فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

گزارش سالانه یکتانت

ندا عروضی | تاریخ بروزرسانی : ۹ آذر ۱۳۹۸

یکتانت با هدف کمک به اکوسیستم استارت‌آپی در ایران و شفاف‌سازی صنعت تبلیغات آنلاین گزارشی از رفتار کاربران وب در دسکتاپ و موبایل از ابتدای مهر ۹۷ تا انتهای شهریور ۹۸ منتشر کرد. در این گزارش، اطلاعات کاملی در اختیار افراد و کسب‌وکارهایی که تمایل دارند در حوزه کسب‌وکارهای آنلاین فعالیت کنند، قرار می‌گیرد.

گزارش کامل سالانه یکتانت را اینجا دریافت کنید.

در حال حاضر یکتانت ماهانه تبلیغات کسب‌وکارهای مختلفی را به بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر دسکتاپ و موبایل نمایش می‌دهد؛ با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین، رفتار آن‌ها را تحلیل می‌کند و به صورت کاملا هوشمند، تبلیغات متناسب با سلیقه و نیاز هر کاربر را به او نمایش می‌دهد. این گزارش از تحلیل رفتار کاربران، وب‌سایت‌های نمایش‌دهنده و وب‌سایت‌های تبلیغ‌کننده به دست آمده است و به دو بخش کلی تقسیم می‌شود.

 

با تبلیغات کلیکی یکتانت، هدفمندتر هزینه کنید و بیشتر دیده شوید!

با تبلیغات کلیکی یکتانت، هدفمندتر هزینه کنید و بیشتر دیده شوید!

مشاهدهٔ تعرفه‌ها arrow-left

 

بخش‌بندی‌های گزارش

این گزارش به دو بخش کلی تقسیم می‌شود. بخش اول اطلاعات مربوط به رفتار کاربران، ارائه‌دهنده‌های اینترنتی، مرورگرها و … اختصاص دارد و در بخش دوم، گزارش و آماری از تبلیغات یکتانت همانند میانگین قیمت کلیک و نرخ کلیک به نمایش (CTR) در مدل‌های مختلف تبلیغات یکتانت در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌گیرد.

نمونه‌هایی از گزارش سالانه یکتانت

یکی از نمودارهای اصلی این گزارش ترافیک کاربران وب به تفکیک موبایل و دسکتاپ است. همان‌طور که در نمودار زیر نیز مشاهده می‌کنید میانگین ترافیک کاربران موبایل در تمامی ساعات شبانه‌روز از دسکتاپ بیشتر است. همچنین بیشترین ترافیک کاربران دسکتاپ در ساعات کاری به خصوص بین 8 صبح تا 2 بعد از ظهر و بیشترین ترافیک کاربران موبایل در ساعات انتهایی شب به خصوص بین 9 شب تا 12 نیمه‌شب است.

ترافیک کاربران ایران

نمودار زیر ترافیک کاربران در ماه رمضان را نشان می‌دهد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، تقریبا در تمامی ساعات شبانه‌روز به جز زمان افطار، کاربران رفتاری مطابق با سایر زمان‌های سال دارند. ترافیک کربران در زمان افطار حدود 15 درصد کاهش می‌یابد و دوباره به روند طبیعی خود بازمی‌گردد.

ترافیک کاربران در ماه رمضان

در دو نمودار زیر می‌توانید از توزیع ترافیک کاربران به تفکیک مرد و زن هم در موبایل و هم در دسکتاپ آگاهی یابید. با توجه به دو نمودار زیر مردها در تمامی ساعات به خصوص ساعات کاری بیشتر از زن‌ها در وب حضور دارند.

ترافیک کاربران مرد و زن ایرانی

یکی دیگر از نمودارها میزان علاقه‌مندی کاربران وب به موضوعات مختلف را نشان می‌دهد. با توجه به این نمودار، اخبار ورزشی، سیاسی و اجتماعی بسیار مورد علاقه‌ی کاربران وب است و از طرفی فال، تعبیر خواب و جملات عاشقانه کم‌ترین دنبال‌کننده را دارد.

علاقه مندی کاربران به موضوعات مختلف

یکی از اطلاعاتی که در بخش دوم گزارش در اختیارتان قرار می‌گیرد، متوسط نرخ کلیک به نمایش (CTR) در مدل‌های مختلف تبلیغاتی یکتانت است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، نرخ کلیک به نمایش در تبلیغات ریتارگتینگ چند برابر تبلیغات همسان و بنری است و اختلاف چشمگیری دارد.

امید است مطالعه این گزارش به افرادی که در حوزه آنلاین مشغول فعالیت هستند و یا تمایل دارند از تبلیغات آنلاین استفاده کنند، مفید واقع شود و کمک کند تا بتوانند با دید بهتری تصمیم‌گیری نمایند و به موفقیت بیشتری دست یابند.

گزارش کامل سالانه یکتانت را اینجا دریافت کنید.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *