فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن چیست ؟

مقالات پوش نوتیفیکیشن | مریم اسماعیلی | تاریخ بروزرسانی : ۷ خرداد ۱۴۰۲

تبلیغات نوتیفیکیشن مدلی جدید از تبلیغات آنلاین هستند که به سرعت در حال رشد در فضای تبلیغات دیجیتال هستند. این تبلیغات راهی جدید و موثر برای پیاده کردن استراتژی‌های تبلیغ‌کنندگان برای درگیر کردن بیش‌تر مشتریان با برند هستند. با ارسال تبلیغات پوش نوتیفیکیشن می‌توانید طیف وسیعی از کاربران فعال موبایل و دسکتاپ را در هر جا و هر زمان هدف‌گیری کنید و با آن‌ها تعامل کنید‌.

پوش نوتیفیکیشن چیست؟

پوش نوتیفیکیشن‌ها پیام‌های کوتاهِ تعاملی هستند که شبیه به پیامک (SMS) هستند. پوش نوتیفیکیشن شامل یک تصویر و یک متن است که پیشنهادات خود را در آن مطرح می‌کنید. این پوش نوتیفیکیشن‌ها مستقیما به دستگاه لپ‌تاپ یا موبایل کاربرها ارسال و توسط آن‌ها دریافت می‌شود.

بیشتر بخوانید: تفاوت پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی و اس ام اس تبلیغاتی چیست؟

این نوع جدید از تبلیغات بسیاری از مزایای تبلیغات همسان، مانند مقرون به صرفه بودن، دسترسی به گستره وسیعی از کاربرها و هدف‌گیری دقیق مخاطبان را دارد. در صورتی که تنظیمات درست و هوشمندانه‌ای برای ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی انتخاب ‌کنید، کاربرها پیشنهادهایی مرتبط و غیرآزاردهنده دریافت می‌کنند. یکی از بزرگ‌ترین مزایای تبلیغات پوش نوتیفیکیشن این است که کاربرها حتی اگر در حال وب‌گردی و پشت دستگاه خود نباشند این پیام‌ها را دریافت می‌کنند، به این معنی که تبلیغ‌کننده‌ها می‌توانند با دقت بسیار خوبی کاربرهای فعال را هدف‌گیری کنند و در لحظه واکنش کاربر را ببینند.


پوش نوتیفیکیشن‌های وب از سمت وب‌سایت‌ها فرستاده می‌شوند. برای اینکه از سمت یک وب‌سایت پوش دریافت کنید، حتما باید ابتدا دریافت پوش نوتیفیکیشن را قبول کنید و به وب‌سایت این دسترسی را بدهید. کاربرهایی که به اصلاح عضو یا مشترک وب‌سایت می‌شوند، روزانه فقط تعداد محدودی پوش‌ نوتیفیکیشن دریافت می‌کنند و می‌توانند هر زمان که بخواهند دریافت پوش را لغو کنند. به همین دلیل تبلیغات پوش نوتیفیکیشن ذاتا کاربرپسند هستند و ترافیک باکیفیت و تعامل بالای کاربران با تبلیغات را به همراه دارند.
کارکرد تبلیغات پوش نوتیفیکیشن وب به شکل زیر است:


۱. کاربرها به وب‌سایت اجازه ارسال پوش نوتیفیکیشن می‌دهند.
۲. کاربرها بر روی دستگاه خود تبلیغات پوش نوتیفیکیشن را دریافت می‌کنند.
۳. با کلیک بر روی تبلیغ پوش نوتیفیکیشن، کاربر به صفحه خدمات یا محصول شما هدایت می‌شود.

پوش نوتیفیکیشن موبایل چه تفاوتی با وب پوش دارد؟

اگرچه پوش نوتیفیکیشن‌های وب (موبایل یا دسکتاپ) و پوش‌های اپلیکیشن از نظر ظاهری کاملا مثل هم هستند، سازوکار آن‌ها کاملا با هم متفاوت است. پوش نوتیفیکیشن‌های موبایل مستقیما توسط اپلیکیشن‌هایی که کاربرها روی موبایل خود نصب می‌کنند فرستاده می‌شوند؛ بنابراین صاحبان اپلیکیشن‌ها می‌توانند به تمام کسانی که اپلیکیشن‌شان را نصب کرده‌اند پوش ارسال کنند. به همین دلیل هم معمولا تبلیغ‌کننده‌هایی که از پوش نوتیفیکیشن‌های موبایل استفاده می‌کنند، اپلیکیشن دارند و کاربرها را به اپ خود هدایت می‌کنند.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

از طرف دیگر، پوش نوتیفیکیشن‌های وب برای کمپین‌هایی استفاده می‌شود که هدف آن‌ها فرستادن ترافیک روی وب‌سایت تبلیغ کننده‌هاست و روی تمام دستگاه‌ها (دسکتاپ، موبایل و تبلت) قابل دسترسی است. این به این معناست که صاحبان وب‌سایت‌ها این امکان را دارند که برای کاربرهای مشترک خود پیام پوش ارسال کنند.

تبلیغات نوتیفیکیشن چگونه نمایش داده می‌شوند؟

ساختار کلی یک تبلیغ پوش نوتیفیکیشن شامل قسمت‌های زیر است:


• آیکون یا یک تصویر مربعی که می تواند لوگوی شما باشد.
• تیتر یا عنوان (معمولا محدود به ۳۰ کاراکتر)
• متن که شامل پیشنهادات و فراخوان شماست.
• بنر تبلیغاتی که یک تصویر با ابعاد بزرگ است.
شما می‌توانید برای تبلیغ پوش نوتیفیکیش‌تان به دلخواه از متن یا بنر برای انتقال پیام‌تان استفاده کنید.

 

کمپین‌های پوش نوتیفیکیشن چه مزایایی دارند؟

در مقایسه با سایر مدل‌های تبلیغات، پوش نوتیفیکیشن‌ها مزایای منحصربه‌فردی دارند:

• دسترسی گسترده و درگیر کردن کاربران

کاربرها برای دریافت اخبار و اطلاعات مرتبط وب‌سایت‌های موردعلاقه‌شان عضو سرویس پوش‌ نوتیفیکیشن آن‌ها می‌شوند. با تبلیغات پوش نوتیفیکیشن شما به دسته‌ای از کاربران فعال دسترسی دارید که تعامل و درگیری بالایی با وب‌سایت دارند و به سرویس‌ها و خدمات مرتبط آن وب‌سایت علاقه‌مندند، بنابراین در مقایسه با سایر تبلیغات با احتمال بیش‌تری کلیک می‌کنند و ارتباط برقرار می‌کنند.

• ترافیک باکیفیت و نتیجه‌بخش

تجربه نشان داده است که تبلیغات پوش نوتیفیکیشن از کاربردی‌ترین و نتیجه‌بخش‌ترین ابزارهای تبلیغاتی هستند؛ به خصوص برای کمپین‌هایی که هدف آن‌ها جذب کاربر یا حفظ و نگه‌داری آن‌هاست. این روش بهترین راه برای این است که پیامتان را مستقیم و بدون هیچ واسطه‌ای به کاربرها برسانید. از آن‌جایی که کاربران وب‌سایت‌ها با اختیار خودشان دریافت پوش نوتیفیکیشن را قبول کرده‌اند و کاربران موبایل هم اپلیکیشن را شخصا نصب کرده‌اند، تضمین ۱۰۰ درصدی وجود دارد که این کاربرها واقعی هستند و ریسک وجود بات و ترافیک غیرواقعی از بین می‌رود.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

• دریافت آنی تبلیغ و نرخ دیده شدن بالا

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن مستقیم توسط مرورگر کاربر و یا اپلیکیشن‌هایی که روی موبایل خود دارند ارسال می‌شوند، به همین دلیل در لحظه بر روی دستگاه کاربر (دسکتاپ، موبایل یا تبلت) نمایش داده می‌شوند و در مقایسه با سایر تبلیغات با نرخ بیش‌تری دیده می‌شوند و در نتیجه، نرخ کلیک (CTR) بالاتری هم دارند. مهم‌ترین مزیت این تبلیغات این است که بسته به تنظیماتی که برای ارسال تبلیغات پوش نوتیفیکشن مشخص کرده‌اید، حتی اگر کاربر در حال وب‌گردی و کار با دستگاه خود نباشد تبلیغ را دریافت می‌کند.

• تست A/B و امکان شخصی‌سازی پیشرفته

هدف نهایی ارسال پوش نوتیفیکیشن تنها جلب توجه کاربرها نیست، بلکه هدف این است که کاربر عملی را که مدنظر تبلیغ‌کننده است (ورود به سایت، نصب اپلیکیشن، خرید و …) انجام دهد. با تبلیغات پوش نوتیفیکیشن، تبلیغ‌کننده‌ها این امکان را دارند که محتواها، تصاویر و متن‌های تبلیغاتی متنوع را تست کنند، جزییات کوچک را تغییر دهند تا به این نتیجه برسند که بهترین گزینه برای جلب توجه کاربر مورد هدف و درگیر کردن او چیست.

تبلیغات نوتیفیکیشن برای چه کسب‌و‌کارهایی مناسب است؟

هزینه تبلیغات پوش نوتیفیکیشن معمولا به ازای تعداد پوش ارسال شده به کاربرها یا تعداد کلیک روی پوش‌های ارسال شده است. این تبلیغات برای انواع مختلف کمپین‌ها با اهداف مختلف استفاده می‌شوند. هدف کمپین‌های پوش نوتیفیکیشن می‌تواند آگاهی‌بخشی، اطلاع‌رسانی رویدادها یا سرویس‌ها و خدمات جدید، جذب کاربر از طریق پیشنهادهای خاص و لحظه‌ای و … باشد. از بین دسته‌های مختلف، کسب‌وکارهای زیر معمولا بیش از همه از تبلیغات پوش نوتیفیکیشن استفاده می‌کنند:


• فروشگاه‌های اینترنتی
• اپلیکیشن‌های موبایل و بازی‌ها
• بیمه‌ها و خدمات حقوقی
• اخبار و سرگرمی
• زیبایی و سلامت
• کوپن و تخفیف
• سفر و گردشگری
• و …
کمپین‌های پوش نوتیفیکیشن اگر به درستی استفاده شوند، می‌توانند در کنار سایر مدل‌های تبلیغاتی از قدرت‌مندترین ابزارها باشند. کمپین‌هایی که با تیتر و تصویر درست، در زمان مناسب و با بازه‌های زمانی بهینه و درست ارسال می‌شوند، بالاترین نرخ‌های تبدیل را برای تبلیغ کننده‌ها داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: استراتژی ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی

در کمپین‌های تبلیغات پوش نوتیفیکیشن به چه نکاتی باید دقت کرد؟

• از آن‌جایی که تبلیغات پوش نوتیفیکیشن در لحظه به دست کاربر می‌رسند، متن و تصویرهایی که استفاده می‌کنید باید به اندازه کافی جذاب و گیرا باشند تا نظر کاربر را جلب کنند و او را به تعامل وادارند. پیام‌هایی که شخصی‌سازی می‌شوند و در آن‌ها از پیشنهادهای مختصر و مفید اما ترغیب‌کننده یا حتی ایموجی‌های به جا و درست استفاده می‌شود، ‌کاربرها را به عمل موردنظر شما دعوت می‌کنند.


• در تبلیغات پوش نوتیفیکیشن زمان‌بندی و تکرار ارسال آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر می‌خواهید که تبلیغاتتان نتیجه‌بخش باشد، پوش نوتیفیکیشن‌ها را در زمان درست ارسال کنید. ارسال پوش نوتیفیکیشن در زمان‌های نامناسب کاربرها را زده می‌کند و نتایج خوبی ندارد.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left


• برای اینکه متوجه شوید چه تصاویر و متن‌هایی برای شما بهتر جواب می‌دهند، زمان بهینه برای ارسال پوش نوتیفیکیشن در کسب‌وکار شما چه زمانی است، چند وقت یک بار باید پوش ارسال کنید و …، لازم است با ثابت نگه داشتن همه‌ی عوامل، هر کدام از این متغیرها را تک به تک تست کنید تا در عمل ببینید چه نوع کمپین‌هایی با چه تنظیماتی برای شما بهترین نتیجه را دارند.

تبلیغات نوتیفیکیشن چیست

از چه راه‌هایی می‌توان تبلیغات نوتیفیکیشن ارسال کرد؟

راه‌های بسیاری برای ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی وجود دارد که در بسیاری از مواقع، کاربر تفاوت بین آنها را درک نمی‌کند. دو راه ارسال تبلیغات نوتیفیکیشن به شرح زیر است:

توسعه‌دهنده‌های اپلیکیشن می‌توانند با قرار دادن SDK در نرم افزار خود، امکان ارسال تبلیغات نوتیفیکیشن را فراهم کنند.

دارندگان وب‌سایت‌ها می‌توانند با قرار دادن اسکریپت در وب‌سایت خود و با کسب اجازه از کاربر، بر روی مرورگری که کاربر با آن وارد سایت شده، تبلیغات نوتیفیکیشن ارسال کنند.

شما می‌توانید با هر یک از روش‌های ذکر شده، با کاربر ارتباط برقرار کنید و تبلیغات نوتیفیکیشن خود را ارسال کنید.

جمع‌بندی

با توجه به هزینه‌ی مناسب این نوع تبلیغات و استفاده‌‌ی آسان از آن، بسیاری از کسب‌وکارها از تبلیغات پوش نوتیفیکیشن برای رشد کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند. با استفاده از این تبلیغات می‌توانید از مزایایی همچون صرفه‌جویی در هزینه‌ها، ترافیک با کیفیت و امکان شخصی‌سازی پیام بهره ببرید.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دیجیتال مارکتینگ پردازش روانکار
دیجیتال مارکتینگ پردازش روانکار
7 ماه قبل

عالی بود ممنون از مقاله ی خوبتون

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر

خوشحالیم این مقاله برای شما مفید بوده 🙂
ممنون از شما که به ما فیدبک می‌دین.

ریتارگتینگ، فرصت دوباره برای برگرداندن مشتری!