فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

۵ نکته برای ساخت صفحه درباره ما که خواننده را جذب کند

مقالات مارکتینگ | آرمان صفایی | تاریخ بروزرسانی : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

در این مطلب، از اهمیت طراحی و ساخت صفحه درباره ما خواهید خواند و این که بهتر است چگونه آن را بنویسیم.

اهمیت ساخت صفحه درباره ما

داده‌های یک نظرسنجی جدید حاکی از آن است که وقتی بازدیدکننده‌ها برای نخستین بار وارد وب‌سایت می‌شوند:

  • ۴۷ درصد آن‌ها مستقیماً به سراغ صفحه‌های محصولات و خدمات می‌روند؛
  • ۳۳ درصد پیش از هرجایی، به سراغ صفحهٔ اصلی وب‌سایت می‌روند؛
  • ۱۶ درصد هم به صفحه درباره ما می‌روند.

طبیعتا چنین اعداد و ارقامی شما را متقاعد می‌کنند هنگام راه‌اندازی وب‌سایت جدید یا به‌روزرسانی وب‌سایت فعلی، توجه خود را به صفحه‌هایی معطوف کنید که بیشترین بازدید و تعامل از سوی بازدیدکننده‌ها را دریافت می‌کنند. بنابراین ساعت‌ها زمان خود را صرف سروشکل‌دادن به صفحهٔ اصلی وب‌سایت و انتشار صدها تصویر برای نمایش محصولات‌تان می‌کنید.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

ولی ۱۶ درصد ترافیک، بیشتر دوست دارند دربارهٔ شما و برندتان بدانند و اگر در صفحه درباره ما وب‌سایت شما اطلاعاتی را که بخواهند، پیدا نکنند،  راهشان را به سمت دیگری کج خواهند کرد. این اشتباه بزرگی است که خیلی از برندها مرتکب می‌شوند.

این بازدیدکننده‌ها نخستین قدم‌هایشان را در دنیای برند جدید می‌گذارند. سعی دارند بفهمند آیا این برند با ارزش‌های آن‌ها هم‌خوانی دارد و آیا شما می‌توانید راه‌حلی برای مسئله‌شان ارائه کنید. پاسخ این سوأل‌ها همیشه در صفحهٔ اصلی یا صفحهٔ محصولات نیست. به همین دلیل است که ساخت صفحه درباره ما این‌قدر اهمیت دارد. اگر صفحهٔ خوبی داشته باشید، بازدیدکننده‌های جدیدتان، از افرادی کاملا غریبه، به مشتری‌های بالقوه تبدیل می‌شوند. آن‌ها از طریق این صفحه است که می‌فهمند شما کی هستید و آیا هدفتان آن‌ها را هم دربرمی‌گیرد یا نه.

از سوی دیگر، صفحه‌های «درباره ما» بد، باعث می‌شوند بازدیدکننده‌های جدید به‌طور کلی از وب‌سایت شما خارج بشوند؛ بنابراین نه‌تنها نقطهٔ ارتباط با بازدیدکننده، بلکه فرصت تبدیل آن‌ها به مشتری بالقوه را هم از دست می‌دهید. طراحی صفحه درباره ما به بهترین شکل را به‌عنوان یک تکنیک افزایش فروش فروشگاه اینترنتی جدی بگیرید.

بیایید ببینیم چطور می‌توانیم صفحه‌ای جذاب طراحی کنیم که بازدیدکننده را به مشتری تبدیل کند.

۵ نکته برای ساخت صفحه درباره ما

در طراحی و ساخت صفحه درباره ما ۵ نکتهٔ زیر را حتماً در نظر بگیرید:

 

۱. از لحن صمیمی استفاده کنید

سریع‌ترین راه برای منصرف‌کردن بازدیدکنندگان وب‌سایت، استفاده از لحن نامناسب است. بازدیدکننده‌ها دوست ندارند متنی با فاعل سوم شخص دربارهٔ برندتان بخوانند یا با صفحه‌ای پر از اصطلاحات فنی روبرو شوند. برای اجتناب از این اشتباه‌ها، بیایید نگاهی به صفحه درباره ما گرم و دوستانه اسنپ‌ بیندازیم. این لحن، صمیمی و درگیرکننده است، و به‌راحتی هم خوانده می‌شود.

ساخت صفحه درباره ما اسنپ

۲. داستان خود را بگویید؛ لازم نیست درس تاریخ بدهید

بیشتر بازدیدکننده‌ها علاقه‌ای به دانستن تاریخچهٔ شرکت شما ندارند. مسلماً خوب است بدانند برند شما مثلا ده سال سابقه دارد؛ ولی اصلاً دوست ندارند کل تاریخچهٔ شما را با جزئیات بخوانند. شاید سهام‌داران از این اطلاعات خوش‌شان بیاید، ولی بازدیدکننده‌های جدید نه.

اطلاعاتی از این دست، به بازدیدکننده‌های جدید کمکی در فهم کار شما نمی‌کنند.  صفحه درباره ما جایی است که شما با بازدیدکننده‌های وب‌سایت خود ارتباط انسانی برقرار می‌کنید؛ انگار که روبه‌روی آن‌ها ایستاده‌اید. همان اول کار بدون توضیحی به سراغ نمایش دستاوردها و جوایز نروید؛ این کار فخرفروشی به نظر می‌رسد و تایید اجتماعی که به‌دنبال آن هستید، در کار نخواهد بود.

برای برقراری ارتباط با خواننده‌ها، باید ابتدا داستان خودتان را بیان کنید و البته باز هم لازم نیست کل داستان زندگی از زمان تولدتان را هم بگویید. مطلب مختصری بیان کرده و بعد هم به آن نقطهٔ خاص زندگی برسید که با این کسب‌وکارتان تلاقی دارد. با چه مسائلی مواجه بودید که به ایجاد چنین راه‌حلی منجر شده‌اند؟ چرا تصمیم گرفتید این راه‌حل را با دیگران هم سهیم شوید؟

پاسخ به این پرسش‌ها کمک‌تان می‌کنند با خواننده‌ای ارتباط برقرار کنید که در همان وضعیت سابق شما قرار دارد. در نتیجه، خواننده‌های جدید در این فضا بیشتر پیش می‌روند و دوست خواهند داشت بیشتر دربارهٔ کمکی بدانند که می‌توانید به آن‌ها بکنید.

به‌عنوان نمونه، اسنپ‌تریپ داستان خود را بسیار خوب بیان کرده است.

ساخت صفحه درباره ما اسنپ تریپ

۳. در ساخت صفحه درباره ما، ظاهر را جدی بگیرید!

ضمن اینکه داستان‌تان باید خواننده جدید را با خود همراه کند، ظاهر صفحه هم به حفظ جذابیت واژه‌ها کمک می‌کند. این کار، فقط تصاویر درست می‌خواهد. استفاده از تصویرهایی که در اینترنت پیدا می‌کنید، یا بدتر از آن، اصلا استفاده‌نکردن از تصویر، باعث می‌شوند کاربر از وب‌سایت شما بیرون برود و دیگر پشت سرش را هم نگاه نکند!

مثلاً وقتی صفحه درباره ما این شرکت را می‌بینیم، اصلاً جذب نمی‌شویم که بفهمیم در ورای آن چه خبر است:

نمونه صفحه درباره ما

تصویر غیربومی و ساختگی که از اینترنت برداشته شده است، در بالای صفحه دیده می‌شود و یک بیوگرافی سنگین از زاویهٔ دید سوم شخص در ادامه آمده است؛ این مسائل واقعاً خواننده را از خواندن منصرف می‌کند.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

در مقابل، بیایید طراحی صفحه درباره ما ایوند  را ببینید:

ساخت صفحه درباره ما نمونه صفحه خوب

اول از همه تصویر خودشان را می‌بینید. تصویر حرفه‌ای و در عین حال صمیمی است. بعد هم نوشتهٔ آن‌ها دربارهٔ خودشان و مسئله‌ای که حل می‌کنند با ضمیر اول شخص. تصاویری از دفتر ایوند و بعد طراحی بسیار جذاب معرفی افراد تیم ایوند از دیگر نکات خوب این صفحه است.

 

۴. بگذارید مشتری‌ها درباره شما صحبت کنند

گام خوب برای ساخت صفحه درباره ما، نمایش نظرات و رضایت مشتری‌هاست. با این روش، به مشتری‌ها اجازه می‌دهید به‌جای شما صحبت کنند و در عین حال در مشتری‌های جدید بالقوه اعتماد ایجاد می‌کنید.

اگر تصویری حقیقی از فرد توصیه‌کننده هم وجود داشته باشد بسیار عالی است چرا که اعتماد و اعتقادی ایجاد می‌کنند؛ مبنی بر اینکه این برند می‌تواند مسئلهٔ مشتری‌هایش را حل کند، چون قبلا هم چنین کاری کرده است.

ساخت صفحه درباره ما فرادرس

در مطلب طراحی صفحه فرود هم به اشاره کردیم که چقدر اصل تایید اجتماعی در تبدیل مخاطب نقش دارد. برای اینکه با این اصل و سایر اصول روانشناسی آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم «۷ اصل روانشناسی در فروش + ۳۲ تکنیک عملی ثابت‌شده»  را حتماً مطالعه کنید.

 

۵. فقط یک فراخوان عمل (Call To Action) انتخاب کنید

صفحه درباره ما یکی از بهترین کانال‌ها برای آغاز ساخت برندتان است، به‌ویژه به این خاطر که اولین گام طبیعی برای خواننده‌هایتان در برخورد با شما و برندتان محسوب می‌شود. اما در اینجا باید فقط از یک فراخوان عمل استفاده کنید. نباید از خواننده‌های جدید وب‌سایت خود بخواهید:

  • شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند؛
  • در خبرنامهٔ وب‌سایت ثبت‌نام کنند؛
  • آخرین مطالب وبلاگ‌تان را بخوانند.

اگر همهٔ این درخواست‌ها را یکجا عنوان کنید و از بازدیدکننده بخواهید همهٔ این کارها را با هم انجام بدهد، هیچ‌کدام را انجام نمی‌دهد. در عوض، یک فراخوان عمل مشخص را انتخاب کرده و روی همان تأکید کنید.

ایده خوب برای فراخوان عمل در ساخت صفحه درباره ما، انتخاب خبرنامه است؛ شاید خواننده هنوز آمادهٔ خرید نباشد. این‌طوری می‌توانید برای او ایمیل بفرستید و علاقه‌اش را حفظ کنید. دنبال‌کردن در شبکه‌های اجتماعی یا امکان تست رایگان سرویسی که ارائه می‌کنید، از دیگر گزینه‌های کال‌تواکشن است.

نت‌برگ در صفحه درباره ما، مشتری را به‌سمت خرید کوپن هدایت نکرده است. به‌جای آن، آمده است فرمی بسیار ساده برای گرفتن ایمیل قرار داده است. پیشنهاد آن هم بسیار شخصی‌سازی‌شده و جذاب است: اطلاع از آخرین تخفیف‌های شهر خود!

ساخت صفحه درباره ما

هنگام طراحی و ساخت صفحه درباره ما، به این نکات حتماً توجه کنید تا بدرخشید!

برگرفته از Sumo

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ایمان
ایمان
5 سال قبل

بسیار زیبا بود
لطفا راجع به تبلیغات محتوایی هم مطلب برید

یه بلاگر
یه بلاگر
4 سال قبل

جالب بود ، سپاس از شما

ندا عروضی
ندا عروضی
پاسخ به  یه بلاگر
4 سال قبل

ممنون از همراهی شما 🙂

آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی