فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

ریتارگتینگ محصول چیست؟

مقالات تبلیغات ریتارگتینگ | محمود حسینی | تاریخ بروزرسانی : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲

ریتارگتینگ محصول نوعی از کمپین‌های ریتارگتینگ است که هر محصول تبلیغ‌کننده را به مشتری بالقوه‌ای که در گذشته از آن محصول بازدید کرده است نمایش می‌دهد. فرض کنید کاربری پس از علاقمندی به محصولات و خدمات شما وارد وب‌سایت‌تان شده است و سپس محصولات شما را بررسی کرده و وارد آن صفحه می‌شوند. اما به دلایل مختلف خرید یا اقدام موردنظر شما را انجام نمی‌دهد و فرآیند خرید را ناتمام رها می‌کند. در این زمان شما هزینه‌ای که جهت جذب مشتری خود صرف کرده‌اید به راحتی از دست می‌دهید؛ همین مشتری‌ای که اگر دوباره وارد فرآیند بازدید و خرید آن محصول شود با احتمال بسیار بالاتری اقدام به خرید خواهد کرد. برای درک درست از این تعریف، در ابتدا باید با سرویس ریتارگتینگ آشنا شوید. در این مطلب قصد داریم درمورد ریتارگتینگ، ریتارگتینگ محصول و روش‌های استفاده از آن صحبت کنیم.

ریتارگتینگ چیست؟

ریتارگتینگ به معنای هدف‌گیری مجدد است اما در اینجا منظور ما از ریتارگتینگ نوعی از بازاریابی است که کاربران و افرادی را مورد هدف قرار می‌دهد که در گذشته از وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند. در تبلیغات آنلاینی که در سراسر وب صورت می‌گیرد، معمولا تبلیغات به صورت اختصاصی و شخصی‌سازی شده به مخاطبان و کاربران وب نمایش داده نمی‌شود.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

اما در ریتارگتینگ دسته‌ای از افراد به شکل خاص مورد هدف قرار می‌گیرند. طبق آمارهای موجود تنها حدود یک درصد از کاربرانی که از وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند در اولین ورود به مشتری شما تبدیل می‌شوند. باقی افراد که حدود 99 درصد از کاربران را شامل می‌شوند به دلایل مختلف به مشتری شما تبدیل نمی‌شوند. در این هنگام باید به دنبال راهی باشید تا بتوانید این افراد را به وب‌سایت خود بازگردانید. در غیر این صورت هزینه بسیاری را متحمل خواهید شد تا بتوانید مخاطبان جدیدی را وارد سایت خود کنید. سرویس ریتارگتینگ به شما کمک خواهد کرد بتوانید افرادی را که بدون انجام خرید، وب‌سایت شما را ترک کرده‌اند، به وب‌سایت‌تان بازگردانید و آن‌ها را به مرور به مشتری وفادار تبدیل کنید.

 

با تبلیغات ریتارگتینگ محصول یکتانت، فروش خود را بی‌دردسر متحول کنید!

با تبلیغات ریتارگتینگ محصول یکتانت، فروش خود را بی‌دردسر متحول کنید!

شروع تبلیغات arrow-left

 

ریتارگتینگ محصول

سرویس ریتارگتینگ روش‌های مختلفی دارد که یکی از پرکاربردترین و مو‌ثرترین روش‌های آن ریتارگتینگ محصول نام دارد. در ریتارگتینگ محصول دقیقا محصولی که کاربر از آن بازدید کرده است به او نمایش داده می‌شود. به طور مثال من به فروشگاه نوین چرم سر می‌زنم و کمربندهای مردانه را می‌بینم. پس از این وقتی مشغول مطالعه خبر یا محتوایی در وب‌سایت‌های نمایش‌دهنده‌ی یکتانت هستم، تبلیغ کمربندهای نوین چرم را مشاهده می‌کنم. تبلیغات ریتارگتینگ محصول هم به صورت همسان و هم به صورت بنری به کاربران نمایش داده می‌شود. جالب است بدانید علاوه بر نمایش محصول بازدید شده توسط کاربر، با توجه به اینکه مشتریان این محصول به چه محصولات دیگری علاقه‌ نشان داده‌اند، محصولات و خدمات مشابه دیگری نیز به کاربر پیشنهاد داده می‌شود. در مثال کمربند، علاوه بر کمربندهایی که مستقیما مشاهده کرده‌ام، آیتم‌های تبلیغاتی کمربندهای مشابه را نیز نمایش می‌دهد.

ریتارگتینگ محصول

کاربران چگونه ریتارگت می‌شوند؟

ریتارگتینک به این صورت عمل می‌کند که شما به عنوان تبلیغ‌کننده، کد اسکریپت یکتانت را در تگ هد تمامی صفحات وب‌سایت خود قرار می‌دهید. نکته‌ای که لازم است بدانید این است که کد اسکریپت یکتانت تأثیری بر عملکرد وب‌سایت شما ندارد. زمانی که یک کاربر وارد وب‌سایت‌تان می‌شود، یک کوکی بر روی مرورگر وی ذخیره شود. به کمک این کوکی‌ها می‌توان تشخیص داد که کاربر این مرورگر به کدام یک از وب‌سایت‌های نمایش‌دهنده‌ی یکتانت سرزده است. در حقیقت به کمک این کوکی‌ها، برخی اطلاعات از رفتار مشتریان ذخیره می‌شود. مانند اینکه کاربر مدنظر، از کدام صفحات بازدید داشته و به کدام محصولات علاقه‌مند است. تعداد کاربرانی که وارد وب‌سایت شما و صفحاتی از آن شده‌اند، به صورت منحصربه‌فرد شمارش می‌شود. پس از تشخیص کاربر توسط یکتانت، آیتم‌های تبلیغاتی شما که کاربر با آن تعامل داشته و به آن قسمت از وب‌سایت شما علاقه نشان داده است، در وب‌سایت‌های نمایش‌دهنده برای او نمایش داده می‌شود.

لازم به ذکر است که این کوکی‌ها صرفا مرورگر را دنبال می‌کند و اینکه فرد چه مشخصاتی دارد، به طور کامل ناشناس می‌ماند.

پیاده‌سازی یا اجرای ریتارگتینگ محصول

شما به عنوان یک تبلیغ‌کننده برای استفاده از سرویس ریتارگتینگ محصول، به صورت پاراگراف قبل عمل کرده و کد اسکریپت یکتانت را در تگ هد صفحات وب‌سایت خود قرار می‌دهید. علاوه بر این، شما کد ریتارگتینگ محصول را که یکتانت برای این سرویس درنظر گرفته است طبق دستورعمل و راهنمای یکتانت، در کد صفحات محصول خود قرار می‌دهید. این کد اطلاعات محصول شما مثل نام و عنوان، قیمت، تصویر، تخفیف، پیشنهادات ویژه و غیره را جمع‌آوری می‌کند. با استفاده از این اطلاعات، تبلیغ محصول شما بدون نیاز به طراحی بنر و محتوا از سمت شما و به صورت خودکار در جایگاه‌های تبلیغات محصول به کاربران هدف نمایش داده شود. علاوه بر این، قالب جایگاه تبلیغاتی محصول با لوگو و برندینگ شما همراه خواهد بود که این موضوع آگاهی از برند و تبلیغ بسیار خوبی از کسب‌وکار شما را در پی خواهد داشت.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

اهداف ریتارگتینگ محصول

این نوع سرویس از تبلیغات آنلاین با این هدف انجام می‌شود که مشتریان بالقوه‌ای را که از وب‌سایت و محصول شما بازدید داشته‌اند و آشنایی اولیه‌ای از محصولات و خدمات شما دارند، به وب‌سایت شما بازگرداند و آن‌ها را در مسیر فرآیند خرید محصول یا خدمت شما قرار دهد. در نهایت شما توانسته‌اید از یک مشتری بالقوه که از شما فاصله گرفته بود، یک مشتری راضی به‌دست آورید. در واقع ریتارگتینگ محصول، موجب جلب توجه دوباره مخاطبان مورد نظر به یک محصول می‌شود تا آن‌ها را به انتهای قیف فروش، یعنی خرید محصول هدایت کند.

این سرویس برای وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهایی کاربرد دارد که تعداد زیادی محصول، خدمت و آیتم برای تبلیغات ارائه می‌کنند. مانند کسب‌وکارهای زیر :

  • سایت‌های ارائه دهنده تخفیف که پیشنهادات و آیتم‌های تبلیغاتی زیادی دارد.
  • سایت‌های فروش بلیت هوای‍یما و قطار
  • هتل‌ها و محل‌های اقامت یا سایت‌های رزرو هتل و اقامتگاه که پیشنهادات مختلفی برای رزرو اتاق می‌دهند.
  • سرویس‌های آگهی
  • سایت‌های فروش فایل
  • فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین
  • آژانس‌های مسافرتی
  • سایت‌های برگزارکننده دوره‌های آموزشی
  • و …

اگر کسب‌وکاری دارید که محصولات یا خدمات بسیار اندکی ارائه می‌کند، یکتانت تبلیغات بنری و همسان از جنس ریتارگتینگ را به شما پیشنهاد می‌کند.

به این شکل که هر کاربر محصول مد نظر خود را در صفحات نمایش‌دهندگان ببیند.

ریتارگتینگ محصول چه تأثیری برای وب‌سایت شما دارد؟

با استفاده از ریتارگتینگ محصول هزینه تمام شده به ازای هر سفارش مشتری می‌تواند به‌صورت قابل توجهی کاهش پیدا کند و نرخ کلیک‌های مشتریان بالقوه‌تان روی تبلیغات ریتارگتینگ محصول نسبت به تبلیغات عادی، تا 3 برابر افزایش می‌یابد. زیرا آیتم‌های تبلیغاتی به فردی نمایش داده می‌شود که قبلا به آن محصول علاقه نشان داده است و با توجه به شناخت اولیه‌‎ای که از محصول دارد، احتمال بیشتری دارد که خرید یا اقدام مورد نظرتان را انجام دهد. همچنین می‌توانید بخش خوبی از آن 99 درصد مشتریان از دست رفته را جهت افزایش آگاهی از برند یا افزایش نرخ تبدیل، دوباره به وب‌سایت خود تبدیل بازگردانید.

یکی دیگر از ویژگی‌های ریتارگتینگ محصول، نمایش تبلیغ محصول مناسب در زمان مناسب به کاربر مناسب است.با نمایش محصول یا خدمت درست به مشتری بالقوه آن با توجه به ویژگی‌های گفته شده، فروش وب‌سایت‌تان تا ۱۰ برابر افزایش پیدا می‌کند.

افزایش آگاهی از برند با ریتارگتینگ!

آگاهی از برند یا Brand Awareness از موضوعات مهم در برندینگ محسوب می‌شود. ریتارگتینگ محصول باعث می‌شود تا در کنار نمایش محصول ریتارگت شده به مخطابان و بازدیدکنندگان محصول، برند شما نیز مدام در معرض دید آن‌ها قرار بگیرد. باید در نظر داشته باشید ۹۰% تصمیمات مشتریان ناخودآگاه است. مغز انسان برای حفظ انرژی تمایل دارد که ناخودآگاه تصمیم بگیرد. به همین خاطر ترجیح مشتریان، خرید از برندی است که از قبل می‌شناسند. شناخت از برند باعث می‌شود که مغز مشتری درگیر مقایسه برندها و فرآیند تصمیم گیری نشود. علاوه بر این، حتی برای مشتریانی که کسب‌و‌کار شما را کامل می‌شناسند و با برند شما آشنایی کامل دارند، یک یادآوری برند یا Brand Recall اتفاق می‌افتد.

ریتارگتینگ یا ریمارکتینگ؟

بعضی وقت ها ریتارگتینگ با ریمارکیتنگ به یک مفهوم استفاده می‌شوند ولی در واقع این دو، مفاهیم جداگانه هستند. در واقع ریمارکتینگ به این معنی است که پیگیر تک تک بازدیدکنندگان سایت باشید، آن اشخاص را به مشتری تبدیل کنید و نگذارید آن‌ها شما را فراموش کنند. ولی درریتارگتینگ مخصوصا ریتارگتینگ محصول، کاربرانی را که دست کم یک بار از صفحه محصول وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند (یا محصول را به سبد خرید خود اضافه کرده‌اند ولی خرید را انجام نداده‌اند) در سراسر وب هدف‌گیری می‌کنید تا دوباره آن‌ها را به خرید همان محصول مد نظر ترغیب نمایید.

چرا با وجود اجرای کمپین ریتارگیتنگ محصول، فروش مناسبی ندارید؟

شاید شما با استفاده از کمپین‌های مختلف تبلیغاتی، مثل کمپین  بنری، کمپین همسان، کمپین پوش و… روش‌های متنوعی را جهت معرفی و فروش محصول یا خدمات خود تست کرده باشید‌، ولی به دلیل دریافت کانورژن پایین، به سراغ اجرای کمپین ریتارگتینگ محصول رفته باشید، اما با این وجود باز هم کاربران ریتارگت شده، محصول یا خدمات شما را نخریده باشند. اینجاست که باید به دنبال مشکل در جای دیگری بگردید!

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

عوامل مختلفی می‌توانند بر روی این موضوع تاثیرگذار باشند. برای مثال، مراحل خرید و پرداخت صفحه فرود شما به درستی کار نکند، درگاه پرداخت شما مشکل داشته باشد، قیمت‌های سایت شما بسیار بالاتر از قیمت‌های رقیبان شما باشد، یا دلایل دیگری که ترافیک مورد نظر را به سایت شما هدایت می‌کند ولی مانع از خرید کاربران می‌شود. پس بهتر است قبل از شروع کمپین، از درست کار کردن تمامی المان‌های صفحه فرود خود مطمئن شوید.

ریتارگتینگ در یکتانت

یکتانت بزرگترین پلتفرم تبلیغات آنلاین در ایران، سرویس‌های متنوعی از جمله تبلیغات کلیکی، ارسال پوش نوتیفیکیشن، ریتارگتینگ و ریتارگتینگ محصول را ارائه می‌دهد. یکتانت از طریق همکاری با معتبرترین و پربازدیدترین وب‌سایت‌های نمایش‌دهنده این امکان را به شما می‌دهد که محصول خود را به مخاطبانتان معرفی کنید و بتوانید مشتریان بالقوه خود را به خرید محصول‌تان تشویق کنید. جهت استفاده از سرویس ریتارگتینگ محصول در پنل یکتانت ثبت‌نام کنید و کمپین تبلیغاتی خود را ایجاد کنید. در صورت هرگونه داشتن سوال یا درخواست مشاوره می‌توانید با شماره ۹۱۰۹۴۵۴۵ – ۰۲۱ تماس بگیرید و با مشاورین یکتانت گفت‌وگو داشته باشید.

تبلیغات ریتارگتینگ محصول خود را شروع کنید!

0.9/5 - (1745 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهیار
مهیار
4 سال قبل

سلام
راجبه قابلیت اقدام یه توضیحی بدید یعنی چی ؟
ما متوجه نشدیم ، یه مطلب هم به این قضیه اختصاص بدید شما در پنل ناشران فعال کردین این رو اما معلوم نیست برای چیه اقدام به چی؟ و اینکه چرا صفره ؟ خیلی گنگ و مبهمه !

ندا عروضی
ندا عروضی
پاسخ به  مهیار
4 سال قبل

“سلام. وقتتون به خیر
تعداد اقدام در پنل مربوط به کمپین جدید CPA است که به تازگی به سیستم اضافه شده. درامدزایی این کمپین ها براساس اقدام(Action) است، یعنی در صورتی‌که اقدام مورد نظر تبلیغ‌کننده انجام شود مبلغی به موجودی پنل اضافه میشه نرخ تبلیغات CPA بیشتر از تبلیغات کلیکی می باشد. این کمپین‌ها زمانی که جایگاه‌های تبلیغاتی خالی می‌ماند و یا تبلیغات تکراری نمایش داده می‌شود در وب‌سایت‌ها نمایش داده میشود.
درآمد ناشرینی که در حال استفاده همزمان از کمپین CPA و کلیکی هستند به نسبت قبل بیشتر و یا مساوی سابق خواهد بود و تاثیر منفی نخواهد داشت.”

ریتارگتینگ، فرصت دوباره برای برگرداندن مشتری!