فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

رپورتاژ آگهی چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

مقالات دیجیتال مارکتینگ | تحریریه یکتانت | تاریخ بروزرسانی : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲

رپورتاژ آگهی چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

همان طور که می‌دانید موضوع روابط عمومی و به ویژه روابط عمومی دیجیتال در دنیای امروز اهمیت بسیار زیادی دارد. رپورتاژ آگهی یکی از زیرمجموعه‌های مهم در بحث روابط عمومی است و اهمیت بسیار بالای آن باعث می‌شود تا خیلی‌ها تصور کنند همه کار روابط عمومی انتشار رپورتاژ آگهی است. ولی در واقع این گونه نیست و رپورتاژ خبری در خیلی از موارد دیگر مانند معرفی یک محصول یا خدمت در رسانه‌های پرمخاطب کاربرد دارد.
احتمالا برای شما هم پیش آمده که شنیده باشید برخی از کسب و کارها در رسانه‌های پرمخاطب و پرطرفدار مانند سایت‌های پربازدید حوزه‌های مختلف، رپورتاژ آگهی منتشر کرده‌اند. البته به جز تحقق اهداف تبلیغاتی و بازاریابی، رپورتاژ خبری در گرفتن بک لینک نیز نقش زیادی دارد. در این مطلب می‌خواهیم ببینیم رپورتاژ آگهی چیست و چگونه به سئو سایت کمک می‌کند.

رپورتاژ آگهی (رپورتاژ خبری) چیست؟

همان‌طور که می‌توان حدس زد رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری در واقع نوعی از تبلیغات متنی در قالب یک گزارش و خبر است. سایت مشهور Entrepreneur در تعریف خود از رپورتاژ آگهی این گونه می‌گوید که:

رپورتاژ آگهی (رپورتاژ خبری) در واقع اطلاعیه‌ای است که از سوی واحد روابط عمومی با هدف اطلاع‌رسانی اتفاقات کسب و کار به مردم در رسانه‌های مختلف و انتشارات مرتبط و هدفمند منتشر می‌‌شود. در واقع رپورتاژ خبری نوعی تبلیغات همسان است که به صورت یک گزارش یا رپورتاژ خبری نوشته می‌شود و البته باید از نظر تبلیغاتی یک فرد متخصص و خبره روی آن کار کند. شما در رپورتاژ آگهی مخاطبان‌تان را در یک مسیر مشخص همراهی می‌کنید تا به سمتی که می‌خواهید هدایت شوند و اتفاقی که می‌خواهید رقم بخورد.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left
مقاله پیشنهادی : آموزش رپورتاژ آگهی

سرویس رپورتاژ تریبون

رپورتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی به چه شکل است؟

در دنیای امروز که مخاطبان زیادی در فضای اینترنت حضور دارند، تبلیغات و بازاریابی نیز رنگ و بوی دیگری گرفته و شاهد استفاده از ابزارهای تبلیغات آنلاین و دیجیتال هستیم. به همین دلیل رپورتاژ آگهی نیز به عنوان یکی از مهمترین اقدامات روابط عمومی در جهت اطلاع‌رسانی، تبلیغات و برقراری ارتباط با مخاطبان تاثیر مهمی در تبلیغات اینترنتی خواهد داشت.
در تبلیغات اینترنتی شما می‌توانید با استفاده از انتشار رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری در سایت‌های پربازدید که مخاطب هدف شما در آنجا حضور دارد، اطلاع رسانی و برنامه تبلیغاتی خود را پیاده کنید. ضمن اینکه در بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ موضوع سئو اهمیت بسیار زیادی دارد و رپورتاژ یکی از مواردی است که تاثیر بسیار خوبی روی سئو خواهد داشت.

مزایای رپورتاژ آگهی کدام است؟

طبیعتا کمپین‌های روابط عمومی به هر شکلی که پیاده شوند اهمیت زیادی دارند. یکی از دلایلی که باعث اهمیت زیاد رپورتاژ آگهی می‌شود، فراگیر بودن این روش است که می‌توانید متن را در طیف وسیعی از رسانه‌های آفلاین و آنلاین منتشر کنید.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.


البته رپورتاژ خبری یا رپورتاژ آگهی مزایای زیادی دارد که در ادامه به برخی از مهمترین مزایای آن اشاره می‌کنیم:
دیده شدن بیشتر
با توجه به فراگیر بودن و جامعیت رپورتاژ آگهی که در بالا به آن اشاره کردیم، شما می‌توانید کانال‌های توزیع محتوای زیادی را چون سایت‌های پربازدید و پرمخاطب، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های مکتوب و… انتخاب کنید تا بتوانید طیف وسیعی از مخاطبان را هدف قرار دهید. بنابراین انتشار رپورتاژ آگهی شانس دیده شدن برند و محصولات شما را چندین برابر می‌کند و یکی از کارکردهای اصلی رپورتاژ برندسازی و آگاهی از برند است.

 

مناسب برای همه
یکی دیگر از مزایای مهم رپورتاژ آگهی است که همه کسب و کارها، چه کوچک و چه بزرگ می‌توانند با اهداف مختلف از این روش استفاده کنند. فرقی نمی‌کند کسب و کار شما یک نمونه B2B یا B2C باشد، مهم این است که با انتشار یک رپورتاژ آگهی قدرتمند می‌توانید حرف خود را به گوش مخاطبان زیادی برسانید.

 

برندسازی و افزایش اعتبار برند
همان طور که پیشتر اشاره کردیم یکی از مهمترین مزایای انتشار رپورتاژ در کانال‌های پرمخاطب توزیع محتوا این است که آگاهی از برند شما بیشتر می‌شود. ضمن اینکه تداوم انتشار رپورتاژ می‌تواند به افزایش اعتبار برند شما کمک کند.

 

هزینه مناسب
رپورتاژ خبری نسبت به برخی از روش‌های دیگر هزینه مناسب‌تری دارد و حتی اگر رپورتاژ آنقدر قوی و جذاب باشد که بتواند مخاطبان بیشتری جذب کند، بسیاری از کانال‌های توزیع محتوا آن را منتشر خواهند کرد. شما با یک هزینه معقول می‌توانید پیام خود را به گوش مخاطبان هدف‌تان برسانید، نرخ تبدیل و وضعیت سئوی سایت را بهبود بخشید.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

بهبود سئو
انتشار رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها در گرفتن بک لینک و بهبود سئو خارجی سایت است. علت اصلی این مسئله اینجاست که وقتی رپورتاژ خود را در یک سایت پرمخاطب منتشر می‌کنید و روی کلمات کلیدی موردنظرتان لینک می‌دهید، می‌توانید از یک سایت معتبر لینک فالو (Follow) داشته باشید. ضمن اینکه متن رپورتاژ شما در نتایج گوگل رتبه خوبی خواهد داشت.

مقاله پیشنهادی : انواع لینک سازی خارجی

هنگام تهیه رپورتاژ آگهی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

پیش از انتخاب صحیح کانال‌های توزیع محتوا برای انتشار رپورتاژ و رساندن پیام به مخاطب، یک مرحله مهم به نام آماده‌سازی و تدوین رپورتاژ وجود دارد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای تهیه رپورتاژ آگهی نکات مهمی وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم و در ادامه به چند مورد مهم اشاره خواهیم کرد.

رپورتاژ آگهی

رعایت ساختار
برای نوشتن هر نوع متنی، ساختار مشخصی وجود دارد که شما باید اصول درست آن را رعایت کنید. رپورتاژ نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید گام به گام بتوانید ساختار درست آن را از لحظه شروع تا نقطه پایان و نوشتن کال تو اکشن (CTA) رعایت کنید.

 

مقاله یا خبر بنویسید
قرار نیست به صورت مستقیم تبلیغاتی را منتشر کنیم و ما همان طور که از نام رپورتاژ آگهی پیداست، به دنبال این هستیم که اطلاع رسانی، تبلیغات و برقراری ارتباط با مخاطبان از طریق متنی که ماهیت خبری و مقاله‌ای دارد انجام شود.

 

کپی نکنید
تمام ارزش یک رپورتاژ آگهی خوب در تولیدی و منحصربه‌فرد بودن آن است. به هیچ عنوان نباید رپورتاژ شما کپی باشد یا شباهت زیادی به نمونه های رپورتاژ آگهی دیگر داشته باشد.

 

استفاده کلمات کلیدی
حتما در طول رپورتاژ آگهی خود از کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی هم‌خانواده آن استفاده کنید تا مخاطب شما خیلی زود متوجه شود که تمرکز شما روی چه مواردی است. ضمن اینکه موضوع روی بهبود سئوی سایت موثر است.‌

 

ارزش‌ آفرینی و کاربردی بودن
در طول رپورتاژ خود بعد از بیان مشکلات و ارائه یک سری از حقایق باید نکاتی را درج کنید که برای مخاطب ارزش افزوده ایجاد کند و از سوی دیگر کاربردی باشد. یعنی باید طوری مخاطب را کنجکاو کنید که ترغیب شود ببیند برند، محصولات و خدمات شما چه نیازی را از او برطرف می‌کند.

 

تیتر  جذاب بنویسید
هیچ چیز به اندازه یک تیتر جذاب نمی‌تواند مخاطب را به بازکردن لینک رپورتاژ و خواندن تمام آن ترغیب کند. نوشتن تیتر و لید حرفه‌ای و جذاب کار ساده‌ای نیست و قطعا به همکاری یک متخصص نیاز خواهید داشت. (چنانچه می‌خواهید با اصول نوشتن تیترهای جذاب تبلیغاتی بیشتر آشنا شوید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم)

 

استفاده از المان‌های تصویری
در رپورتاژ هم مانند یک مقاله یا خبر باید از المان‌های تصویری به ویژه عکس‌های جذاب و مرتبط با موضوع رپورتاژ و کسب و کار خودتان استفاده کنید.

 

کوتاه و مفید بنویسید
یکی دیگر از نکاتی که هنگام تهیه رپورتاژ آگهی باید در نظر بگیرید این است که مطلب شما طولانی نشود. در واقع مخاطب در قالب یک رپورتاژ دنبال حل مشکل خود می‌گردد و حوصله ندارد یک مطلب طولانی بخواند.

 

چگونه رپورتاژ آگهی جذاب بنویسیم؟

برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی جذاب علاوه بر موارد گفته شده در قسمت قبلی باید نکات مهم دیگری را در نظر داشته باشید.

  • ساده و روان‌نویسی
  • انتخاب لحن و ادبیات درست
  • کیفیت بالای محتوای متنی
  • شناسایی صحیح مخاطبان
  • انتخاب خوب موضوع جذاب و به‌روز
  • نتیجه گیری و کال تو اکشن صحیح
  • رعایت اصول نگارشی و درست‌نویسی

 

رپورتاژ آگهی چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

همان گونه که چندین بار در این مطلب اشاره کردیم، رپورتاژ آگهی یکی از بهترین راه‌های موثر در سئو سایت است. علت اصلی این موضوع از آنجایی نشات می‌گیرد که شما وقتی رپورتاژ خود در کانال‌های توزیع محتوا و به ویژه سایت‌های پرمخاطب منتشر می‌کنید، این سایت‌ها به شما لینک فالو می‌دهند و از آنجایی که مطلب شما همیشه در صفحه اول گوگل نمایش داده می‌شود و سایت منتشر کننده اعتبار خیلی خوبی دارد، در نتیجه وضعیت سئوی سایت شما خیلی بهتر می‌شود.

رپورتاژ آگهی چیست

تعرفه و قیمت رپورتاژ آگهی چقدر است؟

هر سایتی برای نمایش رپورتاژتان از شما هزینه دریافت می‌کند. تعرفه رپورتاژ آگهی در سایت‌های مختلف حتی با زمینه‌های کاری مشترک، ممکن است متفاوت باشد چرا که با توجه به نبود یک مرجع برای مشخص کردن تعرفه و قیمت ثابت، هر وب‌سایتی بنا بر قوانین داخلی خود قیمتی پیشنهادی برای انتشار رپورتاژ آگهی در نظر می‌گیرد. شخصی که می‌خواهد رپورتاژ آگهی سفارش دهد اول از هر چیز به کیفیت سایت توجه می‌کند. به همین علت افراد معمولا قدرت دامنه (Domain Authority) و قدرت صفحه (Page Authority) وب‌سایت‌های مختلف را با هم مقایسه می‌کنند تا سایت مناسبی را برای نمایش انتخاب کنند. تعرفه رپورتاژ در سایت‌های ایرانی از 200 هزار تومان تا 2.5 میلیون تومان بسته به سایت، متفاوت است.

 

پلتفرم انتشار آگهی

از آنجایی که هماهنگی با وب‌سایت‌های مختلف کاری وقتگیر و دشوار است، پلتفرم‌هایی جهت انتشار رپورتاژ آگهی وجود دارد تا به کسب‌وکارها کمک کنند از وب‌سایت‌های منتشرکننده در حوزه‌های مختلف و لیست قیمت‌ها باخبر شوند. از این رو کسب‌وکارها جهت خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی می‌توانند راحت‌تر و مناسب‌تر تصمیم‌گیری کنند و وب‌سایت‌های مناسبی برگزینند.

تریبون پلتفرم انتشار آگهی است و سعی می‌کند مقرون‌به‌صرفه‌ترین قیمت‌ها را در اختیار کسب‌وکارها قرار دهد و پکیج های رپورتاژ آگهی ویژه‌ای طراحی کند. برای شروع، کافی است پس از ثبت‌نام در سایت، اکانت خود را به میزان کافی (بر اساس هدفی که دارید و تعرفهٔ قیمت سایت‌های نمایش‌دهندهٔ موردنظرتان) رپورتاژ آگهی خود را منتشر کنید.

سرویس رپورتاژ تریبون

جمع بندی

رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌های تبلیغات، اطلاع‌رسانی و ارتباط با مخاطب است که با استفاده از آن یک تیر و دونشان می‌دهید. هم اینکه می‌توانید پیام خود را به طیف وسیعی از مخاطبان برسانید و هم اینکه درج رپورتاژ در سایت‌های پرمخاطب و پربازدید به بهبود سئوی سایت شما کمک ویژه‌ای می‌کند.

تقریبا همه کسب و کارها می‌توانند از رپورتاژ خبری استفاده کنند، ولی این موضوع مستلزم این است که بتوانید یک رپورتاژ حرفه‌ای، استاندارد و جذاب تهیه کنید و داخل آن حرفی برای گفتن داشته باشید.

3.5/5 - (46 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

29 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نسیم
نسیم
3 سال قبل

سلام
تشکر بابت مقاله خوبتون

محمود حسینی
محمود حسینی
پاسخ به  نسیم
3 سال قبل

حوشحالیم که براتون مفید بوده 🙂

موسی مجنونی
موسی مجنونی
3 سال قبل

سلام.مقالتون خوب بود.ولی چرا یک یا چند مثال از یک رپورتاش نشون نمی دید که موضوع بیشتر جا بیفته.ببخشید کلیه مقالت همشون توضیح دادند.هیچ کدوم مثالی نزدند که بنده یا شخص دیگری مطلب خوب بفهمیم.الان بنده نمی دونم چطور یک رپورتاژاگهی خوب بسازم و تبلیغ کنم و هزینه تبلیغم هدر نره.با تشکر

ندا عروضی
ندا عروضی
پاسخ به  موسی مجنونی
3 سال قبل

سلام. از اینکه صادقانه نظرتون رو با ما در میون گذاشتین، سپاس‌گزارم. بله باید مثال‌های بیشتری در مقالات ذکر کنیم و جدیدا هم داریم به این سمت حرکت میکنیم. یه متنی توی سایت تریبون نوشته بودم که خودم تقریبا هر بار میخوام رپورتاژ بنویسم، میرم یه دور دیگه میخونم. https://www.triboon.co/blog/445 توی نوشتن یه رپورتاژ خوب خیلی بهتون کمک میکنه 🙂

decoooj
decoooj
پاسخ به  موسی مجنونی
1 سال قبل

دقیقا همینطوره،مثال یا نمونه ای از آگهی آموزش رو تکمیل میکنه

عمید نادری
عمید نادری
3 سال قبل

ممنون از این محتوای جذاب و خوبتون

محمود حسینی
محمود حسینی
پاسخ به  عمید نادری
3 سال قبل

سلام دوست عزیز
خوشحالیم که براتون مفید بوده :)َ

Fereshteh Faraji
Fereshteh Faraji
3 سال قبل

عالی بود واقعا ریپورتاژ نتیجش باور نکردنیه

محمود حسینی
محمود حسینی
پاسخ به  Fereshteh Faraji
3 سال قبل

سلام
بله اگر اصولش به درستی رعایت بشه همینطور هست که می فرمایین 🙂

محمدرضا
محمدرضا
3 سال قبل

خیلی عالیه

محمود حسینی
محمود حسینی
پاسخ به  محمدرضا
3 سال قبل

ممنون از نظرتون

نیما
نیما
3 سال قبل

سلام وقت بخیر. خیلی ممنون از مقاله خوبتون.
من با توجه به تحقیق و بررسی هایی که کردم، تصمیم دارم رپورتاژ آگهی برای سایت خودم که تو حوزه گیم هست ثبت کنم. منتهی هرکسی یک سایتی رو برای خرید رپورتاژ آگهی معرفی میکنه و من واقعا گیج شدم.
ممنون میشم بگین که این مطلب خودش رپورتاژ تبلیغاتی هست یا نه. یعنی خودتون واقعا پلتفرم تریبون رو توصیه می کنین؟
چون من حقیقتش با بررسی هایی که کردم به آژانس بازاریابی نوین رسیدم. قیمت هاش نسبت به بقیه بهتره و اینطور که معلومه کاربراشون هم راضی هستن.
نظرتون خیلی برام مهمه. ممنون

ندا عروضی
ندا عروضی
پاسخ به  نیما
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
نوین هم آژانس بازاریابی خوب و معتبریه. تریبون هم یکی از زیرمجموعه‌های یکتانت و پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی هست که علاوه بر راحت کردن فرایند انتشار رپورتاژ آگهی به شما این امکان رو میده تا رپورتاژتون توی جایگاه‌های خبری سایت‌های معتبر نمایش بگیره و بتونین به کاربرهای اون سایت پوش تبلیغاتی ارسال کنین.

میثم درویشی
میثم درویشی
3 سال قبل

سلام مقاله خیلی خوب و جامع ای بود
من چندساله دارم با پلتفرم رپورتاژ آگهی تسمینو کار میکنم و قیمت های خوبی دارن از تریبون استفاده نکردم تا حالا

محمود حسینی
محمود حسینی
پاسخ به  میثم درویشی
3 سال قبل

سلام
خوشحالیم که براتون مفید بوده دوست عزیز
بله پلتفرم‌های مختلفی در زمینه رپورتاژ آگهی تو ایران فعالیت می‌کنن. تریبون یکی از زیر مجموعه های یکتانته که خدمات و ویژگی‌های منحصر بفردی ارائه میکنه، پیشنهاد میکنم به سایتشون سر بزنین. موفق باشین

ملیکا
ملیکا
3 سال قبل

تشکر بابت مقاله خوبتون! همیشه عالی مینویسین!

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  ملیکا
3 سال قبل

ممنونیم از شما بابت فیدبکتون 🙂

شاپی فایل
شاپی فایل
3 سال قبل

ممنون . بسیار عالی و مفید

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  شاپی فایل
3 سال قبل

خوشحالیم که براتون مفید بوده 🙂

نامیرا
نامیرا
2 سال قبل

ممنون از مطلب خوبتون

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  نامیرا
2 سال قبل

ممنون از شما که بهمون فیدبک می‌دین 🙂

ایمان صامت
ایمان صامت
1 سال قبل

ممنون بابت توضیحات خوبتون

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  ایمان صامت
1 سال قبل

مرسی از شما که به ما فیدبک می‌دین 🙂

لیدا
لیدا
1 سال قبل

سلام و درود مقاله خوبی بود فقط برای کسی که بدونه رپورتانژ آگهی چیه و عکس یا مطلب کاربردی تری نداشت تا بهتر درک کنیم

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  لیدا
1 سال قبل

سلام
وقت بخیر
خوشحالیم که مقاله برای شما مفید بوده 🙂
ما ۱۴ نمونه رپورتاژ رو جداگانه بررسی کردیم که پیشنهاد می‌کنیم اون رو بخونین:
نمونه رپورتاژ آگهی؛ با 14 نمونه رپورتاژ موفق ایرانی آشنا شوید!

علیرضا هستم
علیرضا هستم
11 ماه قبل

من یک سوالی برام پیش اومد گفتم برای شما هم مطرحش کنم. دیدم قسمت «جمع‌بندی» رو کردید. به نظر شما این کار درسته؟
احتمالا از یک سمت دلتون نمی‌خواد به سمت گوگل سیگنال جنرال بفرستید
از یک سمت دیگه «جمع‌بندی» از نظر محتوایی جزئی از سکشن‌های صایل محتواست و منطقا باید باشه

(البته اگه الان اصلاحش کنید هم احتمالا رتبه یکتون رو از دست بدید)

حسین بابایی
حسین بابایی
پاسخ به  علیرضا هستم
11 ماه قبل

سوالتون رو دقیق متوجه نشدم.

اگر منظورتون دلیل وجود قسمت جمع‌بندی در همین مقاله‌ هست، فاکتوری با تاثیر بالا در سئو نیست و حذف شدنش هم تاثیر زیادی در رتبه نخواهد داشت. مقالات بدون جمع‌بندی زیادی هم در بلاگ منتشر شده و رتبه خوبی دارند.

The Sunset
The Sunset
10 ماه قبل

مقاله تون جالبه واقعاً،
خودتان یک ریپورتاژ آگهی در مورد ریپورتاژ آگهی زدید!
کسی هم متوجه نشده 🙂

حسین بابایی
حسین بابایی
پاسخ به  The Sunset
10 ماه قبل

ممنون از شما لطف دارید

چرا متوجه شدن 🙂

ایبوک آموزش تولید محتوای نوشتاری