فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

تبلیغات اینترنتی چیست؟ (۱۱ نوع تبلیغ اینترنتی و مزایا)

مقالات دیجیتال مارکتینگ | تحریریه یکتانت | تاریخ بروزرسانی : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲

در دنیای اینترنت نیز مانند دنیای واقعی صرف ساخت یک سایت آنلاین فروش خدمات یا محصولات نمی‌تواند منجر به ورود مشتریان و خرید شود. این فرایند به خصوص در دنیای اینترنت بسیار دشوارتر از دنیای فیزیکی انجام می‌شود؛ چراکه تابلوی مغازه شما در خیابان به خوبی خودنمایی می‌کند، اما فکر می‌کنید مشتریان آنلاین شما چطور می‌توانند از وجود وب‌سایتتان آگاه شوند؟ درست متوجه شدید، فروش آنلاین بدون شک نیاز به تبلیغات اینترنتی بسیار قوی دارد.

تبلیغات اینترنتی چیست؟

تبلیغات در اینترنت یکی از مؤثرترین روش‌ها برای معرفی تمام مشاغل، یافتن مشتریان جدید و متنوع‌سازی جریان درآمد آن‌ها است. به عبارت دیگر تبلیغات الکترونیکی یا همان تبلیغات در اینترنت هر نوع پیام بازاریابی است که با کمک اینترنت و در بستر وب نمایان می‌شود. تبلیغاتی که می‌تواند در یک مرورگر وب، موتور جستجو، در رسانه‌های اجتماعی، دستگاه‌های تلفن همراه و حتی در ایمیل دیده شود.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

انواع تبلیغات اینترنتی

اینترنت فرصت‌های گسترده‌ای را برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه ارائه می‌دهد، بنابراین بیایید برخی از مهم‌ترین انواع تبلیغات در کسب و کار را مرور کنیم.

انواع تبلیغات اینترنتی

 

۱. تبلیغات موتورهای جستجو

نوار جستجو نقطه شروع سفر کاربران است. با وارد کردن یک کلمه کلیدی، مردم به طور عمده روی نتایج صفحه اول تمرکز می‌کنند. بازاریابی موتور جستجو به قرار گرفتن صفحات سایت شما در بالاترین رتبه‌های گوگل و موتورهای جستجو مربوط است، چه به صورت ارگانیک چه با پرداخت هزینه. Google Ads نتایج پرداخت شده را بر اساس حراج رتبه آگهی نمایش می‌دهد. شرکت‌ها قیمت خود را برای یک کلمه کلیدی خاص ذکر می‌کنند، در حالی که گوگل کیفیت و ارتباط محتوا را تحلیل می‌کند.

فرمول رتبه آگهی به شرح زیر است:

رتبه تبلیغات = قیمت پیشنهادی هزینه برای هر کلیک × امتیاز کیفیت

 

۲. ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ بازاریابی مبتنی بر ارتباط از طریق ایمیل می‌باشد که یکی از قدیمی‌ترین و تطبیق‌پذیرترین روش‌های تبلیغ اینترنتی است. چراکه بازاریابان ایمیل همیشه در جستجوی نوآوری هستند، مانند ایمیل‌های amp تعاملی که به تازگی راه اندازی شده‌اند.

 

۳. تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

این روش شامل تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، پینترست، یوتیوب، لینکدین و… است. شرکت‌ها اخبار و تبلیغات خود را از طریق رسانه‌های اجتماعی از دو طریق متناسب با مخاطبان هدف تهیه می‌کنند:

  • به صورت ارگانیک: در این حالت با تولید محتوای ارزشمند، دعوت از دیگران برای به اشتراک گذاری آن و دیگر اقدامات حرفه‌ای می‌توانید به طور طبیعی و ارگانیک مخاطب جذب کنید.
  • در ازای پرداخت پول: در این حالت، می‌توانید با نشان دادن پست‌های تبلیغاتی که بر اساس سن، جنس، فعالیت‌های مورد علاقه و سایر موارد مشترک آن‌ها برای مخاطبان شما در نظر گرفته شده است، از عملکرد رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید. بسیاری از شبکه‌های اجتماعی اکانت بیزینس را برای کسب و کارها در نظر گرفته‌اند.
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۴. تبلیغات موبایلی

این نوع تبلیغات در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها ظاهر می‌شود. شرکت‌ها می‌توانند پس از انتخاب کاربر یا نمایش تبلیغات در مرورگر بهینه شده برای دستگاه‌های تلفن همراه، با پیامک تبلیغ کنند. چنانچه قصد آشنایی با انواع تبلیغات موبایلی را دارید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

۵. تبلیغات همسان (Native)

در تبلیغات همسان، محتوای آگهی با ساختاری شبیه به محیط نشر آن ساخته می‌شود و در نگاه اول تبلیغ‌ به نظر نمی‌رسد. مردم یاد گرفته‌اند که تبلیغات را نبینند و از کنارشان بی‌توجه بگذرند. 

تبلیغات همسان با این نادیده‌گرفته‌شدن که کوری بنری نام دارد، مقابله می‌کند و به همین‌ خاطر، از اثربخشی و بازدهی خوبی برخوردار است. رپورتاژ آگهی‌ها و لینک‌های تبلیغاتی گوگل‌ در صفحۀ نتایج کاربران از همین جنس به شمار می‌آیند.

 

تبلیغات همسان

 

۶. تبلیغات ریتارگتینگ (Retargeting)

در ریتارگتینگ، به سراغ مشتریانی می‌رویم که قبلاً از سایت شما بازدید کرده‌اند یا با آن تعامل داشته‌اند و تلاش می‌کنیم مجدداً، آن‌ها را به مجموعه برگردانیم. این تبلیغ نرخ تبدیل بالایی دارد و حتی می‌توان گفت برای کسب‌وکار سود خالص محسوب می‌شود؛ چون نتیجۀ آن از دو حالت خارج نیست و به هرکدام که ختم شود برنده خواهد بود:

  • چون مشتری با برند و محصول آشنایی دارد، با یک تلنگر یا پیشنهاد مناسب برای خرید یا انجام کال‌تواکشن قانع می‌شود. 
  • مشتری به سایت برنمی‌گردد؛ اما این یادآوری دوباره، نام کسب‌وکار یا محصول را در ذهن او هک می‌کند و افزایش آگاهی از برند رخ می‌دهد.

 

تبلیغات ریتارگتینگ محصول

 

۷. تبلیغات کلیکی (PPC)

در این روش، آگهی در رسانه‌های مختلف منتشر می‌شود و کسب‌وکار فقط به‌ازای هر کلیک هزینه پرداخت می‌کند. تبلیغات کلیکی هزینه‌های بازاریابی را کاهش می‌دهد و مجموعه را به مخاطبان هدفمندتری می‌رساند. 

این تبلیغ محدود به فرمت محتوایی و رسانۀ خاصی نیست و دست کسب‌وکار را برای طراحی و شیوۀ اجرا باز می‌گذارد؛ می‌توان آن را به‌صورت بنری، همسان، پوش‌نوتیفیکیشن، تبلیغات در گوگل و ویدیویی انجام داد.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

تبلیغات کلیکی

اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از تبلیغات کلیکی بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم در دورهٔ ویدئویی رایگان «صفر تا صد کار با پنل یکتانت» شرکت کنید. در این دوره به شما توضیح می‌دهیم هر کمپین یکتانت برای چه هدفی مناسب است، چطور تبلیغ و لندینگ پیج موثر بسازید، چگونه عملکرد خودتان را با ابزارهای آنالیتیکس و گوگل تگ منیجر بسنجید و در نهایت، نحوهٔ بهینه‌سازی را آموزش می‌دهیم.

 

۸. تبلیغات بازدیدی (CPM)

این نوع از تبلیغات اینترنتی بر دریافت بازدید متمرکز است و برای برندینگ اهمیت زیادی دارد. محتوای آگهی در سایت‌‌ها، صفحات اجتماعی یا تلگرام قرار می‌گیرد و درنهایت، هزینۀ آن به‌ازای تعداد بازدید دریافتی محاسبه می‌شود. جریان (یکی از زیرمجموعه‌های یکتانت) به شما این امکان را می‌دهد که تبلیغات در تلگرام و اینستاگرام را خیلی راحت و سریع اجرا کنید. با کمک جریان، نیاز نیست نگران برقراری ارتباط با ادمین کانال‌های پربازدید تلگرام، صاحبان پیج‌های پربازدید و اینفلوئنسرهای اینستاگرام باشید!

 

۹. تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی را می‌توان به شیوه‌های متنوعی انجام داد. در حالت عادی، محتوا در سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و تلگرام منتشر می‌شود؛ اما می‌توان آن را به‌صورت همسان، در بین بازی‌های موبایلی (تبلیغات جایزه‌ای) یا در ابتدا، میانه یا انتهای محتوای ویدیوی اصلی (In-stream) هم پخش کرد. 

اگر تبلیغات ویدیویی سناریوی درستی داشته باشد، می‌تواند مخاطب را بیش از سایر روش‌ها تحت تأثیر قرار دهد و به افزایش آگاهی از برند کمک کند.

 

تبلیغات ویدیویی

 

۱۰. تبلیغات درون‌اپلیکیشنی (In app advertising)

در این روش، تبلیغات کسب‌وکار در درون اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایل به نمایش در می‌آیند. تبلیغات درون‌اپلیکیشنی یا درون‌برنامه‌ای بیشتر برای معرفی اپلیکیشن‌های دیگر (جذب کاربر جدید) و افزایش آگاهی از برند به کار می‌رود. آگهی می‌تواند در قالب بنر، ویدیو یا یک محتوای بازی‌گونه و جالب باشد که اینگیجمنت را افزایش می‌دهد. 

 

۱۱. تبلیغات نصب اپلیکیشن (CPI)

این تبلیغات مناسب افراد یا شرکت‌هایی است که صاحب اپلیکیشنی هستند و قصد جذب کاربر را دارند. در تبلیغات CPI، آگهی همراه با لینک نصب برنامه در رسانه‌ها منتشر می‌شود و در انتها، هزینۀ آن بر اساس تعداد نصب‌های دریافتی محاسبه می‌گردد.

 

جدیدترین انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی

مدت زیادی است که این مدل تبلیغات در دنیا شناخته شده‌اند، اما نکته جالبی که در این خصوص وجود دارد محدود نبودن آن‌هاست. دنیای تبلیغات الکترونیک به طور دائمی در حال گسترش است. هر روز روش‌های تازه‌ای برای این نوع تبلیغات کشف می‌شود و با معرفی آن به سرعت مخاطبان خود را در اینترنت پیدا می‌کند. از همین رو دیجیتال مارکترها باید دائماً اطلاعات خود را به روز نگه دارند و از بهترین روش‌های تبلیغ اینترنتی باخبر باشند.

از جمله جدیدترین انواع تبلیغات دیجیتال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تبلیغات در لینکدین

با اینکه در گذشته چندان از این روش استفاده نمی‌شد، اما لینکدین محیط بسیار مناسبی برای جذب مشتری به شمار می‌رود.

  • پوش مارکتینگ

این روش با استفاده از هوش مصنوعی و علایق کاربر انجام می‌شود. از این رو نرخ تبدیل نسبتاً بالایی دارد. در این حالت با توجه به پارامترهای مشخص پیام تبلیغاتی برای مخاطب ارسال می‌شود.

  • برندسازی مشارکتی (Co Branding)

این شیوه از تبلیغات اخیراً باب شده است و در آن، دو یا چند برند در کمپین‌‌های تبلیغاتی و برندینگ با هم همکاری می‌کنند. این کار در افزایش اعتبار برندها تأثیر دارد و هزینه‌های آن‌ها را کاهش می‌دهد. 

احتمالاً برایتان سؤال پیش آمده است که کدام‌یک از این روش‌های تبلیغات اینترنتی در ایران کاربردی است و بهترین بازخورد را دریافت می‌کند. در بخش بعد، در‌این‌باره صحبت خواهیم کرد.

 

مقاله پیشنهادی : تبلیغات cpm چیست و چه مزایایی دارد؟
 

بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی در ایران 

تمامی تبلیغات اینترنتی معرفی‌شده در ایران قابل‌ اجرا هستند و برای هریک می‌توان کمپینی داخلی مثال زد که نتایجی خوبی به دست آورده است. با این حال، بهترین روش‌ تبلیغ برای هر کسب‌وکار براساس پارامترهای مختلفی تعیین می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها موارد زیر هستند:

  •  هدف از اجرای تبلیغ؛
  •  نوع محصول یا خدمت؛
  • پرسونای مخاطب؛
  •  رسانۀ نشر (ناشر)؛
  • بودجۀ کمپین.

برای مثال، اگر مخاطبان شما نوجوانان هستند تبلیغات جایزه‌ای در بین بازی‌های موبایل یا تبلیغات کلیکی در صفحاتی که آن‌ها حضور دارند، انتخاب مناسب‌تری خواهد بود. 

با این وجود، باید گفت تبلیغات کلیکی و ویدیویی بیش‌از همه در بین شرکت‌ها محبوبیت دارند. تبلیغات کلیکی مقرون‌به‌صرفه است و در عین حال، ترافیک هدفمندی را به سمت آن‎ها روانه می‌کند. با توجه به اینکه هزینه به‌ازای کلیک است، اغلب کسب‌وکارهای ایرانی به این مدل تبلیغ بیشتر علاقه دارند.

تبلیغات ویدیویی هم توسط مخاطبان بیشتری دیده می‌شود و شانس زیادی برای وایرال‌شدن دارد؛ بنابراین برای افزایش آگاهی از برند و جذب مشتری بالقوه، انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. با توجه به اطلاعاتی که در گزارش ۱۴۰۰ یکتانت آمده است، تبلیغات ویدیویی در حوزهٔ گردشگری و حمل‌ونقل بسیار محبوب است.

از آن گذشته، کسب‌وکارهای ایرانی به تبلیغات هدفمند روی‌ آورده‌اند. طبق گزارش ۱۴۰۰ یکتانت، تعداد کمپین‌های هدفمند برای اولین بار بیشتر از تبلیغات عمومی بوده است. در تبلیغات هدفمند، شما انتخاب می‌کنید چه کسی تبلیغ را مشاهده کند.

از طرفی، این گزارش نشان می‌دهد که کاربران ایرانی از تبلیغات ریتارگتینگ محصول و پوش نوتیفیکیشن بیشتر استقبال کرده‌اند.

 

تبلیغات رفتارمحور در پنل یکتانت

برای اجرای کمپین‌های تبلیغات هدفمند با کمک یکتانت، مسیر زیر را طی کنید:

۱. ثبت‌نام در پنل یکتانت

۲. شارژ اکانت

۳. ایجاد کمپین جدید

۴. انتخاب نوع کمپین (بنری، همسان و…)

۵. انتخاب نوع هدفمندی (رفتارمحور، موضوعی و کلیدواژه‌ای)

۶. تعیین قیمت هر کلیک و بودجهٔ روزانه (به‌ازای هر کلیک کاربر، این مبلغ از کل شارژ شما کسر می‌شود و نمایش تبلیغ هزینه‌ای ندارد)

۷. اضافه‌کردن تبلیغ به کمپین

در این ۷ مرحله، شما بسته به انتخابی که می‌کنید، باید یک سری تنظیمات مثل انتخاب گروه مخاطبان یا اضافه‌کردن کلیدواژه را انجام دهید. پس از ثبت‌نام در پنل یکتانت، شما می‌توانید از خدمات مشاوره رایگان از طریق بخش «راهنمایی و پشتیبانی» هم بهره ببرید.

 

مزایای تبلیغات اینترنتی نسبت به سنتی

وقتی قصد دارید تبلیغاتی را مدیریت کنید باید ببینید در چه پلتفرم‌ها یا محیط‌هایی می‌توانید به مخاطب هدفتان دسترسی بیشتری داشته باشید و در همان جا تبلیغاتتان را در معرض نمایش قرار دهید تا به خوبی در دید مشتریان بالقوه قرار بگیرید. این روزها هم که اکثر مردم مدت زیادی از وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی یا به وبگردی در دنیای آنلاین می‌گذرانند. قابلیت اتصال موبایل به این پلتفرم‌ها باعث شده تا در هر ساعت از شبانه روز، در اوقات مرده، در زمان‌های انتظار و حتی زمانی که بی‌حوصله یا تنها و بی‌کار هستند به سراغ موبایلشان بروند و سعی کنند وقت خود را در محیط‌های آنلاین سپری کنند.

بنابراین بدون شک می‌توان گفت بهترین مکان برای تبلیغات در این روزها همین پلتفرم‌های آنلاین هستند. اما آیا این موارد تنها فواید تبلیغات اینترنتی کسب و کار به شمار می‌رود؟ در ادامه شما را با برخی از مهم‌ترین مزایای آن آشنا می‌کنیم.

مزایای تبلیغات اینترنتی

 

 

1- دسترسی بیشتر به کاربران

مخاطبان هدف، زمان زیادی را در محیط اینترنت سپری می‌کنند و تبلیغات در این محیط می‌تواند بیشترین تأثیر را بر روی ایشان داشته باشد. اینترنت برای کسب و کارهای مختلف امکانی فراهم می‌کند تا صرف نظر از مکانی که هستند، محصولات یا خدمات خود را به مردم در نقاط دیگر عرضه کنند و کسب‌وکار خود را توسعه دهند.

یکی از اصلی‌ترین مزایای این شیوه از تبلیغات این است که بدون حد و مرز، می‌توانید در بستر اینترنت به راحتی یک کلیک، به تمام نقاط جهان دسترسی پیدا کنید. از نظر بسیاری از متخصصان بازاریابی دیجیتال، دنیا به یک دهکده جهانی تبدیل شده است که به بسیاری از استارت‌آپ‌ها چنان فرصت رشدی می‌دهد که در فضای آفلاین حتی نمی‌توان آن را تصور نمود.

2 هدفمند بودن تبلیغات الکترونیکی

در تبلیغ اینترنتی شما می‌توانید با هدف‌گذاری دقیق و مطابق با نیاز کاربر، محصول خود را عرضه کنید. از امکاناتی که پلتفرم‌های دیجیتال در اختیارتان قرار می‌دهد، استفاده کنید و مشتریان خود را در دسته‌های مختلف قرار دهید. می‌توانید مخاطبان خود را برحسب علاقه، اولویت‌های‌شان، جنسیت، سن و… تقسیم‌بندی کنید و محصول یا خدمتی را به دست آن‌ها برسانید که نیازشان رفع شود و از آن استقبال کنند.

تا به حال به این موضوع اندیشیده‌اید که آیا واقعا مردم به تبلیغاتی که در سکوهای مترو، بدنه اتوبوس و… که هر روزه با آن برخورد می‌کنند، توجهی نشان می‌دهند؟ آیا برای‌شان جذابیتی دارد؟ هزینه‌های کلان بسیاری صرف تبلیغات آفلاین می‌شود، به امید اینکه رهگذرها تبلیغات را ببینند، بخوانند و به واسطه آن با محصول یا خدمات شما آشنا شوند و از آن استفاده کنند. در صورتی که در تبلیغات آنلاین، با انتخاب و دسته‌بندی کاربران می‌توانید به صورت بهینه و مقرون‌به‌صرفه تبلیغات خود را به دست مخاطبان هدف برسانید.

امکان انتخاب مخاطب هدف در این نوع تبلیغات وجود دارد. شما می‌دانید مادران بیشتر از چه پلتفرم‌هایی استفاده می‌کنند یا به چه صفحاتی سر می‌زنند، پس می‌توانند محصولات مرتبط با مادران را در همین صفحات بگنجانید. به همین ترتیب محل حضور کاربران مذهبی، ورزشکاران، کودکان و… کاملاً مشخص است. با هدفمند کردن تبلیغات می‌توان با صرف هزینه کمتر به بیشترین بازدهی رسید.

به خصوص الگوریتم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی به کار می‌روند، بسیار هوشمند هستند و رفتار کاربران مختلف را مورد بررسی و مطالعه قرار می‌دهند. این موضوع باعث می‌شود تبلیغات مرتبط با نیاز و سلیقه کاربران به آن‌ها نشان داده شود؛ در نتیجه این دسته‌بندی و هدف‌گذاری دقیق، می‌توانید با صرف هزینه‌ی تبلیغاتی کمتر، فروش و بازدهی تبلیغات خود را افزایش دهید.

 

3- منعطف بودن

از دیگر فواید تبلیغات در فضای مجازی می‌توان به قدرت انعطاف‌پذیری بسیار زیاد آن اشاره کرد. شما می‌توانید با یک کلیک ساده، سرمایه‌گذاری خود را  روی کمپین مورد نظر افزایش دهید. ممکن است پس از شروع کمپین و بررسی نتایج موجود، نیاز باشد بعضی از پارامترها را بهینه سازی کنید و یا حتی گاهی کمپین را متوقف و از بودجه خود به شکلی دیگر استفاده کنید.

در صورتی که در تبلیغات فضای آفلاین، همانند آگهی تلویزیونی، وقتی تبلیغ خود را پخش می‌کنید، امکان تغییر سریع و راحت وجود ندارد. به طور مثال در تبلیغات بیلبوردی، شرایط استفاده و اجرا سخت و هزینه‌بر است. قراردادهای حداقل دو هفته‌ای بین طرفین امضا می‌شود و اگر شما بعد از شروع کمپین، بخواهید تصویر بیلبورد خود را تغییر دهید، هزینه‌ و زمان‌ زیادی از شما گرفته می‌شود. با تقریب خوبی برای آگهی‌های تلویزیونی و دیگر تبلیغات آفلاین نیز همین شرایط حاکم است.

مقاله پیشنهادی :با روش‌های تبلیغات در فضای مجازی آشنا شوید!

4- ارائه اطلاعات مفید و کاربردی به مشتریان

در استراتژی تبلیغ در اینترنت به مشتری اطلاعات کافی و کاملی در مورد محصول یا خدماتی که ارائه می‌شود، راهکارهای جایگزین، امکان مقایسه با محصولات مشابه، نقد و بررسی محصولات و پاسخ به سؤالات مشابه در رابطه با خدمات ارائه می‌شود. شاید بتوان گفت یکی از دلایل تمایل مشتریان به خرید اینترنتی، کسب همین اطلاعات و امکان مقایسه‌ای باشد که بین سایت‌های مختلف برقرار است.

شما می‌توانید با تولید محتوای مفید و اطلاع رسانی به کاربر در مورد خدمات یا محصولاتی که می‌فروشید این امکان را برای کاربران فراهم و به نوعی یک مزیت رقابتی برای خود ایجاد کنید.

 

5- امکان گزارش‌گیری

اگر شما تبلیغات خود را در تلویزیون منتشر کنید، شاید به سختی بتوانید آماری افرادی که از طریق این تبلیغات شما را پیدا کرده و تبدیل به مشتری شده‌اند را پیدا کنید. اما در تبلیغ اینترنتی، ابزارهایی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان فهمید مخاطبان از کدام کمپین تبلیغاتی به سایت مراجعه کرده‌اند، حتی سن، جنسیت، محل و سایر مشخصات مخاطبانی که از هر پلتفرم جذب شده‌اند را جمع آوری کرد و از این اطلاعات برای بهبود تبلیغات  بعدی استفاده کرد.

این نوع تبلیغات به شما اجازه می‌دهند سطح دقیق تعامل مشتری را بدانید. ممکن است تیراژ و شمار خوانندگان تبلیغات چاپی را بدانید، اما نمی‌توانید بفهمید که چه مدت‌زمانی را صرف تعامل با آگهی‌تان می‌کنند یا چه مدت‌زمانی را در وب‌سایت‌تان صرف می‌کنند یا حتی آن آگهی به تبدیل انجامید یا نه. حضور آنلاین همه این اطلاعات ارزشمند را به شما ارائه می‌دهد و می‌گوید که در کجاها مشتریان بالقوه بیشتری دارید که می‌توانید با آنها تعامل برقرار کنید.

6- کاهش هزینه‌ها

شاید بتوان گفت هدف از تبلیغات در اینترنت علاوه بر دسترسی به طیف وسیعی از مخاطبان واقعی، کاهش هزینه‌ها نیز می‌باشد. همان طور که گفته شد با هدف‌گیری دقیق مخاطبان و گزارش‌گیری می‌توان بازدهی را افزایش داد و به این ترتیب هزینه‌های حاصل از تبلیغات را کاهش داد.

صرف بودجه‌های تبلیغاتی برای بسیاری از کسب و کارهای جا افتاده و باتجربه، امری عادی، طبیعی و راحت است ولی استارت‌آپ‌های زیادی وجود دارد که هنگام بودجه‌بندی، دقت بسیار می‌کنند تا بهینه و موثر از سرمایه خود بهره ببرند. بازاریابی از طریق پلتفرم‌های ایجادشده در فضای دیجیتال می‌تواند برای تمام کسب‌وکارها مناسب باشد.

تحقیقات نشان می‌دهد امروزه نسل جوان روزانه بیشتر از ۸ ساعت آنلاین هستند و از امکانات دنیای دیجیتال استفاده می‌کنند. برای دیده‌شدن و موثر بودن می‌توان به جای تبلیغات عظیم و گسترده در تلویزیون، رادیو، بیلبوردهای تبلیغاتی، چاپ برشور و کاتالوگ و … وارد دنیای دیجیتال شد و با پرداخت هزینه‌های بسیار کمتر، تبلیغات پربیننده‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تری ایجاد کرد.

صرف هزینه‌هایی گزاف در فضای آفلاین برای بسیاری استارت‌آپ‌ها به خصوص آنان که تازه شروع به کار کرده‌اند، همانند کابوس است. در صورتی که همین استارت‌آپ‌های به ظاهر تازه‌وارد می‌توانند از انواع تبلیغات آنلاین همانند کمپین‌های ایمیل مارکتینگ، شبکه‌های اجتماعی و… استفاده کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند. آن‌ها می‌توانند با صرف هزینه‌های کمتر نسبت به فضای آفلاین، نتایج بهتری دریافت کنند و نرخ بازگشت سرمایه بسیار خوبی به دست آورند.

مقاله پیشنهادی : بهترین سرویس ایمیل مارکتینگ ایرانی کدام است؟

7- قابلیت اشتراک‌گذاری

تقریبا تمام کانال‌های بازاریابی دیجیتال قابلیت به اشتراک‌گذاری دارند. به راحتی یک کلیک، محتوای شما در سراسر فضای وب پخش می‌شود. اگر محتوای شما به اندازه کافی جذاب و قابل تعامل باشد، مخاطبان بسیاری محتوای مورد نظر را برای دوستان خود ارسال و در نتیجه افراد بیشتری از آن استفاده می‌کنند. این به اشتراک‌گذاری‌ها تاثیر زیادی بر روی برند شما دارد و می‌تواند فروش شما را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

 

نمونه تبلیغات اینترنتی کسب و کار

همانطور که اشاره شد، منظور از این نوع تبلیغات، هر نوع تبلیغاتی است که در بستر اینترنت انجام شود. از همین رو می‌توان حتی تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی و… را هم جز تبلیغات در اینترنت به شمار آورد. در ادامه چند مثال کاربردی از این نوع تبلیغات آورده شده است:

  •  استفاده از اپلیکیشن برای تبلیغات

اپلیکیشن‌های موبایلی چون راحت‌تر روی موبایل کار می‌کنند بهتر می‌توانند به کاربران موبایل خدمات رسانی کنند. به علاوه شما می‌توانید مزیت‌های خاصی چون امکان کمک به نیازمندان، امکان تهیه پروفایل مخصوص به خود، شخصی سازی محیط اپ و بسیاری امکانات دیگر را در اپلیکیشن خود بگنجانید تا استفاده از آن را برای کاربرانتان مطلوب‌تر سازید.

 

  • گیمیفیکیشن (طراحی بازی با هدف تبلیغ)

یکی از جدیدترین استراتژی‌های تبلیغات، گیمیفیکیشن است. در این نوع تبلیغات با طراحی یک بازی می‌توان طرز استفاده از محصول را به کاربر آموزش داد. در مورد خدمات نیز می‌توان به همین صورت کاربر را با محیط نرم‌افزار آشنا ساخت. نمونه‌هایی از این دست بسیارند. نکته حائز اهمیت در گیمیفیکیشن سرگرم کننده بودن و جذاب بودن آن‌ها برای کاربران است. این بازی باید طوری طراحی شود که کاربر را به خرید تشویق کند.

 

  • تبلیغات کلیکی و از جمله آن گوگل ادز

یکی از ساده‌ترین و پرکاربردترین شیوه‌های تبلیغات در اینترنت استفاده از تبلیغات کلیکی است. در این روش بهتر است با یک متخصص سئو برای انتخاب بهترین کلید واژه مشورت کنید. بعد از راه اندازی تبلیغات کلیکی، تبلیغ شما برای کلیدواژه مورد نظر در صفحه نتایج جستجو ظاهر می‌شود و کاربر در صورت تمایل بر روی کلیک خواهد کرد. این نوع تبلیغ بر روی سئو سایتتان هم اثرگذار خواهد بود.

مقاله پیشنهادی :با کاربرد مشاوره در تبلیغات آشنا شوید!

شرکت‌های تبلیغات اینترنتی

شرکت های تبلیغات اینترنتی

همان طور که مشاهده کردید، تبلیغات در اینترنتی مدل‌های بسیار زیادی دارد؛ اما لازم نیست شما به همه انواع آن‌ها بپردازید بلکه با توجه به موقعیت کنونی شرکت خود، مخاطب هدف، هدف از تبلیغات و سایر عوامل تأثیرگذار، از میان آن‌ها بهترین راه تبلیغ در اینترنت را انتخاب کنید و فقط تمرکز خود را بر روی همان‌ها بگذارید. در این زمینه شرکت‌های ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ نیز اقدام به ارائه مشاوره رایگان به مشتریان خود می‌کنند که می‌تواند در رهایی از سردرگمی بسیار مفید واقع شود.

به علاوه حتی با وجود انتخاب دو یا سه روش از میان تبلیغات الکترونیکی، اینکه یک نفر بتواند به تمام پیچ و خم‌های یک استراتژی تبلیغات در اینترنت واقف بوده و آن را به بهترین نحو ممکن پیاده سازد، به طوری که بازدهی خوبی داشته باشد کاری بس دشوار است. اینجاست که همان شرکت‌ها به کمک سازمان‌ها و فروشگاه‌های آنلاین آمده و به آن‌ها در برگزاری بهترین و پربازده‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی کمک می‌کنند.

یکتانت یکی از معتبرترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه ارائه انواع تبلیغات اینترنتی کسب و کار است که خدمات متنوع و به‌روزی را ارائه می‌کند. یکتانت به عنوان بزرگترین پلتفرم تبلیغات آنلاین تاکنون با برندهای مطرحی از سراسر کشور همکاری داشته و توانسته نظر تبلیغ‌دهندگان و نمایش‌دهندگان زیادی را جلب کند.

3.7/5 - (10 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
محمد
3 سال قبل

سلام وقت بخیر. یکتانت به سایت هایی که Self-hosted نیستند ( وبلاگ بودن و با اتصال دامنه به وبسایت تبدیل شدن ) و بازدید روزانه بیشتر از 1000 نفر داره اجازه ی دریافت تبلیغات رو میده ؟

ندا عروضی
ندا عروضی
پاسخ به  محمد
3 سال قبل

سلام وقت شما هم بخیر 🙂 صرف نظر سلف هاستد بودن، برای سایت‌های نمایش‌دهنده تبلیغات یکتانت لازمه که روزانه بازدید بالای ۱۰ هزار نفر داشته باشین.

رز دیزاین
رز دیزاین
2 سال قبل

به نظرتون تبلیغات بنری جز سئو منفی به حساب نمیاد؟ مخصوصا تبلیغ های چشمک زن

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  رز دیزاین
2 سال قبل

سلام 🙂
نه این تبلیغات ربطی به سئو ندارن، تنها نکته‌ای که خوبه رعایت کنین اینه که لینک تبلیغات بنری «نوفالو اسپانسرد» قرار بگیره.

هاشمی
هاشمی
9 ماه قبل

بسیار عالی و مفید بود ممنون از نویسنده محترم

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  هاشمی
9 ماه قبل

سلام
خیلی خوشحالیم این مقاله برای شما مفید بوده 🙂
ممنون از شما که به ما فیدبک می‌دین.

ریتارگتینگ، فرصت دوباره برای برگرداندن مشتری!