فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

چگونه گوگل ادز را به گوگل آنالیتیکس وصل کنیم؟

مقالات دیجیتال مارکتینگ | تحریریه یکتانت | تاریخ بروزرسانی : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱

گوگل ادز و گوگل آنالیتیکس دو ابزار قدرتمند و البته کاربردی گوگل هستند که افراد درگیر در حوزه بازاریابی و کسب و کار زیاد با این دو سر و کار دارند. از همین رو قصد داریم در این مطلب به این موضوع بپردازیم که اتصال گوگل ادز به گوگل آنالیتیکس چطور انجام می‌شود؟ ضرورت‌ انجام این کار در چیست؟

ضرورت اتصال گوگل ادز به گوگل آنالیتیکس در چیست؟

تبلیغات گوگل ادز و گوگل آنالیتیکس سرویس تحلیلی و ارزیابی این کمپانی است که کسب و کارهای زیادی از آنها استفاده می‌کنند. اما سوال اصلی اینجاست که چه ضرورتی در اتصال گوگل ادز به گوگل آنالیتیکس وجود دارد؟ چرا باید از این دو ابزار به صورت موازی استفاده کنید؟ خب، با اینکه گوگل ادز امکانات بسیاری از عملکرد تبلیغاتی را در اختیار کاربران می‌گذارد، اما با این حال گوگل آنالیتیکس چند قدم فراتر می‌رود. چطور؟ گوگل آنالیتیکس این کار را با تجزیه و تحلیل رفتار کاربران و صفحات لندینگ (landing page) انجام می‌دهد. این کار نتایج زیر را به همراه دارد:

  • کدام صفحات لندینگ بهترین و بدترین نرخ پرش (bounce rate) را دارند؟
  • در کدام بخش از وبسایت کاربران صفحه را ترک می‌کنند؟
  • در کدام یک از صفحات سایت کاربران بیشترین و کمترین زمان خود را صرف می‌کنند؟
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

بیشتر بخوانید: گوگل ادوردز چیست و چه کاربردی دارد؟

 

آموزش اتصال گوگل ادز به گوگل آنالیتیکس

پیش شرط لازم برای متصل کردن گوگل ادز به گوگل آنالیتیکس، این است که از حساب کاربری گوگلی استفاده کنید که در آنالیتیکس، دارای اجازه ویرایش (Edit) و برای اکانت‌های گوگل ادز، دارای سطح دسترسی مدیریت (administrative) باشد. به علاوه، تنها حساب‌های کاربری فعال گوگل ادز، واجد شرایط لینک شدن به ویژگی آنالیتیکس شما هستند.
وقت آن است که به موضوع اصلی بپردازیم، یعنی آموزش اتصال گوگل ادز به گوگل آنالیتیکس. در ادامه به صورت قدم به قدم و مرحله‌ای به این آموزش می‌پردازیم:

  • از آدرس https://analytics.google.com/analytics/web/#home/ وارد گوگل آنالیتیکس شوید.
  • به بخش ادمین بروید و روی اکانت مورد نظرتان کلیک کنید.
  • در زیر بخش Property روی AdWords linking کلیک کنید.
اتصال گوگل ادز به آنالیتیکس
  • در مرحله بعدی بر روی New Link Group + کلیک کنید.
اتصال گوگل ادورز به گوگل آنالیتیکس
  • سپس اکانتی که قصد دارید به آن لینک دهید انتخاب کنید. در چک باکس مربوط به حساب‌های کاربری گوگل ادز که می‌خواهید با ویژگی آنالیتیکس خود به آنها متصل شوید، علامت بزنید. اگر دارای حساب کاربری My Client Centre یا (MCC) هستید، این اکانت را با کلیک روی فلش کناری آن بزرگ کرده و سپس در چک باکس کنار هر کدام از حساب‌های کاربری مدیریت شده‌ گوگل ادز، که مایل به اتصال به آنها هستید، علامت بزنید.
  • در نهایت برای ادامه مسیر بر روی continue کلیک کنید
  • در صفحه بعدی با بخش Link Group Title مواجه می‌شوید. در این قسمت گزینه‌هایی برایتان نمایش داده می‌شود. این موارد اطلاعاتی هستند که می‌توانید در حساب گوگل ادز خود به صورت مشترک ببینید. برای فعال کردن این اطلاعات کافی است آن‌ها را روشن/on کنید
  • سپس گزینه All website data را فعال کنید
  • در آخر بر روی link accounts کلیک کنید
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

نکته: بعد از طی کردن مراحل نهایی اتصال گوگل ادز به گوگل آنالیتیکس، یکسری تنظیمات پیشرفته هم وجود دارد که در بخش creating this link enables auto tagging قرار دارد (Advanced Settings). این بخش کاملا اختیاری است و بستگی به مدل برچست‌گذاری و انتخاب تگ‌های شما دارد. اگر که از تنظیمات پیش‌فرض و اتوماتیک استفاده کنید نیازی به این بخش نیست و خود گوگل آنالیتیکس تمامی کارها را به عهده می‌گیرد. اما اگر قصد دارید که از برچسب‌گذاری دستی انتخاب کنید این گزینه را غیرفعال کنید و در نهایت بر روی link accounts کلیک کنید. پیشنهاد بسیاری از متخصصین این حوزه این است که این بخش را بدون تغییر بگذارید و از تنظیمات پیش‌فرض ابزار استفاده کنید.

نحوه اتصال گوگل ادز به آنالیتیکس

نتیجه‌گیری
این تمام ماجرا بود، در اینجا سعی کردیم به طور خلاصه و واضح به آموزش اتصال گوگل ادز به گوگل آنالیتیکس بپردازیم. در ابتدای مقاله هم ضرورت اتصال این دو ابزار را بررسی کردیم. قطعا این دو ابزار تبلیغاتی و تحلیلی در کمپین‌های مختلف به شما کمک می‌کنند تا بتوانید عملکرد بهتری داشته باشید. اگر این مقاله برای شما مفید بود حتما آن را به اشتراک بگذارید و فراموش نکنید که نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

درخواست مشاوره

مشاوران حرفه‌ای یکتانت در کنار شما هستند تا کمپین‌های تبلیغات در گوگل را برایتان بسازند  . فقط کافیست اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس گرفته شود.

فرم مشاوره گوگل ادز - فرست ادز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با تبلیغات در گوگل زودتر به مشتری برسید!