فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

مقایسه 15 تا از انواع ویدیو مارکتینگ موثر برای کسب و کارها

مقالات دیجیتال مارکتینگ | نیکان حیدری | تاریخ بروزرسانی : ۲۱ آذر ۱۴۰۲

انواع ویدیو در بازاریابی ویدیویی (کاربرد + مزایا)

آخرین بار کی ویدیو دیدید؟ همین چند دقیقه پیش؟ قطعاً امروز حداقل یک ویدیو دیده‌اید! افزایش محبوبیت این نوع محتوا طی سالیان اخیر، استفاده از انواع تبلیغات ویدیویی را از همیشه بیشتر کرده است.

تقریباً همۀ کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ، به شکلی در حال استفاده از ویدیو در فعالیت‌های بازاریابی خود هستند. نتیجه‌های حاصله، باعث شده‌اند میل به استفاده از ویدیو روز‌به‌روز افزایش پیدا کنید.

این مقاله راجع‌ به انواع ویدیویی بازاریابی و مدل‌های مختلف آن است. برای شروع، می‌خواهیم ۱۵ نوع رایج ویدیو را خدمت شما معرفی کنیم و در انتها، دربارهٔ اهمیت استفاده از ویدیو در کسب‌وکار صحبت کنیم؛ بنابراین تا انتها با ما همراه باشید. (چنانچه تمایل به اجرای تبلیغات ویدیویی برای بیزنس خود دارید، می‌توانید از شرایط و تعرفه‌های یکتانت اطلاعات کسب کنید و به آسانی به مخاطبان خود دسترسی داشته باشید)

 

۱۵ نوع ویدیوی کارساز در ویدیو مارکتینگ

ویدیو انواع و اقسام متنوعی دارد. هرکدام برای منظوری خاص بهتر عمل می‌کنند. مثلاً ویدیوهای آموزشی بیشتر مناسب کاربران و دنبال‌کنندگان قدیمی هستند؛ اما ویدیوهای تبلیغاتی برای جذب مشتری و فالوور جدید ساخته می‌شود.

در این بخش می‌خواهیم 15 نوع از انواع ویدیو در بازاریابی ویدیویی را با هم بررسی کنیم.

 

سه مزیت بازارایابی ویدیویی

 

۱. دمو (نسخهٔ نمایشی)

دمو یک ویدیو کوتاه است که در آن نحوۀ عملکرد یک محصول نمایش داده می‌شود. این نوع ویدیو در انتهای قیف بازاریابی قرار می‌گیرد. معمولاً، دمو برای آن دسته از بازدیدکنندگانی تهیه می‌شود که بیشتر مسیر را طی کرده‌اند و حالا قصد خرید دارند. به ویدیوهای دمو، نسخۀ نمایشی هم گفته می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با ویدیوهای دمو، ویدیوی یک‌لینک را مشاهده کنید:

 

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

۲. معرفی برند

یکی دیگر از انواع ویدیو در ویدیو مارکتینگ ، ویدیوهای معرفی برند هستند. این نوع ویدیوها، برای آشناکردن افراد با یک برند ساخته می‌شوند. با ساخت آن‌ها، باید مشکلی که مجموعه حل می‌کند، افرادی که برند از طریق حل مشکل به آن‌ها کمک می‌کند و چگونگی انجام کار، شفاف و بدون ابهام توضیح داده شود. تمام این اطلاعات باید به‌گونه‌ای ارائه شود که بیننده مشتاق شود اطلاعات بیشتری به دست آورد!

ویدیوی نیکزی، یک نمونۀ مناسب از ویدیوهای معرفی برند است. اگر می‌خواهید با ماهیت این مدل از ویدیوها بیشتر آشنا شوید، توصیه می‌کنیم آن را ببینید:

 

 

۳. آموزشی

یکی از پرطرفدارترین انواع محتوای ویدیویی، همین ویدیوهای آموزشی هستند. همان طور که از نام آن مشخص است، هدف از ساخت و تولید چنین محتوایی، آموزش یک موضوع خاص به مخاطبان است.

ویدیوهای آموزشی را علاوه‌ بر سایت خود، روی یوتیوب و آپارات هم آپلود کنید؛ چراکه این پلتفرم‌ها، جای بسیار مناسبی برای محتواهای اصطلاحاً چگونه… هستند.

سراغ آموزشی موضوعی بروید که در حیطۀ فعالیت شما قرار می‌گیرد و با استراتژی محتوایی‌تان همخوانی داشته باشد. مثال محتوای آموزشی، ویدیوی آموزش استفاده از ریلز است که می‌توانید آن را ببینید:

 

 

یک پیشنهاد جذاب: محتوای کنونی وبلاگتان را به متن ویدیو (Video Script) تبدیل کنید. به این ترتیب، می‌توانید محتواهای ارزشمند قبلی را به ویدیو تبدیل کنید.

 

مقاله پیشنهادی: آموزش فعال کردن ریلز اینستاگرام در آیفون و اندروید (۳ روش)

 

۴. توضیحی

این نوع از ویدیوها، محتواهای کوتاهی هستند که محصول یا خدمت یک کمپانی را برای بیننده تشریح می‌کنند. جایگاه این دسته از محتواها در صفحات فرود، صفحۀ اصلی سایت یا صفحات محصولات است. جالب است بدانید سایت‌هایی که از این نوع ویدیو استفاده کرده‌اند، افزایش 144 درصدی نرخ تبدیل را شاهد بودند!

ویدیوهای توضیحی 4 نوع دارند:

  • لایو اکشن (ویدیویی که انیمیشنی نیست و محصول یا خدمت شما را توضیح می‌دهد.)
  • ویدیوهای لایو در شبکه‌های اجتماعی
  • انیمیشن
  • وایت‌بورد (یکی از انواع ارزان و راحت است که با کشیدن تصاویر روی وایت‌بورد، مفهومی به مخاطب توضیح داده می‌شود.)

یکی از جذاب‌ترین انواع ویدیو توضیحی، محتوای Airbnb است که در آن، مخاطبان را به گشت‌وگذار در جهان تشویق می‌کند.

 

 

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۵. تبلیغاتی

قاعدتاً هدف از ساخت یک ویدیو تبلیغاتی، بهبود عملکرد کلی یک کسب‌وکار است. محتوای تبلیغاتی در بین انواع ویدیوی بازاریابی، نسبتاً رایج‌تر از باقی محتواها است.

چنین ویدیوهایی، فواید بسیاری برای یک برند دارند که از بین آن‌ها می‌توان به افزایش تعداد اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی، دیده‌شدن برند در سطحی وسیع و گرفتن رتبه‌های بهتر در نتایج جست‌وجوی گوگل اشاره کرد.

نمونه‌های بسیاری برای این نوع محتوا وجود دارد. از بین تمام آن‌ها، قصد داریم به ویدیوی تبلیغاتی برند Reebok اشاره کنیم. عنوان این ویدیو Reebok 25915 Days است. 25915، تعداد میانگین روزهای زندگی یک انسان است. Reebok که یک برند کفش ورزشی است، در این ویدیو می‌گوید با بدنتان طوری رفتار کنید که شایسته یک عمر زندگی انسان است.


 

مقاله پیشنهادی: آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی (۷ مرحله)

۶. معرفی فرهنگ سازمانی

این نوع از انواع ویدیو در بازاریابی ویدیویی، بر نمایش وجهۀ انسانی برندها تمرکز دارد. این محتواها نشان می‌دهند که یک روز کاری در مجموعۀ شما چگونه است. به زبانی ساده‌تر، فرهنگ سازمانی برندتان در این نوع ویدیوها نمایش داده می‌شود.

چند مصاحبهٔ  کوتاه با کارکنان و تفریحات داخل و خارج از شرکت، اجزای اصلی چنین تصاویر و محتواهایی هستند. یکی از بهترین نمونه‌ها از این نوع محتوا، ویدیوی یکتانت است که به‌خوبی، فرهنگ سازمانی خود را در آن نشان می‌دهد.

 

 

7- ویدیوهای زنده (لایو)

اکنون، بیشتر شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌هایی مثل آپارات قابلیت پخش زنده را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. این شکل از انواع ویدیو در بازاریابی ویدیویی، برای درگیر کردن مخاطبان در لحظه کاربرد دارد.

شما می‌توانید از ویدیوهای زنده برای بیان اعلانیه‌های کمپانی، مصاحبه‌ها و جلسات پرسش‌وپاسخ استفاده کنید.

 

لایو اینستاگرام یکی از انواع ویدیو در بازاریابی ویدیویی

 

مقاله پیشنهادی: لایو اینستاگرام چیست؛ نحوه گذاشتن لایو در اینستاگرام

۸. ایونت‌ها و وبینارها

وبینار و رویداد چیزهای جدیدی نیستند؛ اما هنوز هم یکی از اثرگذارترین انواع ویدیو در بازاریابی ویدیویی است. ایونت‌های آنلاین و وبینارها، جزو بهترین روش‌ها برای بهبود نرخ تبدیل یک کسب‌وکار محسوب می‌شوند.

اگر می‌خواهید با این شکل از انواع ویدیو در ویدیو مارکتینگ آشنا شوید، می‌توانید ویدیوی رویداد همکاران سیستم در رابطه با تحول دیجیتال در مارکت‌پلیس‌ها را ببینید.

 

 

۹. مصاحبه‌ها

مصاحبه هم شکلی قدیمی از محتوای ویدیویی است! همان طور که احتمالاً حدس می‌زنید، در چنین ویدیوهایی، گفت‌وگویی بین دو یا چند نفر شکل می‌گیرد.

نفرات حاضر می‌توانند از اعضای مجموعه شما باشند که در حال پاسخ به پرسش‌های مختلف هستند؛ پرسش‌هایی در زمینه‌های گوناگون مثل سؤالات شخصی و ابهامات مخاطبان. البته فرد مصاحبه‌شونده الزاماً قرار نیست یکی از اعضای شرکت خودتان باشد.

نمونۀ این نوع محتوا، مصاحبۀ دیجی‌کالا با یکی از اعضای عالی‌رتبه مجموعهٔ خودشان است.

 

 

مقاله پیشنهادی: آموزش تجزیه و تحلیل کمپین ویدیو مارکتینگ (۱۴ معیار اصلی)

۱۰. تستیمونیال

به زبان ساده، تستیمونیال‌ها ویدیوهایی هستند که در آن یک مشتری از یک کسب‌وکار تعریف می‌کند. این مدل از انواع تبلیغات ویدیویی، برای آن تهیه می‌شود که یک مشتری راجع‌ به چگونگی پیداکردن مجموعه صحبت کند؛ همچنین او باید توضیح دهد که چرا محصول آن برند، بهترین راه‌حل برای یک مشکل به‌خصوص است. از آنجایی که ادعاها توسط مشتری مطرح می‌شوند، چنین ویدیوهایی اعتبار بیشتری هم دارند.

برای مثال، سپیدار سیستم ویدیوهایی از مشتریانش تهیه می‌کند و آن‌ها را در کانال آپاراتش قرار می‌دهد. کافی است یکی از آن‌ها را ببینید تا کاملاً با تستیمونیال‌ها آشنا شوید:

 

 

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

۱۱. انیمیشن و موشن‌گرافیک

موشن‌گرافیک نوع خاصی از انیمیشن است که طی سالیان گذشته محبوبیت بسیار بالایی پیدا کرده است. در بین شکل‌های مختلف انواع بازاریابی ویدیویی، این نوع تاثیر به‌سزایی در افزایش نرخ تبدیل و در نهایت فروش دارد. برای اجرای موشن گرافیک و انیمیشن، اول از همه به اسکریپت یا متن نیاز دارید و سپس گرافیستی باید کار را نهایی کند.

یکی از نمونه‌های محبوب و پربازدید برای موشن‌گرافیک، ویدیوی 202 مثل غذای خانگی است.

 

 

۱۲. ویدیوهای شخصی‌سازی‌شده

به‌ دور از هرگونه پیچیدگی، ویدیوهای شخصی‌سازی‌شده فقط مختص یک نفر خاص تهیه شده‌اند! در زمانه‌ای که عموم مردم نگاه منفی‌ای به محتوای تبلیغاتی دارند، ویدیوهای شخصی‌سازی‌شده به ساخت روابط بر پایۀ اعتماد منجر می‌شوند.

قاعدتاً این فرم از ویدیوها هرجایی قابل‌استفاده نیستند؛ اما می‌توان از آن‌ها در ایمیل مارکتینگ، دایرکت لینکدین و ارائهٔ خدمات پشتیبانی استفاده کرد.

ویدیو یا هر شکل دیگری از محتوا که برای مصرف‌کننده شخصی‌سازی‌شده باشد، حس ارزشمندبودن را به او القا می‌کند. همین مسئله می‌تواند طرف مقابل را به مشتری ثابت محصول یا خدماتتان تبدیل کند. البته خب این مدل ویدیوها هزینۀ زیادی هم برای اجرا نیاز دارند.

یکی از جذاب‌ترین مثال‌های ویدیوهای شخصی‌سازی‌شده، ویدیوی یک آژانس مسافرتی برای دو تن از مشتریانش تهیه کرده است:


۱۳. ویدیوهای کوتاه شبکه‌های اجتماعی

محبوبیت بالای تیک‌تاک و ریلز اینستاگرام باعث شد ویدیوهای کوتاه جایگاه خود را میان انواع ویدیو مارکتینگ پیدا کنند. چنین محتواهایی، همان طور که از نام آن‌ها مشخص است کوتاه هستند، خلاقانه ساخته می‌شوند و ذات سرگرم‌کننده‌ای دارند.

برخلاف ذات ویدیوها که عموماً ماندگاری بالایی دارند، این فرم محتواها بر اساس ترندهای داغ روز ساخته می‌شوند و نوعی موج‌سواری به حساب می‌آیند.

مثلاً این ریلز از یکتانت، یک ویدیوی کوتاه مختص شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

 

 

۱۴. ویدیوهای تولیدشده توسط کاربر

اگر با بازاریابی محتوایی آشنا باشید، می‌دانید محتوایی که توسط کاربران خلق شود چقدر ارزشمند است! ویدیوهایی که توسط مشتریانتان ساخته می‌شوند هم همین قدر ارزش دارد.

این نوع ویدیوها هزینه‌ای روی دستتان نمی‌گذارند؛ نه از نظر زمانی و نه از نظر مالی. فقط باید کاربران را از روش‌های مختلف به انجام این کار تشویق بکنید.

به‌عنوان نمونه، بررسی لپتاپ ایسوس توسط تیم بینوشا، یک ویدیوی تولیدشده توسط کاربر برای برند Asus محسوب می‌شود!

 

 

۱۵. ویدیوهای پرسش‌وپاسخ

آخرین مدل از انواع ویدیو در بازاریابی ویدیویی، محتواهای پرسش‌وپاسخ هستند. در این مدل ویدیوها، نماینده‌ای از برندتان مقابل دوربین قرار می‌گیرد و به پرتکرارترین سوالات مخاطبان پاسخ می‌دهد. چنین ویدیوهایی هم می‌توانند به‌صورت زنده و هم غیرزنده اجرا و پخش شوند.

دیجی‌کالا در یکی از ویدیوهایش، توییت‌های سوالی کاربران را انتخاب کرد و به آن‌ها پاسخ داد؛ یک مثال خیلی خوب برای ویدیوهای پرسش‌وپاسخ.

 

 

این هم از 15 نوع متفاوت ویدیو برای برنامه‌های ویدیو مارکتینگ! در بخش بعدی، دلایل اهمیت این مقوله را زیر ذره‌بین می‌بریم.

مقاله پیشنهادی: چطور جذاب‌ترین ویدیو معرفی محصول را بسازیم؟ (۱۰ نکته)

3 دلیل برای اثبات اهمیت ویدیو مارکتینگ

کلی دلیل برای اثبات مزایای ویدیو مارکتینگ وجود دارد. این نوع از محتوا که طی چند سال اخیر محبوبیت بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند، می‌تواند عامل کارآمدی برای پیشرفت هر کسب‌وکاری باشد. به هر حال، ما برای طولانی‌نشدن مطلب، تنها 3 دلیل را برای اثبات حقانیت ویدیو مارکتینگ در این بخش خدمتتان ارائه می‌کنیم.

 

۱. آمار هیچ‌وقت دروغ نمی‌گوید!

استفاده از انواع بازاریابی ویدیویی یکی از اصلی‌ترین راهکارهای 86 درصد کسب‌وکارها در جذب ترافیک و مخاطب است. 94 درصد کسانی که سراغ انواع ویدیو در بازاریابی ویدیویی رفته‌اند، می‌گویند این کار به آشنایی بیشتر مردم با خدمات و محصولاتشان منجر گشته است.

از طرفی دیگر، میل به محتوای ویدیویی روز‌به‌روز در حال افزایش است. 54 درصد کاربران، دوست دارند ویدیوهای بیشتری از برند محبوبشان ببینند؛ همچنین قریب به 88 درصد مارکترها، نسبت‌ به ROI یا نرخ بازگشت سرمایه در بازاریابی ویدیویی ابراز رضایت کرده‌اند.

همۀ این اعداد و آماری از این دست، دلیلی محکم و قانع‌کننده برای اثبات اهمیت ویدیو مارکتینگ هستند.

 

۲. تحریک احساسات با ویدیو راحت‌تر است

مارکترها خوب می‌دانند که Emotional Marketing چقدر می‌تواند در پیشبرد اهدافشان کارساز باشد. یکی از مزیت‌های ویدیو نسبت‌ به انواع دیگر محتوا، امکان تحریک بیشتر احساسات مخاطبان است.

خیلی راحت‌تر می‌توانید مسائلی مثل لحن و تصویر برندتان را به کاربران منتقل کنید. کاری که انجام آن با محتوای متنی و حتی عکس‌های ثابت آن‌قدر خوب و کامل انجام نمی‌شود.

 

۳. نرخ تعامل با ویدیوها به‌ میزان چشمگیری بیشتر است

کاربرها عاشق ویدیو هستند؛ آمار این را می‌گوید، همان آماری که بالاتر راجع‌ به آن صحبت کردیم.

به‌دنبال همین موضوع، نرخ تعامل یا Engagement Rate ویدیوها نسبت‌ به باقی محتواها بسیار بالاتر است. با توجه به اینکه ویدیو در بیشتر شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌ها پخش می‌شود، اگر برای انواع ویدیو در بازاریابی ویدیویی، برنامه‌ای حرفه‌ای داشته باشید، احتمال دیده‌شدن شما خیلی بیشتر می‌شود.

 

درصد موفقیت انواع محتوا در شبکه‌های اجتماعی

 

آموزش ساخت ویدیو می‌تواند یک رشتۀ دانشگاهی کامل باشد؛ چه بسا که هست! اما در بخش بعد، می‌خواهیم فقط چند نکته راجع‌ به ساخت چنین ویدیوهایی بگوییم.

 

نحوۀ ساخت ویدیو برای بازاریابی و تبلیغات

قبل از انجام هر کاری، باید بدانید چه انتظاری از ویدیو دارید. انواع ویدیو مارکتینگ، هرکدام کاربرد خاص خودش را دارد. ۳ هدف اصلی از ویدیو مارکتینگ موارد زیر هستند:

  • افزایش آگاهی از برند
  • گرفتن تعامل از کاربر
  • آموزش

وقتی بدانید قرار است با ویدیو چه ارزشی ایجاد کنید، کارتان خیلی راحت‌تر می‌شود. مثلاً ویدیوهایی که به‌منظور افزایش آگاهی از برند ساخته می‌شوند، باید توجه کاربر را به خود جلب کنند؛ پس شاید بهتر باشد سراغ دمو و تیزرهای تبلیغاتی بروید؛ چراکه این نوع از ویدیوها بیشتر در یادها می‌ماند و احتمال به اشتراک گذاشته شدن بیشتری دارد.

اگر قرار به ترغیب کاربر به تعامل بیشتر باشد، باید احساسات او را تحریک کرد تا به هدف که لایک و کامنت است، رسید.

دربارهٔ ویدیوهای آموزشی، باید وسواس بیشتری به خرج دهید تا تاثیر بیشتری از خود به‌ جای بگذارید. اگر افزایش آگاهی از برند برای جذب مشتریان جدید باشد، ویدیوهای آموزشی با هدف نگه‌داشتن مشتریان فعلی تهیه می‌شوند. این مدل از ویدیوها باید کیفیت بالایی داشته باشند تا ارزش واقعی خلق کنند.

همان طور که گفتیم، آموزش 0 تا 100 ساخت ویدیو در انواع مختلف، موضوعی نیست که در قالب یک زیرتیتر در این مقاله بگنجد. به همین خاطر، به گفتن همین چند نکته بسنده می‌کنیم.

مقاله پیشنهادی: معرفی بهترین ابزارهای ویدیو مارکتینگ (ابزار تولید محتوای ویدیویی)

هر ویدیویی را بهر کاری ساخته‌اند!

هر نفر تقریباً روزی 100 دقیقه ویدیو می‌بیند! این زمان زیاد نشان می‌دهد که چقدر استفاده از ویدیو در رویکردهای بازاریابی یک مجموعه تاثیرگذار خواهد بود. در این مقاله، راجع‌ به انواع ویدیو در بازاریابی ویدیویی صحبت کردیم و ۱۵ نوع رایج از ویدیوها را با مثال برای هرکدام معرفی کردیم.

مؤید اهمیت ویدیو مارکتینگ، آمار و ارقامی است که از این شکل بازاریابی در دسترس داریم. استراتژی محتوایی‌تان را مجدداً بررسی کنید. ببینید امکان افزودن بیشتر ویدیو در آن وجود دارد یا خیر! اگر پاسخ مثبت بود، با توجه به نیازی که دارید، ویدیو بسازید و آن را در پلتفرم مناسب منتشر کنید.

در نهایت، اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری از انواع بازاریابی ویدیویی داشته باشید، توصیه می‌کنیم مقالۀ «ویدئو مارکتینگ چیست؛ اهمیت و مزایای بازاریابی ویدیویی» را بخوانید.

منابع:

SuperSide | SproutSocial

 

4.6/5 - (9 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین ارشد
حسین ارشد
1 سال قبل

این مقاله از بهترین مقاله‌های وب فارسی بود که طی چند سال اخیر مشاهده کردم.
عالی بود ?
(فقط یکی دو تا از مورد‌های ۱۵ گانه باکس ویدیو نمونه رو نداشت!)

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  حسین ارشد
1 سال قبل

سلام
خیلی خوشحالیم که اینو می‌شنویم 🙂
ممنون که به ما بازخورد می‌دین.
این ۲ ویدئو هم به درخواست شما و برای اینکه اونا رو راحت‌تر ببینین، به مقاله اضافه شدن.

فرهاد
فرهاد
7 ماه قبل

عالی بود خیلی استفاده کردم.

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  فرهاد
7 ماه قبل

خیلی خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید بوده 🙂
ممنون آقا فرهاد که به ما بازخورد می‌دین.

به جذابیت ویدیو، به کیفیت همسان!