فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

دانش بازاریابی داده‌محور راه خود را در بازار ایران باز کرده است

رضا سپه‌وندی | تاریخ بروزرسانی : ۲۳ شهریور ۱۴۰۰

بر اساس گزارش سالانه یکتانت در سال 1399، این شرکت از سرویس‌های مختلفی همچون تبلیغات هدفمند (شامل تبلیغات موضوعی، کلیدواژه‌ای و رفتار محور) و تبلیغات ویدئویی (با قابلیت ریتارگتینگ) رونمایی کرده است. این تنوع در سرویس‌ها در وهله اول دست یک مارکتر را برای تست کردن انواع مختلف راه‌های تبلیغ و مشاهده و مقایسه نتایج آنها و بهینه‌سازی خروجی کمپین‌ها و افزایش نرخ بازگشت سرمایه بازمی‌گذارد. وقتی یک مارکتر بتواند هدفمند تبلیغ کند، بودجه مارکتینگ نیز به صورت هدفمند خرج شده و در نتیجه کسب‌وکار با هزینه کمتر، خروجی بهتری به دست آورده و در نهایت کسب‌وکار بهتر و سالم‌تر رشد می‌کند.

در بخشی از گزارش ذکر شده که در سال 98، 13 درصد از کمپین‌های تبلیغاتی به صورت هدفمند بوده است و در سال 99 این عدد 47 درصد از کل کمپین‌های ساخته شده را شامل شده است. دلیل این تغییر می‌تواند ترکیبی از متنوع‌تر شدن سرویس‌ها و تغییر در نگرش کسب‌وکارها باشد. دانش بازاریابی داده‌محور به‌مرور راه خود را به بازار ایران باز کرده است. گرفتن تصمیماتی مبتنی بر داده و نه فقط بر اساس حس و نظر شخصی با کمک ابزارهای داده‌محور اولویت بالاتری نسبت به قبل به دست آورده است. کسب‌وکارهای زیادی به دلیل هزینه‌کردن‌های کورکورانه در چند سال اخیر از بین رفته‌اند و دیگر نمی‌توان به این سادگی‌ها در این بازار بسیار حساس، بدون داده‌محور بودن تصمیمی گرفت.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

طبق گزارش یکتانت در سال  98 ، 74 درصد از کاربران برای وب‌گردی از موبایل استفاده می‌کرده‌اند اما در سال 99 کاربران موبایل 83 درصد از کل کاربران وب را تشکیل داده است. پیام این آمار برای مدیران مارکتینگ این است که نگاه ویژه‌تری به کاربران موبایل باید داشت. توسعه محصول بایستی موبایل محور باشد و اگر مارکتری کمپینی را طراحی می‌کند باید نگاه ویژه‌تری به کانال‌های موبایل محور داشته باشد. حتی در زمینه رساندن پیام نیز باید به‌اندازه اسکرین موبایل، رفتار کاربران موبایل در ساعات مختلف و … دقت زیادی داشت.

مورد دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد این است که Ctr تبلیغات ریتارگتینگ دو برابر تبلیغات عادی و Ctr تبلیغات همسان هدفمند 37 درصد بیشتر از Ctr تبلیغات همسان عادی بوده است. این آمار نشان می‌دهد که نرخ تبدیل بالاتری از یک تبلیغ هدفمند می‌توان دریافت کرد و نیز هزینه‌های بازاریابی را بهینه کرد. به کمک تبلیغات هدفمند می‌توان نرخ تعامل بالاتری به دست آورد.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *