فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

نحوه‌ی کار کردن با پنل یکتانت در دیجی‌کالا

مقالات دیجیتال مارکتینگ | روژان خانی‌پور | تاریخ بروزرسانی : ۶ فروردین ۱۴۰۲

همان‌طور که می‌دانید دیجی‌کالا با همکاری یکتانت امکان استفاده از تبلیغات کلیکی را برای فروشندگان محترم این برند فعال کرده است. برای اینکه استفاده از این امکان برای شما عزیزان راحت‌تر باشد، در قالب یک مقاله به همراه تصاویر پنل اقدام به توضیح روش راه‌اندازی این تبلیغات کردیم. اگر با خواندن مقاله میانه‌ی خوبی ندارید می‌توانید ویدیوی پایین را مشاهده کنید.

اصطلاح برنده بای باکس به چه معناست؟ 

پیش از خواندن ادامه‌ی مقاله لازم است با یک اصطلاح آشنا باشید. پس از تعریف اصطلاح «برنده بای باکس» به توضیح نحوه‌ی کار با پنل می‌پردازیم. گاهی ممکن است یک کالا از جانب چند فروشنده تامین شود. در این حالت دیجی‌کالا فروشنده‌ای را که محصول یکسان با قیمت پایین‌تر ارائه دهد به عنوان «برنده بای باکس» شناسایی می‌کند و در قسمت نتایج جستجو به شما نمایش می‌دهد. 

گاهی ممکن است این رقابت بین تنوع کالاهای یک فروشنده صورت بگیرد. برای مثال فروشنده‌ای یک مدل شلوار پارچه‌ای مشکی را در دو سایز ۳۸ و ۴۰ موجود می‌کند. درست است که هر دو یک محصول هستند ولی به خاطر تفاوت سایز، دو تنوع شناخته می‌شوند و برای تصاحب باکس با هم رقابت می‌کنند و همواره در میان چند تنوع، تنها یک تنوع برنده بای‌باکس خواهد بود.

چرا لازم بود این اصطلاح را بشناسید؟ شما فقط در صورتی می‌توانید انتظار نمایش تبلیغات خود را داشته باشید که محصول شما برنده بای باکس باشد. اگر محصولتان برنده بای باکس نیست، هنوز هم می‌توانید گروه تبلیغاتی بسازید اما محصول شما پس از برنده بای باکس شدن در جایگاه‌های تبلیغاتی نمایش داده می‌شود. 

 

با تبلیغات در دیجی‌کالا، فروش خود را همین حالا متحول کنید!

با تبلیغات در دیجی‌کالا، فروش خود را همین حالا متحول کنید!

شروع تبلیغات arrow-left

 

شروع به ساخت گروه تبلیغات کلیکی 

پیش از هر اقدامی باید کیف‌پول خود را در دیجی‌کالا شارژ کنید. زیرا پرداخت این تبلیغات فقط از طریق کیف پولی که در پنل مرکز فروشندگان شما در دیجی‌کالا تعبیه شده، امکان‌پذیر است. 

برای شروع تبلیغات طبق موارد زیر پیش بروید.
ابتدا وارد صفحه‌ی خود در مرکز فروشندگان شوید. پس از ورود نام کاربری و رمز عبور، وارد منوی «بازاریابی» شوید و قسمت «بازاریابی کلیکی» را انتخاب کنید. 

با انتخاب گزینه‌ی «بازاریابی کلیکی» این پنجره برای شما باز می‌شود. دقت کنید که حتما باید کیف پول دیجی‌کالای خود را شارژ کرده و با استفاده از دکمه‌ی «تایید انتقال و ورود به پنل» مبلغ مدنظر خود را به پنل یکتانت منتقل کنید تا تبلیغات شما در جایگاه‌های تبلیغاتی نمایش داده شوند. . بخش سمت چپ تحت عنوان «ورود به پنل بدون انتقال مبلغ» مربوط به پیگیری تبلیغاتی است که از قبل ساخته شده‌اند. 

مرحله اول کار با پنل یکتانت در دیجی‌کالا
  • پس از ورود به پنل یکتانت با صفحه‌ی زیر مواجه می‌شوید. توضیحات را حتما مطالعه کنید و گزینه‌ی «شروع کنید» را انتخاب کنید. 
مرحله دوم کار با پنل یکتانت در دیجی‌کالا
  • در  صفحه زیر ابتدا قوانین به شما نمایش داده می‌شود، پس از مطالعه روی گزینه‌ی «شرایط را می‌پذیرم» کلیک کنید و وارد مرحله‌ی بعد شوید. 
مرحله سوم کار با پنل یکتانت در دیجی‌کالا

 

  • در این مرحله باید دسته‌بندی محصولی که می‌خواهید آن‌ را تبلیغات کنید با استفاده از منوی دسته‌بندی محصولات انتخاب کنید. 
مرحله چهارم کار با پنل یکتانت در دیجی‌کالا
  • پس از انتخاب دسته‌بندی وارد مرحله‌ی بعد می‌شوید. در این مرحله لازم است کالای مورد نظر خود را از لیست کالاها انتخاب کنید. 
مرحله پنجم کار با پنل یکتانت در دیجی‌کالا

اگر کالای شما برنده‌ بای باکس نباشد، یک اخطار با رنگ قرمز زیر بخش «قیمت» نشان داده می‌شود. 

البته شما می‌توانید گروه تبلیغاتی خود را با این محصول بسازید ولی تبلیغات شما هنگامی نمایش داده می‌شوند که شرایط تغییر کند و برنده بای باکس شوند. 

  • پس از انتخاب دکمه‌ی «تایید و ادامه» به بخش «تایید نهایی» منتقل می‌شوید. در این بخش می‌توانید اطلاعات را یک بار دیگر مرور کنید و از درستی آن مطمئن شوید.
  • رفتن به مرحله‌ی بعد شما را با صفحه‌ی زیر یعنی صفحه‌ی تنظیمات روبه‌رو می‌کند. در این صفحه می‌توانید برای گروه تبلیغاتی خود عنوان انتخاب کنید، تاریخ شروع و پایان آن را مشخص کنید و هزینه‌ی کلیک را در باکس مربوطه وارد کنید. همچنین می‌توانید بودجه‌ی روزانه‌ی خود را مشخص کنید. 

در انتها و پس از اعمال تغییرات مد نظرتان با انتخاب دکمه‌ی «گروه تبلیغاتی جدید» ساخت گروه تبلیغاتی خود را به پایان می‌برید. 

مرحله ششم کار با پنل یکتانت در دیجی‌کالا

 

سوالات متداول درباره‌ی پنل یکتانت و تبلیغات کلیکی

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۱. تبلیغات کلیکی چیست و چگونه کار می کند؟
تبلیغات کلیکی نوعی از  تبلیغات هستند که هزینه‌ی آن‌ها به ازای هر کلیک محاسبه می‌شود. در دیجی‌کالا شما می‌توانید با استفاده از سرویس جدید تبلیغات کلیکی، محصولات خود را برای تبلیغ انتخاب کنید، بودجه‌ی خود را مشخص کنید و عملکرد تبلیغات خود را بسنجید. این تبلیغات در هر دو مرورگر دسکتاپ و موبایل دیجی کالا ارائه می‌شود. وقتی مشتریان روی تبلیغ شما کلیک می‌کنند، به صفحه‌ی جزئیات محصول تبلیغ شده وارد می‌شوند.

۲. محصولی که من برایش تبلیغات کلیکی ساخته‌ام، کجا نمایش داده می‌شود؟
شما دو جایگاه برای نمایش تبلیغات خواهید داشت:

  • در بالای صفحه‌ی جستجوی محصول
  • در باکس تبلیغات سمت راست صفحه‌ی جستجوی محصولات

هر دو جایگاه در در دسکتاپ‌ و گوشی تلفن همراه قابل نمایش هستند.


۳. وقتی مشتری‌ها روی محصولاتی که من تبلیغ ساختم کلیک می کنند، به کجا منتقل می شوند؟

وقتی مشتریان روی تبلیغ شما کلیک می کنند، به صفحه‌ی جزئیات محصول وارد می شوند.

 

۴. چه کسانی از این تبلیغات کلیکی استفاده می کنند؟
تمامی فروشندگان می‌توانند از این امکان استفاده کنند به شرطی که از ویژگی «برنده‌ بای‌باکس» بودن برخوردار باشند.

۵. امکان ساخت تبلیغات برای چه کالاهایی وجود دارد؟
فقط محصولاتی که برنده بای باکس هستند می‌توانند این تبلیغات را انجام دهند.

** تعریف بای باکس :
بعضی از کالاها در دیجی کالا موجود هستند که چند فروشنده آن‌ها را  با قیمت‌های مختلف و شرایط متفاوت به فروش می‌رسانند. اما وقتی خریدار آن محصول را جستجو می‌کند، فقط یک فروشنده را به عنوان نتیجه‌ی جستجو مشاهده می‌کند. به آن فروشنده برنده‌ی بای باکس گفته می‌شود.


۶. من به عنوان فروشنده چرا باید برای کالاهایم تبلیغات کلیکی انجام دهم‌؟
هنگامی که خریداران به دنبال محصولات مرتبط در دیجی‌کالا هستند، نمایش تبلیغات شانس شما را برای فروش بیشتر می‌کند. برای این تبلیغات هیچ هزینه‌ی ماهانه‌ای وجود ندارد.‌ شما فقط وقتی هزینه می‌کنید که روی تبلیغ شما کلیک می‌شود. البته می‌توانید بودجه‌ی ماهانه‌ای برای تبلیغاتتان مشخص کنید تا بیشتر از‌ آن هزینه نکنید.

 

۷. تبلیغات کلیکی چقدر هزینه دارد؟
حداقل هزینه کلیک در تبلیغات کلیکی ۵۰۰ تومان است.
اما تبلیغات کلیکی بر طبق سیستم بیدینگ یا رقابتی کار می‌کنند. یعنی از میان دو تبلیغ با دسته‌‌بندی مشابه، تبلیغی برای نمایش انتخاب می‌شود که هزینه‌ی کلیک بیشتری را پرداخت کند.
انتخاب قیمت کلیک در دستان شماست. هرچه تعرفه کلیک بالاتری برای تبلیغ‌تان در نظر بگیرید، شانس نمایش آن بیشتر می‌شود.
تعرفه و هزینه تبلیغات کلیکی ثابت نیست و بر اساس قیمت انتخابی شما و هدفمندسازی تبلیغات‌تان تعیین می‌شود.


۸. بودجه ای که من برای تبلیغ کلیکی پرداخت می کنم به چه صورتی خرج می شود؟
شما دو نوع بودجه برای تبلیغات خود در نظر می‌گیرید. بودجه‌ی ماهانه و بودجه‌ی روزانه. برای مثال شما می‌خواهید ۱ میلیون تومان در ماه خرج تبلیغات کلیکی خود کنید، اما نمی‌خواهید روزی بیشتر از ۱۵۰ هزارتومان خرج کنید. با استفاده از این ویژگی شما کل مبلغی را که می خواهید هزینه کنید کنترل می کنید – هزینه‌ی نهایی هرگز از مبلغی که برای مدت زمان کمپین خود تعیین کرده اید بیشتر نخواهد بود.

۹. آیا می‌توانم وقتی کیف پولم را شارژ کردم، میزان شارژ را تغییر دهم؟
بله. شما می‌توانید پس از پخش تبلیغات، بودجه‌ی روزانه‌ی خود را کم یا زیاد کنید.

۱۰. کمترین بودجه روزانه برای تبلیغات کلیکی چقدر است؟
بودجه‌ی روزانه باید حداقل ۵۰۰ هزار ریال باشد. (۵۰ هزار تومان)

۱۱. من چطور می‌توانم هزینه‌های تبلیغاتم را پرداخت کنم؟
شما فقط از طریق شارژ کیف پول دیجی‌کالا می‌توانید هزینه‌ی تبلیغاتتان را پرداخت کنید.
دقت کنید که حداقل مبلغ برای هر کلیک ۵۰۰ تومان است. و شما می‌توانید به هر میزان که مایل هستید کیف پول خود را شارژ کنید.

۱۲- چطور می‌توانم یک کمپین کلیکی بسازم؟
قبل از اینکه اولین کمپین خود را ایجاد کنید، مهم است که بدانید می‌خواهید از طریق تبلیغات چه اهدافی را به دست آورید. تعیین اهداف به شما کمک می‌کند محصولات مورد نظر خود را برای تبلیغ انتخاب کنید، تصمیم بگیرید که چگونه کمپین‌های خود را ساختار دهید و عملکرد خود را بهتر تجزیه و تحلیل کنید.
ما سرویس اسپانسر پروداکت (تبلیغات کلیکی روی محصولات) را به عنوان ساده‌ترین راه شروع تبلیغات توصیه می‌کنیم. نیازی به تصویر یا کپی سفارشی نیست و تبلیغات بلافاصله پخش می‌شوند. 
به یاد داشته باشید که محصول شما باید در انبار موجود باشد و دارای قیمت رقابتی باشد تا بتوانید به عنوان پیشنهاد ویژه در بیایید. بنابراین هنگام تصمیم گیری برای تبلیغ‌، قیمت محصول را در نظر بگیرید. اگر محصول شما پیشنهاد ویژه نیست یا موجودی ندارید، تبلیغ شما نمایش داده نمی‌شود.
اگر این کمپین اولیه‌ی شماست ، توصیه می‌کنیم رویکردی همیشه روشن داشته باشید و اجازه دهید ۲ الی ۳ هفته اجرا شود. این به شما کمک می‌کند داده‌ها و بینش کافی را برای درک اینکه چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی مفید نیست جمع آوری کنید.

۱۳. من روی محصولاتم کمپین کلیکی ساخته ام، چطور می توانم نتیجه‌ی تبلیغاتم را ببینم‌؟
شما می‌توانید نرخ نمایش، کلیک و تبدیل تبلیغات خود را در صفحه‌ی گزارش مشاهده کنید.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی