشت سرمایه‌تان منفی خواهد شد و کمپین گوگل ادز شما با شکست روبرو می‌شود.

شما با استفاده از گوگل ادز می‌توانید تبلیغات خود را به افرادی که کلمه کلیدی سایت‌تان را جستجو می‌کنند، نشان دهید. نرخ کلیک روی هر کلمه کلیدی در گوگل ادز متفاوت است. بنابراین باید برای هر کلمه کلیدی مبلغی متفاوت از سایر کلمات بپردازید.

امتیاز کیفیت

یکی از عواملی که در هزینه کلمات کلیدی موثر خواهد بود، امتیاز شما از کیفیت تبلیغات در گوگل ادز است. هر چه امتیازتان بالاتر باشد، هزینه‌ای که برای تبلیغ کلمات کلیدی می‌پردازید به مراتب کمتر می‌شود.

وقتی امتیاز کیفیت شما در بهینه سازی گوگل ادز بالا باشد، علاوه بر هزینه کمتر جایگاه بالاتری در جستجوهای گوگل پیدا خواهید کرد که این یک مزیت به حساب می‌آید.

امتیازی که با بهینه سازی Google ads به دست می‌آورید، عددی بین 1 تا 10 است. این عدد به گزینه‌های مختلفی مربوط می‌شود. از جمله این گزینه‌ها می‌توان به میزان کلیک، کیفیت صفحات فرود، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با تبلیغات، استفاده از متن تبلیغاتی مناسب و مرتبط و غیره اشاره کرد.

باید توجه داشت که هر یک از موارد بالا از اهمیت بالایی برخوردار هستند و نمی‌توان گفت که کدام از همه مهم‌تر است. بنابراین برای بهینه سازی گوگل ادز باید به تمام موارد گفته شده بپردازید و همه آن‌ها را بهینه کنید.

با این حال نمی‌شود از اهمیت نرخ کلیک و تاثیری که در امتیاز کیفیت می‌گذارد، چشم‌پوشی کرد. وقتی تبلیغ شما جذاب و کاربردی باشد، کاربران بیشتری به سایت شما خواهند آمد. در واقع افزایش آمار ورود افراد به سایت نشان می‌دهد که تبلیغات توانسته‌اند موثر باشند.

بهینه سازی گوگل ادز و صفحات فرود یکی از عواملی است که در امتیاز کیفیت اثر می‌گذارد. در صفحات ورود باید به‌ شکل مناسبی از کلمات کلیدی استفاده کنید. در واقع بهتر است کلمات کلیدی را در عناوین به کار ببرید.

سرعت بارگذاری صفحه ورود نیز یکی از عوامل مهم در بهینه سازی کمپین گوگل ادز است. اگر سرعت بارگذاری پایین باشد، کاربران زیادی را از دست خواهید داد. همچنین با کاهش سرعت بارگذاری امتیاز کیفیت گوگل ادز شما نیز کاهش می‌یابد.

همان‌طور که گفتیم افزایش امتیاز کیفیت باعث کاهش هزینه تبلیغ کلمات کلیدی می‌شود. علاوه بر هزینه‌های کمتر، نرخ بازگشت سرمایه شما نیز افزایش پیدا می‌کند.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

رسیدن تبلیغات به مشتریان واقعی

یکی دیگر از دلایل بهینه سازی گوگل ادز، رسیدن تبلیغات به مشتریان واقعی است. در واقع اگر شما از کلمات کلیدی نامناسب استفاده کنید یا متن تبلیغات‌تان با محتوای سایت هم‌خوانی نداشته باشد، مشتریان واقعی خود را پیدا نخواهید کرد.

نکته‌ای که در این مرحله بسیار اهمیت دارد، مرتبط بودن کلمات کلیدی با تبلیغات است. گاهی امکان دارد از کلمات کلیدی در تبلیغ خود استفاده کنید که منظور را به‌طور کلی می‌رسانند. بنابراین تبلیغ شما به دست افرادی می‌رسد که خواهان خدمات یا تبلیغ شما نباشند.

برای این که بتوانید تبلیغات خود را به مشتریان واقعی خود نشان دهید باید تبلیغات‌تان را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. در این مرحله باید کلمات کلیدی را که عملکرد خوبی داشتند، شناسایی کنید. بعد از شناسایی آن‌ها باید استفاده از این کلمات را افزایش دهید تا آمار ورود به سایت‌تان بیشتر شود.

در بالا نیز اشاره کردیم برای بهینه سازی کمپین گوگل ادز باید کلمات کلیدی منفی نیز شناسایی شوند و در صورت لزوم آن‌ها را حذف یا مسدود کنید.

بیشتر بخوانید: با تکنیک‌های کاربردی افزایش ورودی گوگل آشنا شوید!

 

بهینه سازی گوگل ادز و صفحات فرود

ممکن است بتوانید با ارائه تبلیغات و پیشنهادات بسیار خوب کاربران را به سایت خود وارد کنید. چیزی که در این لحظه اهمیت پیدا می‌کند، ماندن کاربران در صفحه فرود است. بنابراین بهتر است صفحه فرود خود را نیز به بهترین شکل بهینه کنید تا موفق به فروش شوید.

 

گوگل ادز پیشنهاد شما را به دیگر کاربران نمایش می‌دهد

یکی دیگر از مواردی که با بهینه سازی کمپین گوگل ادز به آن دست پیدا می‌کنید، نمایش دادن پیشنهاد شما به سایر کاربران است. متنی که برای پیشنهاد می‌نویسید باید بسیار ترغیب کننده باشد.

برای این که بتوان بهترین پیشنهادات را ارائه کرد، بهتر است از انواع مختلف پیشنهادها استفاده کنید. باید دقت داشته باشید که اگر متن پیشنهاد شما مناسب انتخاب نشود، ممکن است نرخ بازگشت سرمایه قابل توجهی نداشته باشید.

در واقع ارائه پیشنهادات یکی از روش‌هایی است که می‌تواند در جذب مشتری و سرمایه بسیار موثر باشد. البته باید دقت کنید که چه چیزی را پیشنهاد می‌دهید. به عبارت دیگر آیا برای مخاطب جذابیت دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید: با روش‌های بالا بردن ترافیک سایت آشنا شوید

 

روش های بهینه سازی گوگل ادز

برای بهینه سازی google ads روش‌های زیادی وجود دارد که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

استفاده از کلمات کلیدی متفاوت و بررسی حالت‌های آن

با توجه به مطالبی که در بالا گفتیم، شما باید از کلمات کلیدی متفاوتی برای متن تبلیغات خود استفاده کنید. با استفاده از این روش، تبلیغ شما به دست کاربران خواهد رسید.

شما می‌توانید با پیدا کردن کلمات کلیدی که بیشترین آمار ورود به سایت را دارند، آن‌ها را به عنوان پیش‌فرض در بورد خود قرار دهید. البته باید دقت داشته باشد که قرار دادن کلمه کلیدی به این شکل می‌تواند باعث افزایش مصرف ترافیک شما در گوگل ادز شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع تحقیق کلمات کلیدی

 

کلمات کلیدی منفی

بهینه سازی گوگل ادوردز و کلمات کلیدی منفی یکی از روش‌های موثر در بهینه سازی است. این روش می‌تواند علاوه بر بازدهی بالا بسیار کم هزینه نیز باشد. کلمات کلیدی منفی کلماتی هستند که نباید در هنگام جستجو به کاربر نشان داده شوند. در صورت نمایش آن‌ها ممکن است نرخ کلیک و آمار ورود به سایت‌تان کاهش یابد.

 

استفاده از کلمات کلیدی طولانی و چند بخشی

برای بهینه سازی گوگل ادز می‌توانید از کلمات کلیدی چند بخشی استفاده کنید. وقتی از کلمات کوتاه استفاده کنید، تعداد کلمات کلیدی شما افزایش می‌یابد. این افزایش تعداد کلمات نیز باعث افزایش هزینه‌ تبلیغات شما در گوگل ادز می‌شود.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

هر کلمه کلیدی مخصوص یک صفحه

یکی از روش‌های بهینه سازی google ads انتخاب کلمه کلیدی برای هر صفحه است. این انتخاب باید به نحوی باشد که از هر کلمه برای یک صفحه استفاده شود. وقتی برای هر صفحه کلمه کلیدی مخصوصی انتخاب می‌کنید علاوه بر کاهش هزینه تبلیغ، کاربران در هنگام ورود به صفحه سایت‌ شما با مشکل مواجه نمی‌شوند.
هنگامی که کلمات کلیدی دسته‌بندی شوند شما می‌توانید انتخاب کنید که کدام تبلیغات در سایت به کاربران نشان داده شود.

 

استفاده از موقعیت جغرافیایی

برای بهینه سازی گوگل ادز می‌توانید از موقعیت جغرافیایی کاربران استفاده کنید. در این روش باید با توجه به موقعیت جغرافیای شرکت خود، تبلیغات را به کاربران نمایش دهید.
البته می‌توانید با استفاده از تنظیماتی که در گوگل ادز وجود دارد تبلیغات خود را در سایر کشورها نیز به نمایش درآورید.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

سازگاری صفحات فرود با تلفن‌های همراه

امروزه آمار جستجو در گوگل با موبایل بسیار افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل سازگاری صفحه‌های فرود با موبایل بسیار اهمیت دارد.
اگر کاربران از طریق تبلیغات به صفحه شما وارد شدند، ولی صفحه ورود با نمایشگر موبایل‌شان مطابقت نداشته باشد از سایت خارج می‌شوند. با خروج آن‌ها از سایت امتیاز کیفیت شما نیز بسیار افت خواهد کرد.

به‌طور کلی بهینه سازی کمپین گوگل ادز می‌تواند در بهبود امتیاز کیفیت، کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد شما موثر باشد. بنابراین اگر تاکنون برای بهینه کردن کمپین گوگل ادزتان اقدام نکرده‌اید بهتر است هر چه سریع‌تر این کار را شروع کنید.

بیشتر بخوانید: ایونت مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

 

درخواست مشاوره

مشاوران حرفه‌ای یکتانت در کنار شما هستند تا کمپین‌های تبلیغات در گوگل را برایتان بسازند  . فقط کافیست اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس گرفته شود.

فرم مشاوره گوگل ادز - فرست ادز

4.3/5 - (3 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدمهدی دانا
محمدمهدی دانا
3 سال قبل

خیلی خوب و مفید بود

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  محمدمهدی دانا
3 سال قبل

خوشحالیم که براتون مفید بوده 🙂

پویا
پویا
1 ماه قبل

ممنون از شما 🌸🌸🌸

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  پویا
1 ماه قبل

ممنون از شما که به ما فیدبک می‌دین.

با تبلیغات در گوگل زودتر به مشتری برسید!