لذت چشیدن طعم موفقیت با تبلیغات در دیوار 💥

۵ کتاب بازاریابی ویدیویی که باید بخوانید!

مقالات دیجیتال مارکتینگ | نیکان حیدری | تاریخ بروزرسانی : ۱۴ فروردین ۱۴۰۳

۵ کتاب بازاریابی ویدیویی که باید بخوانید!

طبق آمار، ۸۶ درصد متخصصان بازاریابی اعلام کرده‌اند ویدیو یکی از عناصر اصلی آن‌ها برای بازاریابی است. یادگیری ویدیو مارکتینگ از طرق مختلف مثل خواندن پست‌های بلاگ یا شرکت در دوره‌ها امکان‌پذیر است.

با این حال، خیلی‌ها مثل شما معتقدند کتاب بهترین منبع برای یادگیری است. به همین خاطر، ما ۵ کتاب ویدیو مارکتینگ را انتخاب کردیم تا در این مقاله بررسی کنیم.

خوشحال می‌شویم اگر کتاب خوبی خوانده‌اید، در بخش نظرات بنویسید تا به لیست خودمان اضافه کنیم؛ برویم سراغ کتاب‌ها ?

 

۱. استراتژی ویدیو مارکتینگ، نوشتهٔ جان موات

کتاب استراتژی ویدیو مارکتینگ جان موات

جان موات نویسندۀ این کتاب، جوایز بسیاری در زمینۀ تولید محتوا دریافت کرده است. او که متخصص استراتژی ویدیویی است، با برندهای بسیار بزرگی همکاری داشته است. از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به ۲ کمپانی شناخته‌شدۀ خودروسازی، یعنی بی‌ام‌و (BMW) و ولوو (Volvo) اشاره کرد.

جان تجربیات خود را در قالب ۲ کتاب با کسب‌وکارها به اشتراک گذاشته است تا بتوانند از کمپین‌های ویدیویی بیشترین بهره را ببرند.

در کتاب استراتژی ویدیو مارکتینگ با نگاهی عمیق به ویدیو، بررسی می‌کند چطور می‌توان با کمک این محتوای بی‌نظیر و جذاب، برند را به بهترین شکل تثبیت کرد. همچنین به بررسی چگونگی ایجاد تعاملی احساسی از طریق ویدیو را زیر ذره‌بین برده است.

یکی از نقاط قوت کتاب جان موات این است که فقط به تئوری بسنده نکرده و مباحث عملی را بررسی می‌کند. در تئوری، این مسئله بررسی می‌شود که دلیل تاثیرپذیری بالای ما آدم‌ها از ویدیو در گوشی‌های هوشمند چیست؛ ولی در مباحث عملی، موضوع به این سمت می‌رود که کلید تولید ویدیویی نتیجه‌بخش چیست؟

در این کتاب که در سال ۲۰۱۸ تألیف شده است نکات، ترفندها و استراتژی‌های بسیاری وجود دارند که به خواننده کمک می‌کنند ویدیو را برای یک کمپین بازاریابی وسیع‌تر آماده کند! به‌علاوه، برای اینکه خوانندگان دید بهتری پیدا کنند، جان مثال‌های خود را از صنایع مختلف انتخاب و کیس‌ استادی‌های متعددی از سراسر جهان انتخاب کرده است.

خلاصه که می‌توان گفت موات در کتاب استراتژی ویدیو مارکتینگ، فرمول طلایی اجرای کمپین ویدیویی موفق را برای خوانندگان عیان می‌کند؛ فرمولی که او طی سال‌ها تجربه و کار با بزرگ‌ترین برندهای جهان کشف کرده است ?

نکته: هدف نهایی و اصلی این کتاب، رشد برند از طریق استفاده از قدرت ویدیو است.

با توجه به همۀ این‌ها، در این بخش با یک کتاب بازاریابی ویدیویی فوق‌العاده آشنا شدید. حالا بیایید برویم سراغ معرفی کتاب بعدی!

مقاله پیشنهادی: هک رشد چیست؛ آموزش ۱۶ تکنیک هک رشد

۲. کتاب ویدیو مارکتینگ احسان نظری

کتاب ویدیو مارکتینگ احسان نظری

کتاب ویدیو مارکتینگ احسان نظری در سال ۱۳۹۷ تألیف شده است و می‌توانید نسخۀ چاپی و الکترونیکی آن را به‌راحتی تهیه کنید. احسان نظری معتقد است که ویدیو پرثمرترین کانال ارتباطی و فرمت محتوا است (طبق آمار ویدیو مارکتینگ، کاملاً هم باور درستی است).

در معرفی این کتاب آمده که ویدیو به‌طور کلی، ۳ فایدۀ مهم برای کسب‌وکارها دارد:

۱. معرفی برند به قشر بزرگتری از بازار هدف

۲. اثبات توانایی و حرفه‌ای بودن شما در حوزۀ فعالیت خود

۳. بالابردن رتبۀ صفحات سایت در نتایج موتورهای جست‌وجو

اگر آشنایی حداقلی با دنیای بازاریابی داشته باشید یا حتی از خوانندگان وبلاگ ما باشید، می‌دانید که هر ۳ مورد کاملاً درست هستند.

این کتاب به ۵ فصل تقسیم شده است که به‌ترتیب، مختص برنامه‌ریزی و تدوین استراتژی، ساخت ویدیو، معرفی انواع ویدیو، بررسی گام‌های موفقیت در ویدیو مارکتینگ و ایجاد کمپین و تحلیل نتایج هستند.

هرکدام به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم شده‌اند و آقای نظری به‌خوبی به تمام جوانب پرداخته‌اند.

برای مثال، در بخش انواع ویدیو، ویدیوهای داستان کسب‌وکار، سلفی کامنت‌های ویدیویی، ویدیوهای محبوب شبکه‌های اجتماعی و ویدیوهای مخصوص فروش قدرتمند را بررسی کرده است.

البته مزیت بزرگ کتاب ویدیو مارکتینگ این است که زیاده‌گویی نمی‌کند! با کتابی کم‌حجم و ۱۷۶ صفحه‌ای روبه‌رو هستیم که هرآنچه را که لازم است بدانید، به شما منتقل می‌کند.

دیگر برتری کتاب احسان نظری، ایرانی‌بودن نویسنده است؛ چراکه مثال‌ها و نکاتی را بررسی کرده است که با شرایط بازار داخل هم‌خوانی دارد.

بر اساس نظرات سایت «کتابراه» می‌توان گفت کتاب احسان نظری جزو بهترین کتاب‌های ویدیو مارکتینگ است.

نظرات کاربران سایت کتابراه دربارهٔ کتاب ویدیو مارکتینگ احسان نظری

بیایید برویم سراغ بررسی کتاب سوم 🙂

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

۳. بازاریابی ویدیویی: ساخت کمپین‌های ویدئویی گیرا و جذاب!

کتاب بازاریابی ویدیویی جان موات

این کتاب هم نوشتۀ جان موات است که در اولین بخش این مقاله، اثر دیگر او را بررسی کردیم. با توجه به سابقه و رزومۀ این نویسنده، قابل‌ پیش‌بینی است که این اثر هم یک کتاب ویدیو مارکتینگ ارزنده باشد.

این کتاب از اثر قبلی جدیدتر است و در سال ۲۰۲۱ تهیه شده است که نگاهی عمیق و کاربردی به دنیای بازاریابی ویدیویی دارد. جان در این کتاب، آموزش برنامه‌ریزی و ساخت کمپین ویدیویی را به‌ همراه چگونگی ارزیابی و سنجش موفقیتش را به‌صورت مرحله‌به‌مرحله آموزش می‌دهد.

کیس‌ استادی‌های این کتاب به برندهای موفق و مشهور در سراسر جهان می‌پردازد که مهم‌ترین آن‌ها آدیداس، کلینکس و ردبول هستند.

موات در این کتاب به پرسش‌های زیر پاسخ می‌دهد:

  • برندها باید از چه نوع ویدیویی در کدام پلتفرم‌ها استفاده کنند؟
  • چطور می‌توان کمپین‌هایی با چند ویدیو داشت؟
  • وبینار و پخش‌های زنده (لایو) چه زمانی به کار می‌آیند؟
  • چطور با دوربین‌های DSLR و گوشی‌های هوشمند، کمپین‌های ویدیویی با بودجۀ محدود را پیش ببریم؟

به‌طور مشخص، در ویرایش دوم فصل‌هایی اضافه شده‌اند که به چگونگی شناخت بهتر مخاطب و فضای مناسب تبلیغات در شبکه‌های نمایش تبلیغات و شبکه‌های اجتماعی می‌پردازند!

به‌علاوه، جان موات  راهکارهایی برای ساخت ویدیوهای شخصی‌سازی‌شده را در این کتاب آورده است. همچنین، اینکه چطور اسیر تله‌هایی مثل بازدیدهای فیک و جعلی (Fake Views) نشویم هم بررسی شده است.

این تمام ماجرا نیست! خریداران این کتاب می‌توانند به لینک‌های کمپین‌های ویدیویی اشاره‌شده در کتاب هم دسترسی داشته باشند و البته که تمپلیت آمادهٔ قابل‌دانلود، برای تدوین استراتژی ویدیویی هم به خوانندگان داده می‌شود تا آموخته‌هایشان را در عمل به کار بگیرند.

اجازه دهید در این قسمت، نظر Sonja Nisson، یکی از نویسندگان کتاب «Valuable Content Marketing» را دربارۀ این کتاب داشته باشیم:

این کتاب راهنمایی عالی برای ساخت ویدیوهای ارزشمند برای کسب‌وکارتان و همچنین کمپین‌های مختلفی است که می‌خواهید اجرا کنید؛ یک منبع آموزشی بی‌نقص برای تمام مارکترها و تولیدکنندگان محتوا!

و اما کتاب چهارم لیست ما!

مقاله پیشنهادی: ۱۳ کتاب تبلیغات که بهتر است بخوانید!

۴. برندسازی با کتاب ویدیو مارکتینگ آرش خمسه‌لویی

برندسازی و بازاریابی از طریق ویدیو نوشتهٔ آرش خمسه‌لویی

کتاب دیگری از نویسندهٔ ایرانی ? کتاب ویدیو مارکتینگ آرش خمسه‌لویی، مخصوص برندسازی و بازاریابی از طریق ویدیو است.

این کتاب در سال ۱۴۰۰ نوشته و چاپ شده است که در آن، علاوه بر پتانسیل ویدیو برای بازاریابی، به فایدهٔ آن به برندینگ هم پرداخته شده است.

طبق گفتهٔ خمسه‌لویی، شما با یک راهنمای کامل و جامع طرف هستید که تمام نکات و ترفندها در آن بیان شده است؛ این نکات کاملاً کاربردی هستند و به شما کمک می‌کنند ستون‌های کسب‌وکارهای موفق خود را بسازید.

با کمک این کتاب، شما می‌توانید از پتانسیل شبکه‌های اجتماعی برای گسترش کسب‌وکارتان و وایرال‌شدن بهره ببرید.

اجازه دهید نظر ژان بقوسیان – نویسندهٔ کتاب مدرس مرجع و یکی از شناخته‌شده‌های دنیای بازاریابی ایران – را دربارهٔ این کتاب با شما در میان بگذاریم:

کتاب ویدیو مارکتینگ به شما کمک خواهد کرد ویدیوهایی اصولی و باکیفیت تولید کنید که باعث افزایش فروش می‌شود. دوست خوبم آرش خمسه لویی در این کتاب نکاتی ارزشمند و کاربردی را با زبانی ساده و قابل‌فهم توضیح داده است. اگر دنبال بالابردن بازده ویدیوهای خود هستید، این کتاب را مطالعه کنید.

نکتۀ مثبت دیگر این کتاب، مثل کتاب احسان نظری، شسته‌ورفته‌بودن آن است. خمسه‌لویی هم در ۱۷۰ صفحه، نکات ضروری بسیاری را بدون اضافه‌گویی به خوانندگان منتقل می‌کند.

این کتاب توسط موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر شده است و شما می‌توانید آن را از طریق سایت‌های فروش کتاب و همچنین «طاقچه» تهیه کنید.

حالا وقت آن است که سراغ پنجمین و آخرین کتابی که قرار است در این مقاله معرفی کنیم برویم.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۵. طرح و نقشهٔ راه بازاریابی ویدیویی

کتاب طرح و نقشهٔ راه بازاریابی ویدیویی

کتاب طرح و نقشۀ راه بازاریابی ویدیویی، ۶ راهکار اساسی برای بهره‌بردن حداکثری از ویدیو را بررسی می‌کند.

در توضیحات این کتاب در سایت آمازون آمده است:

چطور یک گزارشگر جوان درون‌گرا که با ترس و اضطراب دست‌وپنجه نرم می‌کرد و بارها در اجرای زنده در تلویزیون شکست خورده بود، به ژورنالیستی موفق تبدیل شد که داستان‌های بزرگترین برندها و سازمان‌های سراسر جهان را پوشش می‌دهد؟ او از ۶ تکنیکی را که در این کتاب به آن‌ها پرداخته‌شده است، استفاده کرد!

با خواندن این کتاب، موارد زیر را یاد خواهید گرفت:

  • چطور با غلبه بر ترس و افزایش اعتماد‌به‌نفس، میزان تأثیرگذاری خود را ۵ برابر بیشتر کنید؟
  • چطور ذهنیتی بسازید که نسبت‌ به صدا و چهرۀ خود احساس خوبی داشته باشید تا بتوانید توجه مشتریان و دنبال‌کنندگان را جلب کنید؟
  • چطور مثل یک حرفه‌ای برنامه‌ریزی کنید و با ابزارهای قابل‌دسترسی، ویدیوهایی بسازید که به‌طرزی حیرت‌آور تأثیرگذاری زیادی داشته باشند

جالب است این کتاب که در سال ۲۰۱۹ منتشرشده است، تنها ۲۸ صفحه دارد! ولی با خواندن همین چند صفحه، علاوه‌ بر یادگیری مواردی که بالاتر گفتیم، کلی نکات دیگر هم به دانسته‌های شما اضافه می‌شود.

مقاله پیشنهادی: آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه‌ای در ۷ مرحله

ویدئوهای تبلیغاتی را خودتان بسازید!

۵ کتاب ویدیو مارکتینگ را طبق نظرات شناخته‌شده‌های بازاریابی و کاربران در سایت‌های فروش کتاب انتخاب و در این مقاله به شما معرفی کردیم. اگر می‌خواهید از قدرت بازاریابی ویدیویی برای رشد کسب‌وکارتان بهره ببرید، پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را مطالعه کنید.

وقتی با سازوکار بازاریابی ویدیویی به‌خوبی آشنا شدید، می‌توانید از تبلیغات ویدیویی یکتانت برای رشد برند و آگاه‌سازی بازار هدف خود بهره ببرید؛ سرویسی که ویدیوهای تبلیغاتی شما را در پربازدترین سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به شکل‌های مختلف نمایش می‌دهد.

کتابی خوانده‌اید که در لیست بالا نبوده است؟ خوشحال می‌شویم هم نظرتان را دربارهٔ مقاله بدانیم و هم کتاب را به ما معرفی کنید.

منابع:

Magers & Quinn Booksellers | Perlego | Amazon

 

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

به جذابیت ویدیو، به کیفیت همسان!