فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

آموزش گام به گام ساخت اکانت MCC گوگل ادز

سایر مقالات | رضا سپه‌وندی | تاریخ بروزرسانی : ۲۳ آبان ۱۴۰۲

ساخت اکانت mcc گوگل ادز

نحوهٔ ساخت اکانت MCC گوگل ادز یکی از نگرانی‌های رایج آژانس‌های تبلیغاتی و فریلنسرها به حساب می‌آید؛ زیرا آن‌ها برای مدیریت بهینهٔ حساب‌های مشتریان خود باید بتوانند همه چیز را در یک مکان و با دقت بیشتری رصد کنند؛ همچنین داشتن داشبوردی واحد باعث می‌شود تا زمان کمتری را صرف گزارش‌دهی، تهیه صورت‌‌‌حساب‌های تلفیقی و کنترل دسترسی‌ها کنند. در این مقاله به شما می‌گوییم اکانت MCC چیست، چه مزایایی دارد و چه مراحلی را باید برای ساختن آن طی کنید. در ادامه با یکتانت همراه شوید. (چنانچه قصد اجرای تبلیغات در صفحه اول گوگل را دارید، می‌توانید از شرایط و تعرفه‌های یکتانت آگاهی کسب نمائید)

اکانت MCC گوگل ادز چیست؟

اکانت My Client Center (MCC) داشبوردی است که به شما اجازه می‌دهد چندین اکانت گوگل ادز را هم‌زمان مدیریت کنید.

گوگل ادز به شما اجازه می‌دهد ۲۰ اکانت مختلف را در اکانت MCC مدیریت کنید. این بدان معنا نیست که شما برای هر ۲۰ مشتری باید یک اکانت جداگانه بسازید؛ زیرا شما می‌توانید اکانت‌های MCC مختلف خود را در یک اکانت جمع‌آوری کنید. به‌عنوان مثال، فرض کنید که شما می‌خواهید کمپین‌های ۶۰ مشتری مختلف را در یک اکانت مدیریت کنید. کافی است که سه اکانت MCC بسازید و سپس این سه اکانت را به یک اکانت MCC متصل کنید تا امکان مدیریت هر ۶۰ اکانت را در یک مکان داشته باشید. 

با ساخت اکانت MCC گوگل ادز دیگر نیاز نیست وارد حساب‌های مختلف با نام‌‌های کاربری و رمزهای عبور متفاوت شوید؛ زیرا گوگل ادز تمام امکانات خود را در یک داشبورد به شما ارائه می‌کند. در بخش بعدی خواهید دید که چرا داشتن این اکانت برای شما به‌عنوان یک آژانس تبلیغاتی یا فردی که چندین حساب گوگل ادز را مدیریت می‌کند، ضروری و حیاتی است.

 

تبلیغات در گوگل را با خیال راحت به یکتانت بسپارید.

تبلیغات در گوگل را با خیال راحت به یکتانت بسپارید.

شروع تبلیغات arrow-left

 

مزایا و کاربرد اکانت MCC گوگل ادز

اگر کسب‌وکار شما به شکلی است که به دسترسی به چندین حساب مختلف نیاز دارید، می‌توانید بازدهی و کارایی خود را با ایجاد یک اکانت MCC گوگل ادز افزایش دهید. از مهم‌ترین مزایا و کاربرد این اکانت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

۱. صرفه جویی در زمان

ورود و خروج از حساب‌ها زمان‌بر است و همچنین باعث می‌شود تا دقت و تمرکز شما کاهش پیدا کند. به‌خصوص برای آژانس‌های تبلیغاتی ایرانی که به دلیل تحریم‌ها دسترسی مستقیم به گوگل ادز ندارند. شما می‌توانید با ساخت اکانت MCC گوگل ادز از دست این مشکل خلاص شوید. 

برای مثال، فرض کنید که کمپین یکی از مشتریان شما به مشکل بخورد. ترجیح می‌دهید که همان لحظه از طریق اکانت MCC آن را متوقف کنید یا مجبور شوید از اکانت یکی دیگر از مشتریان خارج شوید و وارد اکانت این مشتری شوید؟ گزینهٔ اول بدون شک انتخاب منطقی‌تری است.

 

۲. بهبود نرخ بازگشت هزینه تبلیغات

بدیهی است که همه چیز تبلیغات در گوگل در نرخ بازگشت هزینه آن خلاصه می‌شود. هر کسب‌وکاری پول خرج می‌کند که به هدف خود نزدیک شود؛ بنابراین شما باید بتوانید با مدیریت دقیق و تجزیه‌وتحلیل تمام اطلاعات بهترین نتیجه را برای مشتریانتان رقم بزنید.  

دسترسی راحت به اطلاعات تمام مشتریان و منظم نگه‌داشتن اطلاعات باعث می‌شود که با دقت و تمرکز کافی همه چیز را ارزیابی کنید، ذهنتان را از خستگی نجات دهید و با حوصلهٔ بیشتری کمپین‌ها را مدیریت کنید؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت که نتایج بهتری رقم بزنید.

 

۳. صورت حساب تلفیقی

تلفیق صورت‌حساب‌ها یکی از ویژگی‌های اکانت MCC گوگل ادز به حساب می‌آید. این ویژگی به شما کمک می‌کند یک صورت‌حساب برای تمام اکانت‌های خود داشته باشید. شما صورت‌حساب‌های مشتریان خود را یکی می‌کنید و ماهانه تنها به پرداخت یک صورت‌حساب می‌پردازید.

 

۴. اعمال برخی از تغییرات برای تمام زیر مجموعه‌ها

شما می‌توانید برخی از تغییرات را در اکانت MCC برای تمام زیرمجموعه‌ها اعمال کنید. به‌عنوان مثال، لیستی از کلمه‌های کلیدی Negative خود ایجاد کنید و سپس آن را برای تمام اکانت‌های زیرمجموعه فعال کنید. برای مثال دیگر، شما می‌توانید لیستی از مخاطبان خود را برای ریمارکتینگ میان تمام اکانت‌ها به اشتراک بگذارید. 

حال که دیگر می‌دانید اکانت MCC گوگل ادز چیست و چرا به آن نیاز دارید، وقت‌ آن شده است که مراحل ساخت این اکانت را با یکدیگر در بخش بعدی مرور کنیم.

مقاله پیشنهادی :آموزش دسترسی دادن در گوگل ادز

 

آموزش ساخت اکانت MCC گوگل ادز

برای ساخت اکانت MCC گوگل ادز باید مراحل زیر را دنبال کنید: 

۱. ابتدا باید از طریق این لینک به صفحهٔ ساخت اکانت Google Ads Manager مراجعه کنید و سپس روی دکمهٔ «Create a manager account» کلیک کنید.

 

اکانت منیجر گوگل ادز

 

۲. پس از اینکه روی این دکمه کلیک کردید، از شما خواسته می‌شود تا مشخصات ایمیل (نام کاربری و رمز عبور) را وارد کنید. شما در مرحلهٔ بعدی باید نامی برای اکانت MCC خود انتخاب کنید. نام را در بخشی که در تصویر مشاهده می‌کنید، وارد کنید. سپس گزینهٔ «managing other people’s accounts» را انتخاب کنید و روی دکمهٔ «SUBMIT» کلیک کنید تا اکانت شما ساخته شود. 

 

ساخت اکانت mcc گوگل ادز

 

۳. اگر تمام مراحل را به درستی طی کرده باشید، باید با صفحه‌ای مانند آنچه که در تصویر زیر می‌بینید، روبرو شوید. در این مرحله، روی دکمهٔ «Explore your account» کلیک کنید تا به داشبورد اکانت MCC خود هدایت شوید. 

 

داشبورد اکانت mcc

 

۴. اکانت MCC شما آماده است و در این مرحله، باید اکانت‌های مشتریان خود را اضافه کنید. برای اضافه کردن هر مشتری به شناسهٔ اکانت او نیاز دارید. شناسهٔ اکانت یک عدد ۱۰ رقمی است که در بالای صفحه و کنار تصویر پروفایل دیده می‌شود. از مشتری خود بخواهید که آن را به شما بدهد. 

 

شناسه اکانت mcc

 

۵. برای اضافه‌کردن هر مشتری باید ابتدا روی «Sub-account settings» در بخش «Settings» کلیک کنید. در این بخش، ۳ گزینهٔ مختلف با فشردن دکمهٔ «+» به شما نمایش داده می‌شود که باید گزینهٔ «Link existing account» را انتخاب کنید. 

 

تنظیمات اکانت mcc گوگل ادز

 

۶. در مرحلهٔ آخر، شما باید شناسهٔ مشتری خود را در کادری که با رنگ زرد مشخص شده است، وارد کنید و روی گزینهٔ «Send Request» کلیک کنید تا درخواستتان برای مشتری ارسال شود. اکانت مشتری پس از تایید درخواستتان به اکانت MCC شما اضافه خواهد شد. 

مقاله پیشنهادی : مزایای تبلیغات گوگل ادز

اتصال به اکانت mcc گوگل ادز

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۲۰ اکانت مختلف را در یک اکانت مدیریت کنید

ساخت اکانت MCC گوگل ادز بی‌شک راهی عالی برای مدیریت چندین کمپین تبلیغاتی مختلف است. اگر شما قرار است اکانت گوگل ادز مشتریان مختلفی را مدیریت کنید، بهتر است همین امروز برای ساختن این اکانت اقدام کنید. داشبورد اکانت MCC به شما اجازه می‌دهد کمپین‌های مشتریان خود را بهتر مدیریت کنید و نتایج شگفت‌انگیزی رقم بزنید. 

ما در این مقاله به شما نشان دادیم اکانت MCC گوگل ادز چیست، چرا آژانس‌های تبلیغاتی به آن نیاز دارند و چگونه می‌توان این اکانت را ساخت. اگر سوالی ذهن شما را درگیر کرده است، با ما در بخش نظرات به گفت‌وگو بنشینید.  

منابع: 

PromoNaviBlog | NEILPATEL | Cyberclick 

4.3/5 - (43 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با تبلیغات در گوگل زودتر به مشتری برسید!