فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

تبلیغات موبایلی چیست؛ معرفی کامل انواع تبلیغات در موبایل

مقالات تبلیغات بنری | تحریریه یکتانت | تاریخ بروزرسانی : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲

انواع تبلیغات موبایلی

تبلیغات موبایلی یکی از بهترین روش‌های بازاریابی است که در واکنش به رشد فزاینده استفاده از تلفن‌های همراه پدید آمده است. این روزها، گوشی‌های همراه به یکی از ضروری‌ترین و پرکاربردترین ابزارهای مورد استفاده بشر تبدیل شده‌اند. این امر، پلتفرم‌های موبایلی را به یکی از مناسب‌ترین بسترهای تبلیغاتی تبدیل کرده و کارشناسان بازاریابی را بر آن داشته تا به جای نصب پوسترهای فیزیکی در گوشه و کنار شهرها به نمایش بنرها و پیام‌های تبلیغاتی در برنامه‌های تلفن همراه روی بیاورند.

امروزه، مشاهده تبلیغات پوش نوتیفیکیشن و انواع و اقسام آگهی‌های موبایلی امری عادی تلقی شده و نرخ تعامل کاربران با این قبیل روش‌های بازاریابی به طرز چشمگیری افزایش یافته است. بر اساس مطالعات انجام شده، تبلیغات در موبایل در سال 2014 میلادی 65 درصد و از آن زمان تا سال 2019 میلادی 24 درصد افزایش یافته و همچنان روند رو به رشدی را طی می‌کند. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که تنها در سال 2019 میلادی، هزینه تبلیغات دیجیتال در سرتاسر جهان در حدود 17.6 درصد افزایش یافته و به رقم 333.25 میلیارد دلار رسیده است. این به معنای آن است که برای نخستین بار، نیمی از بازار تبلیغات جهانی به دیجیتال مارکتینک اختصاص یافته است.

نمودار هزینه تبلیغات موبایلی

تبلیغات موبایلی چیست؟

تبلیغات موبایلی اصطلاحی است که برای آگهی‌های به نمایش درآمده بر روی تلفن‌های همراه در نظر گرفته شده است. پیامک‌های متنی، آگهی‌های کلیکی و نصبی در برنامه‌های تلفن همراه یا در صفحات وب، ویدیوهای فلش، تبلیغات در بازی موبایلی و تبلیغات صوتی همگی در این زمره گنجانده می‌شوند.

این نوع تبلیغات با توجه به ابعاد صفحه نمایش تلفن‌های همراه طراحی و بهینه‌سازی شده و برای جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز خود از روش‌ها و استراتژی‌های سنتی بهره می‌جوید. با بررسی کمپین‌های بازاریابی، می‌توان نتیجه گرفت که در سال‌های اخیر، تبلیغ موبایلی از مهم‌ترین ابداعات حوزه بازاریابی بوده است. از عمده‌ترین مزایای تبلیغ موبایلی می‌توان به افزایش نرخ تعامل با مشتری، مقرون‌به‌صرفه بودن و امکان برقرار ارتباط شخصی‌سازی شده با کاربر اشاره کرد. مجموع عوامل یاد شده در هدف‌گذاری دقیق مخاطبان و افزایش قابل توجه نرخ تعامل و بالا رفتن درآمد تبلیغ‌کنندگان و توسعه‌دهندگان موثر است.

 

تبلیغات نصب اپلیکیشن یکتانت، بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌حل برای افزایش تعداد نصب اپلیکیشن است.

تبلیغات نصب اپلیکیشن یکتانت، بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌حل برای افزایش تعداد نصب اپلیکیشن است.

شروع تبلیغات arrow-left

 

انواع تبلیغات موبایلی بر اساس مدل تبلیغاتی

تبلیغ موبایلی اساسا به 4 مدل عمده تقسیم‌بندی می‌شود. مدل‌های تبلیغاتی مذکور را می‌توان به قرار زیر برشمرد:

تبلیغات جایزه‌دار (Rewarded Video Ad)

تبلیغات ویدیویی جایزه‌دار عمدتا از نوع تبلیغات درون برنامه ای هستند. به این معنی که در حین کار با یک اپلیکیشن، ویدیوهای کوتاه تبلیغاتی به نمایش درآمده و پاداش از پیش تعیین شده‌ای به کاربر اختصاص داده می‌شود. از آن جا که کاربران بنا به میل و خواسته خود برای دریافت پاداش در نظر گرفته شده این قبیل ویدیوها را مشاهده می‌کنند، این مدل تبلیغاتی را می‌توان در حفظ و بهبود تجربه کاربری تاثیرگذار دانست. بالا بودن نرخ نمایش کامل یا CR این گروه از تبلیغات در افزایش درآمد موثر هزاره یا eCPM آن‌ها موثر است.

تبلیغات موبایلی جایزه دار

تبلیغات بینابینی (Interstitial)

تبلیغات بینابینی در حین استفاده از برنامه‌های گوناگون یا مشاهده صفحات وب، در بازه‌های زمانی از پیش تعیین شده، به صورت بنرهای تمام صفحه یا ویدیوهای گذرپذیر و بدون در نظر گرفتن ترجیحات کاربر نمایش داده می‌شوند. ویدیوهای گذرپذیر به گروهی از تبلیغات ویدیویی اطلاق می‌شود که پس از گذشت 5 ثانیه از آغاز نمایش، کاربر می‌تواند نمایش آن را متوقف کند. با توجه به ارائه این گروه آگهی‌ها برخلاف میل کاربران، نرخ نمایش کامل یا CR آن‌ها بسیار پایین است.

تبلیغات موبایلی بینابینی

تبلیغات پیش‌نمایشی (Pre-roll)

تبلیغات پیش‌نمایشی شامل آگهی‌هایی ویدیویی 10 تا 30 ثانیه‌ای است که پیش از محتوای کلیپ تصویری اصلی برای کاربران به نمایش درمی‌آیند.

 

تبلیغات پیش نمایشی

تبلیغات همسان (Native)

تبلیغات همسان با هماهنگی کامل با ساختار کلی محتوا و به صورت کاملا طبیعی در معرض دید کاربران قرار گرفته و به حفظ یکپارچگی و هویت بصری محتوا و بهبود تجربه کاربری کمک می‌کنند. در عین حال، این مدل تبلیغاتی در افزایش درآمد توسعه‌دهندگان نیز تاثیرگذار هستند.

تبلیغات موبایلی همسان

انواع تبلیغات موبایلی بر اساس هزینه

انواع تبلیغ موبایلی براساس هزینه عبارتند از:

هزینه به ازاء فعالیت (Cost Per Action)

در روش CPA، هزینه‌های مورد توافق با شبکه‌های تبلیغاتی براساس تعداد فعالیت‌های انجام شده مورد نظر تبلیغ‌کنندگان تعیین می‌شوند. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به تعداد کلیک، مشاهده کامل ویدیو، اشتراک، عضویت و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

 

هزینه به ازاء نصب (Cost Per Install)

در روش CPI، هزینه‌های مورد توافق با شبکه‌های تبلیغاتی براساس تعداد نصب برنامه تعیین می‌شوند. به‌کارگیری این روش به بالا بردن میزان کاربران اپلیکیشن‌ها کمک می‌کند. در پلتفرم یکتانت می‌توانید تبلیغات نصب اپلیکیشن خود را به روش CPI انجام دهید.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

هزینه به ازاء نمایش کامل ویدیو (Cost Per Complete View)

در روش CPCV، هزینه‌های مورد توافق با شبکه‌های تبلیغاتی براساس تعداد نمایش‌های کامل ویدیو تعیین می‌شوند. این روش غالبا در کمپین‌های اطلاع‌رسانی به‌کار رفته و عموم مردم را با برند یا محصولات آشنا می‌کند.

 

هزینه به ازاء کلیک (Cost Per Click)

در روش CPC، هزینه‌های مورد توافق با شبکه‌های تبلیغاتی براساس تعداد کلیک بر روی آگهی‌ها تعیین می‌شوند.

انواع تبلیغات موبایلی بر اساس هزینه

 

مزایای تبلیغات موبایلی

موراد زیر از عمده‌ترین مزایای تبلیغ موبایلی به حساب می‌آیند:

  • دسترسی آسان به طیف گسترده‌ای از مخاطبان

در حال حاضر بیش از 4.5 میلیارد نفر صاحب گوشی های هوشمند هستند و از آن‌ها استفاده می‌کنند. آن‌ها بیشتر وقت خود را با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل یا پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند. از نظر آماری، مردم زمان بیشتری را با تلفن‌های خود نسبت به رایانه یا لپ تاپ صرف می‌کنند. همچنین تا 80 درصد از ترافیک وب توسط موبایل‌ها ایجاد می‌شود. این‌ها همه دلایلی هستند که بازاریابان تصمیم گرفتند تمرکز خود را بر روی کاربران تلفن همراه قرار دهند. دسترسی به تلفن‌ها تضمین می‌کند که کمپین‌های تبلیغاتی شما فوراً نشان داده می‌شوند و به راحتی توسط کاربران قابل دسترسی هستند.

  • امکان شخصی‌سازی تبلیغ

به لطف تلفن همراه، ما همیشه می‌توانیم بدانیم فرد کجاست. به همین دلیل است که بازاریابان از بازاریابی مبتنی بر مکان استفاده می‌کنند. افزایش ارتباط تلفن‌های هوشمند نه تنها دریافت اطلاعات، بلکه انتقال آن را نیز امکان پذیر کرده است. ما می‌توانیم حجم وسیعی از داده‌ها را در مورد اولویت‌های فردی کاربر جمع‌آوری کنیم. همه این‌ها به تبلیغ‌کنندگان و بازاریابان امکان می‌دهد تا با شخصی‌سازی تبلیغات دقیق‌تر باشند. تبلیغات هدفمند را می‌توان دقیقاً بر اساس ترجیحات، تاریخچه خرید قبلی یا مکان یک نفر تنظیم کرد.

  • ایجاد تعامل فوری

یکی از مزایای حیاتی این نوع تبلیغات این است که می‌توانید در لحظه تبلیغی هدفمند ارسال کرده و کاربر را تحت تاثیر قرار دهید. این تبلیغ اگر در همان زمان درست در تبلیغات موبایلی قرار گیرد باعث ایجاد تعاملی فوری از سمت افراد می‌شود. 
به عنوان مثال برای تبلیغات یک قهوه خانه بهترین راه برای نمایش آگهی صبح است. سپس، اگر یک CTA جذاب داشته باشید، باعث تشویق مشتری برای دریافت قهوه در آن زمان می‌شوید. 

  • خلاقیت و تعامل

مردم مسابقه یا بازی را دوست دارند. به همین دلیل است که استفاده از گیمیفیکیشن در بازاریابی موبایلی، باعث خلاقیت بیشتر و همچنین تعاملی شدن آن می‌شود. تبلیغات در موبایل معمولاً کیفیت بهتری از تبلیغات را ارائه می‌کنند و تصاویر بصری یا گرافیکی دلپذیرتری دارند. با ترکیب تبلیغات هدفمند با قالب‌های قانع‌کننده، بر ارائه‌ی محتوای جذاب‌تر و بیشتر به مشتریان تمرکز کنید. این جنبه خلاقانه و تعاملی تبلیغات در موبایل، پلی بین راه حل‌های تبلیغ‌کننده و نیازهای مشتریان ایجاد می‌کند.

  • مقرون به صرفه بودن

چرا تبلیغات موبایل ارزان تر است؟ به دلیل اینکه شما افرادی را هدف می‌گیرید که می خواهند و نیاز به دیدن یک تبلیغ خاص دارند. نیازی نیست پول زیادی برای بازاریابی غیر ضروری که باید برای همه جذاب باشد، صرف کنید. شما می‌توانید فقط بر روی تبلیغات هدفمند تمرکز کنید و سپس آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. زمانی هم که نتایج را آنالیز کردید و دیدید که تبلیغات برای شما کارآمد نبوده است می‌توانید با توقف کمپین در پول زیادی صرفه‌جویی کنید. 

  • افزایش نرخ تبدیل 

بنابر دلایلی که در بالا ذکر کردیم، کاملا بدیهی است که این نوع تبلیغات نرخ تبدیل بالاتری نسبت به سایر دستگاه‌ها (دسکتاپ، تبلت) را داشته باشد. آمار و ارقام موجود هم مبتنی بر همین ادعاست؛

جستجو: نمایش‌ها، کلیک‌ها، هزینه‌ها و تبدیل‌های موبایل (تلفن‌های هوشمند) در مقایسه با رایانه‌های رومیزی یا رایانه‌های لوحی بیشترین رشد را در سال داشته است. دسک‌تاپ‌ها و تبلت‌ها هر دو در همه این معیارها کاهش داشته‌اند، در حالی که گوشی‌های هوشمند بین 8 تا 13 درصد افزایش داشته‌اند.
صفحه نمایش: گوشی های هوشمند بیشترین سهم تبدیل را با 60 درصد در مقایسه با رایانه های رومیزی و تبلت‌ها داشته اند.

  •  پتانسیل وایرال شدن

یک چیز عالی در مورد تبلیغات در موبایل این است که می‌توان آن را به راحتی به اشتراک گذاشت. هنگامی که کاربر با یک محتوای عالی روبرو می‌شود، احتمالاً آن را با دوستان یا خانواده خود به اشتراک می‌گذارد. این نه تنها باعث می شود تا شما به‌صورت رایگان در معرض دید افراد زیادی قرار بگیرید، بلکه می‌تواند به ویروسی شدن کمپین بازاریابی شما نیز منجر شود.

مقاله پیشنهادی : گوگل ادموب چیست
مزایای تبلیغات موبایلی

چه عواملی باعث موفقیت تبلیغات موبایلی می‌شود؟

موارد زیر از اصلی‌ترین عوامل موفقیت در تبلیغ موبایلی به حساب می‌آیند:

  • ارائه محتوای تبلیغاتی جذاب و خلاقانه
    ارائه محتوای جذاب، مناسب و خلاقانه به شما کمک می‌کند تا نظر مخاطبان هدف را به خود جلب کرده و مشارکت آن‌ها را افزایش دهید.

  • سازگاری با انواع سیستم‌های عامل
    این امر، برقراری ارتباط با طیف گسترده‌تری از مخاطبان را امکان‌پذیر می‌کند.

  • شخصی‌سازی
    جمع‌آوری و توجه به اطلاعاتی نظیر جنسیت، سن، موقعیت مکانی و موارد دیگری از این قبیل به شما کمک خواهد کرد تا مخاطبان خود را با دقت هر چه تمام‌تر هدف‌گذاری کنید.

  • توجه به رفتار کاربران
    توجه به رفتارهای کاربران از مهم‌ترین عواملی است که به جلب نظر آن‌ها کمک کرده و اهداف تبلیغاتی شما را برآورده می‌کند.
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

تبلیغات موبایلی چه کمکی به کسب و کارها می کند؟

با توجه به گستردگی چشمگیر کاربران تلفن‌های همراه، تبلیغ موبایلی از موثرترین روش‌های معرفی محصولات، خدمات و برندها به حساب می‌آید.

ارائه تبلیغات مناسب در تلفن‌های همراه با در اختیار قرار دادن فرصت‌های منحصر به فرد برای برقراری ارتباط با کاربران در کلیه ساعات شبانه‌روز به افزایش نرخ مشارکت کاربران کمک می‌کند.

در عین حال، انجام این کار با بالا رفتن نرخ خرید، اشتراک، عضویت یا دانلود و نصب اپلیکیشن‌ها همراه است. به علاوه، ایجاد فضای مناسب برای دسترسی به جریان پایدار درآمد را می‌توان از دیگر مزایای تبلیغ موبایلی دانست که در رشد و گسترش کسب‌وکارها تاثیرگذار است.

مقاله پیشنهادی :با بهترین روش‌های تبلیغات رستوران آشنا شوید!

مراحل راه‌اندازی کمپین تبلیغات موبایلی 

خلاقیت در اجرای کمپین تبلیغات موبایلی ممکن است به شما کمک کند تا توجه مخاطب هدفتان را بهتر از سایر رقبا جلب کنید؛ ولی داشتن چارچوبی مشخص لازمهٔ دستیابی به موفقیت است. شما باید برای اجرای موفق کمپینتان از ۹ مرحلهٔ زیر در هر شرایطی پیروی کنید تا از مسیر خود خارج نشوید.  

۱. اهداف کمپین تبلیغات موبایلی خود را مشخص کنید 

تعیین‌کردن اهداف اولین گام اجرای هر کمپین تبلیغاتی موفق است که نباید در هیچ شرایط فراموش شود. اهداف دست‌یافتنی و قابل اندازه‌گیری به شما کمک می‌کنند تا نتایج کمپین خود را ارزیابی کنید تا در صورت نیاز استراتژی خود را اصلاح کنید. هدف شما مشخص می‌کند که در ادامهٔ مسیر چگونه قدم بردارید. متداول‌ترین اهدافی که می‌توانید در نظر بگیرید، عبارتند از: 

  • افزایش آگاهی از برند 
  • افزایش فروش 
  • برندینگ 
  • هدایت ترافیک به صفحهٔ فرود (لندینگ) 
  • افزایش بازدید صفحهٔ محصولات 
  • ترویج محصول یا خدمت جدید 
  • جذب مشتریان راغب (لید) 
  • ترویج کمپین‌های فروش ویژه  

مراحل بعدی کمپین به هدفی بستگی دارند که شما تعیین می‌کنید. از این رو، قبل از برداشتن گام‌های بعدی اهدافی شفاف و واضح برای کمپینتان در نظر بگیرید.  

 

۲. مخاطب هدف خود را تعریف کنید 

آیا می‌خواهید تیری در تاریکی رها کنید یا سنجیده عمل کنید؟ شما زمانی به هدفتان دست پیدا می‌کنید که تبلیغ خود را به دست افراد مناسب برسانید. به عبارتی، افرادی به درد شما می‌خورند که از پیشنهادتان استقبال کنند. شما باید بدانید که آن‌ها به چه چیزی نیاز دارند، از چه طریقی تبلیغ شما را مشاهده می‌کنند و علایق آن‌ها چیست. 

به‌عنوان مثال، کاربر موبایل با صفحه‌ٔ نمایشی کوچک سروکار دارد. از این رو، شما باید بتوانید توجه او را با تبلیغی جذاب و متناسب با سایز صفحهٔ نمایش موبایل در کمترین زمان ممکن جلب کنید.  

شما با شناسایی ویژگی‌های جمعیت‌شناختی و روان‌شناختی مخاطب هدف این توانایی را خواهید داشت که پیامی ارزنده را در کانال و زمان مناسب ارائه کنید. برای جمع‌آوری اطلاعات دربارهٔ مخاطب مورد نظرتان می‌توانید دست به دامان نظرسنجی‌ها و گوگل آنالیتیکس شوید. گوش دادن به شبکه‌های اجتماعی همچنین به شما کمک می‌کند تا مخاطبتان را بهتر بشناسید.

 

۳. نوع تبلیغ موبایلی خود را تعیین کنید 

در بخش‌های قبل به انواع تبلیغات موبایلی اشاره کردیم. شما در مرحلهٔ سوم اجرای کمپین خود باید تصمیم بگیرید که کدام‌یک از آن‌ها به شما در رسیدن به هدفتان کمک می‌کند. شما همچنین باید ویژگی‌های مخاطب هدف خود را در این مرحله در نظر بگیرید. به عبارتی، شما باید بدانید چه نوع تبلیغی او را به وجد می‌آورد. 

به‌عنوان مثال، با بنرهای جذاب می‌توانید نرخ کلیک را افزایش دهید؛ ولی ویدیوها برای افزایش فروش مناسب‌ترند. فراموش نکنید که شما باید مخاطب را به صفحهٔ فرود محصول یا خدمت خود هدایت کنید. به همین خاطر، از فراخوان عمل در ویدیوهای خود غافل نشوید.  

برای انتخاب نوع تبلیغ موبایلی به چهار سوال زیر پاسخ دهید: 

  • چه نوع تبلیغی من را به هدفم نزدیک می‌کند؟ 
  • آیا تبلیغ من با ویژگی‌های روان‌شناختی و الگوهای رفتاری مخاطب هدفم همخوانی دارد؟ 
  • چه نوع تبلیغی برای کسب بهترین نتیجه مناسب‌ترند؟ 
  • آیا منابع کافی برای اجرای آن دارم؟ 

 

۴. مدت زمان کمپین خود را مشخص کنید 

مدت زمان کمپین نقش زیادی در نحوهٔ طراحی آن دارد؛ زیرا شما باید برای تمام مراحل برنامه و محتوای مناسب داشته باشید. برای مشخص‌کردن طول کمپین خود باید هدف، اقداماتی که کاربر باید انجام دهد و همچنین منابع خود را در نظر بگیرید. 

به‌عنوان مثال، فرض کنید که می‌خواهید محصول یا خدمتی جدید را ارائه کنید. شما ابتدا باید آگاهی ایجاد کنید و سپس مخاطب هدفتان را قانع کنید و در مرحلهٔ آخر او را به مشتری تبدیل کنید. بدیهی است که برای رسیدن به چنین هدفی باید مدت زمان زیادی برای کمپین خود در نظر بگیرید. در کمپین‌های بلندمدت نباید مخاطب خود را رها کنید. شما باید مطمئن شوید که می‌دانید در هر مرحله از کمپین باید چه چیزی ارائه کنید. به خاطر داشته باشید که مخاطب نباید در میانهٔ راه دلسرد شود و از زمین بازی خارج شود.

 

۵. پلتفرم و دستگاه‌های موبایل هدف را شناسایی کنید 

شما نمی‌توانید از تبلیغی یکسان در پلتفرم‌ها و دستگاه‌های مختلف استفاده کنید. به‌عنوان مثال، صفحهٔ نمایش موبایل از تبلت کوچک‌تر است. به همین خاطر، شما در موبایل به تبلیغی نیاز دارید که خیلی سریع پیامتان را منتقل کند.

شما همچنین باید بدانید که قرار است تبلیغ خود را در اپلیکیشن‌های موبایل یا وب‌سایت‌ها نمایش دهید. برای تصمیم‌گیری دربارهٔ این موضوع باید رفتار مخاطب هدفتان را رصد کنید تا بتوانید بهترین مکان را برای نمایش تبلیغتان انتخاب کنید.

 

۶. بودجهٔ کمپین خود را مشخص کنید 

شما پس از پشت سر گذاشتن پنج مرحلهٔ قبلی می‌توانید به‌راحتی بودجهٔ مورد نیاز کمپین خود را مشخص کنید. بودجه باید به شکلی باشد که شما پول کافی تا تحقق هدفتان داشته باشید. به عبارتی، مسائل مالی نباید باعث شوند که کمپین شما شکست بخورد. 

شما در این مرحله باید ابتدا از خودتان بپرسید که چقدر می‌توانم هزینه کنم؟ در صورتی که هدف مورد نظرتان بزرگ‌تر از اندازهٔ جیبتان است، به مرحلهٔ اول برگردید و هدفتان را تغییر دهید.

 

۷. تبلیغتان را طراحی کنید 

شما در این مرحله از کمپین تبلیغات موبایلی خود دیگر می‌توانید طراحی تبلیغ خود را شروع کنید. تبلیغ شما از دو بخش متن تبلیغاتی و عناصر بصری تشکیل می‌شود. متن تبلیغاتی شما باید بتواند مخاطب هدفتان را متقاعد کند که محصول شما بهترین گزینه برای رفع نیاز او است. 

فراموش نکنید که تبلیغات موبایلی در فضای کوچکی نمایش داده می‌شوند. به همین خاطر، سعی کنید از متنی ساده، کوتاه و جذاب استفاده کنید. از طرفی، دکمهٔ فراخوان عمل را در جایی مناسب از تبلیغ خود بگذارید. از مخاطب انتظار نداشته باشید که دنبال دکمهٔ شما بگردد. 

صفحهٔ فرود را برای مخاطبان هدفتان شخصی‌سازی کنید تا آن‌ها را در مسیر خود نگه دارید. از طرفی، شما باید رفتار آن‌ها را در این صفحه رهگیری کنید تا بتوانید با تجزیه‌وتحلیلِ این اطلاعات عملکرد بهتری داشته باشید. شما همچنین باید آن‌ها را به تعامل و انجام‌دادن عمل مشخصی سوق دهید. از این رو، محتوایی جذاب و منحصر‌به‌فرد در این صفحه به کار ببرید تا آن‌ها را درگیر کنید.

 

۸. کمپین تبلیغات موبایلی خود را امتحان کنید 

شما بهتر است قبل از اینکه تبلیغ خود را در اختیار مخاطب بگذارید، آن را امتحان کنید. اجرای آزمایشی کمپین به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف آن را شناسایی کنید و مطمئن شوید که چیزی از قلم نیفتاده است. امتحان‌کردن کمپین قبل از اجرا همچنین باعث می‌شود که برای هر اتفاق ناخوشایند و غیرمنتظره‌ای آماده باشید. 

اگر شما این موضوع را نادیده بگیرید و به سراغ اجرای کمپین خود بروید، ممکن است برای جبران اشتباه‌های خود هزینه‌های گزافی متحمل شوید. در برخی از موارد حتی ممکن است تمام تلاش‌های خود را به باد دهید.  

سعی کنید کمپین خود را در شرایط واقعی امتحان کنید تا چیزی شما را حین اجرا شگفت‌زده نکند. موارد زیر را قبل از اجرای کمپینتان بررسی کنید: 

  • مطمئن شوید که تبلیغ شما درست نمایش داده می‌شود؛
  • کیفیت تبلیغ خود را از نظر بصری و محتوایی بررسی کنید؛
  • ببینید آیا رفتار کاربر به‌درستی رهگیری می‌شود و تمام اطلاعات جمع‌آوری می‌شوند یا خیر؛
  • مطمئن شوید که ویدیوهای شما بدون هیچ مشکلی بارگذاری می‌شوند؛
  • آیا تجربه کاربری خوبی در انتظار مخاطبان شما است؟

 

۹. نتایج کمپین را ارزیابی کنید 

جمع‌آوری اطلاعات در طول کمپین تبلیغات موبایلی بسیار حائز اهمیت است؛ ولی شما باید به حریم خصوصی کاربران احترام بگذارید. به همین خاطر، مطمئن شوید که مخاطب با این موضوع مشکلی ندارد. نتایج را تجزیه‌وتحلیل کنید تا مطمئن شوید مسیری که طی کرده‌اید به هدف شما ختم می‌شود. 

از طرفی، اطلاعات هر کمپین مسیر کمپین بعدی را هموارتر می‌کند. شکاف‌ها و نقص‌های خود را متوجه می‌شوید، مخاطبان هدفتان را بهتر درک می‌کنید و متوجه می‌شوید که چه پلتفرمی برای شما مناسب‌تر است. از این رو، نه‌تنها کمپین فعلی خود را در لحظه اصلاح می‌کنید بلکه بازدهی کمپین بعدی خود را هم افزایش می‌دهید تا درآمد بیشتری کسب کنید. 

مقاله پیشنهادی : بازاریابی دیجیتال چیست

۴ استراتژی اثربخش و کاربردی برای تبلیغات موبایلی 

نمی‌توان برای تمام کسب‌وکارها یک نسخهٔ یکسان پیچید. به عبارتی، هر کسب‌وکاری بسته به هدف خود باید استراتژی خاصی برای تبلیغات موبایلی خود تدوین کند. در این بخش چهار استراتژی اثربخش را با شما در میان می‌گذاریم. شما می‌توانید از آن‌ها الهام بگیرید تا زمان زیادی را برای آماده‌کردن استراتژی صرف نکنید. 

۱. فراتر از تبلیغات بنری گام بردارید 

بنرها یکی از قدیمی‌ترین و موثرترین سلاح‌های تبلیغاتی به حساب می‌آیند؛ ولی بهتر است که این روزها تنها به تبلیغات بنری بسنده نکنید. آمارها نشان می‌دهند که دامنهٔ توجه مصرف‌کنندگان کاهش پیدا کرده است. از این رو، شما باید به‌دنبال راهی جدید برای جلب توجه آن‌ها باشید. 

مطالعه‌های مختلفی دربارهٔ میزان بازدهی تبلیغات مختلف از جمله نمایشی، ویدیویی و همسان انجام شده است. نتایج این مطالعه‌ها حاکی از این است که نرخ کلیک ویدیوها و تبلیغات همسان به‌ترتیب ۳۰ و ۴ برابر بنرها است. بنرها نقش زیادی در هدایت مخاطب هدف در زمان مناسب دارند؛ اما وقت آن شده است که از قالب‌های جدید مانند تبلیغات بنری همسان و ویدیویی بهره ببرید. 

 

۲. تبلیغ‌ را برای مخاطب هدفتان شخصی‌سازی کنید 

شخصی‌سازی تبلیغ برای مخاطب هدف یکی از بهترین استراتژی‌های تبلیغات موبایلی به‌شمار می‌آید. تبلیغی که شخصی‌سازی شده باشد به شما اجازه می‌دهد تا ارتباط بهتری با مخاطب هدف خود برقرار کنید و به‌تبع آن راحت‌تر او را به مشتری تبدیل کنید. 

اغلب افراد به تبلیغات به چشم یک مزاحم نگاه می‌کنند؛ ولی شما می‌توانید تبلیغ خود را بر اساس نیاز و ویژگی‌های مخاطب هدف شخصی‌سازی کنید تا از آن استقبال کند. به عبارتی، چیزی را به مخاطب هدف نشان دهید که به آن نیاز یا علاقه دارد.  

برای شخصی‌سازی تبلیغ می‌توانید از ویژگی‌های جمعیت‌شناختی مخاطب هدف مانند سن، جنسیت و موقعیت مکانی او استفاده کنید. به‌عنوان مثال، متن تبلیغاتی خود را به زبان او بنویسید یا از ضرب‌المثل‌ها و اصطلاح‌های محلی در پیام خود استفاده کنید.  

شما همچنین می‌توانید علایق و رفتار گذشتهٔ مخاطب هدف خود را هم هدف بگیرید. به‌عنوان مثال، با یک کد تخفیف می‌توانید او را به مسیر خرید برگردانید. فراموش نکنید که هدف شما از شخصی‌سازی تبلیغ چیزی به غیر از برقراری ارتباط و نزدیک‌شدن به کاربر نیست. از این رو، تحت هیچ شرایطی از مرزهای حریم خصوصی عبور نکنید؛ کاربر نباید ناراحت شود یا بترسد! 

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

۳. از تبلیغات مبتنی بر گیمیفیکیشن استفاده کنید 

در بخش‌های قبلی به این موضوع اشاره شد که شما باید به دنبال راه‌های تازه برای جلب توجه مخاطب هدفتان باشید. اغلب افراد سعی می‌کنند که به طریقی از دست تبلیغات فرار کنند؛ ولی کمتر کسی بازی‌ها را نادیده می‌گیرد. از این رو، شما می‌توانید برای افزایش اثربخشی تبلیغ خود، آن را به یک بازی تبدیل کنید. 

منظور از گیمیفیکیشن استفاده از ویژگی‌های بازی‌ها در تبلیغ برای ایجاد انگیزه و برانگیختن حس کنجکاوی مخاطب هدف است. حس خوبی که پشت تبلیغات مبتنی بر گیمیفیکیشن پنهان است باعث می‌شود که نه‌تنها مخاطب از آن استقبال کند بلکه به سایر دوستان خود هم اطلاع می‌دهد. 

شما باید بازی‌هایی ساده و کوتاه طراحی کنید تا مخاطب هدفتان طعم شیرین بردن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بچشد. جوایز و پاداش‌های کوچک مانند کد تخفیف ۱۰ درصدی شاید در نگاه اول جذاب به‌نظر نرسند؛ ولی زمانی که پای بردن در میان باشد، اندازهٔ جایزه چندان اهمیت ندارد. 

 

۴. به‌جایِ افزایش نرخ کلیک، به جذب مخاطب ارزشمند فکر کنید 

نرخ کلیک بی‌شک یکی از معیارهای مهم ارزیابی اثربخشی کمپین تبلیغات موبایلی است؛ ولی این نرخ همه چیز را بیان نمی‌کند. آیا شما تنها به مخاطبی نیاز دارید که روی تبلیغ شما کلیک کند یا ترجیح می‌دهید مخاطبی را جذب کنید که از شما خرید کند؟ بدون شک به مخاطبی از جنس مخاطب دوم نیاز دارید. از این رو، سعی کنید کانالی را شناسایی کنید که شما را به او نزدیک کند. 

برای درک بیشتر این موضوع فرض کنید که تبلیغ خود را در دو کانال مختلف ارائه کرده‌اید. اگر کانال «الف» ۱۵۰۰ نفر و کانال «ب» ۵۰۰۰ نفر را به‌سمت شما هدایت کنند، کدام‌یک را انتخاب می‌کنید؟ برای پاسخ‌دادن به این سوال عجله نکنید؛ زیرا شما نمی‌دانید چه تعدادی از آن‌ها کاری را که خواسته‌اید، انجام داده‌اند.  

تصور کنید که یک درصد و پنج درصد از مخاطبانی که به‌ترتیب از کانال «الف» و کانال «ب» جذب‌کرده‌اید، محصول شما را خریده‌اند. شما در این شرایط دیگر می‌دانید که کانال «ب» با وجود نرخ کلیک کمتر گزینهٔ مناسب‌تری برای سرمایه‌گذاری است. این مثال به‌خوبی نشان داد که شما علاوه بر نرخ کلیک باید نرخ بازگشت هزینهٔ تبلیغات (ROAS) و کیفیت مخاطب جذب‌شده را هم در نظر بگیرید. 

 

سخن آخر

کسب بهترین نتیجه ممکن از تبلیغات موبایلی نیازمند اتخاذ رویکردی سنجیده و به‌کارگیری سیاست‌های بازاریابی جامعی است. پلتفرم ادیوری با برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی متنوع، الگوریتم‌های پیشرفته، نمایش هوشمند و هدفمند آگهی‌‌ها، پشتیبانی از تمام زبان‌ها و فناوری‌های ایجاد اپلیکیشن و بازی و بسیاری راه‌کارهای دیگر به افزایش بازده تبلیغاتی و رونق بخشی کسب‌وکار شما کمک خواهد کرد. حاصل این همکاری، هدف قرار دادن مناسب‌ترین مخاطبان و به حداکثر رساندن کارایی روش‌های بازریابی خواهد بود.

پیاده‌سازی تبلیغات موبایلی در پلتفرم ادیوری

منابع:

mobileads | appypie | Search Engine Watch | ADJUST | tasil | powerdigitalmarketing | blog.udonis.co

 

2.2/5 - (5 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ریتارگتینگ، فرصت دوباره برای برگرداندن مشتری!