لذت چشیدن طعم موفقیت با تبلیغات در دیوار 💥

قوانین یکتانت برای تایید محتواهای تبلیغاتی

alirezaamirabadi | تاریخ بروزرسانی : ۸ آذر ۱۳۹۹

قوانین یکتانت برای تایید محتواهای تبلیغاتی

در پلتفرم‌های تبلیغاتی مسئولیت تولید و بارگذاری تبلیغات برعهدۀ تبلیغ‌کنندگان است. تبلیغ‌کنندگان با شناختی که از محصول و مشتریان هدف خود دارند، می‌توانند محتوایی متناسب با اهداف مارکتینگ خود تولید و در سیستم بارگذاری کنند. در این میان، یکتانت از وظایف خود می‌داند که حافظ منافع سایت‌های نمایش‌دهنده نیز باشد و در کنار کسب درامد کلیکی برای این وب‌سایت‌ها، محتوای باکیفیت و مناسب به کاربران وب نمایش دهد؛ بنابراین یکتانت بر محتواهای تبلیغاتی نظارت می‌کند تا از نمایش تبلیغات نامناسب و آزاردهنده جلوگیری کند. بر همین اساس ما در یکتانت قوانینی را برای تایید یا رد محتوا در نظر گرفته‌ایم. در این مطلب به دلایل تایید نشدن محتوا می‌پردازیم. سپس بررسی می‌کنیم که چرا برخی از تبلیغات، بخشی از حجم نمایش سیستم را از دست می‌دهند.

دلایل عدم تایید برخی از محتوای تبلیغاتی تبلیغ‌کنندگان در پلتفرم یکتانت

در صورتی که محتوای تبلیغاتی شما تایید نشود، ممکن است با پیام‌های زیر روبه‌رو شوید:

تصویر تبلیغ شما به‌دلیل آزاردهنده‌بودن برای مخاطبان قابل انتشار نیست

در صورتی که تصویر یا پیام تبلیغ شما حاوی محتوای آزاردهنده یا خشن باشد، با این پیام مواجه می‌شود که «تصویر تبلیغ شما به‌دلیل آزاردهنده‌بودن برای مخاطبان قابل انتشار نیست». تصاویری چون مراحل پزشکی کاشت مو، تصاویر واقعی از عمل‌های جراحی، تصاویر حشرات، تصاویر خشن از آزار و اذیت و… در این دسته قرار می‌گیرند و توسط کارشناسان یکتانت رد می‌شوند و امکان نمایش در سیستم را ندارند. آن دسته از محتواهای تبلیغاتی که حاوی پیام تهدیدآمیز و خشن باشد نیز قابل‌انتشار نیستند.

تبلیغ شما مغایر با عرف اخلاقی و اسلامی است و به همین دلیل مجاز به انتشار آن نیستیم

تبلیغاتی که حاوی محتوای مخالف با عرف اخلاقی و اسلامی جامعه باشد، اجازۀ نمایش در سیستم را نمی‌یابند. کارشناسان تایید محتوای یکتانت، افزون‌بر بررسی محتوای تبلیغاتی، کسب‌وکار و لندینگ تبلیغ‌شده را نیز بررسی می‌کنند و در صورتی که وب‌سایت تبلیغ‌شده فعالیتی مخالف با عرف اخلاقی و اسلامی داشته باشد، تبلیغ تایید نمی‌شود. سایت‌های شرط‌بندی، دوست‌یابی، فروش دخانیات و… در این دسته قرار می‌گیرند.

عکس تبلیغ شما به‌علت سایز نامناسب در سیستم کراپ شده و ناقص نمایش داده می‌شود

ما در تلاشیم که تبلیغ‌کنندگان بهترین نتایج را از تبلیغات کسب کنند. نمایش ناقص محتوای تبلیغاتی سبب افت نرخ کلیک و افزایش هزینه برای تبلغ‌کننده می‌شود و افزون‌بر این، ممکن است برند تبلیغ‌کننده را تحت تأثیر قرار دهد. از طرفی نمایش تبلیغات ناقص و کراپ‌شده ظاهر وب‌سایت نمایش‌دهندگان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. از همین رو، کارشناسان ما بررسی می‌کنند که تبلیغات به شکل مناسب در سیستم نمایش داده شود و اگر تبلیغات به‌صورت کامل نمایش داده نشوند، تایید نمی‌شود و به تبلیغ‌کننده این پیغام نمایش داده می‌شود: «عکس تبلیغ شما به‌علت سایز نامناسب در سیستم کراپ شده و ناقص نمایش داده می‌شود».

تصویر یا عنوان تبلیغ شما استاندارد و قابل‌نمایش در وب‌سایت‌ها نیست

گاهی تبلیغ‌کنندگان برای اینکه نحوۀ کار با پنل را بررسی کنند، محتواهای تستی می‌سازند. اگر این محتواها تایید شوند، ظاهر سایت نمایش‌دهنده را تحت تاثیر قرار می‌دهند و کاربران وب نیز محتواهای نامربوط خواهند دید؛ بنابراین ما وظیفۀ خود می‌دانیم که از نمایش این گونه تبلیغات جلوگیری کنیم.

لینک صفحۀ فرود تبلیغ شما در دسترس نیست

در برخی مواقع ممکن است که تبلیغ‌کنندگان لینک تبلیغات را به‌اشتباه وارد کنند یا وب‌سایت مدنظرشان در موقع ساخت تبلیغ در دسترس نباشد. در صورت تایید این محتواها هزینۀ تبلیغات از پنل کسر می‌شود، اما کاربری وارد سایت تبلیغ‌کننده نمی‌شود. ما برای اینکه جلوی ضرر و زیان تبلیغ‌کننده را بگیریم، لینک تبلیغات را نیز بررسی می‌کنیم و در صورتی که لینک اشکالی داشته باشد، تبلیغ را تایید نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید: طراحی لندینگ پیج تاثیرگذار

سایر پیام‌ها

دو دسته دیگر از تبلیغات وجود دارد که در سیستم تایید ‌نمی‌شوند و بسته به محتوا ممکن است با پیغام‌های متفاوتی روبه‌رو شوند. دسته اول تبلیغاتی هستند که به طور آشکاری محتوای غیر واقعی دارند و ممکن است باعث فریب کاربران شوند. این محتواها در سیستم تایید نمی‌شوند و در پیغامی که کارشناسان یکتانت به تبلیغ‌کننده می‌دهند، علت رد شدن تبلیغات بیان می‌شود.

دستۀ دیگر تبلیغات بنری هستند که چشم را آزار می‌دهند، مثلاً بنرهای گیفی که به صورت چشمک‌زن هستند. این نوع بنرها از ظاهر سایت‌نمایش‌دهنده را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند و چشم کاربران را آزار می‌دهند.

چرا گاهی ظرفیت نمایش تبلیغ کاهش می‌یابد؟

در بالا، نکته‌هایی که یکتانت برای تایید یا رد تبلیغات بررسی می‌کند، بیان شد. ممکن است بپرسید اگر هیچ‌یک از مطالب پیش‌گفته دربارۀ تبلیغ من صادق نباشد، آیا می‌تواند در همۀ سایت‌های یکتانت نمایش بگیرد؟ پاسخ منفی است.

وب‌سایت‌های نمایش‌دهنده نیز می‌توانند بسته به میزان حساسیت نسبت به محتوای برخی از تبلیغات، فیلترهایی برای نمایش تبلیغ اعمال کنند. نمایش‌دهنده‌های مختلف قوانین نمایش تبلیغات در وب‌سایت خود را به ما اعلام می‌کنند و ما بر این اساس از نمایش تبلیغات مخالف با این قوانین در آن وب‌سایت خاص جلوگیری می‌کنیم. به‌طور مثال، برخی از وب‌سایت‌ها اعلام می‌کنند که تمایل ندارند که تبلیغات مربوط به دریافت ویزا را نمایش دهند. در این حالت تبلیغات مربوط به دریافت ویزا حجم نمایش این نمایش‌دهنده‌ها را از دست می‌دهند؛ اما در سایر وب‌سایت‌ها نمایش داده می‌شود. برخی از نمایش‌دهندگان از نمایش تبلیغات حاوی تصویر بانوان بی‌حجاب جلوگیری می‌کنند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که از این تصاویر استفاده نکنید تا ظرفیت نمایش این سایت‌ها را از دست ندهید. فیلتر دیگری که گروهی از نمایش‌دهندگان اعمال می‌کنند. گروهی از نمایش‌دهندگان از نمایش تبلیغات برندهای خارجی جلوگیری می‌کنند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که اگر فروشگاه آنلاین دارید، ترجیحا از محصولات ایرانی در تبلیغات‌تان استفاده کنید.

برای آشنایی بیشتر و نحوه عملکرد قوانین نمایش‌دهندگان اینجا کلیک کنید.

ما در یکتانت تلاش می‌کنیم که با نمایش تبلیغات باکیفیت به نمایش‌دهندگان کمک کنیم که درآمدزایی بهتری داشته باشند تا بتوانند محتوای باکیفیت‌تری برای کاربران وب فارسی تولید کنند و از سویی با نظارت بر محتوای تبلیغ‌کنندگان و ارائۀ مشاوره در این خصوص، به تولید محتوای مؤثر و مناسب برای تبلیغات کمک کنیم.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *