فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

صبح‌ها پای تانک‌ها به تختخواب ما باز می‌شود!

رضا سپه‌وندی | تاریخ بروزرسانی : ۲۳ شهریور ۱۴۰۰

‌وقتی کورمال کورمال به دنبال موبایل خود می‌گردیم تا اخبار آن روز را چک کنیم، و احتمالاً در میان اخبار به حمله به یک شهر برمی‌خوریم همان لحظه تانک‌های آن اخبار دارد به سمت تختخواب ما لشکرکشی می‌کنند. اخبار تانک‌ها به ما شلیک می‌کنند تا ما همان اول صبح یک جان خود را از دست دهیم. هرچند در روزهای تعطیلی کمی این رفتارمان تغییر کند.

‌کلان‌داده‌ها به‌خوبی می‌توانند عادت‌واره‌های ما را به مای جمعی‌مان نشان دهند؛ عادت‌واره‌هایی که گاهی فکر می‌کنیم شیوه شخصی ماست. اما وقتی کلان‌داده‌های رفتاری یک جامعه را مشاهده می‌کنیم آن وقت می‌توانیم مطمئن شویم این رفتار، یک رفتار شخصی نیست و عادت‌واره‌ای است گسترده میان تعداد زیادی از مردم.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

بررسی داده‌های یکتانت، یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه تبلیغات دیجیتال که به تازگی منتشر شده است، نشان‌دهنده الگوهای رفتاری جالبی از ما شهروندان است. این نوع گزارش‌های آماری نه تنها از لحاظ انتخاب راهبردهای مناسب و مؤثر برای یک شرکت اهمیت دارد؛ اما بیش از آن، می‌تواند داده‌های ورودی تحلیلگران و جامعه‌شناسان باشد. در حقیقت این داده‌ها روان‌شناسی اجتماعی جامعه‌ای بزرگ‌تر است. داده‌هایی که می‌توانند به شناسایی ویژگی‌های جامعه و حتی به توصیه‌هایی برای آن جامعه منجر شود. به همین دلیل است که باید از شرکت‌هایی که گزارش‌هایی این‌چنینی و قابل دسترس برای جامعه تولید می‌کنند سپاسگزار بود.

‌‌این داده‌های آماری می‌تواند مبنای بسیاری از پژوهش‌های اجتماعی و اقتصادی آینده باشد. پژوهش‌هایی که با اتکا به این داده‌ها انجام می‌شوند می‌توانند توصیه‌هایی واقعی‌تر برای جامعه خود تولید نمایند. به عنوان نمونه، اینکه هر حوزه‌ای بیشتر مخاطب زن داشته باشد یا مرد، می‌تواند موضوع خوبی برای مطالعات جنسیت باشد.

گزارش یکتانت نشان می‌دهد سینما و بازی حوزه‌های غیر جنسیتی کاربران است. گزارش‌های اکوسیستم استارت‌آپی بر اساس کلان‌داده‌ها منبع خوبی برای این‌گونه مطالعات اجتماعی خواهد بود.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *