فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

بازاریابی ویدیویی

مقالات دیجیتال مارکتینگ | سها کاکا | تاریخ بروزرسانی : ۶ فروردین ۱۴۰۲

چرا می‌خواهیم در این مقاله درباره‌ی ترندهای بازاریابی ویدیویی صحبت کنیم؟

اگر در حال راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی هستید، می‌دانید که پیگیری ترندهای بازاریابی بسیار مهم است چون به شما امکان می‌دهد یک گام جلوتر از رقبا باشید.

در عصر دیجیتال امروز، مشتریان بیشتر و بیشتر ویدیو می‌بینند. به همین منظور لازم است در استراتژی آنلاین خود برای بازاریابی ویدیویی، جایگاهی را در نظر بگیرید تا به مخاطبان بیشتری دست یابید. اما فقط تولید ویدیو کافی نیست. درست مثل هر کمپین بازاریابی، کمپین تبلیغاتی ویدیویی شما باید اهداف مشخصی داشته باشد. مخاطبان شما چه کسانی هستند و می‌خواهید چه‌کاری انجام دهند؟ آیا این ویدیو قدرت جذب بازدیدکنندگان جدید و تبدیل آن‌ها به مشتری را دارد؟

 پس  بهتر است با ایجاد یک برنامه‌ی دقیق برای آن‌چه می‌خواهید ویدیوی شما انجام دهد، شروع کنید. شما باید از چه، چگونگی و دلیل بازاریابی ویدیویی که شامل آگاهی از روند فعلی ویدیو است، آگاه باشید. در این مقاله، ما ۱۰ ترند اصلی ویدیو مارکتینگ که در سال ۲۰۲۱ باید بدانید را ارائه خواهیم داد.

۱- استفاده از ویدیو در سال ۲۰۲۱

این‌طور که مشخص است کسب‌وکارها در سال‌های آتی نیز قصد ندارند دست از استفاده از ویدیو بردارند!

طبق تحقیقات اخیر، حدود ۸۵٪ کسب‌وکارها از بازاریابی ویدیویی استفاده می‌کنند. این نسبت به چهار سال قبل، در سال ۲۰۱۶ که فقط ۶۱٪ از مشاغل از ویدیو برای بازاریابی استفاده می‌کردند ۲۴٪ افزایش یافته است.

از بین همه‌ی کسب‌وکارهایی که از بازاریابی ویدیویی در سال ۲۰۲۰ استفاده کرده‌اند، تقریباً ۹۹ درصد اظهار داشتند که قصد دارند این کار را ادامه دهند (Wyzowl، 2020).

این همه‌ی ماجرا نیست. از هر ده نفر، نه نفر (٪۹۲) آن را به‌عنوان بخش مهمی از استراتژی کلی بازاریابی خود می‌دانند که این امر شاهدی بر اثربخشی ویدیو است.

اگر قصد دارید از جدیدترین روند بازاریابی ویدیویی استفاده کنید، باید بدانید بازاریابان به چه منظوری ویدیو تولید می‌کنند. در حال حاضر، اثربخش‌ترین ترندهای ویدیو شامل موارد زیر است:

  • ویدیوهایی که یک مطلب را توضیح می‌دهند (۷۲٪)
  • ویدیوهای ارائه‌ی مطلب (مانند وبینارها) (۴۹٪)
  • تستیمونیال‌های ویدیویی (۴۸٪)
  • ویدیوهای فروش و تبلیغات ویدیویی (هرکدام ۴۲٪)

 

با تبلیغات ویدیویی یکتانت، شکوه و عظمت کسب‌وکارتان را نشان دهید!

با تبلیغات ویدیویی یکتانت، شکوه و عظمت کسب‌وکارتان را نشان دهید!

مشاهده تعرفه‌ها arrow-left

 

۲- رونق Livestream در تلفن همراه

به نظر می‌رسد live streaming یکی از محبوب‌ترین ترندهای بازاریابی ویدیویی در سال ۲۰۲۱ است.

طبق پیش‌بینی PR NewSwire‌ به‌طور متوسط کاربران آمریکایی در سال ۲۰۲۱ میانگین 9.5 برنامه پخش ویدیو روی تلفن‌های همراه خود نصب خواهند کرد.

با توجه به این‌که کاربران به‌طور متوسط حدود ۸۰ برنامه در تلفن‌های خود نصب‌کرده‌اند، این بدان معناست که بیش از ده درصد این برنامه‌ها مربوط به پخش ویدیوهای live streaming ‌هستند.

همین‌طور آخرین آمار نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر بازار streaming به‌سرعت درحال‌ رشد است.

در سال 2020، ارزش بازار 161.37 میلیارد دلار بود که نسبت به سال گذشته، 104.11 میلیارد دلار، ۵۵٪ افزایش داشته است (Whats New in Publishing, 2020) و همچنان در سال ۲۰۲۱ به رشد خود ادامه می‌دهد.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

۳- فیلم‌های کوتاه بیشتر

با ورود به سال ۲۰۲۱ ویدیوهای کوتاه نیز روند خود را ادامه می‌دهند و هم‌چنان در میان ترندهای بازاریابی ویدیویی جایگاه‌ خود را حفظ کرده‌اند.

اخیراً با راه‌اندازی Instagram Reels در اوت ۲۰۲۰ و رشد مداوم TikTok این روند بازاریابی ویدیویی رو به افزایش است.

چند شایعه پیرامون برنامه‌های اینستاگرام برای توسعه‌ی بیشتر Reels وجود دارد. این موارد شامل فرصت‌های احتمالی کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوا، ابزارهای پیشرفته‌‌ی ویرایش ویدیو، ظاهر بهتر و توانایی فروش مستقیم محصولات و خدمات در Reels است.

اگر این موارد صحت داشته باشد، قطعاً می‌توان انتظار داشت که استفاده از  Instagram Reels در سال ۲۰۲۱ بیشتر شود.

همینچنین TikTok که سریع‌ترین رشد پلت فرم در بین رسانه‌های اجتماعی را داشته است، اکنون در تلاش است تا به‌طور متوسط ​​ماهانه 1.2 میلیارد کاربر فعال را تحت تاثیر قرار دهد.

۴- محتوای ویدیویی تولیدشده توسط کاربر (UGC)

تاثیر محتوای تولیدشده توسط کاربر (UGC) در جذب کاربران و مشغول نگه‌داشتن آن‌ها کاملاً مشخص است و در تبدیل کاربر به مشتری و درنهایت فروش محصول بسیار بهتر عمل می‌کند.  

ویدیوهای تولیدشده توسط کاربر در YouTube تا ده برابر بیشتر از محتوای تولیدشده توسط صاحب برند بازدید دارند، پس تعجبی ندارد که این مورد را در میان ترندهای بازاریابی ویدیویی ببینیم.

مطالعات نشان می‌دهد کاربرانی که از طریق UGC به سایتی راهنمایی می‌شوند دو برابر بیشتر وقت خود را در سایت می‌گذرانند. (Econsultancy ، 2020)

احتمال ورود کاربران از طریق ویدیو UGC به یک سایت فروشگاه اینترنتی و انجام خرید، 184 درصد بیشتر است و این کاربران 45 درصد بیشتر هزینه می‌کنند.

این امر به‌ویژه در صنایعی مثل سفر، سلامتی و زیبایی که به‌شدت تحت تاثیر نظرات کاربران است، بسیار مفید واقع می‌شود.

اما خواه تجارت شما در این صنایع فعالیت کند یا نه، UGC قطعاً چیزی است که باید در استراتژی بازاریابی ویدیویی شما در سال 2021 جایگاهی داشته باشد.

۵- ویدیوهای آموزش آنلاین

در سال 2020 ویروس کرونا نه‌تنها کارمندان را مجبور به کار در خانه کرده است، بلکه دانش‌آموزان نیز مجبور به انطباق با تغییر شکل دیجیتالی کلاس‌ها شدند. اکنون بیش از یک میلیارد دانش‌آموز در سراسر جهان از مدارس ابتدایی تا دانشگاه‌ها از خانه آموزش می‌بینند. بنابراین چندان دور از ذهن نبود که ویدیوهای آموزشی از ترندهای بازاریابی ویدیویی امسال باشند.

در حال حاضر، بازار آموزش الکترونیکی با افزایش 36.3 درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شده است (Report Linker، 2020). با این رشد گسترده ارزش بازار در سال جاری، نزدیک به نیم میلیارد دلار می‌رسد.

باید بدانید که حتی قبل از COVID-19  قرار بود بازار آموزش الکترونیکی رشد سالانه 10.3 درصدی بین سال‌های 2020 و 2027 داشته باشد. بنابراین فیلم‌های آموزشی آنلاین در مسیر شکل‌گیری روند بازاریابی ویدیویی در سال 2021 پیشتاز هستند.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۶- محتوای AR تعاملی در سال 2021

یکی دیگر از محبوب‌ترین ترندهای بازاریابی ویدیویی سال 2021، استفاده از واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) است. پیش‌بینی می‌شود بازار AR و VR طی چند سال آینده به‌شدت رشد کند و در سال 2024 به 72.8 میلیارد دلار برسد. (Statista، 2020)

در حال حاضر، برندهایی مانند IKEA ، واقعیت مجازی (VR) را در محتوای آنلاین خود در نظر گرفته است. مصرف‌کنندگان می‌توانند بدون مراجعه به فروشگاه، از این فناوری برای تجسم محصولات در خانه‌های خود استفاده کنند.

۷- ظهور ویدیوهایی باقابلیت خرید

ویدیوهایی با قابلیت ‌خرید، تجارب تعاملی را برای خریداران فراهم می‌کند. زیرا به آن‌ها این امکان را می‌دهد که محصول تبلیغ‌شده در آگهی ویدیویی را مستقیماً از محتوا خریداری کنند. این کار با جستجوی کالایی که در آگهی دیده می‌شود، انجام‌شده و باعث خرید سریع‌تر و آسان‌تری می‌شود.

در حال حاضر، نرخ تعامل ویدیو‌های قابل‌خرید، به‌ویژه نرخ کلیک و تبدیل، از تبلیغات نمایشگری مثل تبلیغات وب‌سایت و سوشال پیشی گرفته است. (Internet Retailing ، 2020)

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

۸- رویدادهای مجازی

یکی از بزرگ‌ترین تأثیرات شیوع ویروس کرونا در رویدادهای غیرحضوری بوده است. به‌عنوان بخشی از اقدامات جلوگیری از شیوع ویروس، از هر ده برگزارکننده، هفت نفر مجبور شده‌اند رویداد خود را به‌صورت آنلاین برگزار کنند. (PCMA ، 2020).

با محدود شدن جلسات رودررو، این احتمال وجود دارد که بسیاری از رویدادها به‌صورت مجازی و مستقل یا مکمل یک رویداد حضوری، ادامه داشته باشند.

تقریباً نیمی (48 درصد) از کل برنامه‌ریزان انتظار دارند شرکت‌کنندگان، جلسات آنلاین را ترجیح دهند.

رویدادهای مجازی در وقت و هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنند زیرا شرکت‌کنندگان می‌توانند به صورت مجازی حضور داشته باشند و فقط با چند کلیک در محتوا دخیل شوند. همین‌طور برگزارکنندگان برای اسکان ده‌ها یا حتی صدها شرکت‌کننده مجبور نیستند مکانی فیزیکی اجاره کنند.

مقاله پیشنهادی : نمونه متن تراکت سالن زیبایی

نتیجه‌گیری

امیدواریم بتوانید با به کارگیری این ترندها قدمی بزرگ در کسب‌وکار خود، مخصوصاً ایجاد فروشگاه اینترنتی، بردارید و استراتژی بازاریابی ویدیویی خود را بهبود ببخشید و از رقبای خود پیشی بگیرید.

منبع:

oberlo

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

به جذابیت ویدیو، به کیفیت همسان!