فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

تبلیغات بنری چیست؟ + روش‌های قیمت گذاری

مقالات تبلیغات بنری | تحریریه یکتانت | تاریخ بروزرسانی : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲

تبلیغات بنری چیست

اولین بار در سال ۱۹۹۴ بود که کاربران هرچند اندک، تصویری را در فضای اینترنت نوپای آن زمان مشاهده کردند که با کلیک روی آن به صفحه دیگری منتقل می شدند و همین تصویر، اولین تبلیغ بنری تاریخ بود. تصویری که با یک فونت رنگین کمانی روی آن نوشته شده بود:

آیا تا به حال با موستان اینجا کلیک کرده‌اید؟

تصویر اولین تبلیغ بنری

بدون آن‌که به اسم شرکتی اشاره کند یا تبلیغ محصولی باشد، همان بنر پر از ایراد، ۴۴٪ نرخ کلیک داشت!

 (البته این نوع تبلیغ، click bait یا طعمه محسوب شده و اصلا توصیه نمی‌شود.)

تبلیغات بنری یکی از باسابقه‌ترین تبلیغات آنلاین محسوب می‌شود و در این مدت، تغییر و تحولات مختلفی را به خود دیده است. هم اکنون برای اهداف مختلف مارکتینگ، از این نوع تبلیغات استفاده می‌شود و یکی از مهمترین روش‌های تبلیغاتی برندها در فضای آنلاین، تبلیغ بنری است.

تبلیغات بنری چیست؟

حتما به هنگام وب‌گردی و گشت‌و‌گذار در وب‌سایت‌های مختلف، تصاویر متحرک (بعضاً ثابت) توجه شما را جلب کرده است که با کلیک بر روی آن‌ها به یک وب‌سایت دیگر یا صفحه‌ای خاص در همان سایت، منتقل شده‌اید. به این تصاویر، بنر و به این نوع تبلیغات در وب‌سایت‌های مختلف، تبلیغات بنری می‌گویند. تبلیغات بنری، یکی از مرسوم‌ترین روش تبلیغات آنلاین محسوب شده و از روش‌های محبوب تبلیغاتی شرکت‌ها است و تقریبا همان نقشی را در فضای آنلاین دارد که بیلبورد در فضای آفلاین دارد. پس با این تفاسیر، شما بارها تبلیغات بنری را در اندازه و شکل های مختلف مشاهده کرده‌اید.

معمولا تبلیغ‌دهندگان، وب‌سایت‌هایی را برای نمایش بنرهای خود انتخاب می‌کنند که مورد بازدید جامعه و مخاطبان هدف آن‌ها هستند و این بنرها در بخش‌های مختلف سایت‌ هدف، در مقابل دید کاربران موردنظر قرار داده می‌شوند، تا بتوانند اهداف تبلیغاتی تعیین‌شده را محقق نمایند.

بیشتر بخوانید: با انواع روش‌های تبلیغات در موبایل آشنا شوید!

با تبلیغات بنری یکتانت در کمتر از ۲۴ ساعت، میلیون‌ها بار دیده شوید!

با تبلیغات بنری یکتانت در کمتر از ۲۴ ساعت، میلیون‌ها بار دیده شوید!

شروع تبلیغات arrow-left

چرا باید به تبلیغات بنری توجه داشته باشیم؟ (مثال/ اهداف)

۱. ایجاد آگاهی از برند

 بنرها می‌توانند به عنوان بیلبورد در فضای آنلاین عمل کرده و با طراحی متناسب با هویت برند و نشر خوب آن برای مخاطبان هدف، به افزایش آگاهی از برند کمک نمایند.

۲. افزایش فروش

با معرفی مناسب محصول در بنرها و ترغیب کاربران، می‌توان از آن‌ها برای افزایش فروش محصولات (مخصوصا فروش آنلاین) استفاده کرد.

۳. جمع آوری لید

می توان با طراحی یک صفحه فرود خوب و انجام تبلیغات بنری برای آن از بازدیدکنندگان، یک لید (نام و نام خانوادگی، ایمیل، شماره تماس و…) دریافت کرد. البته کاربران این لید را در ازای دریافت خدمات یا ارزش افزوده (به عنوان مثال، دریافت ایمیل درباره آخرین اخبار درباره موضوعی خاص)، در اختیار سایت‌ها قرار می دهند.

۴. افزایش ترافیک

برای برخی سایت‌ها (مانند سایت‌های خبری)، ترافیک سایت و افزایش آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تبلیغات بنری می‌تواند ابزار تبلیغاتی مناسبی برای افزایش ترافیک بر روی وب‌سایت‌ها باشد.

بیشتر بخوانید: با راهکارهای افزایش ترافیک سایت آشنا شوید!

 

انواع تبلیغات بنری در یکتانت و نحوه‌ی محاسبه‌ی قیمت آن‌ها

تبلیغات بنری انواع مختلفی دارند که هرکدام برای رسیدن به هدف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تبلیغات عبارتند از:

  • بنری عادی

هدف: ایجاد آگاهی از برند، افزایش ترافیک و جذب کاربر، به‌دست آوردن مخاطبان جدید، مناسب برای همه‌ کسب‌وکارها

  • بنری ریتارگتینگ

هدف: ایجاد آگاهی از برند، افزایش فروش کسب‌وکارها، هدف‌گیری مجدد مخاطب‌ها

  • بنری هدفمند (کلیدواژه‌ای/ موضوعی/ رفتارمحور)

هدف: ایجاد آگاهی از برند در موضوعات خاص، جذب کاربر کاملا هدفمند، افزایش فروش کسب‌وکارها

نمونه تبلیغات بنری

برای استفاده از کمپین‌های بنری یکتانت، مراحل زیر را طی کنید:

۱. در پنل یکتانت ثبت‌نام کنید

۲. اکانت خود را به میزان کافی شارژ کنید

۳. کمپین بنری بسازید (نوع هدفمندی و بودجهٔ هر کلیک را در این مرحله مشخص کنید)

۴. بنرهای تبلیغاتی خود را به کمپین بنری اضافه کنید

۵. کمپین را فعال کنید

۶. پس از نمایش تبلیغات، آن را بهینه‌سازی کنید؛ برای آشنایی با نحوهٔ بهینه‌سازی، راهنمای «آموزش بهینه‌سازی تبلیغات بنری» را مطالعه کنید

نحوه محاسبهٔ قیمت در تبلیغات بنری یکتانت به‌صورت کلیکی است و خودتان آن را مشخص می‌کنید. این بدان معناست که شما در زمان ساخت کمپین می‌گویید برای هر کلیک حاضرید چقدر پرداخت کنید. پس از آن، وقتی کاربر روی بنر شما کلیک کند، همان مبلغ از حساب شما کسر می‌شود.

برای مثال، اگر شما قیمت هر کلیک را ۸۰۰ تومان مشخص کنید و ۱۰۰ نفر روی آن کلیک کنند، ۸۰ هزار تومان از حسابتان کم می‌شود.

یک مدل دیگر تبلیغ بنری داریم که به آن «تبلیغات بنری ثابت» یا «Fixed Banner» می‌گویند. در این روش، هزینهٔ تبلیغات به‌ازای نمایش و نه کلیک محاسبه می‌شود. چطور؟ شما در واقع برای مدت‌زمان مشخصی، جایگاه تبلیغات بنری یک سایت را کرایه می‌کنید. برای مثال، به‌ازای یک ماه، ۵۰ میلیون به سایت نمایش‌‌دهنده می‌دهید تا بنر شما برای ۳۰ روز به‌طور ثابت در طول شبانه‌روز در بالای صفحهٔ اصلی نمایش داده شود.

با این تفاصیل، تبلیغات بنری کلیکی به‌صرفه‌تر از تبلیغات بنری ثابت است؛ ولی در حالت ثابت، شما خیالتان راحت است که تبلیغ شما نمایش داده می‌شود و این گزینه برای آگاه‌سازی در سطح گسترده بسیار مناسب است. در نقطهٔ مقابل، اگر قیمت پیشنهادی شما برای هر کلیک در لحظه از رقبا کمتر باشد، در همان لحظه نمایش داده نمی‌شوید؛ در این روش، در لحظهٔ ورود کاربر به سایت نمایش‌دهنده، مزایده‌ٔ آنلاینی برگزار می‌شود تا برنده‌ها نمایش داده شوند.

چه مواردی را باید در طراحی بنرها در نظر گرفت؟

بنرها در تبلیغات بنری، می‌توانند در جایگاه‌های متفاوتی از سایت‌های نمایش‌دهنده قرار گیرند، مثل سایدبارهای کناری سایت، هدر سایت، بنرهای استیکی در موبایل، جایگاه‌های پایین سایت و… . بنرها عموما در یکی از سایزهای زیر طراحی می‌شوند:

  • 300 در 250 (موبایل و دسکتاپ)
  • 728 در 90 (موبایل و دسکتاپ)
  • 970 در 250 (دسکتاپ)
  • 468 در 60 (موبایل و دسکتاپ)
  • 300 در 100 (موبایل)
  • 120 در 600 (دسکتاپ)

برای نتیجه‌گیری بهتر در کمپین‌های موبایلی و دسکتاپی، پیشنهاد می‌کنیم تبلیغ بنری با اندازه‌های 300 در 250، 728 در 90 و 300 در 100 پیکسل را حتماً بسازید. شما می‌توانید تبلیغات بنری را در فرمت‌های gif ،png و jpeg بارگذاری کنید؛ همچنین حجم فایل‌ها می‌تواند حداکثر ۱۵۰ کیلوبایت باشد.

اما یک بنر باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا بتواند اهداف تبلیغاتی ما را محقق سازد؟

  • داشتن دکمه CTA (Call to Action) مناسب
  • درج لوگوی برند
  • استفاده از کلمات کلیدی در متن بنر (کلماتی که هدف تبلیغ را به صورت ساده و شفاف به مخاطب منتقل نماید، بدون آنکه او را گمراه یا گیج کند.)
  • طراحی ساده و صریح بنر
  • اگر در طراحی محتوای تبلیغات بنری خود، از فرمتی همانند گیف استفاده می‌کنید، مطمئن شوید تا این نوع طراحی، ذهن مخاطب شما را از پیام اصلی تبلیغ، پرت نمی‌کند
  • لازم است تا محتوای بنر تبلیغاتی شما با صفحه فرود و هدف نهایی تبلیغ، تطابق داشته باشد و متفاوت نباشد.
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

مزایای استفاده از تبلیغات بنری چیست؟

۱. قیمت مقرون به‌ صرفه

برخلاف سایر روش‌های تبلیغاتی ، طراحی و به اشتراک‌گذاری بنرها ارزان‌تر است. در حال حاضر، پلتفرم‌های تبلیغات دیجیتال ایرانی، از جمله یکتانت، سنجاق، صبا ویژن ، مدیا اد و … برای انجام تبلیغات، در دسترس است. این پلتفرم‌ها با نمایش بنرهای شما در جایگاه‌های تبلیغاتی سایت‌های همکار خود، سبب دیده‌شدن تبلیغات شما توسط گروه بزرگی از مخاطبان آن سایت‌ها می‌شوند.

۲. ایجاد آگاهی از برند

حضور بنر شما در چندین وب‌سایت بزرگ و پربازدید‌کننده، باعث تقویت آشنایی مخاطبان با برند شما می‌شود. این کار سبب می‌شود تا نام تجاری شما برای کسانی که هرگز نام آن را نشنیده‌اند، تداعی گردد و بازدید‌کنندگان را با محصولات و یا خدمات شما آشنا کند.

۳. امکان هدف گیری مخاطبان خاص

یکی از بهترین ویژگی‌های تبلیغات بنری، امکان مشخص کردن مخاطبان هدف است. مخاطبانی که شما تمایل دارید تا تبلیغ خدمات و یا محصولات کسب‌و‌کار شما را ببینند. قطعا همه بازدیدکنندگان یک سایت، مخاطبان مدنظر شما نیستند. به منظور بهینه‌کردن تبلیغات خود و صرفه‌جویی در میزان خرجکرد بودجه کمپین تبلیغاتی، باید مشتریان بالقوه خود را بشناسید و با انجام تبلیغات استاندارد و استراتژیک، آن‌ها را به مشتریان بالفعل، تبدیل نمایید. بهتر است شخصیت خریدار داشته باشید و این افراد خاص را هدف قرار دهید. مشتریان بالقوه بر روی بنرها کلیک کرده و در انتها به صفحه فرود شما هدایت می‌شوند.

۴. سنجش میزان اثربخشی

بازاریابی، عملی نتیجه‌محور است. بنابراین، شما باید بتوانید میزان کارآیی کمپین‌های خود را بسنجید. کمپین‌های بنری به شما امکان می‌دهند تا تعداد کلیک‌های روی هر بنر تبلیغاتی خود را اندازه بگیرید و نیز با استفاده از ابزارهایی مانند Google Analytics، Google Tag Manager و … میزان تاثیرگذاری تبلیغات بنری خود را بررسی و میزان محقق شدن اهداف تبلیغاتی خود را تجزیه و تحلیل نمایید و بر طبق نتایج به‌دست آمده، راهکار خود را تغییر دهید.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

جمع‌بندی

در این مقاله به تعریف تبلیغات بنری پرداختیم، انواع تبلیغات بنری در یکتانت را معرفی کردیم و به راه‌های قیمت‌گذاری این دسته از تبلیغات پرداختیم. امیدواریم این اطلاعات برای شما مفید بوده باشند. اگر سوالی درباره‌ی نحوه‌ی اجرای کمپین‌های بنری دارید حتما در قسمت دیدگاه‌ها مطرح کنید. در نهایت پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده و بررسی انواع نمونه بنر تبلیغاتی موفق، مطالعه این مقاله را از دست ندهید!

 

منابع: bannerbuzz.comforbes.comhubspot.com

3.4/5 - (9 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ریتارگتینگ، فرصت دوباره برای برگرداندن مشتری!