فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریابی با معرفی ابزار!‌ [آپدیت]

مقالات دیجیتال مارکتینگ | فاطمه هدیه‌لو | تاریخ بروزرسانی : ۲۸ دی ۱۴۰۲

کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال

از دیجیتال مارکتینگ می‌توان به عنوان یکی از بزرگترین حوزه‌هایی نام برد که هوش مصنوعی تحول عظیمی در آن به‌وجود آورده است. ما در این مقاله به ارتباط هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ خواهیم پرداخت و تاثیراتی که ترکیب هوش مصنوعی و بازاریابی دیجیتال بر آینده حوزه بازاریابی آنلاین می‌گذارد را بررسی می‌نماییم. 

 

نکته: با توجه به درخواست شما عزیزان، بخش‌های «کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی»، «رویکردهای اثرگذار برای استفاده از هوش مصنوعی»، «نحوهٔ بهبود بازاریابی با هوش مصنوعی»، «چند نمونه استفاده از هوش مصنوعی در واقعیت» و همچنین «مزایا و معایب» به مقالهٔ قبلی اضافه شد. اگر همچنان بخشی بی‌پاسخ مانده است، به ما بگویید:
0
اینجا بنویسید:x

 

هوش مصنوعی چیست؟

طبق گفته ویکی‌پدیا، اصطلاح «هوش مصنوعی» برای توصیف ماشین‌ها و رایانه‌هایی استفاده می‌شود که عملکردهای «شناختی» ذهن انسان‌ها، مانند یادگیری و حل مسائل را تقلید می‌کنند.

هوش مصنوعی یکی از شاخه‌های حوزه علوم رایانه‌ای است که تلاش می‌کند ماهیت هوش را درک کرده و ماشین هوشمند جدیدی تولید کند که بر اساس داده‌هایی که به آن داده می‌شود دقیقاً مانند انسان‌ها فکر کند، پاسخ دهد و وظایفی را اجرا کند. برخی از فعالیت‌های مرتبط با هوش مصنوعی مانند رباتیک، تشخیص گفتار، تشخیص تصویر، پردازش زبان طبیعی و حل مسئله، بسیار فنی و تخصصی هستند.

امروزه کارایی سیستم‌های هوش مصنوعی به لطف الگوریتم‌های دقیق، سریع‌تر از هر زمان دیگری در حال پیشرفت هستند و به برداشتن گام‌های بزرگ در زمینه‌های تحقیق و توسعه در سراسر جهان کمک می‌کنند. درواقع می‌توان تصور کرد که در آینده محصولات فن‌آوری شده توسط هوش مصنوعی مانند منبعی حاوی خرد انسانی باشد. اگرچه هوش مصنوعی هوش انسانی نیست، اما می‌تواند مانند انسان فکر کند و ممکن است از هوش انسانی نیز فراتر رود.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

ارتباط هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ

طی سال‌های گذشته، بازاریابان در استفاده از هوش مصنوعی در استراتژی‌های بازاریابی خود مردد بودند. اما اکنون، بسیاری از برندهای موفق مانند آمازون و Spotify، این فناوری پیشرفته را پذیرفته و می‌توان گفت استفاده از هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ میان بسیاری از بازاریابان و کسب‌وکارها رواج یافته است. به عنوان مثال، آمازون بر اساس جستجوها، خریدها و بازدیدهای قبلی مخاطبان و مشتریان، از هوش مصنوعی برای نشان دادن محصولات مرتبط به خریداران استفاده می‌کند. این امر می‌تواند با ایجاد یک تجربه شخصی‌سازی شده، احتمال خرید اولیه را افزایش داده و در ادامه خریداران را به مشتریان دائمی تبدیل کند.

با تبلیغات هوشمند ریتارگتینگ، یکی از نتایج استفاده از هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید.

درواقع امروزه هوش مصنوعی به عنوان بخشی از بازاریابی دیجیتال، طیف وسیعی از مزایا و فرصت‌های واقعی را در اختیار بازاریابان قرار می‌دهد. هوش مصنوعی مواردی مانند؛ پیش‌بینی با استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌ها، تجربیات بهتر برای مشتریان و بازاریابی هدفمند را امکان‌پذیر می‌کند که بدون شک افزایش بازگشت سرمایه را برای کسب‌وکارها در بر خواهد داشت.

علاوه بر موارد ذکر شده باید یادآور شویم که تبلیغات یکی از روش‌های ایده‌آل برای ایجاد ارزش برندها است. بنابراین دیجیتال مارکتینگ با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند با توجه به علاقمندی مخاطبان، پوسترهایی از برند ایجاد کرده که این موضوع منجر به مشاهده تبلیغات بر اساس انتخاب و علاقه مخاطبان خواهد شد. درواقع ارتباط هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ، نه تنها کارها را برای برندها آسان‌تر می‌کند بلکه به حل مسائل مشتریان نیز می‌انجامد.

 

۱۰ کاربرد هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

وقتی مارکترها از هوش مصنوعی برای جمع‌آوری داده دربارهٔ مخاطب و محصول خود و تولید محتوای بهتر استفاده می‌کنند، قدم در حوزهٔ بازاریابی هوش مصنوعی یا AI marketing گذاشته‌اند.

کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی آن‌قدر گسترده است که می‌توانیم بدون تردید آن را بی‌انتها فرض کنیم. در ادامه به چند مورد اشاره می‌کنیم (منابع: HubSpot، SproutSocial).

رفع مسئولیت: نمونه ابزارهای معرفی‌شده برای آشنایی بیشتر با ابزارهای موجود است و به‌معنای تایید آن‌ها نیست؛ لطفاً قبل از خرید هر محصول، دربارهٔ آن به‌خوبی تحقیق کنید.

 

۱. بخش‌بندی مخاطبان

با هوش مصنوعی می‌توانید مخاطبان خود را به‌صورت دقیق و موثر بخش‌بندی کنید. بخش‌بندی مخاطبان با هوش مصنوعی خیال شما را از ۴ چالش این کار راحت می‌کند:

  • کیفیت داده‌ها

اگر داده‌هایی که مبنای بخش‌بندی هستند، باکیفیت نباشند، نتیجهٔ کار اثربخش نخواهد بود.

ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند داده‌های تکراری، منسوخ (تاریخ‌گذشته)، مبهم (به‌علت املا، دسته‌بندی / برچسب‌گذاری غلط یا نام‌گذاری اشتباه ستون‌ها) و پنهان (داده‌هایی که دپارتمان‌های دیگر به اشتراک نگذاشته‌اند) را تشخیص دهند و منبع داده‌های شما را الک و کامل کنند.

  • حجم داده‌ها

برای شناخت درست مخاطبان باید اطلاعات زیادی از منابع مختلف جمع‌آوری کنید. با ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانید حجم بزرگی از داده را خیلی ساده پردازش کنید. به‌علاوه، هوش مصنوعی فرصت‌های جدیدی هم فراهم می‌کند؛ مثلاً بخش‌بندی‌هایی را که قبلاً سراغ آن‌ها نرفته‌اید، شناسایی می‌کند.

  • وسعت هر بخش

بخش‌بندی‌های خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باعث می‌شود داده‌ها را اشتباه تفسیر کنیم و هدف‌گیری ضعیفی در کمپین‌ها داشته باشیم؛ ولی هوش مصنوعی کمک می‌کند هر بخش به‌طور دقیق انتخاب شود.

  • هدررفت زمان

بخش‌بندی مخاطبان فرایند وقت‌گیری است. ابزارهای هوش مصنوعی این فرایند را خودکار می‌کند و تقریباً فوراً نتایج را در اختیار شما می‌گذارد.

Peak.ai ابزاری برای بخش‌بندی مخاطبان است که اطلاعات را از تمام منابع ممکن جمع‌آوری می‌کند تا واقعی‌ترین و مؤثرترین بخش‌بندی را انجام دهد (منبع: influencermarketinghub).

Peak.ai یکی از ابزارهای هوش مصنوعی در بازاریابی

۲. سوشال لیسنینگ (Social Listening)

با هوش مصنوعی به‌جای ۲ گوش، با میلیون‌ها گوش به شبکه‌های اجتماعی گوش می‌دهید.

این ابزارها می‌توانند تعداد بسیار زیادی عبارت و هشتگ مرتبط با برند شما و منشن‌های حاوی نام برند شما را در شبکه‌های اجتماعی رصد و داده‌های به‌دست‌آمده را جمع‌آوری و پردازش و آنالیز کنند.

از ابزارهای خوب سوشال لیسنینگ با AI می‌توان به Brand 24 اشاره کرد. این ابزار کل اینترنت را برای شما رصد می‌کند؛ یعنی نه فقط شبکه‌های اجتماعی اصلی مثل اینستاگرام، توییتر، کوئرا و تلگرام، بلکه وبلاگ‌ها، سایت‌های خبری، سایت‌های بازخورددهی، پادکست‌ها، خبرنامه‌ها و انجمن‌ها را بررسی می‌کند.

این ابزار همچنین با کمک الگوریتم‌های خود کمک می‌کند احساسات را هم بسنجید؛ مثبت، منفی و خنثی!

Brand24 ابزاری برای گوش‌‌دادن به سوشال

یکی از نمونه‌های ایرانی هم «دیتاک» است که با توجه به صفحهٔ اصلی سایت، از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای تحلیل احساسات، تشخیص سن، جنسیت و تشخیص موضوع مطالب در تمام داده‌ها و مطالب جمع‌‌آوری‌شده استفاده می‌کنند.


۳. تولید محتوا

با ChatGPT همه با این قابلیت هوش مصنوعی در بازاریابی آشنا شدند. هوش مصنوعی با کمک فناوری پردازش زبان طبیعی (NLP) و یادگیری ماشین (ML) می‌تواند محتوایی نوشتاری تولید کند؛ طوری که انگار یک انسان برای انسان دیگری، آن را نوشته است. فقط باید دستورهای (Prompt) خوبی به آن دهید.

با استفاده از ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی، می‌توانید مقالات وبلاگ، توضیح محصول، محتوای شبکه‌های اجتماعی، کپی‌های تبلیغاتی و… را خیلی سریع‌تر از قبل بنویسید.

البته هنوز محتوای آماده‌شده توسط هوش مصنوعی به‌صورت خام برای انتشار مناسب نیست. این محتواها باید صیقل بخورد، ویرایش شود و از نظر واقعی‌بودن بررسی شود.

این ابزارها یک جای دیگر هم به کار شما می‌آیند: سایت خود را چندزبانه کنید!

با کمک هوش مصنوعی می‌توانید محتوای وب‌سایت خود را به هر زبانی که می‌خواهید ترجمه کنید تا با هر مخاطبی به زبان خودش سخن بگویید.

ابزار Jasper.ai می‌تواند انواع محتوا را با لحن تعیین‌شده تولید کند و همچنین برای بررسی کپی‌بودن مطالب به کار برود.

با این ابزار می‌توانید همه‌نوع محتوایی تولید کنید و آن را به‌عنوان دستیار به‌صورت اختصاصی در برنامه‌های مختلف مثل google doc به کار ببرید.

ابزار Jasper برای وش مصنوعی در بازاریابی محتوایی

۵. اتومیشن (اتوماسیون)

اتوماسیون فقط زمان‌بندی و اجرای خودکار کمپین نیست؛ بلکه با هدف‌گیری دقیق، هوش مصنوعی تعیین می‌کند کدام کمپین برای کدام مخاطبان و با چه رویکرد و محتوایی اجرا شود.

برای مثال، با کمک هوش مصنوعی می‌توانید کمپین‌های ایمیلی خود را با هدف‌گیری دقیق‌تر و متن‌های شخصی‌سازی‌شده در زمان مناسب برای مخاطبان بفرستید.

در شبکه‌های اجتماعی هم هوش مصنوعی زمان‌بندی ارسال پست و استوری و پاسخ به مخاطبان را خودکار می‌کند.

مثلاً ابزار اتوماسیون نجوا به شما برای خودکارسازی کمپین‌های ایمیلی، پیامکی و پوش‌نوتیفیکیشن کمک می‌کند.

ابزار اتوماسیون نجوا

ابزار Sprout Social اتوماسیون را در شبکه‌های اجتماعی اجرا می‌کند.

Sprout Social اتوماسیون شبکه‌های اجتماعی

البته هوش مصنوعی در اتوماسیون فقط به زمان‌بندی و چیدن سناریوها ختم نمی‌شود! هوش مصنوعی می‌تواند تمام کمپین‌های موجود برای هر مشتری را شناسایی و اتوماسیون را بهینه‌ کنند تا بهترین اقدامات برای هر مشتری بر اساس رفتار او انجام شود.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۶. آنالیز داده‌ها برای شناخت بهتر مشتریان

یکی از کاربردهای اصلی هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ آنالیز داده‌هاست که می‌تواند حجم بزرگی از داده را از کمپین‌های مختلف جمع‌آوری و غربال کند و نتایج را به‌صورت خلاصه در اختیار شما بگذارد.

همچنین، با استفاده از داده‌هایی مثل رفتار مشتریان، نتایج کمپین‌های بعدی را پیش‌بینی می‌کند و می‌توانید خیلی زود با تغییرات بازار هماهنگ شوید و بودجهٔ خود را به کمپین‌های اثرگذارتر اختصاص دهید.

خلاصه اینکه زمان و اطلاعات بیشتری برای برنامه‌ریزی استراتژی‌های کمپین‌های خود دارید. مهم‌تر از همه با آنالیز داده‌ها و بهینه‌سازی و شخصی‌سازی کمپین‌ها، رابطهٔ عمیق‌تری با مشتریان خواهید ساخت.

ابزار Polymer می‌تواند به منابع مختلف داده مثل گوگل آنالیتیکس، گوگل شیت، فیسبوک و گوگل ادز متصل شود، داده‌ها را آنالیز و نتایج را در قالب‌های تصویری متنوع و زیبا ارائه کند.

Polymer ابزار هوش مصنوعی در بازاریابی

۷. بازاریابی ویدیویی بهتر!

با به‌کاربردن هوش مصنوعی در بازاریابی و تبلیغات ویدیویی وارد دنیای جدیدی از امکانات می‌شوید. کافی است محتوای ویدیو را در قالب پرامپت ارائه دهید.

هرچه دقیق‌تر چیزی را که می‌خواهید، توصیف کنید، نتیجهٔ بهتری هم می‌گیرید. همین‌طور می‌توانید کپشن ویدیوهای خود را با ابزارهای تولید محتوا بنویسید.

Synthesia می‌تواند به بیش از ۱۲۰ زبان، لهجه و لحن ویدیو بسازد. با این ابزار قادرید آواتار مخصوص کسب‌وکار خودتان را بسازید یا از بین ۱۵۰ آواتار آماده یکی را انتخاب کنید. این ابزار همین طور امکان تبدیل متن به صدا را دارد.

Synthesia ابزار هوش مصنوعی در بازاریابی ویدیویی

بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای می‌توانید از Invideo برای تولید ویدیو استفاده کنید. چند خط توضیح می‌نویسید، از بین قالب‌های مختلف، نوع ویدیوی خود را انتخاب می‌کنید، می‌توانید قالب را شخصی‌سازی کنید و نتیجه را تحویل می‌گیرید.

این ابزار طرح رایگانی دارد که ویدیوها را با واترمارک تحویل می‌دهد.

invideo برای تولید محتوای ویدیویی

۸. تبلیغات

هوش مصنوعی در تمام مراحل تبلیغات دیجیتال یار شماست؛ از تبلیغ نویسی و ساخت بنر گرفته تا آنالیز نتایج.

تبلیغات با هوش مصنوعی در نهایت اثرگذارتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود؛ چون تبلیغ در بهترین محل نمایش، با قوی‌ترین متن و تصویر یا ویدیو و به بهترین مخاطب نمایش داده می‌شود.

از هوش مصنوعی برای

  • نوشتن و بهینه‌سازی متن و عنوان تبلیغ
  • ساخت بنر یا ویدیوی تبلیغاتی
  • انتخاب رسانهٔ نمایش تبلیغ و جاگذاری موثر آن
  • ساخت لندینگ‌پیج موثر
  • بررسی نتایج و بهینه‌سازی تبلیغ

می‌توانید استفاده کنید.

مثلاً‌ copy.ai می‌تواند کپی‌های تبلیغاتی مؤثر بنویسید و متن‌های مورد نیاز برای لندینگ پیج را هم آماده کند.

copy.ai ابزاری برای تبلیغ‌نویسی

افزونهٔ المنتور وردپرس هم از هوش مصنوعی برای ساخت لندینگ پیج استفاده می‌کند. با این ابزار می‌توانید عنوان‌ها یا متن هر سکشن (بخش) لندینگ پیج را بنویسید، متن‌های فعلی را بهینه و به ۲۹ زبان ترجمه کنید.

همین طور با تولید خودکار کدهای CSS و HTML به شما اجازه می‌دهد صفحات خود را شخصی‌سازی کنید.

المنتور

AdCreative.ai هم برای ساخت بنر تبلیغاتی حرفه‌ای ساخته شده است. تصاویر محصول خود را وارد می‌کنید و در کسری از ثانیه، صدها بنر مختلف دریافت می‌کنید.

ad creative برای ساخت بنر تبلیغاتی

۹. پشتیبانی و خدمات مشتری با چت‌بات

کاربرد دیگر هوش مصنوعی در بازاریابی چت بات‌ است.  چت‌بات‌ها بهر‌ه‌گیری از فناوری پردازش زبان طبیعی (NLP) می‌تواند بدون معطلی به سؤالات مشتریان پاسخ دهد.

چت‌بات‌ها چه در مرحلهٔ پیش از خرید، وقتی مشتریان به محتوای بیشتری برای تصمیم‌گیری نیاز دارند، چه پس از خرید، زمانی که مشتریان در استفاده از محصول دچار مشکل شده‌اند یا سؤالی دارند، به کار می‌آیند.

شرکت Drift چت‌بات خود را برای پاسخ‌گویی به پرسش‌های مشتریان، حتی پرسش‌های برنامه‌ریزی‌نشده آموزش داده است.

Drift چت‌بات

در بین نمونه‌های ایرانی هم رایچت یک موتور هوش مصنوعی در محصول «جوابگو» دارد که می‌تواند یاد بگیرد پس از مدتی چطور مانند پشتیبان‌های واقعی به مشتری پاسخ دهد.

 

۱۰. تحقیق کلمات کلیدی و سئو

با کمک هوش مصنوعی قادرید ترافیک وب‌سایت خود را آنالیز کنید، کلمات کلیدی را پیدا کنید که رتبهٔ شما در نتایج را بهبود می‌دهند و حتی رقبا را رصد کنید.

از طرف دیگر با هوش مصنوعی مخاطب خود را بهتر شناخته‌اید و می‌توانید محتوای شخصی‌سازی‌شده‌تری برای او تولید کنید.

با ابزار Surfer SEO علاوه‌بر بهینه‌سازی محتواها، می‌توانید محتواهای فعلی را با رقبا مقایسه کنید.

surfer seo برای سئو با هوش مصنوعی

با ChatGPT هم می‌توانید کارهایی مثل تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید و به لیست خوبی برسید. البته این لیست را نباید ملاک قرار دهید! دربارهٔ این موضوع با جزئیات بیشتری در مقالهٔ «آموزش تحقیق کلمات کلیدی به‌صورت تجربی همراه با مثال» صحبت کردیم.

با کاربردها و ابزارهای هوش مصنوعی در بازاریابی آشنا شدید. در ادامه دربارهٔ این صحبت می‌کنیم که چطور این فناوری به بهترشدن بازاریابی و تبلیغات کمک کرده است.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

هوش مصنوعی چطور بازاریابی و تبلیغات را بهتر کرده است؟

اولین و مهم‌ترین کاری که هوش مصنوعی برای کسب‌وکارها می‌کند آنالیز دقیق و یکپارچه‌سازی منابع بزرگ داده است که موجب می‌شود مشتری را بهتر درک کنیم.

فرض کنید نیرویی دارید که نه‌تنها شناختی مثال‌زدنی از محصول دارد، بلکه تمام سؤالاتی را که ممکن است مشتری بپرسد و پاسخ آن‌ها را می‌داند. حالا اگر از این نیرو، هزاران نسخه داشته باشید، کسب‌وکارتان چه تغییری می‌کند؟

در نتیجهٔ درک بهتر مشتری، می‌توانید پیام‌هایی شخصی‌سازی‌شده برای هر مشتری داشته باشید.

مثلاً زمانی به مشتری برای خرید محصولی پیامک بزنید که احتمالاً دوباره به آن نیاز پیدا کرده است و شما با تحلیل الگوی خرید او و پیش‌بینی رفتار آینده با کمک هوش مصنوعی توانسته‌اید زمان درست تبلیغ را حدس بزنید.

هوش مصنوعی همین طور با مطالعه و آنالیز محتوای شبکه‌های اجتماعی می‌تواند ترندهای پیش‌رو را پیش‌بینی کند؛ یعنی قبل از اینکه نیازی در بازار ایجاد شود، شما پاسخ خود را آماده کرده‌اید!

در نهایت همهٔ این‌ها به بهبود تجربهٔ مشتری کمک می‌کند که برای شما بازگشت سرمایهٔ بیشتر و ارتباطی قوی‌تر با مشتریان را همراه دارد.

سؤال این است که چطور این کار را انجام می‌دهد؟ به‌طور کلی هوش مصنوعی در بازاریابی شامل ۵ فناوری می‌شود:

 

یادگیری ماشین

فناوری یادگیری ماشین از روش‌های آماری برای آنالیز داده‌ها با دقت بسیار بالا استفاده می‌کند. در بازاریابی این داده‌ها دربارهٔ عوامل مارکتینگی مثل تجربهٔ مشتری و احساسات مخاطب هستند.

پس از اینکه الگوریتم‌ها آموزش دیدند، آماده‌اند تا به‌صورت اتوماتیک وظایفی مثل متن‌کاوی، استخراج موضوع، طبقه‌بندی و خوشه‌بندی معنایی را در چند لحظه انجام دهد.
هرقدر الگوریتم‌ها داده‌های بیشتری پردازش کنند، باهوش‌تر می‌شوند.

 

پردازش زبان طبیعی (NLP)

این فناوری قادر است با روش‌های آماری و واژگانی، محتوا را به‌صورت معنایی و متنی درک کند. همین فناوری است که در سوشال لیسنینگ همه‌جا نام برند و عبارت‌های مرتبط با آن را پیدا و درک می‌کند.

برای تولید محتوا فناوری دیگری به‌نام تولید زبان طبیعی (NLG) لازم است. این فناوری است که می‌تواند به پیام‌های مشتریان به‌صورت خودکار پاسخ دهد یا محتوای متنی تولید کند.

 

جست‌وجوی معنایی

پردازش زبان طبیعی با تکیه‌ بر این فناوری است که می‌تواند متن‌ها را درک کند. جست‌وجوی معنایی کمک می‌کند منظور یک عبارت، جمله یا جملات، بدون نیاز به کلمات کلیدی درک شود.

الگوریتم‌های جست‌وجوی معنایی کلمات کلیدی مرتبط را استخراج و در خوشه‌های معنایی دسته‌بندی می‌کند. با این کار احتمال تکرار در متن‌کاوی از بین می‌رود؛ مخصوصاً وقتی که به تحلیل احساسات برای اندازه‌گیری دقیق تجربهٔ مشتری یا عملکرد برند نیاز داریم.

 

شناسایی موجودیت نامدار (NER) و شبکه‌های عصبی

فناوری NER به هوش مصنوعی کمک می‌کند موجودیت‌های نامدار را در منابع دادهٔ بزرگ شناسایی کند؛ یعنی چه؟

اشخاص، مکان‌ها، مدیرعامل‌ها، سلبریتی‌ها، واحدهای پول، کسب‌وکارها و… موجودیت‌های نامدار هستند. فناوری NER این موجودیت‌ها را حتی اگر با املای درستی نوشته نشده باشند، پیدا می‌کند.

الگوریتم‌های شبکه‌های عصبی هم ساخته شده‌اند تا نحوهٔ عملکرد مغز انسان را تقلید کنند؛ اینکه مغز ما چطور اطلاعات را مدیریت می‌کند، نقطه‌های پیوستگی داده‌ها را به خاطر می‌سپارد و به پایگاه دادهٔ دانش ما اضافه می‌کند.

همین فناوری است که به یادگیری ماشین کمک می‌کند با گذشت زمان از طریق یادگیری عمیق، نتایج دقیق‌تری ارائه دهد.

 

تحلیل احساسات

این فناوری فرایندی است که احساسات مشتری را با توجه به داده‌هایی که از منابع مختلف مثل شبکه‌های اجتماعی جمع‌آوری کرده، اندازه‌گیری می‌کند.

پس از آن به عبارت‌های مختلف امتیازی بین ۱- تا ۱+ می‌دهد. عبارت‌های خنثی امتیاز صفر می‌گیرند. این فناوری به مدیریت شهرت برند کمک زیادی می‌کند.

برای اینکه مثالی عملی از کاربردهای هوش مصنوعی در تبلیغات بزنیم، به استفاده‌ای که ما در یکتانت از هوش مصنوعی می‌کنیم، اشاره می‌کنیم.

در یکتانت با کمک هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، اول از همه موضوع صفحات مختلف را شناسایی می‌کنیم.

در تبلیغات کلیدواژه‌ای، با ۲ حالت تطبیق دقیق و تطبیق معنایی کلیدواژه‌ها، تبلیغ‌ها را در صفحه‌های مرتبط با آن‌ها نمایش می‌دهیم.

الگوریتم‌های ما اینجا حتی اگر کلیدواژه دقیقاً در صفحه‌ای به کار نرفته باشد، با شناسایی موضوع و کلیدواژه‌های مرتبط، باز هم می‌تواند تبلیغ را در صفحه‌های مرتبط نشان دهد.

در تبلیغات محتوامحور محصول هم تبلیغ را صفحه‌هایی با موضوع مرتبط با محصول نشان می‌دهیم؛ مثل چیزی که در تصویر زیر می‌بینید:

تبلیغات محتوامحور محصول یکتانت

از طرفی، سیستم ریکامندیشن یکتانت کمک می‌کند تبلیغی بر اساس علاقه و ترجیحات مخاطب به او نمایش داده شود؛ یعنی پیشنهادی بر اساس رفتاری که تا قبل از آن لحظه در اینترنت داشته است.

در نهایت، کسب‌وکارها با استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مثل تبلیغات یکتانت یا ابزارهایی که در بخش قبلی گفتیم، تجربه‌ای راحت‌تر و موثرتر از تبلیغات و بازاریابی را تجربه می‌کنند.

تا اینجا فقط از خوبی‌ها و کاربردهای هوش مصنوعی گفتیم. در بخش بعدی، با نگاهی بی‌طرفانه، مزایا و معایب را بررسی می‌کنیم.

 

مزایا و معایب حضور هوش مصنوعی در بازاریابی چیست؟

هوش مصنوعی فرایندها را بهینه‌تر و سریع‌تر می‌کند که نتیجهٔ اول آن افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI) است.

از طرف دیگر، گفتیم هوش مصنوعی در بخش‌بندی مخاطبان و شخصی‌سازی پیام برای آن‌ها کمک می‌کند؛ یعنی می‌توانیم در زمان مناسب با زبان و پیامی شخصی‌سازی‌شده سراغ هر مخاطب برویم. این می‌شود نتیجهٔ بعدی حضور هوش مصنوعی در دنیای بازاریابی: بهبود رابطه با مشتریان.

همچنین هوش مصنوعی با تحلیل منابع بزرگ داده که از توان انسانی خارج است، سطح ارزیابی عملکرد بخش‌های مختلف بازاریابی و تبلیغات را چندین پله بالاتر می‌برد. شما می‌توانید عملکرد تیم فروش، تک‌تک تبلیغ‌ها، فرایند جذب لید، کمپین‌های مختلف و… را به‌طور دقیق بررسی کنید.

با کمک آنالیزها و پیش‌بینی‌های دقیق هوش مصنوعی می‌توانید تصمیم‌های بهتری هم بگیرید؛ تصمیم‌هایی استراتژیک که ضامن بقا و پیشرفت کسب‌وکار باشند.

با این همه چالش‌هایی هم در استفاده از هوش مصنوعی وجود دارد. با فراگیرترشدن هوش مصنوعی نیاز به جمع‌آوری داده دربارهٔ مشتریان ضروری‌تر شده است.

به همین دلیل افراد روی حریم خصوصی خود حساس‌تر شده‌اند و قوانین این حوزه نیز سخت‌گیرانه‌تر طرح و پیگیری می‌شوند و شرکت‌ها باید با دقت بیشتری قوانین مرتبط را دنبال کنند.

نه فقط برای اینکه با جریمه‌های قانونی مواجه نشوند؛ بلکه مهم‌تر از آن، واکنش مشتریان به نقض حریم خصوصی آن‌هاست.

چالش دیگر به آموزش هوش مصنوعی بر می‌گردد. هوش مصنوعی هم درست مثل نیروی انسانی به آموزش نیاز دارد.

هر کسب‌وکاری باید نیروهای متخصص کار با هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف داشته باشد تا بتواند از ابزارهای مختلف به‌نفع کسب‌وکار خود استفاده کند. از طرفی، شما باید هوش مصنوعی را به اصطلاح Train کنید تا بتواند مثلاً در تولید محتوا به صدای برند شما و معیارهایی که دارید، وفادار بماند.

نکتهٔ چالش‌برانگیز بعدی در ابزارهای هوش مصنوعی، داده‌هایی است که به آن‌ها داده می‌شود. اگر از صحت داده‌ها مطمئن نباشید، نتیجه‌ای که می‌گیرید به رشد کسب‌وکار شما کمک نخواهد کرد؛‌ بلکه برعکس، موجب سردرگمی شما می‌شود.

با این همه مزایای هوش مصنوعی از چالش‌ها و معایب آن بیشتر است. در ادامه، به شما می‌گوییم با چه استراتژی‌هایی از مزایای هوش مصنوعی در برنامه‌های بازاریابی و تبلیغات خود استفاده کنید.

 

چند رویکرد برای استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی

برنامه‌های مختلف بازاریابی می‌توانند از قدرت هوش مصنوعی به‌ نفع خود استفاده کنند:

 

  • بازاریابی محتوایی

هم در تولید محتوا و هم شخصی‌سازی محتوا می‌توانید روی کمک هوش مصنوعی حساب کنید. البته ویرایش به‌وسیلهٔ انسان را فراموش نکنید! شما همچنین می‌توانید با کمک هوش مصنوعی ویدئوهای آموزشی آماده کنید و یک آکادمی به مجموعه‌تان اضافه کنید؛ به‌جای اینکه مجبور شوید استودیو یا نیرو استخدام کنید!

  • بازاریابی محصول

هوش مصنوعی رفتار کاربر را دنبال می‌کند و بر مبنای آن پیشنهادهایی شخصی‌سازی‌شده به او می‌دهد؛ همین طور خریدهای آیندهٔ او را پیش‌بینی می‌کند.

با کمک هوش مصنوعی، مشتری وقتی به خرید فکر می‌کند، محصول شما اولین گزینه‌ای است که به خاطر می‌آورد.

  • بازاریابی ایمیلی

هوش مصنوعی می‌توانید ایمیل‌هایی برای پرورش لید بسازد و در کنار آن، عملکرد ایمیل‌های قبلی را بسنجد. ارسال خودکار ایمیل که نیاز به ذکر هم ندارد. علاوه‌ بر همهٔ این‌ها با کمک هوش مصنوعی ایمیل‌های موفق و آن‌هایی را که به بهبود نیاز دارند، شناسایی می‌کنید.

  • تبلیغات

هوش مصنوعی در انتخاب رسانهٔ محل نمایش تبلیغ هم کمک می‌کند. مثال آن همان کاربردی هوش مصنوعی در یکتانت است که گفتیم؛ یعنی تبلیغ شما جایی نمایش داده شود که مخاطب هدف آن را می‌بیند.

در طرف دیگر هم شما می‌توانید برای ساخت تیز تبلیغاتی یا بنرها هم از هوش مصنوعی استفاده کنید تا کارتان سریع‌تر پیش برود.

برویم سراغ ۳ نمونهٔ واقعی از استفادهٔ هوش مصنوعی در بازاریابی؟

 

۳ نمونه استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی

کسب‌وکارهای بزرگ مدت‌هاست هوش مصنوعی را به خدمت گرفته‌اند. در این بخش ۳ نمونه را بررسی می‌کنیم.

 

نت‌فلیکس

نت‌فلیکس از هوش مصنوعی برای نمایش پیشنهادهای درست به مخاطبان درست استفاده می‌کند. روند کار بسیار جالب است.

اگر کاربری به دیدن آثار هنرمندی خاص علاقه داشته باشد، پیشنهادهای بیشتری از کارهای این هنرمند می‌بیند؛ ولی نه به این سادگی.

پیشنهادها صرفاً فیلم یا سریال موردنظر را نشان نمی‌دهند؛ بلکه آن هنرمند در تصویر دیده می‌شود.

یک مثال دیگر،‌ کاربری که به آثار کمدی علاقه دارد، نسبت به کاربری که آثار عاشقانه را دوست دارد، پیشنهادهای فیلم و سریال را به شکل یکسانی نمی‌بیند؛ به اولی پیشنهادها با تصاویری مرتبط با کمدی، نمایش داده می‌شود و به دومی با تصاویر عاشقانه.

در غیر این صورت، ممکن است کاربرد متوجه مرتبط‌بودن پیشنهادها به علایق خود نشود!

این رویکرد موجب می‌شود نرخ تبدیل کاربران نت‌فلیکس بالا رود و تجربهٔ بهتری هم از این پلتفرم به دست آورند.

 

اسپاتیفای

اسپاتیفای از روش مشابهی استفاده می‌کند. این شرکت با استفاده از هوش مصنوعی علایق کاربر در موسیقی و پادکست، تاریخچهٔ خرید، مکان و… را درک می‌کند تا از آن برای ارائهٔ پلی‌لیست‌های شخصی‌سازی‌شده استفاده کند.

اسپاتیفای از این اطلاعات برای ارسال ایمیل‌هایی با پیشنهادهای شخصی‌سازی‌شده هم استفاده می‌کند.

اسپاتیفای

دیجی‌کالا

فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا هم از هوش مصنوعی برای بهبود تجربهٔ کاربران و ساده‌سازی فرایندهای کاری خود استفاده می‌کند.

برای مثال، صفحهٔ اصلی دیجی‌کالا برای هر کاربر شخصی‌سازی می‌شود تا انتخاب از میان میلیون‌ها کالای موجود ساده‌تر باشد.

دیجی‌کالا بر اساس رفتار هر کاربر، صفحاتی که بازدید کرده و خریدهای قبلی، کالاهایی را به او پیشنهاد می‌دهد.

صفحهٔ اصلی دیجی‌کالا

کاربرد دیگر هوش مصنوعی در این فروشگاه اینترنتی، بررسی نظر کاربران است. نظرات زیادی هر روز در دیجی‌کالا ثبت می‌شود که بررسی آن‌ها برای نیروی انسانی بسیار سخت و وقت‌گیری است؛ ولی هوش مصنوعی خیلی سریع و ساده از پس آن بر می‌آید.

هوش مصنوعی همین طور نظرات کاربران را در صفحهٔ هر محصول دسته‌بندی می‌کند تا کاربران راحت‌تر به نظر خریداران دیگر دربارهٔ جنبه‌های مختلف محصول دست پیدا کنند.

نظرات دیجی‌کالا

حالا با توجه به آنچه ذکر شد، بیایید تاثیر هوش مصنوعی بر آینده بازار دیجیتال مارکتینگ را بررسی کنیم:

 

تاثیر هوش مصنوعی بر آینده دیجیتال مارکتینگ

فناوری هوش مصنوعی با وجود داشتن توانایی‌هایی در جمع آوری داده‌ها، تجزیه و تحلیل آن‌ها، اعمال آن‌ها و سپس واکنش به آن‌ها، در حال ایجاد انقلابی در بازاریابی دیجیتال است. درواقع می‌توان گفت در آینده استفاده از هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد شد. زیرا میزان اطلاعات در مورد مصرف‌کنندگان بالقوه در حال افزایش است و هوش مصنوعی به دلیل دارا بودن پتانسیل بالا در تصمیم‌گیری سریع و دقیق مبتنی بر داده می‌تواند کمک بزرگی برای حوزه دیجیتال مارکتینگ باشد. در ادامه چند تاثیر استفاده از هوش مصنوعی بر آینده بازاریابی دیجیتال آورده شده است:

تاثیر هوش مصنوعی بر آینده بازاریابی دیجیتال
  • تشخیص و تجزیه و تحلیل

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به یکی از استراتژی‌های تجاری اشاره دارد که با به حداکثر رساندن جمع‌آوری اطلاعات مشتری و فیلتر کردن اطلاعات معتبر، رویکرد مشتری‌محوری را در تجارت ایجاد می‌کند. زمانی‌که CRM، فناوری AI  و فناوری داده‌های بزرگ با یکدیگر ترکیب شوند، می‌توانند مجموعه اطلاعات کاربر را از سیستم عامل‌های مختلف به حداکثر برسانند، دیدگاه‌های دقیق را برای مشتریان هدف بدست آورند و نیازهای کاربران را شناسایی کنند. در نهایت برندها قادر خواهند بود مناسب‌ترین استراتژی بازاریابی خود را تعیین کنند.

بیشتر بخوانید: استراتژی دیجیتال مارکتینگ بر اساس فریم ورک RACE

نکته اصلی این است که هرگونه اطلاعات رفتاری می‌توانند برای هوش مصنوعی به عنوان منبع تجزیه و تحلیل محسوب شود. بازاریاب‌ها با تمام این داده‌های جمع‌آوری شده می‌توانند در آینده به راحتی نیازهای مشتری بالقوه را تجزیه و تحلیل کرده و هوش مصنوعی را در جهت افزایش فروش انطباق دهند.

  • پشتیبانی از زمان واقعی

ما در جهانی زندگی می‌کنیم که سرعت همه چیز به شکل قابل توجهی بالا رفته و مردم انتظار دارند که تمامی امور به سرعت به نتیجه برسند. بنابراین نمی‌توانید مشتریان خود را برای گرفتن پاسخ دو روز منتظر بگذارید. بی‌شک پاسخگویی به مشتری باید به سرعت و حتی آنلاین بوده و در عین حال نیز باید پاسخی باشد که مشتریان به دنبال آن هستند. شرکت‌ها برای ارائه پاسخ دقیق، از Chatbots هوش مصنوعی بهره می‌برند.

بیشتر بخوانید: ایمیل مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

 

  • افزایش تجربه کاربری

یک تجربه کاربری خوب، مهم‌ترین چیزی است که مخاطب را به سمت یک وب‌سایت سوق می‌دهد. با به‌کارگیری هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ مواردی هم چون؛ پیش‌بینی رفتار خریدار، شخصیت خریدار و چرخه‌های جستجو آسان‌تر خواهد شد. خدمات مشتری وChatbots  از دیگر ویژگی‌های مفید هوش مصنوعی در هنگام انتقال سریع مسائل هستند. در بخش بعدی به کسب تجربه کاربری بهتر با استفاده از هوش مصنوعی خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: تأثیر بهبود تجربه کاربری سایت در سئو

تجربه کاربری بهتر با استفاده از هوش مصنوعی

همانطور که می‌دانید، هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ ترکیب بسیار کارآمد و جذابی را بوجود آورده‌اند. هوش مصنوعی تجربه کاربر را در وب هدایت کرده و به موفقیت دیجیتال مارکتینگ در آینده کمک بزرگی خواهد کرد. به طور کلی، هدف نهایی هوش مصنوعی و تجربه کاربر یکسان است. به عبارتی می‌توان گفت؛ هر دو برای تفسیر رفتار انسان و پیش بینی اقدامات بعدی کاربران طراحی شده‌اند. آنالیز پیش بینی، در پایه و اساس هر دو است و این نقطه اشتراک باعث ایجاد فرصت برای برندها و مشتریان خواهد شد. در ادامه مواردی که باعث بهتر شدن هوش مصنوعی در تجربه کاربر می‌شود را به اختصار بیان کرده‌ایم:

  • الگوریتم‌های هوشمند

روند ایجاد تجربه کاربری بهتر به الگوریتم‌های هوش مصنوعی  برمی‌گردد. این سیستم‌های هوشمند می‌توانند اطلاعات مربوط به بازدیدکنندگان سایت یا کاربران برنامه را پردازش کرده، سپس تغییرات را در مدل اعمال ‌کنند. الگوریتم‌های هوشمند با یادگیری و تنظیم مداوم، تجربه کاربر را بهبود می‌بخشند تا تجربه جذاب و شخصی‌تری را ارائه دهند.

  • تست قابلیت استفاده کمی

هوش مصنوعی با توجه به داشتن ظرفیت بسیار زیاد برای پردازش داده‌ها، برای هر نوع آزمایشی یک دارایی قدرتمند محسوب می‌شود. متخصصان هوش مصنوعی می‌توانند از سیستم‌های مبتنی بر ماشین یادگیری برای پیگیری و ارزیابی مجموعه وسیعی از معیارهای مهم تجربه کاربری استفاده کنند. معیارهایی مانند لوکیشن کاربران، صفحات بازدیدشده، دسته‌ها و محصولات بازدید شده، خروج از صفحات، جریان کاربر و موارد دیگر که این معیارهای کلیدی به تحلیل‌گران کمک می‌کند تا تصویری روشن از رفتارها و علایق کاربر طراحی نمایند. این امر هنگام آزمایش ایده‌های جدید و اجرای آزمایش‌های کاربردی مفید خواهند بود.

  • انجام آزمایش­های بی‌طرفانه

یکی دیگر از مزایای هوش مصنوعی برای بهتر شدن تجربه کاربری این است که این فناوری باعث از بین رفتن هرگونه رویکرد یک طرفه برای آزمایش A / B می‌شود. درواقع بی‌طرف ماندن و داشتن بینش منصفانه از طریق آزمایش تقسیم همیشه آسان نیست. زیرا اغلب اوقات، استدلال ساخته دست بشر می‌تواند بر نتایج تأثیرگذار باشد. به همین دلیل می‌توان گفت با توجه به اینکه هوش مصنوعی صرفاً متکی به اطلاعات سنگین است، می‌تواند نتایج واقعی را با اتخاذ یک رویکرد باینری منعکس کند.

بیشتر بخوانید: تست A/B چیست و چه کمکی می‌کند؟

  • یادگیری عمیق

یک سیستم هوش مصنوعی می‌تواند از طریق یادگیری عمیق، صدها یا حتی هزاران تنوع طراحی مختلف را تجزیه و تحلیل کرده و سپس گزینه‌های دیگری را ایجاد کند. این موضوع را می‌توان در بسیاری از جنبه‌های تجربه کاربر مانند ایجاد دکمه‌هایی در وب سایت و یا گرافیک در یک برنامه اعمال کرد. هوش مصنوعی می‌تواند با جفت شدن فناوری یادگیری عمیق و بینش داده‌های رفتاری، تجربه کاربر را بهبود بخشد.

 

حضور هوش مصنوعی در بازاریابی را جدی بگیرید یا عقب می‌مانید!

در حال حاضر هوش مصنوعی برای اکثر مشاغل قابل دسترسی است و کنار هم قرار گرفتن هوش مصنوعی و بازاریابی دیجیتال، ابزاری ارزشمند برای بازاریابان دیجیتال به حساب می‌آید.

تاثیرات قابل ملاحظه هوش مصنوعی در مواردی مانند: انتخاب مشتریان مورد نظر، کمک به ارائه توصیه‌های مرتبط و همچنین خدمات‌رسانی سریع به مشتریان، غیر قابل انکار است.

درواقع دیجیتال مارکتینگ با استفاده از هوش مصنوعی، بازاریابان و صاحبان کسب‌وکارها را قادر می‌سازد برند خود را رشد داده و انتظارات مشتریان‌شان را برآورده کنند.

خوشحال می‌شویم نظر شما را دربارهٔ استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی بشنویم 🙂

4.4/5 - (11 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

9 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیرحسین پوررضازاده
امیرحسین پوررضازاده
3 سال قبل

یک ایده توی سر من هست که نمیدونم انجام شده یا نه اما این ایده رو اینجا مطرح میکنم.
در سال های مدرن آینده انقلابی در صنعت خرده فروشی اتفاق میوفته و این انقلاب تلفیق هوش مصنوعی و واقعیت افزوده هست.
ایده من اینه که با استفاده از این دو فناوری مثلا برای لباس سایز طرف گرفته بشه و با استفاده از واقعیت افزوده محصولات به خریدار نشون داده بشه.
اما میدونم که واقعیت افزوده به ایجاد یک تصویر سه بعدی بدون عینک رسیده و اما از تلفیق این دو فناوری در بازار یابی دیجیتال بی خبرم.
روشن که پیاده سازی این ایده میتونه جذاب باشه. فرض کنید که توی خونه ماشین مورد علاقتون رو از همه لحاظ بررسی میکنید و بعد میخرید .
شاید روزی انقدر پول و ثروت داشته باشم و این ایده رو پیاده سازی کردم (:

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  امیرحسین پوررضازاده
3 سال قبل

بیشتر ایده‌ها اوایل کار به نظر دیوونگی میان ولی بعدها باعث پیشرفت آدم‌ها می‌شن 🙂
امیدواریم که هرچه زودتر راهی برای پیاده‌سازی ایده‌هاتون پیدا کنین.

امیرحسین پوررضازاده
امیرحسین پوررضازاده
3 سال قبل

البته میدونم گفتن این ایده شاید یک دیوونگی به حساب بیاد و اینکه هیچ سودی ه برای من یا شما نداشته باشه اما نمیدونم چرا گفتم!!

فرشید کرامت
فرشید کرامت
1 سال قبل

Aliiiii

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  فرشید کرامت
1 سال قبل

??

رسول
رسول
1 سال قبل

سلام
آیا یکتا نت از هوش مصنوعی استفاده میکند.؟

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  رسول
10 ماه قبل

سلام
وقت بخیر
بله، ما در یکتانت از هوش مصنوعی برای کارهای مختلف مثل موارد زیر بهره می‌بریم:

+ تعیین جذابیت و نرخ کلیک تخمینی تبلیغ
+ دسته‌بندی مخاطبان و گذاشتن اونا در گروه‌های مختلف برای تبلیغات رفتارمحور
+ تطبیق موضوع صفحه‌ها با موضوع انتخابی تبلیغ‌کننده در تبلیغات موضوعی
+ تطبیق کیورد انتخابی تبلیغ‌کننده با کیوردهای صفحه به ۲ صورت (گسترده و دقیق) در تبلیغات کلیدواژه‌ای
+ تطبیق موضوع صفحه با محصول فروشگاه‌ تبلیغ‌کننده در تبلیغات محتوامحور

پیام مسیبی سامانی
پیام مسیبی سامانی
8 ماه قبل

عاللللللییییی

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  پیام مسیبی سامانی
8 ماه قبل

ممنون که به ما بازخورد می‌دین 🙂

ریتارگتینگ، فرصت دوباره برای برگرداندن مشتری!