لذت چشیدن طعم موفقیت با تبلیغات در دیوار 💥

بالا بردن نرخ کلیک با استفاده از ایموجی‌ ها در نتایج جستجوی گوگل

سایر مقالات | تحریریه یکتانت | تاریخ بروزرسانی : ۲۱ آذر ۱۴۰۱

برای اینکه بتوانید نرخ کلیک صفحات سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل افزایش دهید روش‌های مختلفی وجود دارد و خیلی‌ها دنبال ترفندهای مختلف هستند. اما جالب است بدانید از استفاده از ایموجی‌ها یا همان شکلک‌های مختلف نیز می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.
در حالی که در محتوای روزانه کمتر پیامی را می‌بینید که در آن از شکلک‌ها استفاده نشده باشد، موتورهای جستجو نظیر گوگل و بینگ نیز از ایموجی‌ها در نتایج جستجوی خود پشتیبانی می‌کنند. همین شکلک‌های بامزه حتی می‌توانند کاری کنند که سایت شما در صفحه نتایج گوگل نرخ کلیک بیشتری بگیرد.

کجا از ایموجی‌ها استفاده کنیم که دیده شوند؟

زمانی که عبارتی را در گوگل جستجو می‌کنید، حتما در صفحه نتایج زیر عنوان لینک مورد نظر، توضیحاتی را دیده‌اید که تقریبا به ‌اندازه یک خط نمایش داده می‌شود. به این توضیحات اسنیپت گفته می‌شود و می‌توانید در آنها از ایموجی‌ها استفاده کنید. البته گوگل فقط شکلک‌های مرتبط را مجاز دانسته و آن را در نمایش نتایج موثر می‌داند. البته جالب است بدانید امکان جستجوی شکلک‌ها نیز وجود دارد، ولی کمتر کسی سراغ آن می‌رود.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left
نحوه اثرگذاری ایموجی‌ها در بهبود رتبه گوگل

نحوه اثرگذاری ایموجی‌ها در بهبود رتبه گوگل و افزایش نرخ کلیک

با اینکه ما همیشه تصور می‌کنیم برای گرفتن نتایج بهتر در گوگل و دیگر موتورهای جستجو باید دنبال ترفندها و راهکارهای مختلف باشیم، اما گوگل بارها تاکید کرده است که رقم زدن بهترین تجربه برای مخاطب و تولید محتوای باکیفیت اهمیت بسیار زیادی دارد.
استفاده از شکلک‌ها در اسنیپت کمک می‌کند تا توضیحات شما جذاب‌تر شده و بیشتر جلب نظر کند. به همین دلیل وقتی نرخ کلیک روی آن بیشتر می‌شود، گوگل نیز جایگاه بهتری را برای شما در نظر می‌گیرد. البته باید ابتدا متنی جذاب را برای اسنیپت خود بنویسید و هر جا که لازم بود از ایموجی مرتبط استفاده کنید. گرچه ریچ اسنیپت مانند ستاره‌های امتیازدهی نیز می‌تواند کمک زیادی کند.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

نکاتی که باید برای استفاده از ایموجی‌ها بدانید

حالا که تصمیم دارید از ایموجی‌ها در اسنیپت خود استفاده کنید حواستان باشد گوگل با هرگونه زیاده‌روی مخالف است. بنابراین به‌کارگیری زیاد شکلک‌ها رفتار اسپم تشخیص داده می‌شود و بهتر است حداکثر از 3 ایموجی استفاده کنید.
از سوی دیگر اشاره کردیم که ایموجی استفاده شده باید با موضوع و محتوای اسنیپت نیز همخوان باشد. به عنوان مثال وقتی محتوای شما در مورد گوشی هوشمند است، می‌توانید از شکلک گوشی بهره ببرید.

نقش ایموجی ها در افزایش نرخ کلیک

چطور ایموجی‌ها را به نتایج جستجو اضافه کنیم؟

برای اینکه بتوانید ایموجی‌ها را در نتایج جستجو نشان دهید دو روش وجود دارد.

  1. می‌توانید از سایت‌های iEmoji، Getemoji یا emojipedia شکلک موردنظر خود را پیدا کرده، کپی کنید و در اسنیپت خود قرار دهید.
  2. اگر نتوانستید از روش بالا استفاده کنید، با ورود به صفحه ایموجی باید کد decimal HTML Entity یا Hexadecimal HTML Entity را بردارید و در اسنیپت خود قرار دهید. اگر مروگر نتوانست به درستی ایموجی شما را نشان دهد بهتر است آن را حذف کنید.

جمع‌بندی

استفاده از شکلک‌ها فقط برای بیان احساسات در پیام‌ها نیست. یکی از ویژگی‌های خوب ایموجی‌ها این است که می‌توانید در عناوین یا توضیحات از آنها استفاده کنید تا نرخ کلیک افزایش پیدا کند. به عنوان مثال می‌توانید در عنوان ایمیل، عنوان مطلب یا اسنیپت محتوا استفاده کنید که در نتایج گوگل و بینگ نمایش داده شود. این کار باعث افزایش جذابیت و جلب توجه مخاطبان می‌شود و در نتیجه نرخ کلیک شما بیشتر می‌شود.
فقط حواستان باشد در استفاده از ایموجی‌ها زیاده‌روی نکنید، ضمن اینکه گوگل از شکلک‌های مرتبط پشتیبانی می‌کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایبوک آموزش تولید محتوای نوشتاری